Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Hehe jeg synes definitivt vi må ha en ny tråd. Også kan jeg lage en når jeg skal søke, "opptak til politi 09", hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg kom også inn i Bodø; ultrahappy! Men hvor er d best å bo i forhold til phs, noen som vet? Gleder meg i massevis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_vega_*

Du må sende et brev til PHS. Hva vi bør skrive har jeg ikke peiling på...

Men det holder vel med "jeg ber om en begrunnelse til hvorfor jeg ikke nådde opp i konkurransen om plass ved politihøgskolen høsten 2007" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hei!

Noen her som har erfaring med å bruke 23/5-regelen ved søknad om opptak til Phs??

Har erfaring med det... Og det fungerer glimrende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Søker 07_*

Fy faen...er det mulig?!?!

Jeg ble i dag ringt opp av PHS som sa de hadde gjort en feil. Jeg sto opprinnelig på 33.plass på ventelista, men de hadde regnet feil....så jeg kom allikevel!

Gjett om jeg ble glad???

...men hva skjer ca 40 min senere???

Jo da, PHS ringer tilbake....de hadde gjort feil igjen, og jeg var allikevel ikke kommet inn! Dvs at jeg er tilbake på ventelista!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kom også inn i Bodø; ultrahappy! Men hvor er d best å bo i forhold til phs, noen som vet? Gleder meg i massevis!!

Majorstua er jo veldig nært. Blindern Studenterhjem ligger på Blindern, bare 10-15 min gange unna Politihøgskolen.

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindern er litt langt unna Bodø! :ler:

Obs! :flau: Fikk ikke med meg det, jeg... :sjenert: Er kanskje litt langt, ja... Men for de som skal til Oslo er det i alle fall nært! :ler:

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kom også inn i Bodø; ultrahappy! Men hvor er d best å bo i forhold til phs, noen som vet? Gleder meg i massevis!!

Skolen er noen km utafor bodø, så Mørkved er den beste plassen å bo i forhold til skolen. Skolen er på Mørkvedgården:)

Har selv funni ut at det ikke er så mange leiligheter å finne:P

Vi snakkes uansett til høsten!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_vihi_*

Ettersom frist for å takke ja eller nei er 18 juni tviler jeg på at de ringer noen på venteliste før det.. Men, jeg kan jo ta feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ettersom frist for å takke ja eller nei er 18 juni tviler jeg på at de ringer noen på venteliste før det.. Men, jeg kan jo ta feil..

Er det noe som vet hvilket nr som kom inn på venteliste i fjor? sånn konkret! Har sett her på tråden og her er det en som sier nr 27? Hvor kommer den kilden fra???

Hva er sjansene i år! Jeg er nr 21-22, hva tror dere! pliiiissss svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det noe som vet hvilket nr som kom inn på venteliste i fjor? sånn konkret! Har sett her på tråden og her er det en som sier nr 27? Hvor kommer den kilden fra???

Hva er sjansene i år! Jeg er nr 21-22, hva tror dere! pliiiissss svar!

Forresten noen som står på venteliste som er på denne tråden, hvilken plass med hvilke poeng? takkmenlig for svar...

Ingen som har hørt en dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke hvordan det kan være ventelister for å bli politi... De e rjo så underbemannet det yrket, at det er helt på jordet.

Lykke til alle sammen uansett.. Håper ikke det er en av dere som tar meg neste gang :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_søker 07_*
Er det noe som vet hvilket nr som kom inn på venteliste i fjor? sånn konkret! Har sett her på tråden og her er det en som sier nr 27? Hvor kommer den kilden fra???

Hva er sjansene i år! Jeg er nr 21-22, hva tror dere! pliiiissss svar!

Jeg snakket med opptakskontoret på PHS. Det var de som ga meg tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Martine_*

Hei. Jeg har 47,7 poeng(0,1 poeng unna grensen), og står som nummer 4 på ventelisten. Jeg ringte og snakket med en mann som hadde ansvaret for opptaket på fredag, og han fortalte meg at som nummer 4 på listen var det veldig stor sannsynlighet for at jeg kom inn. Han sa at vi som står på venteliste kan vente oss svar i slutten av månden, men har vi ikke hørt noe innen Juli så kan vi ringe å høre. Han fortalte meg også at de kom til å ringe litt rundt og høre an "stemningen", før de sendte ut brev. Jeg forstod ikke helt hva han mente med dette, men det er sikkert også de som står på venteliste som takker nei. Dette særlig på grunn av at de da har takket ja til andre studietilbud imellomtiden. Det at 27 takket nei til phs i fjor, betyr ikke at det var til og med plass 27 på ventelisten som kom inn, det er sikkert noen imellom der som takker nei. Nå er det jo store saker i media hver eneste dag, der de trekker frem negative saker rundt politiet. Dette tror jeg kan føre til at flere takker nei, helikoptere settes på bakken, det blir ikke lov til å jobbe overtid i fremtiden(noe som fører til at politiet mister endel inntekt), og ressurssbruken. I år er det jo også 70 flere som blir tatt opp som studenter, altså flere som også kan takke nei. Vi på lista får bare krysse fingre og håpe at vi kommer inn. Hvis ikke så har vi gode sjanser neste år, om vi bare gjør noe med poengsummen vår :)

Men, jeg snakket også med en 3.årsstudent her om dagen. Hun stod på ventelisteplass nr 4(for 3 år siden da det bare var 260 plasser), og ble ringt opp den dagen skolen startet og tilbudt plass. Det er altså de som ikke dukker opp til skolestart! .. så får man ikke plass nå, så får man bare håpe at noen ikke dukker opp til skolestart... Nervepirrende? JA

Noen som vet hvordan de deler ut skole til de som står på venteliste? Får feks nummer en på listen den skolen han/hun har satt som nr. 1, også videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan de deler ut skole til de som står på venteliste? Får feks nummer en på listen den skolen han/hun har satt som nr. 1, også videre?

Tror nok det blir sånn at man må ta den plassen man får, studentantallet er jo forhåndsbestemt for hver avd:)

krysser fingrene for at du kommer inn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...