Gjest Marie81 Skrevet 27. desember 2006 #81 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei! Håper han har rett Jeg har også litt treningsfri. Trent litt i dag, og skal trene litt i morgen og fredag, og så blir det tre dager med pause igjen. Tenker mye på intervjuet, hva jeg kan få spørsmål om, hvordan jeg kan formulere meg osv. Gleder meg til opptak Skal bli litt godt å bli ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 28. desember 2006 #82 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei! Håper han har rett Jeg har også litt treningsfri. Trent litt i dag, og skal trene litt i morgen og fredag, og så blir det tre dager med pause igjen. Tenker mye på intervjuet, hva jeg kan få spørsmål om, hvordan jeg kan formulere meg osv. Gleder meg til opptak Skal bli litt godt å bli ferdig med det. ← Du må ikke tenke for mye på det. De skal jo ikke prøve å "ta" deg for noe... vær deg selv, det er det de vil finne ut av. Jeg tror det kommer til å gå kjempebra jeg. Er du noenlunde oppegående og reflektert er det ikke noe problem å komme inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 28. desember 2006 #83 Del Skrevet 28. desember 2006 Takk for support ! Du har rett, de er bare ute etter å finne ut hvem du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeDelta Skrevet 5. januar 2007 #84 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Åssen går treningen? Har folk målt noe seg noe mer? Må bare skryte litt jeg, men klarte 12 rep i benken i dag . Så for å gjøre opp litt status; Benk: Håper på å klare 13 rep på opptaket. Karakter 2 Stille lengde: Målte meg i går. Hopper i overkant av 2,20. La oss si 4 på opptak da. Løpetest: Løper jevnt og trutt nå, men har ikke fått testa løypa enda. Karakter ? Svømming: Min dårligste øvelse. Svømmer på rundt 02:30 i et 25m basseng som er karakter 6. Satser på å få trent meg opp til en femmer, men la oss si karakter seks pr. dags dato. Opptrekk i bom: Tung øvelse. Ligger på 4 - 5 repitisjoner i dag. Klarer nok fem rep på opptak, altså karakter 4. Det betyr 16 poeng uten medregna løpinga. Det er jo ikke fantastisk, men tror det skal være overkommelig å løpe til en treer eller firer. Samtidig som jeg fortsetter å terpe på svømminga. Da skal jeg nok klare å komme innenfor kravet. Sleping av dukke går nok også greit - har hvertfall klart å slepe ei levende person på rundt 80 - 90 kg på lignende vis. Dykkinga har jeg såvidt prøvd, skal få øvd litt mer på den, men regner også med at den går ok. Håper også at jeg blir kalt inn til opptak sent så jeg får trent ekstra mye. Så hvordan går det med dere? Endret 5. januar 2007 av MikeDelta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 5. januar 2007 #85 Del Skrevet 5. januar 2007 Er det bare meg, eller den lengehoppingen litt drøy? Kan ikke tenke meg at NOEN klarer å få 1 poeng på den! Det er jo sykt langt å hoppe! Nå kommer vel innkallelsene til opptak snart også? Håper inderlig jeg får sent, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeDelta Skrevet 5. januar 2007 #86 Del Skrevet 5. januar 2007 Nå vet jeg ikke helt hvordan den er for jenter, men 2,80 for gutter er rimelig drøyt ja. Mener å ha lest ett eller annet sted at det bare var én person som klarte å få toppkarakter i stille lengde under opptaket i Oslo i fjor. Og hvorfor det er så viktig at politifolk er eksepsjonelt god på stille lengde lurer jeg også litt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 5. januar 2007 #87 Del Skrevet 5. januar 2007 Nå vet jeg ikke helt hvordan den er for jenter, men 2,80 for gutter er rimelig drøyt ja. Mener å ha lest ett eller annet sted at det bare var én person som klarte å få toppkarakter i stille lengde under opptaket i Oslo i fjor. Og hvorfor det er så viktig at politifolk er eksepsjonelt god på stille lengde lurer jeg også litt på. ← Jeg har ikke fasitsvaret, men vil anta det har med at hvis du er så god i en gren innenfor idrett, så er du mest sannsynlig god i flere Og dessuten er trente personer også ganske motiverte til det de gjør... Ser forresten bra ut med treningen. Kroppshev er lett å trene opp med mindre du veier kjempemye. Du kan feks trene negative kroppshev når du ikke klarer flere vanlige. Dvs at du bruker feks en stol til å klatre slik at kroppen er i topp-posisjon, så bruker du kroppshevmusklene til å senke deg ned igjen. En annen måte er å trene pyramide. feks. 1 kropshev, kort pause, så 2, kort pause, 3, kort pause, 4, kort pause, 3, kort pause, 2, kort pause, og 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 5. januar 2007 #88 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei og godt nytt år! Høres ut som flere er i rute med treninga - det er bra ! Jeg klarer 10 rep. på benken. Da er jeg uten sikring. Målet er 13, tror det er mulig. Er jo noen som sikrer deg under opptak så da kommer jeg til å presse det maksimalt. Stillestående lengde er ikke min sterkeste side, men jobber med saken.. Klarer 10 rep. i kroppshev. Sleping av dukke og dykking synes jeg ikke var noe problem i fjor (alle klarte det når jeg var på opptak). Svømming vet jeg faktisk ikke, svømmer så fort jeg kan jeg Må få tatt tiden når jeg er tilbake i svømmehallen om et par uker. Jogget i helgen og kondisen er bra, tror løpetest skal gå fint. Håper det kommer brev snart Lykke til videre med trening - stå på !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 9. januar 2007 #89 Del Skrevet 9. januar 2007 Klarte 13 rep på benkpressen i dag (uten sikring) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 9. januar 2007 #90 Del Skrevet 9. januar 2007 Klarte 13 rep på benkpressen i dag (uten sikring) ← Wow, kjempebra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 9. januar 2007 #91 Del Skrevet 9. januar 2007 Takk! Ble så glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeDelta Skrevet 9. januar 2007 #92 Del Skrevet 9. januar 2007 God jobba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 14. januar 2007 #93 Del Skrevet 14. januar 2007 http://www.phs.no/templates/page.aspx?id=511 Hvordan går det med oppladningen? Begynner å nærme seg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeDelta Skrevet 14. januar 2007 #94 Del Skrevet 14. januar 2007 Aaaaargh - sommerfugler Innkalling kommer vel i starten av februar regner jeg med. Blir trening fem ganger den uka her hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 14. januar 2007 #95 Del Skrevet 14. januar 2007 Aaaaargh - sommerfugler Innkalling kommer vel i starten av februar regner jeg med. Blir trening fem ganger den uka her hvertfall ← Stå på ! Hva trener du og hvor mye? Blir 6 dager med trening for meg tror jeg, 3 dager med spinning, 1 dag med svømming og 4 styrkeøkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeDelta Skrevet 14. januar 2007 #96 Del Skrevet 14. januar 2007 Stå på ! Hva trener du og hvor mye? Blir 6 dager med trening for meg tror jeg, 3 dager med spinning, 1 dag med svømming og 4 styrkeøkter. ← Styrke på man, ons og fre med ca. 15 min jogging etterpå. Svømming tir og tor. Restitusjon i helga Høres ut som om du ligger godt an - alt er vel klappet og klart for at du skal komme til nemda i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 15. januar 2007 #97 Del Skrevet 15. januar 2007 Styrke på man, ons og fre med ca. 15 min jogging etterpå. Svømming tir og tor. Restitusjon i helga Høres ut som om du ligger godt an - alt er vel klappet og klart for at du skal komme til nemda i år ← Håper det ! I lige måde ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 15. januar 2007 #98 Del Skrevet 15. januar 2007 Flinke dere er Jeg liker å trene styrke, bare kondisjonen jeg har problemer med.. Hehe. Uff. Spent på innkallingene ja.. Kommer de i februar? Trodde det var januar jeg. Den listen med antall kvalifiserte søkere er fra i fjor.. Har ikke tallene fra i år enda. Håper det er enda mindre, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 15. januar 2007 #99 Del Skrevet 15. januar 2007 Flinke dere er Jeg liker å trene styrke, bare kondisjonen jeg har problemer med.. Hehe. Uff. Spent på innkallingene ja.. Kommer de i februar? Trodde det var januar jeg. Den listen med antall kvalifiserte søkere er fra i fjor.. Har ikke tallene fra i år enda. Håper det er enda mindre, haha. ← Tipper innkalling kommer i begynnelsen av februar. Spent nå ! Husker det var et innslag på nyhetene om phs-opptak etter at jeg var på opptak sist (samme dagen faktisk), februar 06, at det var nedgang i antall søkere og at det ville bli jobbet for å få flere søkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeDelta Skrevet 15. januar 2007 #100 Del Skrevet 15. januar 2007 Siden det er mulig å ettersende vitnemål og attester t.o.m. 1. februar, så antar jeg at PHS ikke regner ut snitt før etter det (med mindre de har special powers). Og før det er gjort kan ikke innkallinger sendes i posten Trolig blir nok enda flere kalt inn i år siden det er oppretta flere opptaksnemder, noe som vil bety at karaktersnittet for å bli kalt inn synker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå