Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du fått dilla på kursiv eller???

Jaa! Kursiv er morro! hihi... Neida. Følte bare for litt forandring i dagboka hehe... ;-)

I går hadde vi jo en fantastisk forferdelg hyggelig og festlig dag!!!!! Har aldri kost meg mer i mitt liv! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Dagen gikk fint den. Helt til vi skulle dusje.... (Er litt treige på søndager hvor vi så og si bare er hjemme)

Jeg travet inn på badet mens sambo stod i dusjen. Da jeg tok det første skrittet over dørterskelen, tråkket jeg i en dyp dam.....

Det var vann overalt, og sambo hadde ikke merket det da vi har dusjkabinett..... Jeg hylte opp og bannet og svertet. Sambo kom lurte selvfølgelig hva som stod på. Han ble også ganske blek i trynet da han så bassenget vårt...

Vi fikk på oss tøy rimelig fort og dro ned til brannstasjonen for å hente stakefjær. Men det gikk jo ikke. (Moderne dasser = humbug!) Så ringte vi huseier. Står egentlig i kontrakten at han skal tillkalles ved lekkasjer o.l. Heldigvis for oss hadde han akkurat kommet hjemme fra hytta i helgen, så bra det ikke skjedde tidligere....

Utrolig nok så hadde han rørleggerutstyr, en slags høyttrykkspyler, så i løpet av noen timer fikk han og sambo fikset det. Fyttirakkern så nervøs jeg var. Og det var jo umulig å bruke både dusjen, doen, vasken på både kjøkken og bad inntil alt var i orden.

Trodde egentlig vi måtte evakuere til sambo`s foreldre og bli der til vi fikk tilkalt rørlegger jeg. Det viste seg at det var en tetning langt ute i rørsystemet, og det var både hårrester og avleiringer som hadde samlet seg over tid og dermed bidratt til en stor "forstoppelse" i systemet.

Med andre ord, så var det ikke vår "feil".... Det var et felles bidrag kan man si. Vi pustet lettet ut da det ordnet seg, og takket og bukke for huseier....

Resten av kvelden (skulle egentlig hatt middag hos "svigers" og gått tur) så ble vi hjemme og vasket alle gulvflater og vasket både rundt kjøkkenvasken og badevasken. Hele badet måtte blankskures for å få vekk søl og gris (toalettet ble bl. a demontert....! ) Og vi brukte jammen noen timer på det og.

Fyttirakkern å slitne vi var. Selvfølgelig svært lettet og.

Vi trengte ikke dekke noe da det var utenfor vår vannlås. Takk og lov.

Huseier hadde visst skaffet seg det utstyret og brukt det en gang før i en liknende situasjon. Den hadde visst kostt rundt 700,-. Hadde vi måttet tilkalle rørleggervakt i en helg, ville det kommet på over 2000,- eller så.... Så det var tydeligis en GOD investering :)

Tror vi skal gi huseier en flaske vin eller bake en kake e.l. som takk for hjelpen. Det var tross alt en søndag og han var her lenge og styra.

Phuii!

~ - ~

Tror jeg vurderer å klippe meg snart jeg. Vet ikke helt åssen det blir, men jeg vil ha litt forandring. Og - ser det helt ille ut, så kan jeg i allefall være litt trygg, fordi håret mitt vokser relativt fort....

Det får ikke hjelpe at det blir litt mer styling og stell. Det er nok verdt det :)

Jeg har bestemt meg for å møte opp i den klesbutikken uansett jeg. Håper på at de trenger "en som meg" der. Som Bettie sier, så er jo et nei det verste jeg kan høre. X-er fingre og tær.....

Arwen : Sender pm:)

Hope : Hyggelig å se deg i daboka mi :) Og tusen takk for hyggeilg mail : - )

~ - ~

Vel, sov litt lenge i dag jeg da.... :oops: Men var rimelig sliten fra i går. Alt ble jo forskjøvet så vi kom oss i seng rundt halv 1. Og da klarte jeg ikke stå opp med sambo klokka 6. Men, nå er jeg i allfall uthvilt. Stod vel opp i 12-tiden....:(

Jeg får vel gå i gang med dagens jobblete-økt.

I mens håper jeg inderlig på at daglig leder på den cafèen jeg søkte på - ringer.... Jeg VIL ha den jobben. Jeg TRENGER den jobben....

:: nervøs ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva.

Det var jammen litt av en helg du har hatt. Tette rør er bare ufyselig!

Godt at det ikke var deres "feil".

Ønsker deg fortsatt lykke til med jobbsøknader og bedriftsbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris at du ikke leier av "houseshark eiendom" ! :ler:

Klippe deg? Det der vet jeg alt om; -sparer, når det er blitt langt klipper jeg det opp over skuldrene og angrer ikke. Så sparer jeg igjen, klipper igjen, sparer igjen....osv. Nå har jeg endt opp med en sånn midt-i-mellom variant som jeg skal beholde, ihvertfall en stund.

Lykke til med jobbsøkingen: gå inn i butikken du, se dem i øynene, smil ditt vakreste smil og presenter deg med et fast håndtrykk

- funker helt sikkert, Diva!

Lykke til da :vinke:

Klem fra Mie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, for en kjedelig søndag dere hadde. Ikke sånn man har lyst til å gjøre på en slaraffendag som søndager.

Og man blir litt nervøs når rør er tette. Da er det så typisk at man må på do. Men en gang!! Ille hvis man ikke har noen naboer man kan spørre....Men bra det ordnet seg for dere, og at det ikke var deres feil. Snill han dere leier av også. Det kunne jo ha blitt uhyggelig dyrt for dere.

Håper dagen i dag har vært bedre!!

Og stå på ang. jobbsøking. Du vil få lønn for strevet!!!

Klem Aricept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

For et flott messeske dere leier hos !

Jeg pleier også å gi blomster til mennesker som gjør hverdagene lettere for andre. alle blir så glade for den lille oppmerksomheten, og det er smittsomt.

Håper du får jobben. Har hun ringt ?

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige besøk i boka mi :Hehe:

Hehe, vi har vært heldige med huseieren her, det er helt sikkert.

Vi var rimelig nervøse og det grenset nesten til halvveis latterlig hysterisk småpanikk. Men vi klarte oss :lol:

Setter STOR pris på støtte og lykkeønskninger fra dere ang jobb o.l.

Det betyr utrolig mye :kysse:

Skal ta det til meg og håper at det hjelper meg til å være mer selvsikker og klare presentasjonen med glans i allefall :) Så får vi se åssen det går:)

Hehe, nå skal jeg avsløre en liten hemmelighet....

Mitt morgenrituale er bl. a å se Brannman Sam

Foruten å ha sett Brannman Sam, så har jeg vært på msn med MarianneE (allways a pleasure, dahhling :) ) og spist en høveleg frokost.

Har klart å opparbeide meg en liten hodepine dessverre, men legger all styrke i å prøve å psyke meg opp til jeg viser meg i den butikken jeg vil søke i. Blir skummelt.

Jeg fikk jo ikke jobben på det bakeriet / cafèen da. Hadde vel halvveis tatt sorgene på forskudd i går i 16-tiden og fikk da telefon kvart på fem ca. Bra han ringte i allefall og sa ifra. Det er kun fåtallet som er så menneskelige. Jeg ble naturlig nok svært deppa, både fordi jeg trenger arbeidserfaring og penger.

Prøver forresten å planlegge mulig nyttårsparty. DET skal bli gøy :D

Skal også til byen med MarianneE i morgen og ta en kaffe og kikke litt.

Lenge siden nå, så jeg gleder meg :stortsmil:

Men nå skal jeg fortsette dagens leteaksjon etter jobber så hei og hopp så lenge :D

Tirsdagshilsen eller klem (valgfritt :lol: ) til alle som er innom : - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:digge: "Kjenner dere Brannmann Sam. Ingen er så kjekk og straaaaam. Ja alt det han kan, Brannmann Sam er en altmuligmann, Brannmann Sam vi kan stole på haaaaaan, stole på Bra-annmann Saaaaam." :digge:

:hoho: Husker han ja. *kremt* :rodme:

Ok, nok om det. :ler:

Kjipt med den jobben da. Stå på videre. Vet det kan virke umotiverende og hardt, men man må bare stå på. Havna plutselig selv i en liten jobbsøkesituasjon og selv om jeg er i jobb for øyeblikket (en usikker vel og merke) så er det skikkelig PAIN! Krysser fingrene for at alt går vår vei.

Tar en tirsdagsklem jeg, også får du en tilbake også.

*klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:digge: "Kjenner dere Brannmann Sam. Ingen er så kjekk og straaaaam. Ja alt det han kan' date= Brannmann Sam er en altmuligmann, Brannmann Sam vi kan stole på haaaaaan, stole på Bra-annmann Saaaaam." :digge:

:hoho: Husker han ja. *kremt* :rodme:

:ler::ler::lol:

Herlig hihihi.... Du kunne jo teksten! Kan vel bare 3/4 av den hehehe...

Takk for hilsner :D Koselige dere er : - )

Onsdagsklem tilbake!

Etter at min kjære kom hjem fra jobb i går, så var det rett på det lille rommet og oppsøke porselenstelefonen. Da var det hans tur... Og så lenge etter at jeg var dårlig da !?! Menmen....

Han sov og slappet av ganske lenge etterpå stakkar og var i tillegg rimelig sliten etter jobben. Hadde ganske vondt av ham.

Jeg dillet litt rundt på nettet og prøvde å psyke meg opp til å dra til den butikken. Jeg brukte ganske lang tid, for det øsregnet ute og jeg hadde magesmerter.... Var ganske kjipt. Etterhvert som klokken nærmet seg dårlig tid, så holdt jeg på å ikke gidde likevel fordi :

1) Det regnet masse

2) Sambo som skulle kjøre meg var syk :(

3) Jeg hadde vondt i magen

4) Jeg grudde meg og var nesten kvalm

5) Jeg var overbevist på at jeg kom til å drite meg ut ved å møte opp

Men etter å ha snakket en siste gang med sambo, så bestemte jeg meg for å ta en rask dusj, slenge på meg noe pent og sminke og stelle. Så ringte jeg bestemor og bestefar og hørte om de gad å skysse meg i denne nødsituasjonen. (tar litt tid å komme seg dit ved å gå eller busse)

Da jeg kom dit, så gikk jeg rett inn i butikken, og så spurte jeg etter XXXXX og så hilste jeg på henne og fikk levert CV`n. De hadde fått mange henvendelser (BOMBE!) og skulle ringe de de fant interessante neste mandag eller tirsdag.... Hun virket hyggelig og grei, men jeg tror likevel alt gikk i dass....

Da jeg først kom inn i butikken og leverte fra meg CV`n, følte jeg at håroppsatsen min datt ned. Hadde satt håret opp litt fint (trodde jeg) med en sånn sølvfargt "krabbespenne". Men den ville tydeligvis ikke gjøre jobben sin den dagen nei. :sinna:

DET var den sjansen... Grrrrr

Følte meg svært dustete etterpå. Vet ikke helt når den datt av og bragte fram masser av løst hår, men tror det var før jeg forlot lokalene... :grine:

Dessuten så så hun bittelitt på CV `n min før jeg dro og hun fikk en litt misfornøyd eller stussende mine. Sikkert da hun så fødselsdatoen min. Så jeg tror det er siste gang jeg søker på noe som har et alderskrav jeg ikke når....

Men tiden vil vise....

Vi spiste kjøttdeig og potetmos gratinert i ovnen i dag og hadde kalf Cola inntil :D YUM! Tror sambo var glad for å kunne spise ordentlig igjen :)

I morgen får det heller bli den berømte "husmannskost" middagen med poteter, kjøttboller på boks (nei, jeg gidder ikke lage dem selv foreløpig) og saus inntil. Desserten blir som planlagt sjokoladepudding og vaniljesaus.

Nå er vi i allefall svært lei av å være syke hele tiden.

Sitter omtrent og snufser litt ennå og DET er kjeeeeedelig... :gape:

Nå skal jeg på www.aetat.no og www.varden.no og lete etter flere jobber å søke på.....

Goood kveld jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta sorgene på forskudd nå da vennen!!

Og hvis man ikke får en jobb fordi hårspenna ikke satt godt??? Hvis det er en grunn? Da fortjener de ikke deg! Nemlig! :P

Hjemmelagede kjøttboller er veldig godt!! Og ikke vanskelig å lage..... :blunke:

Å være syk er rett og slett noe dritt ja. *bank i bordet* lenge siden jeg har vært det.

Natta!

Klem Aricept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeei vennen!!!!!

Står til med deg? Ja det kan du si, long time, no see. :cry: Men nå er jeg ferdig med praksisen, ENDELIG, så nå får jeg bedre tid til å komme på msn og sånt.

Hjemmesiden din var kjempefin, er imponert jeg! Du får lære meg hvordan man gjør det etterhvert, må jo nesten få meg hjemmeside når den lille kommer. :blunke:

Imorgen kommer endelig sambo hjem, han kunne ikke komme forrige hekg pga jobben....Gjett om det er kjedelig da å sitte en hel helg "alene", uten han! Puh, er nesten ikke til å holde ut......Så nå ser jeg bare fram til jul, for etter jul så blir det bare fri fri fri, fødsel og litt mer fri! :ler: Blir så spennende atte.

Har du og din kjære vært syk? Er vel noe som går for tiden, mange som har vært syke på jobb. Har HELDIGVIS klart å holde meg unna! :P Trenger ikke akkurat å bli syk nå.....

Skal krysse fingrene for at ting ordner seg mht jobb for deg, vær optimistisk!!!!! Dette skal gå bra vettu.

Nå skal jeg ut og nyte det fine høstværet, men vi prates senere vi.

Stor klem fra meg og bebisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen vennen!!

Ville bare si tusen takk for en morsom og kjempe koselig bytur igår!

Vil også si tusen takk for all støtte du gav meg i går kveld.

Du var god og ha når hysteriet kom susende!!

Verdens beste venn er du!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai så förbannad jeg har vært de siste dagene.

Nå har jeg virkelig vært i kjellern kan man si.

Vondt i magen har jeg og...

Tirsdag var jeg jo på Blue Town. Skulle levere en CV der, men følte meg svært ille til mote. Spesielt da ansvarlig medarbeider kikket på CV`n min. Falt noe ned i selvtillit da. Skal aldri aldri mer søke på en jobb der jeg egentlig ikke tilfredsstiller alderskrav osv... De skullle ringe rundt på mandag og tirsdag og kalle inn til intervju. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er på den lista.

Så var det å tørke tårer, slikke sårene og fortsette framvoer...

Onsdag skrev jeg jo om. Så den sier jeg ikke så mye mer om. Annet enn at jeg satt igjenmed en dårlig følelse....

Torsdag Tja,- jeg husker igrunn ikke helt hva jeg gjorde på torsdag, så vi lar den være :ler:

Fredag var jeg i et hælv#### humør. Ble ikke noe bedre av å surre rundt på KG for å si det sånn. Var særdeles dårlig stemning så jeg logga ut av alt jeg var på og skrudde av maskinen.

Da er det bedre med tv og gamle (og en ny) avis(er) fram til sambo kom hjem. Skulle egentlig vært innom Adecco med noen papirer, men de papirene lå ikke på rette sted da vi skulle dra.

Tok oss pølser (fra Finsbråten) og brød til "lunsj". Skulle spise hos "svigers" til kvelden. Åkei dag ellers.

Lørdag skulle vi egentlig gå tur. Men som vanlig - så ble det ikke noe av det. Vi måtte hanlde, og med det tempoet vi kjører i helgene (dvs hvilemodus) så tar ting litt tid. Prøvde å rydde siden vi skulle ha middagsbesøk dagen etter. Handlet inn ingredienser og.

Ellers ble det en rolig kveld foran tv`n og pc`n.

Skulle ta litt bilder og legge dem ut på siden min,- men det var ikke så enkelt der og da. Vi rigga til fotostudio i 2.etasje, men det var elendige lysforhold der. Så vi burde egentlig gått ned.

Fotoprosjektet blir nå utsatt til i kveld eller imorgen tipper jeg....

Greit å ha kameraet koplet til pc`n så man kan slette bilder som evt blir dårlige med en gang. Har litt bedre oversikt og.

Vi hadde handlet inn en Big One papp-pizza, og hadde vel som plan å fortære den. Men vi så et særdeles fristende tilbud, og vi dro til Sjøloftet i stedet. Angrer ikke på det :D Gooood pizza der....

Søndag sov vi lengre enn vi skulle ha gjort. Vi så på Discovery channel og spiste en lang frokost. Subbet litt rundt på nettet i etterkant, og fant ut at vi skulle fikse sykkelen min (stod hos familie). Den skulle jeg sykle ned hjem på, men det viste seg at bremsen hadde hengt seg opp. Så jeg stod der midt mellom familiemeldemmenes hus, og hjemme. Bannet og svertet høylytt og slang sykkelen i bakken... Klarer jo ikke bære det droget hjem! Da var det tre timer til middagsgjestene kom.

Jeg var sinna og svett og ble dessuten ganske skitten av oljer og gris.

Fikk omsider ringt sambo, som ikke hadde klart å lagt på røret ordentig, siden sist jeg ringte ham.... Fikk litt panikk....

Noen som så en jente i hvit jakke og beige bukse banne og sparke i sykkelen ved ABB i Skien, så var det nok meg..... :hoho:

Etterhvert fikk jeg hjelp av min betydelig sterkere samboer, og han klarte søren meg å finne ut hva som egentlig var galt (bakhjulet stod bom stille og jeg lette som en gal....) Han bare skjøv litt på bremsen, og så POFF! var den i gang igjen.... Da kan man si jeg følte meg betydelig mer blond enn vanlig.... :evil:

Jeg skal liksom prøve å være litt flink og tenke logisk, og jeg sliter for å finne årsaken. Sambo finner ut med EN gang!

Hva skulle jeg gjort uten menn lissom ?

Vil være selvstendig jeg, men det er søren ikke lett :lol:

Da vi omsider kom hjem og jeg hadde kjefta fra meg, begynte vi en helt hysterisk ryddejau, og fikk støvsugd og fiksa opp hjemme. Pus var som vanlig redd for støvsugeren og det tok en halvtime ETTER at den var slått av, før hun mjauende og skeptisk kom ned. Dakar pusen.

Skjønner ikke hvorfor hun er så redd. Men det må gjøres noen ganger.

Vi hadde ordnet det meste da besøket vårt ringte på og vi serverte lasagne med salat og baguetter en halvtime etterpå. Hadde jordbærpai til dessert :)

Det var veldig hyggelig og vi koste oss den kvelden.

Mandagen benyttet jeg til det jeg vanligvis benytter meg til,- kommer meg etter helgen :ler:

Vanlige med arbeidssøking og bittelitt småkrangling på kvelden.

Almost same as usual...

I dag printer jeg ut søknader og skal sende flere.

Skal også på tokt på noen butikker i dag og spørre etter jobber.

Men først skal jeg lage mat til sambo kommer hjem,- fra kulde og regn.

Skeia ut litt idag og laga meg vafler! Smakte bra,- men jeg tror jeg kutter ut en del av smøret neste gang. Sparer imidlertid resten til sambo.

Snakka litt med største broren min på msn i stad. Var kos. Savner brødrene mine jeg. Alle tre bor et stykke unna :grine:

Blir litt sentimental.

Pus ligger og sover ved siden av meg, og alt er egentlig bra nå.

God dag til alle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Diva.

Så synd med den jobben, du får trøste deg med at da var det ikke meningen. (Akkurat som det ikke er meningen at jeg skal på Robbie William konsert - får ikke tak i biletter til under 1500 kroner og det er uaktuelt. :cry: )

Det ordner seg nok med jobb til slutt. Lykke til videre hvertfall.

Arwen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag Tja,- jeg husker igrunn ikke helt hva jeg gjorde på torsdag, så vi lar den være :ler:

:grine:

Da var jo R., du og jeg på KaffeComp!!!

Også husker du ikke det en gang????????? :grine:

Du er muligens tilgitt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøllepusen min er meeeeget skeptisk til støvsugeren. Det er nesten sånn at hun knurrer når den nærmer seg hennes område. Det ender som regel med at hun setter halen til vers, kaster et indignert blikk på bråkmakeren og sår, raskt, men verdig og finner seg en stille krok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...