Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fytti hælv###!

Den kaka satte grå hår i huet på meg.

Det ble først en kake, som ble bittelitt for meget brent.

Så jeg fikk heldigvis nok røre til å lage en til. Jeg slang oppi resten og stekte den. Ble atskillig tynnere, og da jeg skulle dele den i to bunner, så klarte jeg selvfølgelig å skjære skjevt. Så jeg måtte bruke den tykkeste bunnen til "bunn" på kaka og den tynne fillete øverst. Makan til puslespill.

Var høynervøs da jeg skulle legge restebitene oppå krem med bjørnebær. Men det gikk. Så var det sjokoladeglasuren. Det pleier å være pes.

Men jeg klarte det etterhvert,- selv om den så ut som en sølekake, og jeg datt i seng ca ti over halv ett om natta.

Var litt kaos da vi skulle reise dagen etter,- men vi kom oss uansett tidsnok avgårde,- da kakepartyet begynte litt senere enn vi hadde trodd. Ferdig pynta løp vi i skytteltrafikk mellom bilen og leiligheten, og lasset på kjærra. Holdt faktisk på å glemme kaka, men husket på det i siste liten. Jordbærkassa (fra tidligere i sommer) kom til sin nytte som kakeplasseringssete bak i bilen. Så slapp jeg å sitte å tviholde på den i to timer.

Traffikken innover gikk greit, men det var selvfølgelig noen sinker her og der,- og de ville fanden ikke slippe oss forbi heller.

Jeg er ikke tilhenger av å råkjøre, men det må da være mulig å holde fartgrensa på relativt traffikkerte veier ?

Da vi kom inn til Oslogryta, kom panikken for å få tak i parkeringsplass. Det er alltid like vanskelig der jeg bodde. Oslo sentrum / øst er et mareritt når det gjelder parkering. Knotete er det også, for "alle" veiene er jo enveiskjørte :evil:

Heldigvis fant vi en 5-6 minutter unna pappa og de, - men vi trengte fremdeles hjelp da vi hadde med feltsenger og sengetøy + klær og toalettsaker + kake selvfølgelig. Han kom heldigvis raskt til unnsetning

Da vi kom "hjem", kunne vi sette oss ned og slappe av. Var hyggelig å hilse på bestefar og hans venninne igjen. Lenge siden. Han bor ganske langt unna, så det blir dobbelt så langt som til Oslo. Har sjelden tid og råd dessverre.

Vi ble møtt av resten av familien på farssiden og koste oss med kaker og kaffe / te, etterfulgt av litt Freixenet musserende vin. Funka bra :Hehe:

- Kaken smakte faktisk utrolig godt! ( gidder ikke være beskjeden nå nei! )

Da klokken nærmet seg 18 dro vi på restaurant - spansk mat. Vi koste oss masse og jeg bestilte grillet scampi med chilisaus. Fikk noe jeg mistenker var ris med gurkemeie, og en hissig salat inntil.'- Nyyyyydelig :)

Dessert orket jeg ikke,- da det stort sett bare var is-retter.

Jeg er ikke kjempeglad i vanlijeis og et par frukter. Det er så standard at det er dessert ute når man skal spise.

Jeg vil heller ha hjemmelaget karamellpudding eller creeme brulèe.

Eller sjokolademousse eller konfektkake med krem eller liknende.

Typisk kakemons:-)

Vi dro oss ned til SAS-Hotellet og bivånet utsikten over Tigerstaden i mørket, og jeg koste meg med en Cosmopolitan. Gode drinker og avslappende musikk. Bra sted. Selv om det virket sånn halvveis 80-talls yappi.... hehe

- Gutta moret seg ved å besøke pissoiret med utsikt over byen. De kunne rett og slett slå lens rett ned på Oslo :hoho:

Speisa! (må nok inn å smugkikke engang :lol: , ikke på de som er der, men på utsikten :knis: )

Kvelden var ennå ung, men vi dro hjem i halv 11 tiden og fortsatte "nachspielet" hjemme. Vi orket ikke å være oppe så mye lenger,- jeg var trøtt og sambo var ute av form. Trakk oss tilbake tidlig, akkompagnert av naboene nedenunder som hadde det gøy med å brøle og spille høy musikk....

Dagen etter var det STOR frokost og påfølgende tur ved Akerselven.

Deilig vær og godt å lee litt på seg.

Vi sa farvel og satte oss i bilen noen timer etterpå. Er litt småengstelig for pus når vi er lengre borte enn et døgn, så jeg ville hjem.

Men det var veldig gøy å se alle igjen og spesielt lillebror :D Han ER så stor nå! Snakker og danser og står på hehe... Lillegullet mitt.

Da vi kom hjem, og skulle sette fra oss alt stæsjet, før vi oppsøkte den lokale "burgersjappa" - Bergby`s, så så vi at pus hadde tatt seg en tur oppå spisebordet og veltet ALT som lå der. Inkludert sambos ganske så dyre og eksklusive kamera + utstyr. Vi var noget forbannet og pus så veldig skyldig ut der hun krøp sammen. Hun vet stadig at hun ikke får lov,- men gjør det likevel. Jeg SKJØNNER ikke at det går an å være så dum. Håper hun kutter ut det der.

Jeg tror vi skal hyre bestemor som "barnevakt" neste gang vi skal overnatte borte. Skal prøve å venne pus til å være hos henne litt i ny og ne,- og så får vi se om det blir litt passing etterhvert. Det var bestemor som faktisk tok initiativet, og det synes jeg er kjempesnilt :)

Ellers så tok vi det rolig og spiste så snart vi hadde ryddet opp etter pus og hennes eskapader.

I går og i dag har jeg sovet forferdelig lenge. Jeg har vært utrolig kvalm og jeg har måttet stå opp tusen ganger for å ta en tur på det lille rommet.... :oops: :evil: :( :o

Trodde jeg holdt på å bli syk igjen,- men det viste seg å være forbigående.

Jeg synes bare jeg sliter noe voldsomt med kvalme og vondt i hodet. Jeg er drittlei! Ingenting hjelper,- så jeg har veldig lyst til å dra på apoteket snart og kjøpe kvalmestillende. Just in case.

Er så lei etter flere år med kvalme og andre mageproblemer, og jeg har også hatt "my share" av migreneliknende hodepine som gjør meg veldig sløv og lat. Vanskelig å gjøre så mye når hodet verker, svimmelheten rår og magen er i opprør. Blir jo så som så med spising,- og det forverrer jo alt :evil:

Forhåpentlig så er det bare en fase, og jeg regner med at jeg er piggere snart. Tror jeg skal gå til anskaffelse av noen vitamintilskudd.....

I går snakket jeg med en venninne som jobber i bok - og papirhandel. Hun mente de muligens trengte litt hjelp og hun hadde foreslått meg til sjefen sin. Så jeg skal foreløpig møte assisterende butikksjef på fredag. Ser veldig fram til det og jeg håper at jeg kan jobbe litt for dem. :: spent ::

Skal hoppe og danse om det blir jobbing på meg :D :D

Ah, satt og så på "Providence" - reprisene på TVNorge i stad. ELSKER den serien. Den er både humoristisk og trist og appelerer veldig til meg. Blir fort litt tårefelling der. Men så er jeg en sippeguri som fort lar demningen briste og da hehe....

Skal absolutt prøve å få med meg fortsettelsene og. Er bare litt i villrede om jeg skal se på "de nye" som går om kvelden - en eller annen ukedag.... Blir jo litt rart å følge med på begge på en måte....

Fikk tekstmelding av MarianneE med påminnelse om partyyyy på lørdag :D DET skal blir gøy! Alltid hyggelig å være hos dem. Gøy å gjøre noe litt "utenom det vanlige" av og til. Blir mye rutiner fortida....

Nei, nå tror jeg at jeg skal mekke meg noen blingser. Er ikke helt gira på vanlig middagsmat i dag. Men brødskiver funker bra. :sulten:

Juhuu! Kommet nye smileys jo! Kuuuuult.....

Testing testing :tommelsmil:

Hehe, likte denne -> :sprettoy: Ser ut som en meget bedugget person :ler:

:tommel::transe::flau: :blomst_opp: :sjokkert:

Hehe, "kjekkas" på by`n :lol: -> :herremann:

- Artig :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk tekstmelding av MarianneE med påminnelse om partyyyy på lørdag :D DET skal blir gøy! Alltid hyggelig å være hos dem. Gøy å gjøre noe litt "utenom det vanlige" av og til. Blir mye rutiner fortida....

:Hehe:

:perebrus::perebrus::sprettoy:

men vil ikke ha noe :kvalm: til lørdagen!! :fy:

Da blir jeg :frustrert:

Men, vi pleier jo være :engel: vi....... :Nikke:

Vi får det sikkert :hoppe: med masse :digge: på oss :sexy: og :herremann:

MarianneE-tester ut smileyene!

:klem: fra meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt sulten når jeg leste om alle godsakene her. *smatt* Og jeg som prøver å holde meg laaaangt unna godis på hverdagene, da er det tydeligvis skummelt å komme inn hit. :wink:

Håper du lykkes med jobb snart, og håper jeg ikke mister jobben min snart. :o Tror Dommedag nærmer seg. Hvis jeg ikke får fortsette skal jeg :flekke: til alle sjefene. SÅ DET SÅ!!!

Håper formen er fin og at Divaen vår har det bra. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det ble en hyggelig tur!

Katter - de gjør som de vil som regel.

Lillepusen til frøkna får snart returbillett, for hun er bare gal!

Krysser fortsatt fingre for deg ang. jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Hehe:

:perebrus::perebrus::sprettoy:

men vil ikke ha noe :kvalm: til lørdagen!! :fy:

Da blir jeg :frustrert:

Men, vi pleier jo være :engel: vi....... :Nikke:

Vi får det sikkert :hoppe: med masse :digge: på oss :sexy: og :herremann:

MarianneE-tester ut smileyene!

:klem: fra meg! :ler:

Hehe :Hehe::Hehe:

Ska`bli`morro :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt sulten når jeg leste om alle godsakene her. *smatt* Og jeg som prøver å holde meg laaaangt unna godis på hverdagene' date=' da er det tydeligvis skummelt å komme inn hit. :wink: [/quote']

Hehe, dette var jo en helg, og da har man lov til å skeie ut :D I allefall i denna familien hehe... Men vi prøver stort sett å holde oss unna de helt store utskeielsene i ukedagene. Prøver i allefall :sjarmor:

Takk for hyggelig besøk, MarianneE, Midnattsol, og Bettie :D

Alltid hyggelig :rosasmil:

Nå er jeg blitt helt gal. Shoppegal.

Nå er det så lenge siden jeg har kjøpt meg noe skikkelig fint og kult og dyrt.

Ble ganske så inspirert av trådene på velværeforumet og det har jeg ikke godt av :grine:

Dette har Diva lyst på nå :

Denne

Denne

Denne

ELSKER de klokkene......

Skal fortsette ferden blant mine luksus-ønsker i morgen.

Sukk

- Nattinatt sålenge :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Så kjekt at du hadde en koselig helg !

Og så må du se til å oppdra pusen din litt bedre slik at den ikke ødelegger fotoutstyr !

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherreguuuud, for en jævlig natt og daaag!

Pus er syk og har spydd i hele natt. Fikk heldigvis dratt til veterinæren og hun har muligetns gastritt. Mjauer og styrer og skal absolutt spy på gulvet og ikke alle hånkleene jeg har lagt fram.

Sov ikke natt til i går, natt til forgårs, og ikke natt til i dag, pga uling, mjauing, spying og brekke seg lyder.... Dvs. var kun i natt pus spydde da.

Stod opp halv 7 og tørka spy, vasket gulvene i hele huset, og surret panisk rundt til jeg fikk ruteopplysninger på bussen og bestilt time hos veterinær.

Det kommer sikkert til å gå bra, men nå kjenner jeg meg så sinnsykt ødelagt. Er helt ferdig :grine: Orker snart ikke mer den kroppen min,- har gått på høygir i flere dager og så topper dette hysteriet hele greia... Sukk :cry:

Pus gidder heller ikke å prøve å sove litt,- men mjauer stadig ganske høyt. Vil ikke ha vann,- ikke ha Zoolac-medikamentet (som hun faktisk likte engang) og brekker seg med jevne mellomrom.

Dakar pusen. Har veldig vondt av henne.... Vet lissom ikke hva jeg skal gjøre,- men veterinæren trodde det godt kunne være forbigående i allefall. Håper bare jeg får sove i natt,- ellers tror jeg at jeg segner om :evil:

ER så sliiiiten :x

Jaja, får prøve å spise litt jeg da.

Grrrrr....

Sukk & grin & hyyyl :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke få sove, det er ille. Føler med deg. Håper denne natta går greit.

Stakkars pusen. Vondt i magen. Og selv en liten pus har mye lyd i seg.

Uansett er det ingen hyggelig jobb å vaske etter en syk pus. Håper den er bra til i morgen.

Og det er lov å sukke og stønne litt når verden er vrang, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord, Bettie :D

Det funker alltid!

Alt er så mye bedre i dag. Allerede i går kveld begynte brikkene å falle på plass igjen. Blir så forvilet når pus er syk, man vet ikke helt hva man skal gjøre, annet enn å kose, pleie og prøve å "medisinere".....

Da sambo kom hjem, brast demningen og jeg fikk sympati og trøst av supergutten min :) Han foreslo at jeg burde legge meg nedpå litt og prøve å sove, så skulle han se etter pus.

Jeg sov vel en trekvarters tid, og pus brakk seg kun en gang.

Stod opp og følte meg VIRKELIG dårlig og kvalm + at hodet føltes kjempestort.

Men ting begynte å ordne seg da vi skulle ut å handle for kvelden,- og det var godt med litt frisk luft. Matlysten kom tilbake og jeg kjente faktisk at den lille blunden hjalp. Er stort sett ikke noen tilhenger av å sove om dagen, fordi jeg er redd jeg blir søvnløs til kvelden, og så får jeg ofte hodepine når jeg evt står opp fra en middagshvil. Men når man er redusert så nytter det. Var så redd for å bli syk igjen, for DET har jeg ikke tid til,- må ta vare på pus og mann, og så skal vi jo til MarianneE og slå hæla i taket på lørdag :sjarmor:

Vi kjøpte oss Fanta og Farris i (ehm :oops: ) hauger og lass (var så billi`serru!) og koste oss med nettsideredigering og "sørffing" for øvrig. Tok kvelden relativt tidlig, og både pus og vi tobente fikk en rolig natt.

Har ikke sovet så godt på lenge!

Er kjempeglad for at lillesnuppa mi har blitt frisk igjen. Jeg var helt fortvilet i går, og håpet inderlig på at det ikke var noe mer enn gastritten hun hadde å slite med.

"Prognosene" ser i allefall bra ut og nå er hun mer seg selv igjen.

Skal snart ut å kjøpe fiskeboller (er visst post-magesjuke mat hos katter) og prøve å la henne spise litt.

Tipper hun blir gira, for vi gir henne stort sett tørrför.....

I morgen skal jeg på et slags intervju i en bok og papirhandel, i "regi" av en venninne av meg. Hun jobber nemlig der, og foreslo meg til sjefen sin når hun fikk vite at de trengte noen flere utover.

Så jeg skal altså presentere meg selv i morgen og ha en slags samtale,- så jeg håper at jeg gir riktig inntrykk og at de kan ha bruk for mine egenskaper og gode sider.

Hadde vært helt herrrlig å fått en jobb snart og jeg tror jeg hadde passet godt inn der :D

:: kjempespent ::

Nei, jeg får kjøpe pusemat tror jeg.

Goood dag :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettbanken og det stod beløp pålydende kr 2,37....... Litt for lite kanskje

- Godt jeg har noen brusflasker hjemme :oops: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sender over noen monopolpenger i håp om at du finner en blind kassadame et sted*

Lite jeg kan bidra med her gitt!

Men god morgen, og forøvrig fr du ha en fin dag også! Og gi pusen din en stor klem fra meg, for min kjæreste Ragnar-Kato er jo død og begravet... savner virkelig den katten.

Vel.. Ta vare på deg selv! :)

Hilsen tøffe :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva :D

Lykke til med "samtalen" i morgen, skal krysse fingrene for deg :wink:

Så trist med pusen din da :( Godt å lese at den blir bedre. Vet ikke hva gastritt er jeg da...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helluuuu, DIVA!!!

En fugl hvisket meg i øret (for en stund siden, riktignok...) at du er tilbake på KG - og det gjør meg så glad, Diva!!! Selvom det snart er et par mnd siden det skjedde, så ønsker jeg deg VELKOMMEN tilbake! Jeg har jo vært her så sjelden at jeg ikke har hatt muligheten til å si det tidligere!

Takker for koselige mailer også - sorry at jeg ikke har fått svart deg på evigheter, men jeg har ikke hatt internett-tilgang på 3 mnd - har bare sneki meg til det sånn innimellom.

Jeg har lengta etter KG - og har savna kontakten med folka her. Dessverre er vi ikke på langt nær ferdige her i huset, så jeg kommer nok til å være fraværende en god stund til. Men nå har jeg i allefall muligheten til å titte innom når jeg har en ledig stund!

Håper det står bra til med deg, og at vi kan opprettholde kontakten!

Stoooor klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva :D

Lykke til med "samtalen" i morgen, skal krysse fingrene for deg :wink:

Så trist med pusen din da :( Godt å lese at den blir bedre. Vet ikke hva gastritt er jeg da...

Klem

Hei på deg :)

Gastritt er en slags mage-"plage" som er ganske ubehagelig.

Symptomene er bl. a magesmerter, oppkast og i noen tilfeller diarè også.

Jeg vil personlig kalle det en slags "sterk irritasjon" i magen. Vanskelig å spise og man må begynne å spise "lett mat" når man blir sulten etter å ha kastet opp x antall ganger - som pusen gjorde.

Jeg prøvde å gi henne fiskepudding i stad,- i samråd med veterinæren. Men hun lukta bare litt på maten og ville ikke ha det.... :o !Sær snuppe ja! Men hun orker kanskje ikke å spise ennå (?)

Jeg tør ikke gi henne den vanlige maten igjen før hun har vent seg til å spise noe lettfordøyelig. Håper hun vil prøve igjen etterpå....

Har hatt "my share" av mageproblemer, men dette høres ekkelt ut :(

Det finnes også en mer "permanent" variant av gastritt, men vet ikke så mye om den.

Pusen var i følge legen ømfintlig på magen på sidene,- og dermed konkluderte han med at det var gastritt. Man blir trykkøm på en måte og det kan utløse spyreflekser... Grøss...

Ellers,- tusen takk *Meg* og Kverula for hilsner :D

Hyggelig å "se" dere!

Tar en liten "fill inn" siden : - )

Skal snart tusle ned og lage middag, tenker jeg. Begynner å bli sulten nååååå :gape:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å lese at pusen har det bedre. Og når små puser har det bedre, får også matmor det bedre.

Lykke til med samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine::grine::grine::grine:

Uæææh! Hun er blitt dårlig igjen! :cry:

Vet ikke mine arme råd. Hun vil ikke ta til seg mat eller drikke heller.

Dvs. hun drakk omtrent ikke i går, men har drukket bittelitt i dag.

Fikk beskjed av veterinæren om at var hun ikke blitt bedre i dag, så skulle vi bare komme tilbake..... Så det tror jeg absolutt at vi skal. Får ta røntgen og sjekke hva som står på. Dette er så HAT og jeg føler meg helt elendig.

Har så vondt av pus og jeg skjønner ikke hvorfor hun har blitt dårlig igjen nå.

Hun var jo oppe og gikk tidligere i går og ble noe dårligere i går kveld og kastet opp igjen. Mulig hun kaster opp vann og laktosemedikamentet hun får......

Sitter å tripper og venter på sambo.... Han slutter heldigvis tidlig idag.

Vi har jo omtrent ikke penger heller, så etter neste veterinærregning så lever vi nok på havregryn og vann de neste ukene.....

Alt er kaos nå...

Håper bare det er noe "forbigående" med pus. Blir skikkelig redd :(

Tar og prøver å ta en bitteliten avslapningsblund i en halvtimes tid. Så lenge pus er rolig.

Hyyyyyyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Hilde K S :kgsmil:

Håper det årner seg snart....

Nå har jeg endelig fått bestilt time hos dyreklinikken,- dvs jeg har fått beskjed om å komme klokken 14.00. Mulig litt venting da legen er opptatt i en operasjon, men det er da intet problem. Glad sålenge vi kommer oss dit snart jeg...

Tror jeg skal ta en matbit og en kaffe så lenge,- har vært på alerten ganske lenge nå.

Ønsker alle sammen en kjempegod helg :D

Klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...