Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

hei Diva

Har ikke fått gratulert deg med husværet enda - så jeg gjør det nå!

Tusen takk for oppmuntring!

Du har det ikke helt greit, du heller forstår jeg.

Men om du ikke har fått jobb ennå, så er det ikke fordi du ikke er kompetent nok. Det handler mer om en politikk der arbeidsplasser ikke er så vesentlig......

Synes det høres ut som en lur strategi å oppsøke mulige arbeidsgivere. Skal se du får napp etterhvert. Ønsker deg all mulig lykke med jobbsøkinga.

Ha en riktig god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig å komme hit og se koselige hilsner :D

Bare å komme d, Mags :) Men, ring litt på forhånd da hehe

Kino må vi definitivt ta igjen snart. Men vet ikke helt når. Vi har så utrolig mye å betale nå at jeg :grine: .......

Regner med at det jevner seg ut snart.

Aricept : Den er lang nok ja. Jeg snakker innmari mye, også i dagboka (bare spør MarianneE, hun føler nok at hun aldri kommer til :ler: ) Men les så mye du lyster :D Det er bare hyggelig!

Ja, Sjøloftet er utrolig koselig! Jeg liker meg så godt der,. også fordi det er et maritimt miljø der og jeg ELSKER sjøen, brygger og båtliv.....

God pizza har de og :kgsmil:

Jeg kommer gjerne med tips om Porsgrunn / Skien, og du kan sikkert spørre MarianneE og :D Det er så koselig her atte : - )

Bettie : Takk for gratulasjon :D

Og jeg håper at det går bra med deg også. Du fortjener det så absolutt.

Jeg krysser fingrene ang jobb, og kjører på. Får ikke hjelpe om jeg blir sett på som litt "rar"....

Ha en riktig god helg alle tre :D

Dere hjelper meg godt igjennom noen tyngre dager med hyggelige ord : )

Ønsker dere en riktig god natt og en strålende lørdag :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg invadere dagboka til MarianneE litt også da jo :wink:

Men i kveld skal jeg bort og kose meg hos noen venninner.

Så fint jeg kan spørre om Porsgrunn/Skien, kommer sikkert til å ta deg opp på det! Ang. utdannelsen min og sånn, har jeg svart i dagboka mi.

Jeg også elsker sjøen, og det er jo enda et argument for å flytte nedover. Kanskje båt en gang??? drømme ...drømme...

Og forresten, er'kke noe galt i skravle mye vel?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ville bare innom å si HEI!

Håper du får deg en jobb snart. Det er så absolutt ingen god følelse å føle seg nyttesløs og frustrert, men det høres jo ut som du gjør så godt du kan for å komme i arbeid igjen. Lykke til! :D

Så American Pie i går jeg. Den var jo morsom den :D Noen småkvalme scener her og der, men.. :ler:

Åssen går det med hjemmesiden din?

Søndagsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Surfer forbi på en mandagsformiddag, jeg! Håper alt er bra med deg, og at du har hatt en fin helg!

Skjønner at du er frustrert over penger. Hvorfor er alltid økonomien det man bekymrer seg aller mest for?? Skulle veldig gjerne vært akkurat så rik at jeg ikke trengte å bekymre meg for regninger og dill. Behøver ikke å være millionær, jeg, men bare ha litt mer penger sånn at det går litt lettere rundt. Samtidig skal jeg ikke klage - jeg har aldri vært arbeidsledig (bank i bordet) - det er mer det at jeg er så innmari flink til å bruke opp alle pengene før det kommer nye inn på konto....

Jeg krysser alt jeg har for at det skal ordne seg for både deg og MarianneE. Det er litt vanskelig å få skrevet noe på pc-en når jeg sitter sånn med kryssede armer og med øynene i kryss, men det går så vidt!! ;)

Neida, men jeg tror faktisk at det løsner snart. Kan jo virke som om det har løsnet litt for M, da, med denne barnehagejobben. Og PLUTSELIG har du også fått deg jobb, det er jeg sikker på!!

Hjemmeside høres spennende ut - jeg ble også nysgjerrig!! (*hinter om adresse*..)

Når det gjelder skravling både live og i dagboka så kjenner jeg meg godt igjen. Bare se på lengden på mine innlegg i dagboka mi.... Skravlesyk?? JEG!???!?

Ha en fin dag, vennen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige innlegg :D

Svært hyggelig om du flytter hitover, Aricept :)

Da må du, jeg og MarianneE ta en velkomstdrink ute vettu : - )

Ja, jeg kan drømme til jeg blir grønn jeg og. Men økonomien framover ser laber ut. En god porsjon flaks, så får vi vel drømmehuset snart:)

Jo`a - det går framover med siden. Men jeg gjorde en liten tabbe i stad, som det tar litt tid å rydde opp i. Nå vil jeg bare bli ferdig, så jeg kan legge den ut. Men det tar nok litt tid til. Skal legge inn litt bilder i kveld, og så tenker jeg at jeg får fiksa linkene mine i morgen eller så. Blir relativt bra tror jeg :Hehe:

Helt enig i at det hadde vært kjekt med litt ekstra penger,- ikke nødvendigvis mye,- men slik at man klarte seg bra og fikk betalt de regningene man skal betale - og fremdeles ha noe til overs. Viktig å unne seg noe i ny og ne. Men herregud,- det er absolutt lett å bruke opp kronasjen når man er i jobb også. Det merket jeg da jeg bodde hjemme hos pappa og tjente ca 12 000 i måneden. DE ble fort brukt opp. Jeg er shopping-gal, så det var uunngåelig. Og galskapen begynner å bygge seg opp igjen. For jeg ligger nesten å drømmer om ville shoppingturer om natta :sukk:

Imari, du skal få linken når den blir ferdig om en liten stund :) Litt igjen å fikse på, men gleder meg til å høre hva dere andre synes :)

For å oppsummere litt :

Lørdag kveld løp vi bort til videosjappa og så etter en artig video. (Egentlig tok vi bilen, men det høres så mye bedre ut å si "vi løp" hehe )

Vi trodde egentlig at det var utpella, som vanlig er i helgene, men vi fikk både tak i "Jackass - The movie" og "Catch me if you can". Det var griseflax ;-) Så det ble Jackass lørdag og den andre til frokosten på søndag. Greit med en video i ny og ne,- for det er ikke alltid det er så mye morro på tv. Selv ikke med ørten kanaler :o

Søndag skulle jeg egentlig øvelseskjøre, men det ble med tanken.

Jeg burde egentlig ta meg i nakken, for det er lenge siden og jeg vil gjerne ha lappen før 2015! Men helgesløvheten tok overhånd og vi dro til Porsgrunn og kjøpte kinesisk take away. Relativt godt, men jeg tror de kunne kutta den sausen. Pføy!

Har i det hele tatt følelsen av at jeg gjør så lite. Selv om det er noe jeg aktiviserer meg med.

I dag tok jeg kjøkkenet i allefall og ALDRI har det sett så pent ut :D

:klappe meg selv på ryggen:

I morgen skal jeg både på aetat og så shine opp stua litt.

Smykkeproduksjonen har vært inaktiv i det siste og. DET skal rettes på.

Så kommer gla`nyheitane da!

Jeg skal på jobbintervjuuuu!

På Bakeriverkstedet på Down Town i Porsgrunn....... På onsdag....

Fikk telefon fra personalansvarlig e.l. i dag.... GJETT om jeg ville på intervju!

Så jeg kommer til å være kvalm av nervøsitet og spenning og sånn passe engstelig også. For jeg er så redd for at jeg ikke får jobben. Noe som er mest sannsynlig. Men jeg skal i allefall vise meg fra min beste side og jeg skal vise intervjueren at jeg er rett "mann" til jobben!

Herregud å spent jeg er!

Dette med arbeidssøkinga tar helt rotta på meg.

Jeg sender gjerne 10 søknader eller så hver måned. Blir sånn gjennmsnittlig i allefall. Sånn hver tredje måned, kommer jeg til et intervju. Og sånn som bølgedalene har vært, så har jeg måttet gjennomgå et par intervjuer før jeg har fått en jobb. Statistisk er det større sjanse for meg nå.

Men det er alltid den negative lille personen i underbevisstheten som sier at jeg ikke har en sjans i havet. Og jeg har heller aldri jobbet i bakeri / på cafè.

Uææææh!

Sender også to søknader til + har en ute i en Match-butikk også.

Så jeg krysser fingrene og håper at skjebnen blir litt mer positiv framover. Det trenger jeg og det fortjener jeg.

Supergod kveld til alle som passerer :D

Tar gjerne imot råd og tips hvis noen har noe på lur.....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal krysse det jeg har av fingre og bein for deg på onsdag!!

Håper det går din vei, det fortjener du! :P

Og jeg blir gjerne med på en velkomstdrink! Selvom jeg kommer til å føle meg utafor hvis du ser ut som avataren din! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse det jeg har av fingre og bein for deg på onsdag!!

Tusen takk :D :D

Håper det går din vei, det fortjener du! :P

Tusen takk igjen. Det var hyggelig sagt : - )

Og jeg blir gjerne med på en velkomstdrink! Selvom jeg kommer til å føle meg utafor hvis du ser ut som avataren din! :blunke:

:hoho::ler:

Fat chance! hihi....

Not to worry ;-)

Vi snakkes - ha en god natt :D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert av tråden om fedme og skam i kropp og helseforumet :

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/09/23/379200.html

Synes jeg kjente igjen en del i den artikkelsen, selv om den var litt "fargerik".

Først og fremst, så virker det fullstendig idiotisk å mene at det er mer fy å spise sjokolade enn å være utro !?! Makan ! :o

For å ta et lite eksempel på det å være overvektig og negative ting i forhold til det :

Nå er jeg arbeidssøkende og er overvektig, men ikke direkte feit. Jeg må stort sett ikke bruke noen spesialstørrelser og kler meg pent og etter figuren. Jeg er velstelt og er nøye med hud, hår og sminke. Jeg prøver å ikke dille for mye med stæsj.

Nå har jeg søkt på flere jobber,- og de jobbene innebærer kundeekspedisjon og service. Bla. i et bakeri og i en klesbutikk.

Og i slike forretninger SER jeg ikke andre enn TYNNE mennesker. Tynne, trendy og "kule" mennesker.

Jeg får direkte PRESTASJONSANGST nå jeg. Og jeg skal på et intervju i morgen. I 9 av 10 stillinger jeg søker på innen disse yrkene, så har jeg en stygg følelse av at jeg blir "dissa" fra jobbene fordi jeg ikke er gjennomsnittlig slank. Føler at folk VIL ha tynne folk - fordi det er pent, stilig og kaprer flere kunder.

Mener overhodet ikke at det er noe galt med meg, og jeg har gode skussmål fra tidligere arbeidsgivere, er sosial og synes oftest jeg ser godt ut. Men hva hjelper det i denne sammenheng ? Sannsynlig er jeg for "feit" til å få jobb i slike serviceyrker..... :sinna:

:murvegg::grine:

Nuvel. Det var DEN utblåsningen.

Nå skal jeg snart ringe om en jobb på Notodden - av alle steder.....

Kontormedarbeider hos juvelèr....

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Notodden, er ikke det lang vei da?

Men, dert er vel kanskje greit å ta det som er i disse tider...

Ønsker deg lykke til jeg! Legg bort prestasjonsangst pga. vekta di, hører du!!!

Vær stolt av deg selv, og det vil lyse igjennom alt annet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg ;-)

Joa, det er et stykke. Blir vel en knapp time med toget.

Bor heldigvis ikke så langt fra NSB her i byen, og det er ikke kjempelangt fra stasjonen i Notodden til sentrum. Men nå vet jeg ikke addressa til den butikken da :oops:

Kommer veldig an på når man begynner om morgenen og slutter om ettermiddagen. Hadde det vært 8 - 4 eller 9 - 5 så tror jeg det kanske hadde gått bra. Må vel ta sjansen på det jeg kan.

Prøver å slippe unna en dag eller tre i måneden med matbutikkjobbing i kassa. Jeg ER så lei det. Men det er nok det eneste vikarbyrået kan tilby i allefall. Grøsse...

Tusen takk for lykkeønskninger, Alive :D

Trenger d nå.

Vil egentlig bare bli ferdig med intervjuet og få ja eller nei....

: vonde sommerfugler i magen :

Klem D :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Et intervju er et skritt nærmere. Og klart du er god nok.

Er du sosial og utadvendt er det kjempeviktige egenskaper i et service-yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er du bra nok for serviceyrker!

Selve utseendet har lite å si. Det er hvordan man ter seg. Kan være stor og se bra ut for det vel!!! Jeg er selv overvektig, og jeg har hatt flere serviceyrke-jobber, med utelukkende gode skussmål.

Og det har du også. Det teller mye det. Normal høflighet og folkeskikk kommer man langt med i serviceyrker! :P

Igjen, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Divaen.

Så bra at du skal på intervju. Det er jo bra bare det. Skal krysse fingrene og sende kjempemange gode positive tanker din vei. :Nikke: Går så braaa så!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille dere er :kysse:

Tar til meg alt og sikter på et strålende intervju :D

Uæh! Kjenner jeg blir kvalm bare av tanken. Jeg er og blir en liten pyse :ler:

Vel, nå er hjemmesiden min klar :hoppe: ENDELIG! Har vært utrolig gøy å jobbe med den, og kommer nok til å finpusse / forandre litt i ny og ne.

Vil nesten lage en til hihi.... :blunke:

Legger den ikke ut på KG, men gir link senere til de jeg har lovt å gi til. PyseDiva.....

Dagens frokost besto av :

# Sjokolademelk

# Loff med gulost og brunost

# Risbrød fra Minde sjokolade

Jeg er en søthungrig person, men så usunn frokost har jeg sjelden hatt....

Men det er lov til å være litt slapp....hehe

Vel, får hoppe i dusjen jeg da tror jeg.....

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok :) Sender pm sånn cirka innen klokka 20.... :lol:

Vet ikke helt åssen jeg skal legge den ut, så overlater det til dataduden min :Hehe:

:briller::ler::kul: :blunke: :oops: :-? :P:roll::sjarmor::) :D

Diva :klovn: i dag

Kanskje på tide å endelig komme seg i dusjen ? Ja, tror d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke verdens sunneste frokost det der nei.... Men bedre med frokost enn ingen frokost? Jeg velger nemlig å sove lenger enn å ta meg tid til frokost. Ikke bra..Jeg vet!

Jeg vil også se hjemmesida di.....jeg vet jeg ikke har prata så lenge med deg assa....men jeg er innmari hyggelig...bare snill jente...(nesten)....og så skal jeg jo mest sannsynlig flytte til Porsgrunn!!

Sambo prata forresten akkurat med en kamerat. Maste på at vi måtte flytte nedover han også! :P

Og er det noe du vil vite om meg må du bare spørre!! For jeg er ikke datateknisk nok til å lage hjemmeside. Synes det er imponerende jeg! Men det meste innen data er imponerende for meg..Føler meg ganske dum ofte i forhold til sambo som er diplomkandidat i IT...

Og nå er det kveld. Du er ferdig dusja, og vært på intervju. Hvordan gikk det??????? :hoppe: Veldig nysgjerrig. Men var du deg selv vet jeg det gikk bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...