Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skulle jeg sette brødene inn i ovnen. Og så leser jeg bak på pakken (Regal). Stekes på 2200 C i 30 minutter :overrasket:

Skrevet

monja - PP5 - IKM 27. oktober - mens 24. oktober :(

Skrevet

Mensen kom vel egentlig i går, men jeg er litt usikker på om jeg kan kalle det mens da. Brun gugge, men ganske mye. Velger å kalle det mens jeg (Unnskyld detaljer)

Det positive er: syklusen ble kortere enn forventa :hoppe:

Skrevet

Isj, så kjedelig med mensen da; Monja :tristbla: Men positivt at syklusen begynner å stabilisere seg da iallefall :tommelsmil:

Håper du får en fin kveld :klem:

Skrevet

Speltbrødet ble meeeeeget vellykket og så godt :sikle:

Selv om det var lettvint brødet fra Regal var det skikkelig godt. Heretter blir det bare det.

Nå skal vi se Ghost Whisperer *angst*

Får krype godt opp i armkroken til elsklingen :hjerte:

Skrevet

:vinke:

Idag har det ikke snødd mer, men det har vært glatt og sørpete. Heldigvis ble det ganske varmt utover dagen, men da ble det jo så vått. Henta en kald og våt smurf i barnehagen. At de ikke kan kle på han regndress istedet for en tynn høstdress når det flyter av vann :frustrert: Og så tynne hansker, strikkahansker såklart, våte og kalde. Fingrene hans var helt røde inni hanskene der og jeg brukte litt tid på å varme han opp igjen. Og så var han våt rett gjennom dressen, buksa og strømpebuksa, og goretex skoene var søkkvåte, men støvlene sto pent på plassen sin :sur: Så nå har jeg vært på H&M og kjøpt hals, regnvotter med fleecefor og tykke ullsokker til å ha neddi støvlene. Og i morgen blir høstdressen igjen hjemme :Nikke:

Skrevet

?

Hørtes jo rart ut. De kunne jo tatt regntøy utenpå høstdressen da siden det er vått og kaldt.

Skrevet

Det mener jeg og, men det er tydeligvis ikke alle som tenker logisk. Det virker av og til som om de tar det første de kommer over. Men nå skal vi henge igjen regntøy, for det blir neppe alt for mange dager med tørrvær nå.

Skrevet

Overrasket over at du fikk igjen en våt gutt,

det skal da ikke være sånn? :riste:

Og enda mer overrasket over at dere har H&M

Det har IKKE vi! :ler:

Skrevet

Lurer på om jeg skal sende ut gutta og få gjort noe her inne?

Skrevet

- rydde

- vaske 3 maskiner med klær

- støvsuge

- se over julegaver og legge dem på gjesterommet

Skrevet

Mann og barn drar til et vennepar av oss klokka 18. Da skal jeg få gjort litt hjemme.

Skrevet

Oh Oh Oreo Brownies

Oppskriften er til liten langpanne.

Ingredienser:

125 g smør

200 g kokesjokolade

5 dl sukker

4 store egg

2 ts vaniljeessens

2 dl hvetemel

16 stk Oreo-kjeks (se tips)

Pynt:

vaniljesukker

Fremgangsmåte:

Smelt 50 g av smøret sammen med kokesjokoladen i en liten kjele over svak varme. Pisk resten av smøret mykt sammen med sukkeret. Tilsett ett egg av gangen og pisk godt mellom hvert egg. Rør inn den smeltede sjokoladen og vaniljeessens (se tips). Bland så i hvetemelet og rør til deigen er jevn. Hakk Oreo-kjeksene opp i store biter og vend forsiktig inn i deigen.

Fordel deigen i en liten, bakepapirkledd langpanne (ca 20x30 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 170°C i 40 min. Avkjøl kaken helt i formen (sett kaken gjerne et par timer i kjøleskapet).

Ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Del kaken opp i passe store firkanter. Dryss litt vaniljesukker over hvert kakestykke før servering.

Tips:

2 ts vaniljeessens tilsvarer 1 liten flaske, og fås kjøpt i de aller fleste matvarebutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...