Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke: Hjemme!!!!

Har hatt en hektisk, men koselig helg i Trondheim. Shopping og hotell kom på tilsammen 6000 kroner, men pyttsann *ikke ofte jeg har anledning til å si det :oops: *. Har hatt det kos.

Var på IKEA og kjøpte barnestol med pute og stellebord/kommode. Og som typisk er når jeg er på IKEA blir det med en del småting så det ble til slutt 2900 kroner. I tillegg kjøpte vi en del barnetøy i str 56 - 62 og noen filler til meg og mannen. Mannen fikk seg også to nye par med sko.

Da vi kom til hotellet fikk vi slappa av noen timer før vi dro til Trøndelag Teater og "Purpur og Gull". Den var veldig bra faktisk :klappe:

Sov ganske dårlig i natt, men det kom nok av at det var fryktelig varmt og at jeg ikke var hjemme. Kjempetrøtt til frokost i morges, men friskna til litt utover dagen. Dessuten sparka junior en del i natt, og da får ikke jeg sove :roll: Men det blir sikkert bedre når jeg får "lært" h*n hva som er natt og dag :wink:

Nå skal vi hente vovve på kennel og tenke på noe å spise til middag :)

Tusen takk for alle koselige hilsener :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut til å ha blitt en innbringende handletur, det der.

Håper du hadde en fin 17. mai, og at formen holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har vært her nå, men følte liksom KG abstinensen kom snikene idag :ler: Så jeg er innom for en liten oppdatering iallefall.

17. mai var hutrende kald, men vi dro da inn til byen for å se på både barnetog og folketog. Var masse folk der til tross for regn og vind, og det var koselig. Håper på bedre vær til neste år :wink:

Holder på å skal lage tegninger av Disneybabies og Ole Brumm nå - på plastikk, med tekstilfarge. Blir det bra skal jeg prøve å stryke dem opp på ensfarga gardiner på barnerom etterhvert. Prøve å være kreativ. Så får nevøen vår nye gardiner på rommet sitt kanskje?!? Og så kan det jo hende det blir nye gardiner på babyen etterhvert også :wink:

Nå er vi inne i 21+5, og jeg synes enda tiden flyr. Det er temmelig livlig der nede og den lille krabaten gjør seg bemerket til alle døgnets tider. Ikke så mye på natta nå, men pådagtid er det ganske mye futt og fart der. Deilig å kjenne at det er noen der inne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 22: Babyen veier nå ca 450g og er ca 27cm langt. Tennene har begynt å danne seg. Kanskje du har begynt å merke at den lille hikker, det er helt rytmiske dunk som god kan holde på en god stund før det går over, dette er noe de fortsetter med utenfor magen også. Til nå har veksten gått veldig fort, det avtar noe nå. Den lille hånden har et fast grep om den skulle få tak i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

"Tennene danner seg"...

Her sitter jeg med en tannløs 6-mnd gammel baby... :ler:

Tusen hjertelig for velkomst vinket...

Så du hadde stengt dagboken din på gravide siden...

Blir gjerne litt travelt med 2 ja...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Alt for mye styr med to dagbøker. Oppdaga at det meste likevel ble skrevet i begge, og det er da vel ikke nødvendig?!? Så jeg fortsetter her jeg :wink:

Så hyggelig at du er tilbake Maya, og er bebisen blitt 6 mnd alt :o ? Synes ikke det er lenge siden bebisen var helt ny jeg :ler::wink:

Nå har jeg vært litt streng med mannen. Det har blitt gjort fryktelig lite på prosjekt påbygg i det siste, og nå har jeg vært skikkelig bitch og nekta han alt moro (videokveld med gutta, fisketur etc) før neste byggetrinn er tatt - sliter med litt dårlig samvittighet nå, men jeg blir så lei av dette TTT (ting tar tid) opplegget hans :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kline:

Herreg.. Jeg har jo ikke skrevet noe her på evigheter jo :sjokk:

Men jeg er innom - hver dag..

Jinx lurer i kulissene :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har vært litt travel i det siste, så det blir dårlig med besøk i dagboka di...men nå er jeg forhåpentligvis tilbake, og ville bare titte innom for å si GOD HELG!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg reiser til sydligere strøk i morgen, og litt nordover i dag (til svigers), så jeg tenkte jeg ville stikke innom å ønske deg en riktig god helg, neste uke og neste (lang) helg. Greit å få ting unnagjort. :wink:

Jennifer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

*dilter etter Jennifer*

En grei måte å ta dagbokrunde på hva? Jeg bare dilter etter Jennifer. Tenkte jeg skulle fortsette å dilte helt til greske-strandløver-land.

:vinke: Ha en fin helg Monja, Monjamannen og bebisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vi 22+0 - altså inne i......

Uke 23:Babyen veier nå ca 550 gram og er 28 cm lang. Den har begynt å få hår på hodet, øyebryn og øyevipper og er dekket med et fettlag som gjør at huden ikke oppløses av vann, dette laget er faktisk ganske tykt. :-D

Kusinen til mannen min venter barn med ny samboer enmåneds tid etter meg, men siden hun er over 40 år har de vært ganske så usikre på om bebisen er frisk. De var på screening av nakkefold på St.Olav og fant et avvik, og nå den 18. mai var de der på fostervannsprøve. På fredag kom resultatet på den første prøven - og den var helt fin. Altså er det ikke noe galt med barnet, og det blir en liten gutt :-) Hun har to gutter på 13 og 11 år fra før, så hun ønska seg fælt ei jente, men sambisen hennes er temmelig fornøyd da :wink: Hovedsaken er likevel at barnet er friskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det må være vondt å gå sånn og vente på å få vite om bebisen er frisk og fin...hvor stor sannsynlighet er det forresten for at barnet ikke er friskt når mor er over 40 år. Er det mer sannsynlig enn usannsynlig?

Har jo hørt om det, men egentlig aldri tenkt over det...

Uansett - fint å høre at alt står bra til med bebisen da!

Og ukene dine da, monja - de flyr jo avsted! :-) Tenk at den lille har hår allerede...det er et mirakel det som skjer i magen din nå, vennen. Rett og slett. Jeg blir så fascinert!

Ha en fortsatt fin lørdag!

:klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe godt å gå i usikkerhet nei, Kverula. Aner ikke hvor stor sjansen er for at det er noe galt med babyen når man passerer 40, men jeg leste et sted at det er 0,3% sjanse for at bebisen har Downs Syndrom når man er 34, så det øker sikkert på litt etterhvert. Likevel er ikke sjansen så alt for stor tror jeg. Er bare glade på deres vegne at bebisen er frisk jeg. Håper også at de utvida prøvene også viser det samme.

Når det gjelder vår egen baby virker den både frisk og rask. Er litt aktiv på morgenen - etter at jeg har begynt å prate. Lurer på om sånne er stemmestyrte på en måte?!? :ler: Så er den rolig på formiddagen før det igjen blir litt aktivitet i 14 - tiden. Så er den rolig fram til utpå kveldinga. Da er det masse aktivitet. Enda ikke så sterke spark at pappa'n får til å kjenne dem (bortsett fra den ene gangen han hadde litt flaks med det der), men jeg kjenner iallefall at det er liv. Synes jeg er litt liten til å være 5 mnd på vei (neste fredag), men det kommer sikkert mage etterhvert. Skal kanskje være glad den ikke er så alt for stor nå :ler:

Og vi har begynt å komplettere handlelista vår. Til nå har vi fått tak i:

Større utstyr:

- kombivogn

- sprinkelseng

- madrass til sprinkelseng

- sprinkelseng beskytter

- 1 Ole Brumm sengesett til vogn

- reiseseng

- stellekommode

- stellematte

- vognrangle

- baby gym

- div. leker O - 3 mnd

- høy barnestol i tre

- vugge

- voksipose

- skinnpose

- vippestol

- Baby Call

- div. tåteflasker

Mangler:

- dyner til vogn og seng - kjøper på JYKS. Koster mellom 99 og 199 kr.

- sengesett - skal låne masse til mannens søster

- laken - kjøpe nye

- tisselaken - kjøpe nye

Av klær har vi:

- Sparkebukse str: 62

- Sett med jakke, bukse og "labber" str: 56

- 2 bodyer med kort arm str: 56

- Sett med jakke og bukse str: 62

- 2 bodyer med kort arm str: 62

- Blondebody med lang arm str: 60

- Hard Rock Cafè (Roma) body med kort arm str: 62/68

- Body med lang arm str: 62/68

- body med lang arm str: 56

- 4 høyhalset bodyer str: 62

- Bestefarskjorte str: 74

- Adidas Joggedress istr: 68

- 10 bodyer med lang arm str: 68

- 2 bukser str: 68

- Sparkebukse str: 68

- 1 lue med ører

- 1 smekke

- 1 overall med hette str: 68

- 2 babytepper

- Umbro Vendbar jakke str: 80

Og jeg har fått helt dilla på å handle klær, så det ligger nok an til at det blir mere etterhvert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Det er jo ikke alle som blir så store, men du kan nok forvente at magen vokser ganske bra i tiden framover. Nurket ditt blir jo stadig større, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til svigermr og spist Chicken Satay :sikle: Hadde aldri smakt det før, men det falt i smak....ikke like godt som Tandoori da, men siden mannen ikke klarer den retten lenger får vi ty til alternativer. Fikk oppskrifta og skal nok lage det selv også etterhvert :sikle:

Det var søsteren til mannen som hadde lagd maten i dag og der var også mannen hennes.....eller skal vi si eks. mannen kanskje?!? Han skulle ha gutten noen timer ssånn at hun fikk dra til deres felles hjem og pakke litt mer. Tror hun holder på å snuse på en ny leilighet så det er nok greit å pakke litt nå da. Han flytter ut 1. juni tror jeg - har fått leid seg leilighet der han jobber (ca 5 mil fra henne da). Huff, det er mye stress når man bryter opp et forhold. Vel, vel.....vi kjøpte gressklipperen av dem da så noe godt kom det nå ut av det :ler:

Og vi rakk å klippe gresset mellom regnskyllene i kveld. Skal ikke skryte på meg for mye jeg da, for jeg hadde pause på KG til klipperen var slått av :Hehe:

Tror nok magen kommer til å poppe ut til slutt ja, Bettie! Blir nok som en flodhest i miniformat :ler2: Tror jeg bare skal nyte at den er litt liten jeg. Ikke tror jeg egentlig at den er så liten heller, for hos jordmor sist gang var jeg 2 eller 3 cm over normalen :sjokk: Det blir nok en elefant detta :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har levert fra oss noen strikkeoppskrifter til svigermor. Hun er nok snart i full gang med produksjonen kan jeg tenke meg.

Fra dette heftet skal hun strikke jakke, bukse, lue og sokker fra settet som er på forsiden (altså oppskrift nummer 1). Synes det er utrolig søtt :hjerte:

Og fra dette heftet skal hun strikke dressen og lua på baksiden (oppskrift nummer 12, nederst på siden). Den er jo bare så skjønn :hjerte:

Så får vi se hva det blir til etterhvert, for jeg er ikke så overbegeistra for strikkeklær på babyer. Likevel er det nok praktisk i og med at vi går en vinter i møte......brrrrr :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Det høres ut som du har alt under kontroll iallfall.

Vi har ikke sett på barnevogn eller noe sånt.

Det eneste vi har kjøpt (eller mamma har kjøpt) er noen klær, alt fra 0 md, til noe i str. 1 og 2 år.

Jeg har kjøpt noen myke, deilige lammeullstøfler i str. 19, men de får vi vel ikke bruk for med det første.

Har kjøpt en rangle, og 2 biteringer. De fleste av tingene får vi nok ikke bruk for før om en stund.

Mage har jeg fått, fikk det ganske tidlig. Nå passer ingen bukser, noe som er litt irriterende. Jeg har noen skjørt jeg kjøpte i ekstra stor str, men det ser ut som de begynner å bli litt knappe snart.

Det ser ut som om folk ser at jeg er gravid og ikke bare tjukk lenger :ler: . Føles ganske bra.

Jeg har en søt mammakjole fra H&M, og en bukse med strikk i livet fra Cubus.

Jeg kjenner liv jeg også :hjerte: men ikke kjæresten. Han tror han kanskje kjente noe da han tilfeldigvis holdt på magen min, men ikke noe etter det.

Min er aktiv litt forskjellig kjennes det ut som, ingen faste rutiner som jeg har oppfattet ennå.

Takkfor hilsner i dagboken min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - hadde jo ikke sjekka om strikkelinken funka jeg da :klaske:

Får ta en lett gjennomgang:

1. Gå inn på http://www.sandnesgarn.no/html_files/index_nor.htm

2. Klikk på der det står "hefter"

3. Klikk der det står BABY Ull og finn hefte nummer 0314

Der er det et hefte med et sett på framsiden (oppskrift 1). Fra dette settet skal vi få jakke, bukse, lue og sokker.

For å se dressen:

1. Klikk på "hefter" igjen

2. Klikk på "Tema og idehefter"

3. Finn så Tilbehørshefte nummer "Tema 02" (dåp)

På det nederste bildet (oppskrift 12) er det en søt liten dress med lue som vi ønsker oss så fælt.

Håper det ble lettere nå da.

Takk for opplysningen, Cilla :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...