Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #101 Skrevet 23. juli 2006 Men som nå syns jeg bare det blir verre og verre for hver gang jeg ser denne tråden. ← Men det er da ikke TS sin feil vel?
Atmi Skrevet 23. juli 2006 #102 Skrevet 23. juli 2006 Ja da hadde hun tilbud om helgebytte. ← Som du selv sa så passet det ikke å bytte helg. Hva er du redd for? At hun skal ha skitne sko på inne i ditt hus? Lukter hun? Hva er det som er så galt med henne at du ikke vil møte henne? Er hun så stygg at du ikke får sove på natten etterpå? Gi meg en eneste grunn til å forstå at det er annet enn barnslige griller å si noe slik. Det gir meg assosiasjoner om ungdommer som leker voksne faktisk. Kan forstå om du ikke ønsker å være venner med henne, kan forstå om du ikke vil gå på kino, kafe eller ute å spise middag med henne. Men jeg fatter ikke at en voksen person skal nekte å møte en annen voksen person. Og uansett hvor mye du prater med henne i telefonen. Jeg oppfatter dette som så kontrollerende at jeg lurer på om det er du som tar initiativ til disse telefonsamtalene som en del av din kontroll over situasjonen faktisk. Det er altså hennes familie, og du er så heldig å være i en situasjon der du får låne den. Men likevel. Hva er det hun gjør som gjør at hun er sånn en forkastelig person at hun fortjener å bli behandlet som pest?
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #103 Skrevet 23. juli 2006 Kanskje et menneske kan være som et "skadedyr", men blir glorifisert fordi hun er mor? En stemor kan jo også være mor i tillegg... Personlig ville ikke jeg ønske å ha min manns eks her med vår/hans/min familie. Gjør det meg til et fælt menneske eller bare menneskelig...? ← Jeg har igrunnen fått inntrykk gjennom denne tråden at det er ikke bare denne bursdagen som trykker på TS. Hun vil rett og slett ikke møte henne - period. Jeg tenker sånn: Om en dag i fremtiden det blir sånn at TS og mannen flytter fra hverandre, og han finner seg enda en ny, ganske dominerende kvinne (tydelig at det er slike han faller for) og TS sitt barn da vil velge å bo sammen med sin far. Vil ikke TS ønske å treffe denne damen som skal ha ansvaret for hennes sønn/datter? og jo mer denne kvinnen strittet i mot, jo mer ville hun muligens insistere? Jeg ville gjort det, dersom eksen hadde vært en sånn "dott" som overlater ansvaret til kvinnen i forholdet. Hadde han ikke vært sånn, ville det muligens ha stilt seg litt annerledes.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #104 Skrevet 23. juli 2006 Men hvis dette er morens ønske, av andre grunner (selv om de kan være forståelige), synes jeg ikke trådstarter er urimelig dersom hun sier at det ikke passer at mor kommer i selskapet. ← Det er bare for mor å respektere at hun ikke er velkommen et sted vel? Og heller "jobbe" med å være grei mot stemor dersom det er viktig å ha fanclub overalt...
Atmi Skrevet 23. juli 2006 #105 Skrevet 23. juli 2006 Men det er da ikke TS sin feil vel? ← Og hvem er så ts?
Atmi Skrevet 23. juli 2006 #106 Skrevet 23. juli 2006 Det er bare for mor å respektere at hun ikke er velkommen et sted vel? Og heller "jobbe" med å være grei mot stemor dersom det er viktig å ha fanclub overalt... ← Aha - der har vi det. Svart/hvitt generasjonen. For dem eksisterer ikke folkeskikk og kjedelige dager og hendelser. Det eneste som eksisterer er elske og hate, like og mislike, ja eller nei. Altså, hun kjenner ikke noen grunn til å like mor, derfor velger hun å mislike mor. Noe som altså vil si at dersom mor ønsker tilgang til boligen der hennes barn blir oppdratt, da må hun smigre og sørge for at stemor vipper over til bestevenner siden. Ellers - jeg lurer på hva som ville skjedd dersom situasjonen var litt annerledes. La oss si det var en barnevernesinstitusjon som nektet å møte foreldrene til barna,. Hva hadde da skjedd? Eller institusjonen sa, jeg møter far og er derfor ikke villig tilå møte mor. ¨ Atmi
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #107 Skrevet 23. juli 2006 Som du selv sa så passet det ikke å bytte helg. JEG ER IKKE TS! Hva er du redd for? At hun skal ha skitne sko på inne i ditt hus? Lukter hun? Hva er det som er så galt med henne at du ikke vil møte henne? Er hun så stygg at du ikke får sove på natten etterpå? IGJEN ER IKKE TS, MEN DET ER DA MIN RETT I MITT HUS Å BESTEMME HVEM SOM ER VELKOMMEN OG IKKE Gi meg en eneste grunn til å forstå at det er annet enn barnslige griller å si noe slik. Det gir meg assosiasjoner om ungdommer som leker voksne faktisk. KANSKJE MOR HAR TRÅDD OVER NOEN GRENSER HUN IKKE BURDE? Kan forstå om du ikke ønsker å være venner med henne, kan forstå om du ikke vil gå på kino, kafe eller ute å spise middag med henne. Men jeg fatter ikke at en voksen person skal nekte å møte en annen voksen person. Og uansett hvor mye du prater med henne i telefonen. Jeg oppfatter dette som så kontrollerende at jeg lurer på om det er du som tar initiativ til disse telefonsamtalene som en del av din kontroll over situasjonen faktisk. Det er altså hennes familie, og du er så heldig å være i en situasjon der du får låne den. Men likevel. VIL DET DA SI AT EN SKAL LEGGE SEG FLAT FORDI EN ER I DEN SITUASJON AT EN HAR FÅTT EN MANN MED HISTORIE? OG HVORFOR TRENGE SEG PÅ HVOR EN IKKE ER VELKOMMEN? Hva er det hun gjør som gjør at hun er sånn en forkastelig person at hun fortjener å bli behandlet som pest? DET MÅ TS SELV SVARE PÅ OG RESPEKTERES FOR SIN MENING!←
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 23. juli 2006 #108 Skrevet 23. juli 2006 T.o.m. jeg som tydligvis er en forferdelig stemor har hatt barnas mor og hennes familie i hus. Begge mine stebarn har vært konfirmanter i den tiden vi har bodd sammen. Vi valgte - i samarbeid med mor og hennes samboer - å ha begge konfirmasjonene hjemme hos oss siden vi hadde større mulighet til det. Dette betød da selvsagt at mor og hennes familie også var hjemme hos oss. Det er snakk om noen få dager i året der man kan oppleve å måtte sette seg selv tilside for barnas del, å det er noe alle voksne burde klare. Man trenger jo som flere her sier ikke å bli bestevenn med mor.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #109 Skrevet 23. juli 2006 Og hvem er så ts? ← -mzluze i.i- står det ved hennes innlegg. Forvirrende med gjester, men det er bare å se etter signatur. Ikke trådstarter - bare kikker/synser/debattant
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #110 Skrevet 23. juli 2006 T.o.m. jeg som tydligvis er en forferdelig stemor har hatt barnas mor og hennes familie i hus. Begge mine stebarn har vært konfirmanter i den tiden vi har bodd sammen. Vi valgte - i samarbeid med mor og hennes samboer - å ha begge konfirmasjonene hjemme hos oss siden vi hadde større mulighet til det. Dette betød da selvsagt at mor og hennes familie også var hjemme hos oss. Det er snakk om noen få dager i året der man kan oppleve å måtte sette seg selv tilside for barnas del, å det er noe alle voksne burde klare. Man trenger jo som flere her sier ikke å bli bestevenn med mor. ← Men da er dere jo blitt enige. Mor har ikke tvunget seg på? Vesentlig forskjell!
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 23. juli 2006 #111 Skrevet 23. juli 2006 T.o.m. jeg som tydligvis er en forferdelig stemor har hatt barnas mor og hennes familie i hus. Begge mine stebarn har vært konfirmanter i den tiden vi har bodd sammen. Vi valgte - i samarbeid med mor og hennes samboer - å ha begge konfirmasjonene hjemme hos oss siden vi hadde større mulighet til det. Dette betød da selvsagt at mor og hennes familie også var hjemme hos oss. Det er snakk om noen få dager i året der man kan oppleve å måtte sette seg selv tilside for barnas del, å det er noe alle voksne burde klare. Man trenger jo som flere her sier ikke å bli bestevenn med mor. ← Sikkert ingen som tror meg da,men men
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #112 Skrevet 23. juli 2006 Er det virkelig å bli "behandlet som pest" når TS og mannen ikke ikke vil ha et lissomlykkelig kaffeslabberas med mor på sønnens ursdag? Er det å bli behandlet som pest hvis TS ikke er ekkel og slem mot vedkommende- men bare ikke synes det har noen hensikt å møtes?? Jeg synes sammenligningen blir drøy. ← Det er ikke det det reageres på, det er det at hun nekter å møte dama overhodet!
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #113 Skrevet 23. juli 2006 Men jeez. TS snakker med dama flere ganger ukentlig. De har fjern, men god kontakt om det som er viktig- barna. Er det virkelig å bli "behandlet som pest" når TS og mannen ikke ikke vil ha et lissomlykkelig kaffeslabberas med mor på sønnens bursdag? Er det å bli behandlet som pest hvis TS ikke er ekkel og slem mot vedkommende- men bare ikke synes det har noen hensikt å møtes?? Jeg synes sammenligningen blir drøy. Edit: bursdag, ikke "ursdag" ← Gjengangeren her på KG er at mor har rett - stemor må finne seg i.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #114 Skrevet 23. juli 2006 Men da er dere jo blitt enige. Mor har ikke tvunget seg på? Vesentlig forskjell! ← Ja der hadde jeg å reagert. Men det er snakk om barnas bursdag, å sanne dager kommer sjeldent overraskende på noen.
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 23. juli 2006 #115 Skrevet 23. juli 2006 Om ca 1 time skal vi i bursdag til min nevø. Han bor hos sin far, altså min X svoger, å det er alltid naturlig at vi som er fars X familie blir invitert, på lik linje som fars nye samboers familie. Vil bare si at det er mulig, å disse bursdagene pleier også å være fanske så hyggelige både for barna og de voksne.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #116 Skrevet 23. juli 2006 Ja der hadde jeg å reagert. Men det er snakk om barnas bursdag, å sanne dager kommer sjeldent overraskende på noen. ← Hadde jeg som mor følt at mitt nærvær ikke var ønsket ville de sosiale antennene mine varslet meg og sørget for at jeg ikke tvang meg på noe sted. Spesielt dersom stemor SA nei!
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #117 Skrevet 23. juli 2006 Om ca 1 time skal vi i bursdag til min nevø. Han bor hos sin far, altså min X svoger, å det er alltid naturlig at vi som er fars X familie blir invitert, på lik linje som fars nye samboers familie. Vil bare si at det er mulig, å disse bursdagene pleier også å være fanske så hyggelige både for barna og de voksne. ← Så flott å høre at noen får det til. Men dere er ikke unike/over gjennomsnittet. Ikke TS heller.
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 23. juli 2006 #118 Skrevet 23. juli 2006 Hadde jeg som mor følt at mitt nærvær ikke var ønsket ville de sosiale antennene mine varslet meg og sørget for at jeg ikke tvang meg på noe sted. Spesielt dersom stemor SA nei! ← Men hvorfor er ikke mor ønsket i barnets bursdag?
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #119 Skrevet 23. juli 2006 Stemødre må nok finne seg i mye, det er en del av gamet. Tross alt er det barna som er viktigst, og man må nok svelge noen kameler. Men selv svelger jeg helst for barna. Ikke for eks-kona. Og særlig ikke når det ikke ligger noe håndfast bak ønsket om å møtes. Da forsvinner poenget litt for meg... ← For barna = hva som helst! For manns eks = whatever (men dersom det betydde mye for barna = hva som helst)
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #120 Skrevet 23. juli 2006 Men hvorfor er ikke mor ønsket i barnets bursdag? ← Det må Ts selv svare på. Men for egen del: FORDI DAMA OG VI IKKE LIKER HVERANDRE.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå