Titti72 Skrevet 21. juli 2006 #21 Skrevet 21. juli 2006 de har vært gift i to år (trådstarter og mannen) og barna går gjennom ex og kone.. ville da tru at de hadde møttes før? ← Høres ikke sånn ut. TS skriver om en gang hun plutselig dukket og og da var TS tilfeldigvis ikke hjemme.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #22 Skrevet 21. juli 2006 Høres ikke sånn ut. TS skriver om en gang hun plutselig dukket og og da var TS tilfeldigvis ikke hjemme. ← oki da skulle jeg lest mer nøye igjennom
Gjest mzluze i.i Skrevet 21. juli 2006 #23 Skrevet 21. juli 2006 Har du noen gang møtt henne? Og hvorfor vil du ikke møte henne? Skjønner ærlig talt ikke problemet ditt..... ← Nei, har aldri møtt henne. Vi bor ikke helt nære hverandre kan man si. Problemet mitt er at hun -krever-. og det er kanskje blitt litt prinsipp for meg nå, etter 2 år med krav vi har gått med på som best vi kan. Og ja, jeg skal villig innrømme at jeg har pigger ute retning henne. det fikk jeg den gangen hun krevde at vi skulle flytte nærmere henne. og litt senere sendte en sms hvor hun fortalte at hun visste hvor vi skulle bo. For hun hadde funnet hus til oss. Jeg prøver å tenke...hvis det var meg, med en ex som var far til mine barn, som giftet seg og hadde ett eller begge barna boende hos seg over lengre tid uten at jeg hadde møtt den nye damen.....altså, hvis barna viser alle tydelige tegn på å ha det bra....hvorfor skulle jeg da mase på å møte den nye kona? Jeg -tror- ikke jeg hadde gjort det...
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #24 Skrevet 21. juli 2006 Ærlig talt! hvis du aldri har møtt henne er det jammen på tide! Hadde jeg vært henne hadde jeg jammen KREVD å møte deg jeg også....
Titti72 Skrevet 21. juli 2006 #25 Skrevet 21. juli 2006 Men herregud. Det er da naturlig at dere møtes og hilser på hverandre. Dere oppdrar jo de samme barna. Det er ikke rart hun "krever" å endelig få møte deg etter så mage år. Hva er du redd for?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #26 Skrevet 21. juli 2006 Jeg TROR at du ville ha likt å møtt en dame som bodde i lag med dine unger i perioder. Alt annet ville jo vært snålt!!!
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #27 Skrevet 21. juli 2006 (endret) det fikk jeg den gangen hun krevde at vi skulle flytte nærmere henne. og litt senere sendte en sms hvor hun fortalte at hun visste hvor vi skulle bo. For hun hadde funnet hus til oss. ← ok, DET er skremmende... Hun virker jo litt sprø, holde på sånn da gitt. Kan du ikke spørre hva hun vil da? Tho siden dere ikke har treffes, hadde jeg vært mor hadde jeg også likt å se hvem som var stemor til mine barn! Endret 21. juli 2006 av Chic
Titti72 Skrevet 21. juli 2006 #28 Skrevet 21. juli 2006 Jeg kan forstå at du selv vil bestemme litt rundt settingen når dere skal møtes. Og en bursdag med mange andre er kanskje ikke så dumt? Da blir det ihvertfall ikke masse pinlige stillheter og "tomprat". Og i ditt reir kan du jo føle deg tryggere.
Marililja Skrevet 21. juli 2006 #29 Skrevet 21. juli 2006 Det er klart hun krever å få møte deg. Du er jo med på å oppveksten til barna hennes. Det er et rimelig krav fra hennes side, synes nå jeg.
Gjest Pet Skrevet 21. juli 2006 #30 Skrevet 21. juli 2006 OK, kanskje hun er litt rar, da, men hva har det med saken å gjøre? hHn er moren til stesønnen din! Er du redd henne? Hva frykter du skal skje, egentlig?
Gjest mzluze i.i Skrevet 21. juli 2006 #31 Skrevet 21. juli 2006 Jeg TROR at du ville ha likt å møtt en dame som bodde i lag med dine unger i perioder. Alt annet ville jo vært snålt!!! ← Okey, da er jeg antagelig snål, hehe. Men hvis barna har det bra, hvorfor skal jeg da møte stemoren? Spiller da ingen rolle hvem eller hva hun er så lenge ungene mine hadde det bra vel?? Nei, jeg er nok snål
Bronce Skrevet 21. juli 2006 #32 Skrevet 21. juli 2006 Forstår jeg deg rett når jeg oppfatter det slik at damen vil møte deg og du vil ikke i det hele tatt? Hvorfor i så fall? Jeg finner det rimelig utrolig at dere ikke har møttes før, ettersom du har vært gift med mannen i 2 år og dere bor i nærheten av hverandre. Jeg er ikke bestevenner hverken med min manns eks, eller med min datters stemor, men litt nødvendig kontakt har vi da hatt i løpet av disse årene som har gått, tror det har vært greit for barna å se at vi kan omgås. Der det har passet så har vi deltatt samtidig i fødselsdager, og selvfølgelig ved arrangemanger barna deltar i. Jeg skjønner at ikke alle kan ha det slik, men synes man skal prøve å legge til side voksenproblemer i visse anledninger for barnas skyld hvis det er mulig. Jeg var selvfølgelig nysgjerrig på min manns nye kjæreste da jeg fikk vite at hun stelte min datter til leggetid, ville vite hvordan denne personen var som skulle bli en viktig del av min datters liv. Ikke for at jeg var sjalu, ikke for at jeg ikke trodde hun var god nok, men som mamma ville jeg se henne, prate noen ord, vite hvem hun var som sagt.
Gjest Hilde79 Skrevet 21. juli 2006 #33 Skrevet 21. juli 2006 Jeg forstår VELDIG godt at du har piggene ute hvis hun kommer med slike krav. (Hun kunne jo for faen flytta nærmere sjæl) MEN, jeg skjønner ikke greia om å IKKE møtes. På barnets bursdag. En gang i året. Dere trenger ikke en gang snakke så mye sammen.
Titti72 Skrevet 21. juli 2006 #34 Skrevet 21. juli 2006 At hun prøver å bestemme over dere, og kommanderer dere, må dere selv stå for å stoppe.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #35 Skrevet 21. juli 2006 Okey, da er jeg antagelig snål, hehe. Men hvis barna har det bra, hvorfor skal jeg da møte stemoren? Spiller da ingen rolle hvem eller hva hun er så lenge ungene mine hadde det bra vel?? Nei, jeg er nok snål ← kanskje litt drøyt å KREVE at hun vil møte deg, hadde vært bedre å spurt om det hadde passet med et møte, så skjønner helt klart piggene it og prinsippsak, men om det er fordi hun vil vite litt hvordan du er, sette et ansikt på denne nye stemoren, så er det ve l ikke så farlig?
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #36 Skrevet 21. juli 2006 Nå er det ikke sikkert hun prøver å bestemem så mye i dete tilfellet da, men kanskje hun har vel ventet leeenge på at TS skulle ta iniativ til møte og så blitt lei? Hadde jeg hat unger med stemor jeg aldri hadde møtte på årevis, så hadde jeg også krevd et møte tilslutt. Hvis TS ønsker å ha kontroll å situasjonen, så får hun faktisk avtale møtet selv da!
Leanne Skrevet 21. juli 2006 #37 Skrevet 21. juli 2006 Leanne, et lite bursdagsselskap er ganske mye mer intimt enn et stort bryllup... ← Joda jeg kan vel si meg enig i det.. men det vil da bli mye mer ubehagelig å møtes for første gang i et av barnas bryllup vil jeg tro... Hvis noen spør TS "er det moren til brudgommen" hva skal hun svare da "vet ikke, har aldri møtt henne før...." høres jo litt rart ut da...
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #38 Skrevet 21. juli 2006 Forstår jeg deg rett når jeg oppfatter det slik at damen vil møte deg og du vil ikke i det hele tatt? Hvorfor i så fall? Jeg finner det rimelig utrolig at dere ikke har møttes før, ettersom du har vært gift med mannen i 2 år og dere bor i nærheten av hverandre. ← vi bor IKKE nære hverandre sa jeg. og ja, damen vil møte meg, jeg vil ikke. Hvorfor ? fordi jeg får frysninger av at jeg skal gjøre det hun vil. For det har aldri vært "skal vi møtes til en kaffe?" eller "har du tid en dag?".. det har vært, "vi skal". og "du må". Og jeg må aldeles ingenting jeg Men uansett, jeg ser meningene er litt delte, dog heller vel de fleste mot at jeg bør. Og for ordens skyld, dette er en 15 års dag, ikke et barneselskap, det der med den lykkelige storfamilien er litt sent igrunn. Tipper han selv mest er interrsert i venne-selskapet, hehe. men jeg tar med meg innspill og tanker og råd jeg:)
Gjest Pet Skrevet 21. juli 2006 #39 Skrevet 21. juli 2006 og ja, damen vil møte meg, jeg vil ikke. Hvorfor ? fordi jeg får frysninger av at jeg skal gjøre det hun vil. ← Så den eneste grunnen til at du ikke vil møte henne er at hun vil møte deg?
Titti72 Skrevet 21. juli 2006 #40 Skrevet 21. juli 2006 Ta skjea i en annen hånd og inviter henne ut på en kaffekopp. Så er det du selv som bestemmer hvor og når.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå