Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
SagaH skrev (5 minutter siden):

Jeg håper at vertene av podcasten gjør alt de kan for å hjelpe og beskytte han. Spesielt om hun enda bor der. 

Ja . Det håper jeg også . Det var tøft av de å stille opp, og de bør nå få hjelp til å gå til det skrittet å få kastet henne ut 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom en person har et mønster med å levere hyppige eller grunnløse anmeldelser, vil dette være synlig for politiet på følgende måter:

Historikk på person: Politiet kan enkelt søke opp personens navn eller fødselsnummer og få opp en komplett liste over alle saker der vedkommende har status som melder, fornærmet, vitne eller mistenkt/siktet.

Mønstergjenkjenning: Hvis politiet ser at samme person gjentatte ganger anmelder ulike personer for lignende forhold uten at det finnes bevis, vil etterforskere raskt fatte mistanke om at anmeldelsene er grunnløse.

Her burde politiet foreta seg noen. Men det spørs vel også hvor synlig Tiril er i sakene, som omhandler nabokrangel til moren. Men jeg vil fort tro det finnes andre utover utleier , hun personlig har anmeldt. Tenker exer, arbeidsgiver, kollegaer osv.  Og hun har også anmeldt Isabel. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hørt episoden nå og forstår det som at hun enda bor der - med forbehold om at det ikke stemmer. Som jeg skrev så er det veldig bra at man har sterke rettigheter som leietager, men en plass må det jo gå en grense! I min verden er denne krysset for lengst! Stakkars Dan og kona! 

Ellers syntes jeg egentlig det var en ok episode, men jeg er skuffet over at de ikke graver mer. Men egentlig forståelig også. Hvor mye tid og energi skal de bruke på dette? De har vel andre lyttere også som garantert er drittlei av denne saken.

• Liker 1
Skrevet

Torgunrud = Wow! fantastisk mye faenskap!

Henlagt podcast, må vel ta seg sammen og lage noe bedre innhold. 30 minutter med sutring og reklame for gulltann. Dette holder ikke i lengden, dessverre 😞

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Helt utrolig om det vesenet fortsatt bor i leiligheten hos Dan, burde være en smal sak å få hu på hue og ræva ut. Mye galt sammenskrudd.

Endret av kaffelatt
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det bare jeg som er lei av "helt natta"? 🙃🤪

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rufs skrev (8 minutter siden):

Er det bare jeg som er lei av "helt natta"? 🙃🤪

Er også lei det, er til tider mye pjatt i podden dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Ser hun samlet inn 91600 kr på denne spleisen:

Vet man at disse pengene har gått til russegutten?

Skrevet
enpanda skrev (4 minutter siden):

Ser hun samlet inn 91600 kr på denne spleisen:

Vet man at disse pengene har gått til russegutten?

Heller tvilsomt.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange ganger har Tiril meldt utleier til politiet? Jeg kan huske der var for innbrudd, den gangen elektriker kom for å se til feil Tiril hadde varslet om. Og falsk anmeldelse, om hun var forsøkt kjørt ned. Seksuell krenkende adferd.

I tillegg har hun har tatt kontakt med fastlegen. Hennes svoger har kommet med trusler på telefon. 

Utleier har jo en full perm. Så det er vel mer jeg her ikke husker og sikkert ting, som ikke podcasten har tatt opp. Og nå nylig er det kommet  riper på bilen. Kan ikke forstå at det  ikke er mer enn nok her til å ta ut tiltale for trakassering og falske anmeldelser og nok  til å få henne kastet ut. Her må det tas erfare.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Bendie skrev (1 time siden):

Hvor mange ganger har Tiril meldt utleier til politiet? Jeg kan huske der var for innbrudd, den gangen elektriker kom for å se til feil Tiril hadde varslet om. Og falsk anmeldelse, om hun var forsøkt kjørt ned. Seksuell krenkende adferd.

I tillegg har hun har tatt kontakt med fastlegen. Hennes svoger har kommet med trusler på telefon. 

Utleier har jo en full perm. Så det er vel mer jeg her ikke husker og sikkert ting, som ikke podcasten har tatt opp. Og nå nylig er det kommet  riper på bilen. Kan ikke forstå at det  ikke er mer enn nok her til å ta ut tiltale for trakassering og falske anmeldelser og nok  til å få henne kastet ut. Her må det tas erfare.

Ja, jeg kan bare ikke forstå at noen som leier skal være såå beskyttet av loven at til og med trakassering, falske anmeldelser, at personen ødelegger livet ditt, ikke er grunn nok til å kaste noen ut. Så lenge man betaler regninger kan man oppføre seg som man vil uten at det får konsekvenser?

Jeg skal nå leie ut hybel i mitt eget hus, men å se at slike folk som dette faktisk eksisterer og lever for å lage et helvette for andre, får meg til å frykte utleie. Et lite grin fra ungen min så blir jeg meldt til barnevernet?

Usj, grøss og gru.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
enpanda skrev (56 minutter siden):

Ja, jeg kan bare ikke forstå at noen som leier skal være såå beskyttet av loven at til og med trakassering, falske anmeldelser, at personen ødelegger livet ditt, ikke er grunn nok til å kaste noen ut. Så lenge man betaler regninger kan man oppføre seg som man vil uten at det får konsekvenser?

Jeg skal nå leie ut hybel i mitt eget hus, men å se at slike folk som dette faktisk eksisterer og lever for å lage et helvette for andre, får meg til å frykte utleie. Et lite grin fra ungen min så blir jeg meldt til barnevernet?

Usj, grøss og gru.

Huff, ja skremmende. Jeg mener loven tar litt for mye hensyn til leietaker.

En tidligere kollega av meg leide ut en leilighet. Personen som leide av henne var ikke god og hun brukte år på å få han ut. Hun fant ut han var drapsdømt også og han solgte narkotika. Hun fikk trusler også og turde ikke gjøre noe. Da hun fikk leiligheten tilbake var mye rasert og det var blod bak kjøleskapet.

Om jeg var deg hadde jeg prøvd å leie ut via bekjente først. Annonsere på fb eller noe. Om noen kjenner noen… 

• Liker 2
Skrevet
enpanda skrev (3 timer siden):

Usj, grøss og gru.

Bendie skrev (2 timer siden):

Huff, ja skremmende. Jeg mener loven tar litt for mye hensyn til leietaker.

En tidligere kollega av meg leide ut en leilighet. Personen som leide av henne var ikke god og hun brukte år på å få han ut. Hun fant ut han var drapsdømt også og han solgte narkotika. Hun fikk trusler også og turde ikke gjøre noe. Da hun fikk leiligheten tilbake var mye rasert og det var blod bak kjøleskapet.

Om jeg var deg hadde jeg prøvd å leie ut via bekjente først. Annonsere på fb eller noe. Om noen kjenner noen… 

Vi har en tom leilighet stående nå. Har tidligere leid den ut til bekjente. Jeg har mast på samboeren min om at vi må få leid ut, men han har vært skeptisk. Man vet aldri hva man får inn som han sier. Jeg har tenkt at han har vært hysterisk, men nå begynner jeg nesten å bli enig med han. Spesielt om det er SÅ vanskelig å få folk ut om man virkelig tråkker i salaten!

Jeg er helt for at det skal være vanskelig, men det får jo være grenser!

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært kult om hun stilte opp 😃

IMG_0021.png

• Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner, ryktespredninger, spam (innlegg kun bestående av lenke), brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder og tilhørende svar.

Rhodiola, admin.

Skrevet

Underholdende podcast, men de kunne jo fått inn det med substans i EN episode. Det er jo bare pjatt 😂 

• Liker 2
Skrevet

Kommer en episode til gitt🙊👏🏻

• Nyttig 4
Skrevet
Snikendeull skrev (9 timer siden):

Kommer en episode til gitt🙊👏🏻

Oj spennende! Da må jeg høre!

• Liker 2
Skrevet

Dette blir spennende.Måtte inn og høre på podden. Det ene minuttet. Det er noe positive, ang Dan. Har podcasten , ført til at Tiril blir kastet ut av leiligheten? 🙏

• Nyttig 1
Skrevet
Lana01 skrev (5 minutter siden):

Dette blir spennende.Måtte inn og høre på podden. Det ene minuttet. Det er noe positive, ang Dan. Har podcasten , ført til at Tiril blir kastet ut av leiligheten? 🙏

Håper det!

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...