Lana01 Skrevet 30. august Forfatter #61 Skrevet 30. august skeiv-ostepop skrev (3 minutter siden): Nå ligger det litt mellom linjene i podcasten at det virker som om politiet/påtalemyndighetene har notert seg navnet hennes. Så du kan jo forestille deg hvor mye ressurser de to bruker av systemet. Ja og det er straffbar § 225.Anklage om oppdiktet straffbar handling Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som a. for retten, påtalemyndigheten eller en annen offentlig myndighet anmelder en straffbar handling som ikke er begått, eller b. foretar noe for å vekke mistanke om at en straffbar handling er begått, uten at den er det. https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§225 5
Sveits35 Skrevet 30. august #62 Skrevet 30. august skeiv-ostepop skrev (28 minutter siden): Jeg tror de to genuint tror de har rett. Når de kontaktet privatetterforskeren var det nok for å ha noen som kan skremme naboene, med et håp om at det ble podkast av det. For da kunne de brukt podcasten som «bevis» for at de hadde rett. Og når privatetterforskeren har sjekket litt rundt og innser at dette er et vepsebol så sier han nei til videre arbeid. Tiril og moren takler åpenbart avvisning dårlig (mønsteret går igjen med hekken og utleier) og går da til media for å sverte de som har avvist. Her gjør VG en drittjobb og gjør tydeligvis ingen undersøkelser. Problemet her er at det virker ikke som om det får konsekvenser for de. Det virker som om at alle de anklager eller havner i retten med bare legger det bak seg. Det beste rådet profesjonelle gir til folk som er utsatt for psykopater, eller narsissistiske mennesker, er å komme seg unna fortest mulig. En skal ha rygg for å orke å stå opp mot absurditet etter absurditet. 3
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #63 Skrevet 30. august Lana01 skrev (1 minutt siden): Ja og det er straffbar § 225.Anklage om oppdiktet straffbar handling Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som a. for retten, påtalemyndigheten eller en annen offentlig myndighet anmelder en straffbar handling som ikke er begått, eller b. foretar noe for å vekke mistanke om at en straffbar handling er begått, uten at den er det. https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§225 I saken i retten hvor mor hevder å ha blitt påkjørt så skjønte jo dommeren at det var oppdiktet. Ikke engang det virker å ha fått en konsekvens. 3
Sveits35 Skrevet 30. august #64 Skrevet 30. august skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): I saken i retten hvor mor hevder å ha blitt påkjørt så skjønte jo dommeren at det var oppdiktet. Ikke engang det virker å ha fått en konsekvens. Merkelig! 2
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #65 Skrevet 30. august Bendie skrev (5 minutter siden): Ja, saken i VG har fått store konsekvenser. Får håpe det for etterspill for de involverte. Ja, hvorfor påstå det er gjort en avtale om podcast. Mulig det at Espen gjennomskuet de, førte til en desperat trang på å hevne seg. Jeg tror det handler om avvisning. Det kommer frem i sakene mellom utleier og Tiril, og moren og naboene om hekk. Og nå mot Henlagt siden Espen sa nei. 4 1
Bendie Skrevet 30. august #66 Skrevet 30. august skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå): I saken i retten hvor mor hevder å ha blitt påkjørt så skjønte jo dommeren at det var oppdiktet. Ikke engang det virker å ha fått en konsekvens. Det er en så alvorlig anklage. Det er rart det ikke har fått etterspill. Tiril løy jo også i retten og sa moren havnet på sykehus og det ble tatt bilder av en hofta, som bekreftet skade. 3
Sveits35 Skrevet 30. august #67 Skrevet 30. august skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Jeg tror det handler om avvisning. Det kommer frem i sakene mellom utleier og Tiril, og moren og naboene om hekk. Og nå mot Henlagt siden Espen sa nei. Sannsynligvis var hun hardcore fan av Isabel og følt seg avvist på et eller annet tidspunkt. 7
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #68 Skrevet 30. august Sveits35 skrev (4 minutter siden): Merkelig! Bendie skrev (3 minutter siden): Det er en så alvorlig anklage. Det er rart det ikke har fått etterspill. Tiril løy jo også i retten og sa moren havnet på sykehus og det ble tatt bilder av en hofta, som bekreftet skade. Jeg må understreke at jeg vet ikke om det ikke har fått konsekvenser. Det bare virker ikke sånn. VG har ikke fått noen konsekvenser da det ville vært kjent. 2
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #69 Skrevet 30. august Sveits35 skrev (9 minutter siden): Det beste rådet profesjonelle gir til folk som er utsatt for psykopater, eller narsissistiske mennesker, er å komme seg unna fortest mulig. En skal ha rygg for å orke å stå opp mot absurditet etter absurditet. Og det er jeg enig i. Men det gir dessverre og disse personene handlingsrom. Folk må bli flinkere til å identifisere slike personer og ta avstand før en «blir rammet». 1
smiiiley Skrevet 30. august #70 Skrevet 30. august (endret) Lana01 skrev (1 time siden): Tiril har avslørt seg selv, tidligere i IR tråden, og er der garantert enda. Kjenner igjen skrivestilen , og det popper også opp «nye» brukere med jevne mellomrom, med samme skrivestil , og med « full innsikt» obsessed på livet hennes, så ja de er garantert her inne Ja jeg har sett dette selv. Skrivestilen sier mye. Men har ikke fått med meg når hun avslørte seg selv. Når var dette? Har lengre perioder uten at jeg er innom, så går glipp av en del. Endret 30. august av smiiiley 4
smiiiley Skrevet 30. august #71 Skrevet 30. august Sveits35 skrev (23 minutter siden): Det beste rådet profesjonelle gir til folk som er utsatt for psykopater, eller narsissistiske mennesker, er å komme seg unna fortest mulig. En skal ha rygg for å orke å stå opp mot absurditet etter absurditet. Ja det er mitt råd også. Er ikke profesjonell på noen som helst måte, bare snakker av erfaring. Kom deg bort og se deg aldri tilbake! Du kommer ingen vei uansett. 1
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #72 Skrevet 30. august smiiiley skrev (4 minutter siden): Ja det er mitt råd også. Er ikke profesjonell på noen som helst måte, bare snakker av erfaring. Kom deg bort og se deg aldri tilbake! Du kommer ingen vei uansett. Det en må være obs på når en står i valget om å gjøre noe eller legge det bak seg, er at manglende reaksjon fra andre/«ofre» ofte brukes som «bevis» på at de hadde rett. Ofte kan det være verdt å ta kampen. Men ikke alltid. 1 1
Hirondelle Skrevet 30. august #73 Skrevet 30. august Kan noen lage en oppsummeringspost? Jeg har begynt på podcasten nå, men hele tråden her forvirret meg mer enn den hjalp 🤣
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #74 Skrevet 30. august Hirondelle skrev (1 minutt siden): Kan noen lage en oppsummeringspost? Jeg har begynt på podcasten nå, men hele tråden her forvirret meg mer enn den hjalp 🤣 Jeg lagde en tidligere. Men en enda kortere oppsummering er at både Tiril og moren er lystløgnere, og går etter alt og alle de har noe i mot. Og de tar alle virkemidler i bruk. 2
smiiiley Skrevet 30. august #75 Skrevet 30. august (endret) skeiv-ostepop skrev (6 minutter siden): Det en må være obs på når en står i valget om å gjøre noe eller legge det bak seg, er at manglende reaksjon fra andre/«ofre» ofte brukes som «bevis» på at de hadde rett. Ofte kan det være verdt å ta kampen. Men ikke alltid. Ja det er nok veldig mange ulike situasjoner du kan stå i med slike personer, og veldig mange får et behov for å forsvare seg. Kjenner igjen det. Jeg tror i de fleste tilfeller så vil det beste være å bare komme seg bort. Men ikke alle det er så lett for heller. Endret 30. august av smiiiley 1
Sveits35 Skrevet 30. august #76 Skrevet 30. august smiiiley skrev (17 minutter siden): Ja det er mitt råd også. Er ikke profesjonell på noen som helst måte, bare snakker av erfaring. Kom deg bort og se deg aldri tilbake! Du kommer ingen vei uansett. Ditto
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #77 Skrevet 30. august smiiiley skrev (6 minutter siden): Ja det er nok veldig mange ulike situasjoner du kan stå i med slike personer, og veldig mange får et behov for å forsvare seg. Kjenner igjen det. Jeg tror i de fleste tilfeller så vil det beste være å bare komme seg bort. Men ikke alle det er så lett for heller. Ta eksempelet med Shehed. Hun hevder jo at hun mistet jobben pga Tiril. Jeg tror ikke på henne. For hadde det vært tilfelle hadde det vært en relativt solid sak å ta rettslig. I tillegg vil en slik avslutning av et arbeidsforhold gjøre det vanskeligere å få ny jobb. Altså et godt eksempel på et tilfelle hvor man enten ikke er helt ærlig, eller at man ikke bør bare legge det bak seg. 2
Bendie Skrevet 30. august #78 Skrevet 30. august Hirondelle skrev (1 time siden): Kan noen lage en oppsummeringspost? Jeg har begynt på podcasten nå, men hele tråden her forvirret meg mer enn den hjalp 🤣 Innlegg 53 beskriver det bra. ellers står det litt her om bakgrunnen til podcasten https://henlagt.no/show/vg-saken/ https://www.vg.no/nyheter/i/JbPbp6/ut-mot-podkast-profiler-i-henlagt-vi-betalte-50-000-og-fikk-ingenting 3
Hirondelle Skrevet 30. august #79 Skrevet 30. august skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Jeg lagde en tidligere. Men en enda kortere oppsummering er at både Tiril og moren er lystløgnere, og går etter alt og alle de har noe i mot. Og de tar alle virkemidler i bruk. Takk - skjønner ikke helt hvordan jeg klarte overse dette. Beklager! Har dessverre erfaring med denne type mennesker. Uff. Er på episode 3 nå. 1
smiiiley Skrevet 30. august #80 Skrevet 30. august skeiv-ostepop skrev (2 timer siden): Ta eksempelet med Shehed. Hun hevder jo at hun mistet jobben pga Tiril. Jeg tror ikke på henne. For hadde det vært tilfelle hadde det vært en relativt solid sak å ta rettslig. I tillegg vil en slik avslutning av et arbeidsforhold gjøre det vanskeligere å få ny jobb. Altså et godt eksempel på et tilfelle hvor man enten ikke er helt ærlig, eller at man ikke bør bare legge det bak seg. Jeg tror aldri hun har sagt hun mistet jobben. Hun valgte selv å gå. Noe jeg kan forstå når man hører hvor langt de går i podcasten. Tror bare det var et vikariat, så sikker lett å snu ryggen til. Men uansett, jeg skjønner hvor du vil med eksempelet og skjønner at i noen tilfeller er det verdt å ta kampen ☺️ 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå