Gjest Sirah Skrevet 30. august #21 Skrevet 30. august Lana01 skrev (9 timer siden): Skremmende. Ikke minst hvordan hun oppførte seg mot det eldre ekteparet. Hvor lite som skal til før hun leggr noen for hat. .Fikk vondt av ekteparet , og det de fortalte, spesielt han . Falske anmeldelser og svindel m m som hun har holdt på med ? spent på neste episode og hva som kommer Ja det er det som har sjokkert meg mest så langt! Og hun LEIDE av dem 😳 smiiiley skrev (7 timer siden): Ja helt sjuk oppførsel. Men desverre så vil hun nok aldri se dette selv. Nei sånne folk vil vel aldri innse sine egne feil...
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #22 Skrevet 30. august Lana01 skrev (9 timer siden): Skremmende. Ikke minst hvordan hun oppførte seg mot det eldre ekteparet. Hvor lite som skal til før hun leggr noen for hat. .Fikk vondt av ekteparet , og det de fortalte, spesielt han . Falske anmeldelser og svindel m m som hun har holdt på med ? spent på neste episode og hva som kommer Det litt artige med det ekteparet er at Tiril leier der. Samtidig noen år tidligere har hun en spleis ute for å tigge etter penger hvor hun blant annet nevner husbanken. Er det da løgn? 1
Gjest Sveits35 Skrevet 30. august #23 Skrevet 30. august skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden): Det litt artige med det ekteparet er at Tiril leier der. Samtidig noen år tidligere har hun en spleis ute for å tigge etter penger hvor hun blant annet nevner husbanken. Er det da løgn? Det er ikke usannsynlig at det er blank løgn
Bendie Skrevet 30. august #24 Skrevet 30. august Snikendeull skrev (9 timer siden): Ikke bare forsøkte å få henne sparket, hun fikk sparken Ja, det forårsakte i hvert fall at Shehed ikke hadde jobben lengre. Shehed selv har sagt at hun ble innkalt til møter der hun måtte forsvare seg seg selv og jeg tror hun hadde med advokat. Hun sa at hun gikk selv, fordi hun ikke fant seg i hvordan hun ble møtt av skoleledelsen. Dette bevitnet vel at det var kommet flere påstander. Enn det ene der hun spyttet ut teen og sa det smakte Tiril. Men om Shehed selv valgte å si opp, var dette grunnet hva Tiril hadde stelt i stand. 3
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #25 Skrevet 30. august Sveits35 skrev (32 minutter siden): Det er ikke usannsynlig at det er blank løgn Det tror jeg og. 1
Gjest Sirah Skrevet 30. august #27 Skrevet 30. august Dette er fra et innlegg som dukket opp på Facebook for en liten stund siden. Det sier jo litt om hvordan hun holder på… Stakkars det gamle ekteparet (og alle andre) som har vært utsatt for henne og familien.
Pølsevann Skrevet 30. august #28 Skrevet 30. august Så denne tråden og ble nysgjerrig på poscasten. Men hører jeg på riktig? Henlagt VG saken? Har hørt del 1 og del 2. og det er jo to fyrer som sier det samme 100 ganger og syter og klager over at vg har gjort de urett? Kommer de til poenget, eller er jeg på feil podcast? 7 3
Snikendeull Skrevet 30. august #29 Skrevet 30. august Pølsevann skrev (3 minutter siden): Så denne tråden og ble nysgjerrig på poscasten. Men hører jeg på riktig? Henlagt VG saken? Har hørt del 1 og del 2. og det er jo to fyrer som sier det samme 100 ganger og syter og klager over at vg har gjort de urett? Kommer de til poenget, eller er jeg på feil podcast? Jada de kommer til poenget, og det er flere episoder i vente 1
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #30 Skrevet 30. august Pølsevann skrev (4 minutter siden): Så denne tråden og ble nysgjerrig på poscasten. Men hører jeg på riktig? Henlagt VG saken? Har hørt del 1 og del 2. og det er jo to fyrer som sier det samme 100 ganger og syter og klager over at vg har gjort de urett? Kommer de til poenget, eller er jeg på feil podcast? Du er på rett sted. Men de bruker tid. 3
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #31 Skrevet 30. august Pølsevann skrev (17 minutter siden): Så denne tråden og ble nysgjerrig på poscasten. Men hører jeg på riktig? Henlagt VG saken? Har hørt del 1 og del 2. og det er jo to fyrer som sier det samme 100 ganger og syter og klager over at vg har gjort de urett? Kommer de til poenget, eller er jeg på feil podcast? Kort oppsummert (jeg anbefaler uansett å høre alle episodene). Tiril tar kontakt med en privatetterforsker for hjelp i forbindelse med en nabokonflikt (som hun og moren selv startet). For dette skal privatetterforskeren ha 10k for å starte opp, undersøkelser og første møte. Det VG saken omhandler er at VG lar seg lure til å skrive og publiserer en artikkel som sverter ryktet til to privatetterforskere og produsenten av podkasten. Artikkelen skrives på det grunnlaget at Tiril lyver til journalisten og legger frem falske bevis, med påstand om at hun ble lovet en podkast for de 10k som hun aldri fikk. Igjennom de seks første episodene får vi høre om utleier som blir trakassert og anmeldt (flere ganger), naboer som arrangerer videokonfrontasjoner, falsk bevisførsel i retten, VG som ikke gjør jobben sin og leder for presseetisk forbund (?) som svarer partisk på spørsmål i VG på sviktende etisk grunnlag og i ettertid ikke husker hva hun svarte ut fra. 6
Hirondelle Skrevet 30. august #32 Skrevet 30. august Kan noen lage en oppsummeringspost? Jeg har begynt på podcasten nå, men hele tråden her forvirret meg mer enn den hjalp 🤣
skeiv-ostepop Skrevet 30. august #33 Skrevet 30. august Hirondelle skrev (1 minutt siden): Kan noen lage en oppsummeringspost? Jeg har begynt på podcasten nå, men hele tråden her forvirret meg mer enn den hjalp 🤣 Jeg lagde en tidligere. Men en enda kortere oppsummering er at både Tiril og moren er lystløgnere, og går etter alt og alle de har noe i mot. Og de tar alle virkemidler i bruk. 1
Bendie Skrevet 30. august #34 Skrevet 30. august Hirondelle skrev (1 time siden): Kan noen lage en oppsummeringspost? Jeg har begynt på podcasten nå, men hele tråden her forvirret meg mer enn den hjalp 🤣 Innlegg 53 beskriver det bra. ellers står det litt her om bakgrunnen til podcasten https://henlagt.no/show/vg-saken/ https://www.vg.no/nyheter/i/JbPbp6/ut-mot-podkast-profiler-i-henlagt-vi-betalte-50-000-og-fikk-ingenting 3
Hirondelle Skrevet 30. august #35 Skrevet 30. august skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Jeg lagde en tidligere. Men en enda kortere oppsummering er at både Tiril og moren er lystløgnere, og går etter alt og alle de har noe i mot. Og de tar alle virkemidler i bruk. Takk - skjønner ikke helt hvordan jeg klarte overse dette. Beklager! Har dessverre erfaring med denne type mennesker. Uff. Er på episode 3 nå. 1
Pølsevann Skrevet 30. august #36 Skrevet 30. august Snikendeull skrev (På 30.8.2026 den 10.56): Jada de kommer til poenget, og det er flere episoder i vente skeiv-ostepop skrev (På 30.8.2026 den 10.57): Du er på rett sted. Men de bruker tid. Takk begge to. Synes det var litt rotete innledning med en del kontekst som manglet, og samtidig bare gjentakelser og høres ut som to bitre gubber som er sure for en artikkel i vg. Men skjønner på innleggene her at det ikke er det. De burde kanskje startet den serien litt anderledes 😬😂 skeiv-ostepop skrev (På 30.8.2026 den 11.11): Kort oppsummert (jeg anbefaler uansett å høre alle episodene). Tiril tar kontakt med en privatetterforsker for hjelp i forbindelse med en nabokonflikt (som hun og moren selv startet). For dette skal privatetterforskeren ha 10k for å starte opp, undersøkelser og første møte. Det VG saken omhandler er at VG lar seg lure til å skrive og publiserer en artikkel som sverter ryktet til to privatetterforskere og produsenten av podkasten. Artikkelen skrives på det grunnlaget at Tiril lyver til journalisten og legger frem falske bevis, med påstand om at hun ble lovet en podkast for de 10k som hun aldri fikk. Igjennom de seks første episodene får vi høre om utleier som blir trakassert og anmeldt (flere ganger), naboer som arrangerer videokonfrontasjoner, falsk bevisførsel i retten, VG som ikke gjør jobben sin og leder for presseetisk forbund (?) som svarer partisk på spørsmål i VG på sviktende etisk grunnlag og i ettertid ikke husker hva hun svarte ut fra. Takk! Kanskje du kunne fått jobb i Henlagt for å skrive manus 🤪neida. Har ikke hørt på den pod’en før, så vet ikke om det pleier å være like rotete. Kommer dette med shehed og Isabel også frem i pod’en? Jeg har akkurat startet på episode 2. 2
Snikendeull Skrevet 30. august #37 Skrevet 30. august Pølsevann skrev (Akkurat nå): Takk begge to. Synes det var litt rotete innledning med en del kontekst som manglet, og samtidig bare gjentakelser og høres ut som to bitre gubber som er sure for en artikkel i vg. Men skjønner på innleggene her at det ikke er det. De burde kanskje startet den serien litt anderledes 😬😂 Takk! Kanskje du kunne fått jobb i Henlagt for å skrive manus 🤪neida. Har ikke hørt på den pod’en før, så vet ikke om det pleier å være like rotete. Kommer dette med shehed og Isabel også frem i pod’en? Jeg har akkurat startet på episode 2. der aner jeg ikke🤷♀️
Gjest Sveits35 Skrevet 30. august #38 Skrevet 30. august (endret) Pølsevann skrev (9 minutter siden): Takk begge to. Synes det var litt rotete innledning med en del kontekst som manglet, og samtidig bare gjentakelser og høres ut som to bitre gubber som er sure for en artikkel i vg. Men skjønner på innleggene her at det ikke er det. De burde kanskje startet den serien litt anderledes 😬😂 Takk! Kanskje du kunne fått jobb i Henlagt for å skrive manus 🤪neida. Har ikke hørt på den pod’en før, så vet ikke om det pleier å være like rotete. Kommer dette med shehed og Isabel også frem i pod’en? Jeg har akkurat startet på episode 2. Henlagt får inn tips hele tida og de sier det kommer mange flere episoder. De har nok blitt tipset om Raads også.. hvis de får bekreftet at tipsene stemmer, blir det nok fortalt. Endret 30. august av Sveits35
Lana01 Skrevet 30. august Forfatter #39 Skrevet 30. august (endret) Pølsevann skrev (1 time siden): Takk begge to. Synes det var litt rotete innledning med en del kontekst som manglet, og samtidig bare gjentakelser og høres ut som to bitre gubber som er sure for en artikkel i vg. Men skjønner på innleggene her at det ikke er det. De burde kanskje startet den serien litt anderledes 😬😂 Takk! Kanskje du kunne fått jobb i Henlagt for å skrive manus 🤪neida. Har ikke hørt på den pod’en før, så vet ikke om det pleier å være like rotete. Kommer dette med shehed og Isabel også frem i pod’en? Jeg har akkurat startet på episode 2. Jeg vil tro det kommer. Det har sikkert kommet inn tips .og det er også et enkelt google søk. Det at Shehed sin arbeidsgiver ble kontaktet , følger seg inn i rekken av alt det andre som har kommet frem Med eller uten kommentarer fra Isabel og Shehed, blir nok dette et tema , og om de faktisk velger å uttale seg, blir det nok tillagt stor plass. Det er også interessant om Raad familien følger med på podden, det kan jo få dem til å ønske å uttale seg om saken Vil tro at de sikkert også gjør undersøkelser rundt det med innsamlingen til « russegutten» er dette en falsk innsamling er det svært alvorlig og kan få juridiske konsekvenser om det blir meldt inn Ellers er jeg også spent på hva mer som kommer , det ble gitt noen hint i siste episode Endret 30. august av Lana01 1 1
Lærke Skrevet 30. august #40 Skrevet 30. august Har hørt ferdig podcasten. Interessant og spennende historie, men grusomt rotete og tidvis sutrete podcast. Burde være fremlagt mye mer ryddig og litt mer nøytral, eller objektiv, selv om jeg forstår at disse karene er involvert i dette og at det da er vanskelig å være helt nøytral. Hadde vært interessant å fått historien servert fra Avhørt eller Svarttrost. 9 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå