Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Familien trogunrud kan ikke være den skarpeste kniven i skuffen, når du tar kontakt med en torpedo/leiesoldat (Espen Lie) for beskyttelse av foreldrene dine, og ikke tror at han vil undersøke saken bedre.  I den ene episoden av podden, hører du hun også sier at det er rart at det er både Manglerud og Follo politiet som undersøker de anmeldte sakene. Hun forstår ikke at politiet i Sandvika ikke kan etterforske sin egen kollega 🤣🤯🤣🙈 hun ser liksom ikke at de blir inhabile. 
har også sett store søsteren i kommentarfeltet til henlagt på fb, hun er tydeligvis av samme ulla som mor og lillesøsteren…. Jeg håper dette får alvorlige konsekvenser for hele familien. Tar av meg hatten for hun politidama og mannen hennes som ikke har klikket i vinkel på de sinnsyke gale naboene sine! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snikendeull skrev (5 timer siden):

Jada de kommer til poenget, og det er flere episoder i vente 

skeiv-ostepop skrev (5 timer siden):

Du er på rett sted. Men de bruker tid.

Takk begge to. Synes det var litt rotete innledning med en del kontekst som manglet, og samtidig bare gjentakelser og høres ut som to bitre gubber som er sure for en artikkel i vg. Men skjønner på innleggene her at det ikke er det. De burde kanskje startet den serien litt anderledes 😬😂

skeiv-ostepop skrev (5 timer siden):

Kort oppsummert (jeg anbefaler uansett å høre alle episodene).

Tiril tar kontakt med en privatetterforsker for hjelp i forbindelse med en nabokonflikt (som hun og moren selv startet). For dette skal privatetterforskeren ha 10k for å starte opp, undersøkelser og første møte.

Det VG saken omhandler er at VG lar seg lure til å skrive og publiserer en artikkel som sverter ryktet til to privatetterforskere og produsenten av podkasten.

Artikkelen skrives på det grunnlaget at Tiril lyver til journalisten og legger frem falske bevis, med påstand om at hun ble lovet en podkast for de 10k som hun aldri fikk.

Igjennom de seks første episodene får vi høre om utleier som blir trakassert og anmeldt (flere ganger), naboer som arrangerer videokonfrontasjoner, falsk bevisførsel i retten, VG som ikke gjør jobben sin og leder for presseetisk forbund (?) som svarer partisk på spørsmål i VG på sviktende etisk grunnlag og i ettertid ikke husker hva hun svarte ut fra.

Takk! Kanskje du kunne fått jobb i Henlagt for å skrive manus 🤪neida. Har ikke hørt på den pod’en før, så vet ikke om det pleier å være like rotete. 

skeiv-ostepop skrev (4 timer siden):

Ta eksempelet med Shehed. Hun hevder jo at hun mistet jobben pga Tiril.

Jeg tror ikke på henne. For hadde det vært tilfelle hadde det vært en relativt solid sak å ta rettslig. I tillegg vil en slik avslutning av et arbeidsforhold gjøre det vanskeligere å få ny jobb.

Altså et godt eksempel på et tilfelle hvor man enten ikke er helt ærlig, eller at man ikke bør bare legge det bak seg.

Kommer dette med shehed og Isabel også frem i pod’en? Jeg har akkurat startet på episode 2. 

• Liker 1
Skrevet
Pølsevann skrev (Akkurat nå):

Takk begge to. Synes det var litt rotete innledning med en del kontekst som manglet, og samtidig bare gjentakelser og høres ut som to bitre gubber som er sure for en artikkel i vg. Men skjønner på innleggene her at det ikke er det. De burde kanskje startet den serien litt anderledes 😬😂

Takk! Kanskje du kunne fått jobb i Henlagt for å skrive manus 🤪neida. Har ikke hørt på den pod’en før, så vet ikke om det pleier å være like rotete. 

Kommer dette med shehed og Isabel også frem i pod’en? Jeg har akkurat startet på episode 2. 

der aner jeg ikke🤷‍♀️ 

Skrevet (endret)
Pølsevann skrev (9 minutter siden):

Henlagt får inn tips hele tida og de sier det kommer mange flere episoder. De har nok blitt tipset om Raads også.. hvis de får bekreftet at tipsene stemmer, blir det nok fortalt. 

Endret av Sveits35
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Pølsevann skrev (1 time siden):

Jeg vil tro det kommer. Det har sikkert kommet inn tips .og det er også et enkelt google  søk. Det at Shehed sin  arbeidsgiver ble kontaktet , følger seg  inn i rekken av alt det andre som har kommet frem Med eller uten kommentarer fra Isabel og Shehed, blir nok dette et tema , og om de faktisk velger å uttale seg, blir det nok tillagt stor plass.  

Det er også interessant om Raad familien følger med på podden, det kan jo få dem til å ønske å uttale seg om saken 

Vil tro at de sikkert også gjør undersøkelser  rundt det med innsamlingen til « russegutten»  er dette en falsk innsamling er det svært alvorlig og kan få juridiske konsekvenser om det blir meldt inn 

Ellers er jeg også spent på hva mer som kommer , det ble gitt noen hint i siste episode 

Endret av Lana01
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har hørt ferdig podcasten. Interessant og spennende historie, men grusomt rotete og tidvis sutrete podcast. Burde være fremlagt mye mer ryddig og litt mer nøytral, eller objektiv, selv om jeg forstår at disse karene er involvert i dette og at det da er vanskelig å være helt nøytral. 

Hadde vært interessant å fått historien servert fra Avhørt eller Svarttrost. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Lærke skrev (3 timer siden):

Har hørt ferdig podcasten. Interessant og spennende historie, men grusomt rotete og tidvis sutrete podcast. Burde være fremlagt mye mer ryddig og litt mer nøytral, eller objektiv, selv om jeg forstår at disse karene er involvert i dette og at det da er vanskelig å være helt nøytral. 

Veldig enig!! Jeg er tilhenger av litt mer struktur og bedre historiefortelling. Som jeg og nevnte tidligere, sutrete gubbe-vibe. Historien har så mye potensial. 

• Liker 3
Skrevet
Lana01 skrev (5 timer siden):

Jeg vil tro det kommer. Det har sikkert kommet inn tips .og det er også et enkelt google  søk. Det at Shehed sin  arbeidsgiver ble kontaktet , følger seg  inn i rekken av alt det andre som har kommet frem Med eller uten kommentarer fra Isabel og Shehed, blir nok dette et tema , og om de faktisk velger å uttale seg, blir det nok tillagt stor plass.  

Det er også interessant om Raad familien følger med på podden, det kan jo få dem til å ønske å uttale seg om saken 

Vil tro at de sikkert også gjør undersøkelser  rundt det med innsamlingen til « russegutten»  er dette en falsk innsamling er det svært alvorlig og kan få juridiske konsekvenser om det blir meldt inn 

Ellers er jeg også spent på hva mer som kommer , det ble gitt noen hint i siste episode 

Men hvor har dere all den informasjonen om radas, russegutt osv fra? Jeg synes dere snakker om så mye som ikke er kommet frem i podcasten. Er det en artikkel eller noe annet? Sorry mange spm. er bare litt forvirret 🤷🏽

• Liker 3
Skrevet
Sveits35 skrev (11 timer siden):

Sannsynligvis var hun hardcore fan av Isabel og følt seg avvist på et eller annet tidspunkt. 

Det var hun, IR la ut skjermbilde fra Facebook hvor hun var veldig "jenta vår", hvor IR skrev over "Hva skjedde Tiril?" Noe a la det om ikke ordrett

Skrevet
Pølsevann skrev (1 time siden):

Men hvor har dere all den informasjonen om radas, russegutt osv fra? Jeg synes dere snakker om så mye som ikke er kommet frem i podcasten. Er det en artikkel eller noe annet? Sorry mange spm. er bare litt forvirret 🤷🏽

Kort, T gjorde seg vel almennkjent med å ha en beef med Raad familien. Hva hun gjorde er nok nevnt en plass i tråden. I tillegg til svært aktiv i kommentarfelt rundt om med en ekstrem nedlatende tone. 
Spleisene det snakkes om finner du ved et googlesøk. Den ene samlet inn ganske mye, men er ikke lagt frem noe dok på at russegutten har fått pengene. Derfor spekuleres det i om dette også er løgn, siden det nå kommer frem så ekstremt mye annet grums.  
bare for å svare kort på det du lurte på. 

• Liker 4
Skrevet
Lærke skrev (18 timer siden):

Pølsevann skrev (14 timer siden):

Veldig enig!! Jeg er tilhenger av litt mer struktur og bedre historiefortelling. Som jeg og nevnte tidligere, sutrete gubbe-vibe. Historien har så mye potensial. 

Jeg er ikke nødvendigvis uenig, det er litt av måten de har valgt å lage innholdet på og det er nok med på å drive opp lyttertiden og dermed annonseinntekten deres.

• Liker 2
Skrevet

Kom forresten over et innlegg på FB siden til Tiril i dag om podcasten til Henlagt. Det er uten tvil naturlig og kanskje helt nødvendig for henne å lyve om alt, for selv podcasten, som alle kan gå inn og høre på - og sikkert nå gjør - viser jo at hun lyver.

Det er dessverre sånn at jeg tror hun tror på det hun sier selv. Det er fortsatt løgn, men fremstår nok som sannheten for henne.

• Liker 5
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (16 minutter siden):

Kom forresten over et innlegg på FB siden til Tiril i dag om podcasten til Henlagt. Det er uten tvil naturlig og kanskje helt nødvendig for henne å lyve om alt, for selv podcasten, som alle kan gå inn og høre på - og sikkert nå gjør - viser jo at hun lyver.

Det er dessverre sånn at jeg tror hun tror på det hun sier selv. Det er fortsatt løgn, men fremstår nok som sannheten for henne.

Takk for info, da har jeg også lest hva hun har lagt ut. Helt sjukehus, de lyver jo så de tror det selv🤯🥵🤯 må si jeg er spent på neste episode

• Liker 3
Skrevet
Snikendeull skrev (3 minutter siden):

Takk for info, da har jeg også lest hva hun har lagt ut. Helt sjukehus, de lyver jo så de tror det selv🤯🥵🤯 må si jeg er spent på neste episode

Det er det som er så fantastisk å se på. Jeg har vært borti en del lystløgnere oppigjennom årene men min erfaring er at de lyver om ting som gjerne ikke er så åpenlyse. Man må kanskje ha vært der, kjent med et fag eller lest noe spesifikt for å skjønne at de lyver. Og det lyves da gjerne om ting som setter de i positivt lys og som er vanskelig for andre å verifisere. Men her lyver hun jo om noe hun linker til.

Da kan ikke jeg tenke meg noe annet enn at det må være notorisk/kronisk.

• Liker 4
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (5 minutter siden):

Det er det som er så fantastisk å se på. Jeg har vært borti en del lystløgnere oppigjennom årene men min erfaring er at de lyver om ting som gjerne ikke er så åpenlyse. Man må kanskje ha vært der, kjent med et fag eller lest noe spesifikt for å skjønne at de lyver. Og det lyves da gjerne om ting som setter de i positivt lys og som er vanskelig for andre å verifisere. Men her lyver hun jo om noe hun linker til.

Da kan ikke jeg tenke meg noe annet enn at det må være notorisk/kronisk.

Ja, hun skriver selv at hun ikke har bedt om beskyttelse osv, men alle har jo hørt opptaket som er tatt. Og det er vel ikke akkurat Andy som skulle gi de beskyttelse, men Espen Lie. Hun og familien juger jo så de tror det selv 😂🤯🥵 og at denne politikvinnen skal være dømt flere ganger, har jeg også vondt for tro. Da tror jeg ikke hun hadde hatt jobb som politi særlig lenge… høres også ut som hun og familien har tenkt at til å hevne seg på Andy…ingen lyver ustraffet om henne og familien🫪🥵🤯 Tiril burde seriøst oppsøke profesjonell hjelp vedr sine egne problemer….men i hennes hodet er alt hun sier sannheten 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Snikendeull skrev (4 minutter siden):

Ja, hun skriver selv at hun ikke har bedt om beskyttelse osv, men alle har jo hørt opptaket som er tatt. Og det er vel ikke akkurat Andy som skulle gi de beskyttelse, men Espen Lie. Hun og familien juger jo så de tror det selv 😂🤯🥵 og at denne politikvinnen skal være dømt flere ganger, har jeg også vondt for tro. Da tror jeg ikke hun hadde hatt jobb som politi særlig lenge… høres også ut som hun og familien har tenkt at til å hevne seg på Andy…ingen lyver ustraffet om henne og familien🫪🥵🤯 Tiril burde seriøst oppsøke profesjonell hjelp vedr sine egne problemer….men i hennes hodet er alt hun sier sannheten 

Det er og ganske tydelig å se hvordan hun beskriver andre personer. Det er alltid å rakke ned på andre, og forhøye seg selv. Hun har aldri gjort noe galt, det er alltid alle andre.

• Liker 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (42 minutter siden):

Det er og ganske tydelig å se hvordan hun beskriver andre personer. Det er alltid å rakke ned på andre, og forhøye seg selv. Hun har aldri gjort noe galt, det er alltid alle andre.

Tenker også på hva hun graver opp av informasjon. Når det gjelder I.R og familien , vet hun nok alt, og følger med på alt som skjer i alle kanaler . Opptatt av alt fra boforhold, til venner , arbeidsgiver, ansatte alle uttalelser og ikke minst alle « elsklingene» og selvfølgelig er alt løgn/falsk . Det går langt utover vanlig skeptisk , eller et sunt forhold til det som postes i Isabel sine kanaler om det er positiv eller negativt

• Nyttig 6
Skrevet

Prøvde å høre på den podcasten, men rotete opplegg. Uansett bra at sakene og mye av det hun er involvert i blir tatt opp slik at folk advares mot henne. Skjønner jo at denne Tiril er ekstrem. Har lest kommentaren fra henne i div kommentarfelt. Ikke bare når det er innlegg om Isabel, men ganske mange andre influensere også. Hun er ikke riktig skrudd sammen og folk bør holde seg laaaangt unna henne og ikke stole på et mikrogram av det hun sier eller skriver.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Er det noen som vet når neste episode kommer?

Skrevet
Sirah skrev (7 minutter siden):

Er det noen som vet når neste episode kommer?

Ser ut som de er lagt ut på tirsdager 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...