AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:23 #161 Skrevet mandag kl. 15:23 Gaia skrev (På 10.5.2026 den 14.23): Innafor eller ikke? Sophie Elise mener at det er det. Er du enig eller uenig? NEI, absolutt INGEN grunn tim å blande alkohol og barnebursdag! Hvorfor lære barna at det er greit? Klarer ikke folk seg uten i en barnebursdag lengre heller? Anonymkode: 00410...709 1
Kratos Skrevet mandag kl. 15:28 #162 Skrevet mandag kl. 15:28 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): NEI, absolutt INGEN grunn tim å blande alkohol og barnebursdag! Hvorfor lære barna at det er greit? Klarer ikke folk seg uten i en barnebursdag lengre heller? Anonymkode: 00410...709 Vi er på vei mot et samfunn der man ikke kan ha det hyggelig uten rus, ja. Endret mandag kl. 15:29 av Kratos 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:39 #163 Skrevet mandag kl. 15:39 rfcjjkkugdwschkiuy skrev (4 timer siden): Tar vi råd fra sophie Elise nå? Hva har skjedd med verden 🤪 men ja det er innafor Hehe, dette er sant. Jeg spiste på samme restaurant som Sopfie Elise og noen venninner. Det var så fokus på å lage innhold. Mer posering for å se ut som om dre hadde det fantastisk enn å faktisk ha det fantastisk. Så ganske trist ut. Smil for kamera indeed Anonymkode: 19448...4c2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:47 #164 Skrevet mandag kl. 15:47 ItchyBitchySpider skrev (6 timer siden): Det er bare her på berget vi drikker som svamper i helgene og ikke klarer å ta oss et glass vin uten å bli dritafulle. Alkoholkultur i Frankrike og Spania er annerledes, men det ropes også varsko der om at folk drikker altfor mye. Det er mye mer sosialt akseptert å drikke mye i de landene du nevner. Det kjøres ikke opplysningskampanjer og uvettig alhkoholbruk der slik det ofte gjøres her. Frankrike ligger på topp av statistikken over alvorlige alkoholrelaterte leverskader og har gjort det i mange år. Med andre ord: De drikker seg ihjel oftere enn noen andre nasjoner. Jada det er supersosialt og masse god mat og drikke og hyggelig samvær til langt på kveld også på vanlig hverdager. Men det har en bakside å gå rundt å nippe til rødvinsglasset uka rundt. Det er utvilsomt helseskadelig med norsk flatfyll, men det er også svært helseskadelig og usunt å drikke litt hver dag. Anonymkode: 5d2c0...ad2 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:50 #165 Skrevet mandag kl. 15:50 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): NEI, absolutt INGEN grunn tim å blande alkohol og barnebursdag! Hvorfor lære barna at det er greit? Klarer ikke folk seg uten i en barnebursdag lengre heller? Anonymkode: 00410...709 Jeg forstår bare at folk i det hele tatt tenker tanken. Det hadde rett og slett ikke falt meg inn å kjøpe inn champagne til 2-åringens familieselskap. Anonymkode: 81b57...1c5 1
Maleficenta Skrevet mandag kl. 15:52 #166 Skrevet mandag kl. 15:52 Kratos skrev (23 minutter siden): Vi er på vei mot et samfunn der man ikke kan ha det hyggelig uten rus, ja. Seriøst sånn har det jo alltid vært. Jeg syns nå vi er mer på vei vekk fra dette nå. Var verre før
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:53 #167 Skrevet mandag kl. 15:53 Et glass med bobler i en barnebursdag synest jeg er ok. Jeg tror forresten Sofie Elise postet det innlegget vel vitende om at det ble diskusjoner. Hun må jo holde seg i rampelyset.😅 Anonymkode: 3f2b1...284 1
piggrokken Skrevet mandag kl. 16:07 #168 Skrevet mandag kl. 16:07 Har lest meg gjennom alle kommentarene nå, og det virker som om folk flest glemmer en viktig ting: Sophie og resten av gjengen hennes lever av innhold, hun får ikke noen "klikk" om hun hadde hatt "vanlige" meninger. Tror det er som om alt annet hun gjør, hun gjør det for å skape debatt og for å provosere. At vi har en (for øyeblikket) 9 siders debatt beviser at hun har "vunnet" (i mangel av et bedre ord). Så går det en tid og hun må gjøre noe mer crazy shit for å få oppmerksomhet, tenk kokainbildet. Det er ikke mye jeg vet om fremtiden, men SE kommer nok til å "provosere" menigmann i årene som kommer. 2
Kratos Skrevet mandag kl. 16:09 #169 Skrevet mandag kl. 16:09 piggrokken skrev (Akkurat nå): Har lest meg gjennom alle kommentarene nå, og det virker som om folk flest glemmer en viktig ting: Sophie og resten av gjengen hennes lever av innhold, hun får ikke noen "klikk" om hun hadde hatt "vanlige" meninger. Tror det er som om alt annet hun gjør, hun gjør det for å skape debatt og for å provosere. At vi har en (for øyeblikket) 9 siders debatt beviser at hun har "vunnet" (i mangel av et bedre ord). Så går det en tid og hun må gjøre noe mer crazy shit for å få oppmerksomhet, tenk kokainbildet. Det er ikke mye jeg vet om fremtiden, men SE kommer nok til å "provosere" menigmann i årene som kommer. SE var jo bare katalysatoren for diskusjonen. Det er ikke snakk om å «glemme» noe som helst. Det er åpenbart et viktig samtaleemne, siden flere og flere har behov for alkohol i sammenhenger der barnet er hedersgjesten. 2
Gaia Skrevet mandag kl. 16:15 Forfatter #170 Skrevet mandag kl. 16:15 skeiv-ostepop skrev (8 timer siden): Personlig mener jeg at denne holdningen til alkohol bidrar til å gjøre alkohol skummelt og/eller spennende. Man skaper et enten eller forhold, i stede for både og i normale mengder. Hvorfor kan ikke konfirmanten være i fokus selv om det er alkohol i glasset til enkelte gjester? Hvorfor lærer dette barn/ungdom opp til at man MÅ drikke alkohol fordi det serveres? Tvert i mot synes jeg det er viktig å vise fremtidig generasjon at alkohol er tillatt, og akseptert i de fleste situasjoner. Og at selv om det er alkohol tilgjengelig så betyr det ikke at man MÅ drikke alkohol. Samtidig lærer jeg generasjonen opp til at det er dårlig adferd som er forbudt, ikke alkoholen. Hvorfor skal man normalisere det å drikke alkohol i barnebursdager og konfirmasjoner? Kratos skrev (40 minutter siden): Vi er på vei mot et samfunn der man ikke kan ha det hyggelig uten rus, ja. Enig. Snart blir det vel normalt å skulle skjenke konfisene for å vise dem hvor lite farlig det er med alkohol. Noen har sikkert allerede gjort dette stuntet allerede, tenker jeg. 1
Thirdy Skrevet mandag kl. 17:57 #171 Skrevet mandag kl. 17:57 AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 14.42): Helt greit, spesielt med et SÅ lite barn. Han har jo ingen preferanser. Anonymkode: 9a193...cb2 Enig i at 1 glass ikke skader, men at barnet ikke har preferanser stemmer ikke. Barn vil at foreldrene til enhver tid er sitt vanlige jeg. Alltid.
Maleficenta Skrevet mandag kl. 18:00 #172 Skrevet mandag kl. 18:00 Thirdy skrev (3 minutter siden): Enig i at 1 glass ikke skader, men at barnet ikke har preferanser stemmer ikke. Barn vil at foreldrene til enhver tid er sitt vanlige jeg. Alltid. Og det er de etter et eneste glass 1
ItchyBitchySpider Skrevet tirsdag kl. 06:41 #173 Skrevet tirsdag kl. 06:41 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er mye mer sosialt akseptert å drikke mye i de landene du nevner. Det kjøres ikke opplysningskampanjer og uvettig alhkoholbruk der slik det ofte gjøres her. Frankrike ligger på topp av statistikken over alvorlige alkoholrelaterte leverskader og har gjort det i mange år. Med andre ord: De drikker seg ihjel oftere enn noen andre nasjoner. Jada det er supersosialt og masse god mat og drikke og hyggelig samvær til langt på kveld også på vanlig hverdager. Men det har en bakside å gå rundt å nippe til rødvinsglasset uka rundt. Det er utvilsomt helseskadelig med norsk flatfyll, men det er også svært helseskadelig og usunt å drikke litt hver dag. Anonymkode: 5d2c0...ad2 Poenget mitt er at når du drikker og spiser masse samtidig, strekker det over flere timer osv, så blir du ikke ruset. Du får leverskader likevel, men du fremstår ikke beruset overfor omgivelsene. Her i landet er vi "effektive" i spisingen, middag er gjerne 20-30 minutter. I helgene drikker folk uten å spise og blir derfor fort fulle. Like helseskadelig er det, begge deler. Men i det ene tilfellet (flatfylla) påvirker man andre, mens i det andre (drikke langsomt sammen med mye mat, over flere timer) ødelegger man kun sin egen helse, ikke andres.
ItchyBitchySpider Skrevet tirsdag kl. 06:41 #174 Skrevet tirsdag kl. 06:41 Gaia skrev (14 timer siden): Hvorfor skal man normalisere det å drikke alkohol i barnebursdager og konfirmasjoner? Enig. Snart blir det vel normalt å skulle skjenke konfisene for å vise dem hvor lite farlig det er med alkohol. Noen har sikkert allerede gjort dette stuntet allerede, tenker jeg. Bare se på alle som skriver på dette forumet om at de kjøper alkohol til barna sine under 18 år for å "forsikre seg at de drikker ordentlige varer" fordi "de kommer til å drikke likevel". Vår nasjon har blitt alkoholisert. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:47 #175 Skrevet tirsdag kl. 06:47 Når man begynner å kalle alkohol for bobler, og kokain for nesebrus, så burde varsellampene blinke. Anonymkode: e84de...e0e 3
ItchyBitchySpider Skrevet tirsdag kl. 06:51 #176 Skrevet tirsdag kl. 06:51 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når man begynner å kalle alkohol for bobler, og kokain for nesebrus, så burde varsellampene blinke. Anonymkode: e84de...e0e Jeg tror dette har med rosabloggere å gjøre. "Bobler" er i samme gate som "penaaaa" og "søtaaaa". Babyspråk.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:55 #177 Skrevet tirsdag kl. 06:55 Gaia skrev (På 10.5.2026 den 14.23): Innafor eller ikke? Sophie Elise mener at det er det. Er du enig eller uenig? Tenker at det kun er alkoholikere som forsvarer alkohol i barnebursdag. Det er selvsagt en dag man unngår alkojol når man har barn. Samme gjelder 17 mai og julaften. Om man mener en selv har kontroll, så har ikke alle gjestene det. Er en grunn for at vi har alders grense på pub etc også. Antar hun tjener godt på denne privokoasjonen, og genererer masse klikk og penger . Det syntes jeg er kynisk og leit, mtp på selv å ha opplevd mange hyggedager i oppveksten, av voksne som mente at alkohol og barn ikke var et poblem og at de selv hadde kontroll. Av og til var det min nære som var værst, av og til gjester som var ubehagelige og ufine etter to glass. De tjente nok godt på hvitt pulver pose. Dette er selvsagt like provoserende om ikke mer. Så gir nok også dette grunker i lønningsposen. Hvis hun siste tiden har prøvd å gjøre seg litt mer boksen og seriøs, så sorry denne kynismen her kjører henne på jumbo plass igjen. Og beviser atter en gang, at hun ikke fortjener bedre plass. Jeg blør litt i hjertet mitt, at hun bruker sin posisjon til å tjene penger på slike holdninger. På bekostning av sååå mange barn som får ødelagt barndom, av voksne folk som bruker enhver anledning til å finne grunner til at å drikke med barn er ok. Her kan de si seg veldig enig med sophie elise. Hvorfor mener jeg hun bruker dette til inntekt? Jo fordi ellers hadde overskriften vært , vi serverer brus i barnebursdag med sukker. Hadde nok gity klikk det også, men ikke like mye Anonymkode: 81a32...906 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:58 #178 Skrevet tirsdag kl. 06:58 ItchyBitchySpider skrev (21 timer siden): Men Italia og Spania er heller ikke kjent for helgefylla til man spyr. Som norskitaliener han jeg si helgefyll er vanlig i begge land. Men vi drikker jevnere og oftere i Italia, det er et mer liberalt syn på alkohol. Anonymkode: 9a5cc...a6b 3
ItchyBitchySpider Skrevet tirsdag kl. 06:59 #179 Skrevet tirsdag kl. 06:59 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som norskitaliener han jeg si helgefyll er vanlig i begge land. Men vi drikker jevnere og oftere i Italia, det er et mer liberalt syn på alkohol. Anonymkode: 9a5cc...a6b Og dere drikker sammen med mye mat. Man blir ikke like full da som en blir når man drikker "bart", uten å spise noe i flere timer.
Maleficenta Skrevet tirsdag kl. 07:01 #180 Skrevet tirsdag kl. 07:01 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker at det kun er alkoholikere som forsvarer alkohol i barnebursdag. Det er selvsagt en dag man unngår alkojol når man har barn. Samme gjelder 17 mai og julaften. Om man mener en selv har kontroll, så har ikke alle gjestene det. Er en grunn for at vi har alders grense på pub etc også. Antar hun tjener godt på denne privokoasjonen, og genererer masse klikk og penger . Det syntes jeg er kynisk og leit, mtp på selv å ha opplevd mange hyggedager i oppveksten, av voksne som mente at alkohol og barn ikke var et poblem og at de selv hadde kontroll. Av og til var det min nære som var værst, av og til gjester som var ubehagelige og ufine etter to glass. De tjente nok godt på hvitt pulver pose. Dette er selvsagt like provoserende om ikke mer. Så gir nok også dette grunker i lønningsposen. Hvis hun siste tiden har prøvd å gjøre seg litt mer boksen og seriøs, så sorry denne kynismen her kjører henne på jumbo plass igjen. Og beviser atter en gang, at hun ikke fortjener bedre plass. Jeg blør litt i hjertet mitt, at hun bruker sin posisjon til å tjene penger på slike holdninger. På bekostning av sååå mange barn som får ødelagt barndom, av voksne folk som bruker enhver anledning til å finne grunner til at å drikke med barn er ok. Her kan de si seg veldig enig med sophie elise. Hvorfor mener jeg hun bruker dette til inntekt? Jo fordi ellers hadde overskriften vært , vi serverer brus i barnebursdag med sukker. Hadde nok gity klikk det også, men ikke like mye Anonymkode: 81a32...906 Syns du overdriver litt jeg nå 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå