Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker at det kun er alkoholikere som forsvarer alkohol i barnebursdag. Det er selvsagt en dag man unngår alkojol når man har barn. Samme gjelder 17 mai og julaften. Om man mener en selv har kontroll, så har ikke alle gjestene det. Er en grunn for at vi har alders grense på pub etc også.

Antar hun tjener godt på denne privokoasjonen, og genererer masse klikk og penger . Det syntes jeg er kynisk og leit, mtp på selv å ha opplevd mange hyggedager i oppveksten, av voksne som mente at alkohol og barn ikke var et poblem og at de selv  hadde kontroll. Av og til var det min nære som var værst, av og til gjester som var ubehagelige  og ufine etter to glass.

De tjente nok godt på hvitt pulver pose. Dette er selvsagt like provoserende om ikke mer. Så gir nok også dette grunker i lønningsposen. 

Hvis hun siste tiden har prøvd å gjøre seg litt mer boksen og seriøs, så sorry denne kynismen her kjører henne på jumbo plass igjen. Og beviser atter en gang, at hun ikke fortjener bedre plass. Jeg blør litt i hjertet mitt, at hun bruker sin posisjon til å tjene penger på slike holdninger. På bekostning av sååå mange barn som får ødelagt barndom, av voksne folk som bruker enhver anledning til å finne grunner til at å drikke med barn er ok. Her kan de si seg veldig enig med sophie elise. 

Hvorfor mener jeg hun bruker dette til inntekt? Jo fordi ellers hadde overskriften vært , vi serverer brus i barnebursdag med sukker. Hadde nok gity klikk det også, men ikke like mye

Anonymkode: 81a32...906

Dama har ingen bakkekontakt. Hun har plutselig blitt "bokblogger", har skrevet tre bøker selv, og vil fremstå som intellektuell og kompetent. Vel, her ser man hvor intellektuell hun er. Barnehagementalitet. Bobler, liksom.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker at det kun er alkoholikere som forsvarer alkohol i barnebursdag. Det er selvsagt en dag man unngår alkojol når man har barn. Samme gjelder 17 mai og julaften. Om man mener en selv har kontroll, så har ikke alle gjestene det. Er en grunn for at vi har alders grense på pub etc også.

Antar hun tjener godt på denne privokoasjonen, og genererer masse klikk og penger . Det syntes jeg er kynisk og leit, mtp på selv å ha opplevd mange hyggedager i oppveksten, av voksne som mente at alkohol og barn ikke var et poblem og at de selv  hadde kontroll. Av og til var det min nære som var værst, av og til gjester som var ubehagelige  og ufine etter to glass.

De tjente nok godt på hvitt pulver pose. Dette er selvsagt like provoserende om ikke mer. Så gir nok også dette grunker i lønningsposen. 

Hvis hun siste tiden har prøvd å gjøre seg litt mer boksen og seriøs, så sorry denne kynismen her kjører henne på jumbo plass igjen. Og beviser atter en gang, at hun ikke fortjener bedre plass. Jeg blør litt i hjertet mitt, at hun bruker sin posisjon til å tjene penger på slike holdninger. På bekostning av sååå mange barn som får ødelagt barndom, av voksne folk som bruker enhver anledning til å finne grunner til at å drikke med barn er ok. Her kan de si seg veldig enig med sophie elise. 

Hvorfor mener jeg hun bruker dette til inntekt? Jo fordi ellers hadde overskriften vært , vi serverer brus i barnebursdag med sukker. Hadde nok gity klikk det også, men ikke like mye

Hovedproblemet er at hun bruker sin some makt, og  sprer dette der. Hun kunne valgt å servere bobler og holdt kjeft om det. Men det genererer ikke inntekt.  Føler meg tråkket på. At en god barndom er værdt mindre enn retten til noen bobler og jeg kjenner traumene plutselig dukket opp igjen her, det skader da ingen med et glass, at jeg drikker går bare utover meg, er bare noen av de vanlige unnskyldingene alkoholikere gir seg selv. Klarer du ikke la være bobler i barne bursdag, er du pr, def alkoholiker. For da har du ikke selvkontroll. Fordi man  drikker ikke med barn sånn, punktum

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Dama har ingen bakkekontakt. Hun har plutselig blitt "bokblogger", har skrevet tre bøker selv, og vil fremstå som intellektuell og kompetent. Vel, her ser man hvor intellektuell hun er. Barnehagementalitet. Bobler, liksom.

Desverre, jævlig trist

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (19 minutter siden):

Bare se på alle som skriver på dette forumet om at de kjøper alkohol til barna sine under 18 år for å "forsikre seg at de drikker ordentlige varer" fordi "de kommer til å drikke likevel". Vår nasjon har blitt alkoholisert.

Dette var også mye mer vanlig før. Dette er overhode ikke noe nytt.

• Liker 3
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Dette var også mye mer vanlig før. Dette er overhode ikke noe nytt.

Så folk var alkoholikere før også. Det er ikke noe bedre.

• Liker 1
Skrevet
Gaia skrev (14 timer siden):

Hvorfor skal man normalisere det å drikke alkohol i barnebursdager og konfirmasjoner?

Enig. Snart blir det vel normalt å skulle skjenke konfisene for å vise dem hvor lite farlig det er med alkohol. Noen har sikkert allerede gjort dette stuntet allerede, tenker jeg. 

Det er vanlig med fylla i tysk konf iallefall. Der er det skal det feires at de er i de voksnes rekker... Ja da skal det feires

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (10 minutter siden):

Syns du overdriver litt jeg nå

Tenker at jeg har erfaring nok til at jeg ikke overdriver jeg. 

Og jeg finner ikke EN eneste grunn til at man kan eller skal forsvare alkohol i en 2 årings barnebursdag.

Og eneste grunnen til å forsvare det, er at man ikke klarer å la være. Klarer du ikke si nei takk eller la være i en to årings barne bursdag , eller barnebursdag. Da har du enkelt og greit et problem med alkohol. Og er avhengig av minst en for å bli litt mer sosial. Og må du drikke for å klare å ha der hyggelig, så har du et alkoholproblem, når det er barnebursdag. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og jeg finner ikke EN eneste grunn til at man kan eller skal forsvare alkohol i en 2 årings barnebursdag.

Og eneste grunnen til å forsvare det, er at man ikke klarer å la være. Klarer du ikke si nei takk eller la være i en to årings barne bursdag , eller barnebursdag. Da har du enkelt og greit et problem med alkohol. Og er avhengig av minst en for å bli litt mer sosial. Og må du drikke for å klare å ha der hyggelig, så har du et alkoholproblem, når det er barnebursdag. 

Dessuten ser jeg det også i perspektiv at SE har vært åpen om å ha vært på rehab tidligere. Noe hun visstnok var etter pose bildet. Så det gir meg ikke mindre grunn til å koble hennes utsagn som.at da har hun et rusproblem, om hun forsvarer bobler i barne bursdag. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I Danmark er det en helt annen holdning til å ta et glass eller to. Der serveres det alkohol både i barnedåp og konfirmasjon (jeg har vært gjest i både barnedåper og konfirmasjoner). Og til alle festlige lag eller, det være seg middagsbesøk eller bursdager. Men det er jo ikke sånn at de drikker seg dritings, liksom. Søsteren min bor i Danmark, og de syns det er rart at vi IKKE serverer alkohol f.eks i konfirmasjon.

Men jeg ser at i Norge er det flere og flere som serverer vin eller bobler i f.eks konfirmasjon (spesielt de som har mye penger og er litt "finere"). Jeg syns det er helt greit.

Jeg ser ikke at barn i Danmark har tatt skade av at alkohol er en så "stor del" av det å være sosial og hygge seg, kanskje heller tvert om.

Anonymkode: 23627...c7e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bare fordi du har dårlig erfaring med folk som drikker for mye så er ikke det dermed agt at det er slik i alle tilstelninger med alkohol 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange med dårlige erfaringer med alkohol her, ser jeg, enten som barn eller fordi de har alkoholproblemer selv som voksne. Dette er selvsagt trist, men det er ikke det vi snakker om her.

Ingen tar skade av å markere høytider og feiringer med et lite glass bobler, kanskje annet enn de som har et veldig anstrengt forhold til alkohol, og dessverre ofte overfører dette anstrengte forholdet til sine barn. 

Anonymkode: 9b3c9...d82

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (3 timer siden):

Og dere drikker sammen med mye mat. Man blir ikke like full da som en blir når man drikker "bart", uten å spise noe i flere timer.

I ukedagene ja, da drikker nordmenn vann konsekvent. I helgene er vi ganske like. Men det er vel ingen som drikker "bart" i selskaper veken i Norge eller Italia. 

Anonymkode: 9a5cc...a6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange med dårlige erfaringer med alkohol her, ser jeg, enten som barn eller fordi de har alkoholproblemer selv som voksne. Dette er selvsagt trist, men det er ikke det vi snakker om her.

Ingen tar skade av å markere høytider og feiringer med et lite glass bobler, kanskje annet enn de som har et veldig anstrengt forhold til alkohol, og dessverre ofte overfører dette anstrengte forholdet til sine barn. 

Nei, men hvorfor MÅ man alltid ha alkohol, overalt? 

• Liker 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal det bannes fra overalt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dessuten ser jeg det også i perspektiv at SE har vært åpen om å ha vært på rehab tidligere. Noe hun visstnok var etter pose bildet. Så det gir meg ikke mindre grunn til å koble hennes utsagn som.at da har hun et rusproblem, om hun forsvarer bobler i barne bursdag. 

Hun har hatt rusproblemer tidligere. Det at hun MÅ ha alkohol i barnebursdag og kaller det "bobler" for å ufarliggjøre, tyder på at hun fortsatt har et rusproblem.

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal det bannes fra overalt?

Du svarer ikke på spørsmålet. Hvorfor må det drikkes alkohol på absolutt alle tilstelninger? Bare se på tråder om alkoholfrie bryllup, der mange sier at de ikke kommer hvis de ikke får gratis alkohol. De går altså ikke i bryllup for å feire familie/venner, spise god mat og kaker osv, de går for å drikke seg dritings.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Ikke over alt, hvem må det?, men gjerne i form av ett glass bobler til å markere at noe er ekstra høytidelig.

Slutt å overdrive ved bruk av OVER ALT, ALLE, ALLTID, osv., det ødelegger diskusjonen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke over alt, hvem må det?, men gjerne i form av ett glass bobler til å markere at noe er ekstra høytidelig.

Slutt å overdrive ved bruk av OVER ALT, ALLE, ALLTID, osv., det ødelegger diskusjonen.

Men hvorfor må man ha disse boblene med alkohol, da? Det er jo overalt og alltid. Bryllup, julebord, middager, bursdager osv. Nå vil folk ha alkohol i barnebursdager og konfirmasjoner. Altså, ja, overalt og alltid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden):

Hun har hatt rusproblemer tidligere. Det at hun MÅ ha alkohol i barnebursdag og kaller det "bobler" for å ufarliggjøre, tyder på at hun fortsatt har et rusproblem.

Eller det kan være for å understreke at hun nå har et forhold til alkohol der rusen ikke er det viktige. Tro det eller ei, men ikke alle bruker alkoholholdig drikke for å bli drita. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor må man ha disse boblene med alkohol, da? Det er jo overalt og alltid. Bryllup, julebord, middager, bursdager osv. Nå vil folk ha alkohol i barnebursdager og konfirmasjoner. Altså, ja, overalt og alltid.

For meg er det med på å markere høytid, festligheter, sammenkomst osv. På samme måte som fine klær, blomster, god musikk og god mat. Ingen blir for eksempel påvirket av det lille glasset med bobler jeg tilbyr gjester på 17. mai-brunsj til de som vil ha det, og jeg aksepterer for øvrig aldri fulle folk i huset vårt.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...