AnonymBruker Skrevet 12. mai #221 Skrevet 12. mai Kratos skrev (2 timer siden): Det er allment kjent at Sophie Elise har et rusproblem. Inntak av alkohol er derfor særdeles risikabelt for henne. Hva er koblingen mellom bobler og rus? Er den like fjernt som koblingen mellom nakenhet og sex? Anonymkode: ab371...b5b 1
Gaia Skrevet 12. mai Forfatter #222 Skrevet 12. mai aksase skrev (1 time siden): Bobler er fint det. Det er jo bobler i både Solo, Cola og Villa. Populært blant barn. Hva er problemet? Om det er såpebobler du mener, så er det artig for små barn, men kan jo bli litt kliss og søl. Du har tydeligvis ikke lest artikkelen.
Gaia Skrevet 12. mai Forfatter #223 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har aldri servert bobler i barnebursdag, men denne forbanna hersketeknikk mange av dere driver med ved å kalle folk alkoholikere bare de lukter på korken er totalt unødvendig. Det får meg bare lyst til å faktisk servere bobler neste barnebursdag. Anonymkode: 1c45d...2b9 Man trenger ikke å være alkoholiker for å drikke ett glass sjampis i en barnebursdag, men jeg fatter ikke poenget med at det skal drikkes når man skal feire et barn. Uansett om det er dåp/ navnefest eller konfirmasjon. Hvorfor drikke alkohol hver gang noe skal feires. Greier man virkelig ikke å feire noe uten et glass innabords?
aksase Skrevet 12. mai #224 Skrevet 12. mai Gaia skrev (7 minutter siden): Du har tydeligvis ikke lest artikkelen. Nei, jeg har ikke det. Orker ikke forholde meg til influensere. De kommer som oftest med bare tull og sprøyt og sier akkurat det som de får best betalt for å si. Null tillit fra meg.
Bokormsen Skrevet 12. mai #225 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): kan dere være så snill å ikke konsekvent kalle inntak av et lite glass vin for "å drikke"? Jeg blir helt matt av drikkekulturen i Norge, Anonymkode: 0cf3f...a35 Du kaller det selv «drikkekultur» 😅 Jeg skjønner at det utfordrer selvbildet ditt litt, men å innta alkohol går under definisjonen «å drikke», selv om du føler at et glass champagne er noe annet og mer høykulturelt😉 1
Al34n0nym1 Skrevet 12. mai #226 Skrevet 12. mai (endret) Nordmenn drikker brus mer enn andre europeiske land. Hva er så bedre med det? Jeg likestiller brus med alkohol. Like usunt. Kom å ta meg begge sider. Dere har tydeligvis ikke selvinnsikt til å innse at alkohol og brus er like skadelig. Vedder på at dere serverer saft. Haha. Snakk om å skyte seg seg selv i foten. Vann er best! Endret 12. mai av Al34n0nym1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #227 Skrevet 12. mai Gaia skrev (16 minutter siden): Man trenger ikke å være alkoholiker for å drikke ett glass sjampis i en barnebursdag, men jeg fatter ikke poenget med at det skal drikkes når man skal feire et barn. Uansett om det er dåp/ navnefest eller konfirmasjon. Hvorfor drikke alkohol hver gang noe skal feires. Greier man virkelig ikke å feire noe uten et glass innabords? Som sagt, jeg har aldri servert bobler i barnebursdag. Og helt ærlig interesserer det meg midt i ryggen hva andre velger å gjøre. Men det må være mulig å tåle at folk har meninger enn en selv uten at slenge ut alkoholiker-beskyldningene i øst og vest. Anonymkode: 1c45d...2b9
Gaia Skrevet 12. mai Forfatter #228 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Som sagt, jeg har aldri servert bobler i barnebursdag. Og helt ærlig interesserer det meg midt i ryggen hva andre velger å gjøre. Men det må være mulig å tåle at folk har meninger enn en selv uten at slenge ut alkoholiker-beskyldningene i øst og vest. Anonymkode: 1c45d...2b9 Jeg har ikke slengt ut beskyldninger om alkoholisme.
Kratos Skrevet 13. mai #229 Skrevet 13. mai Maleficenta skrev (13 timer siden): Er det? Ja, det er allment kjent at Sophie Elise har et rusproblem. Ja, inntak av alkohol er særdeles risikabelt for personer for rusproblemer. Noe mer du lurte på? 1
Kratos Skrevet 13. mai #230 Skrevet 13. mai (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva er koblingen mellom bobler og rus? Er den like fjernt som koblingen mellom nakenhet og sex? Anonymkode: ab371...b5b Du forstår ikke koblingen mellom alkohol og rus...? Endret 13. mai av Kratos
AnonymBruker Skrevet 13. mai #231 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Som sagt, jeg har aldri servert bobler i barnebursdag. Og helt ærlig interesserer det meg midt i ryggen hva andre velger å gjøre. Men det må være mulig å tåle at folk har meninger enn en selv uten at slenge ut alkoholiker-beskyldningene i øst og vest. Anonymkode: 1c45d...2b9 Gi meg en eneste god grunn til ay det er nødvendig med alkohol i en barnebursdag? Og gi meg en grunn til hvorfor du ikke bare dropper alkohol i barneburdag? Jeg har vokst opp med voksne med dine holdninger. Mange ganger gøy, mange ganger ikke så gøy. Sum sumarum var det ikke så gøy, og sliter 50 år etter med traumer. Da burde det ikke være så jævlig vanskelig å droppe alkohol i barnebursdag. Ikke altid det var mine voksne som var værst, og noen mister filter nok til å prøvr seg på burdagsbarnet også . Fin 6 års dag, er det ikke? De voksne hadde det iallefall kjempegøy med sine to enheter... Så sorry, du får 0 aksept for dine holdninfer fra meg. For det koster drg så lite å la være, om du ikke er rusavhengig da Anonymkode: 81a32...906
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:46 #232 Skrevet onsdag kl. 14:46 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gi meg en eneste god grunn til ay det er nødvendig med alkohol i en barnebursdag? Og gi meg en grunn til hvorfor du ikke bare dropper alkohol i barneburdag? Jeg har vokst opp med voksne med dine holdninger. Mange ganger gøy, mange ganger ikke så gøy. Sum sumarum var det ikke så gøy, og sliter 50 år etter med traumer. Da burde det ikke være så jævlig vanskelig å droppe alkohol i barnebursdag. Ikke altid det var mine voksne som var værst, og noen mister filter nok til å prøvr seg på burdagsbarnet også . Fin 6 års dag, er det ikke? De voksne hadde det iallefall kjempegøy med sine to enheter... Så sorry, du får 0 aksept for dine holdninfer fra meg. For det koster drg så lite å la være, om du ikke er rusavhengig da Anonymkode: 81a32...906 Sliter du med leseferdighetene? Jeg skrev at jeg aldri har servert bobler i barnebursdag. Jeg har heller ikke skrevet noe om at jeg drikker ellers heller. Anonymkode: 1c45d...2b9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:59 #233 Skrevet torsdag kl. 05:59 AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 20.39): Hva er koblingen mellom bobler og rus? Er den like fjernt som koblingen mellom nakenhet og sex? Anonymkode: ab371...b5b Er du seriøs nå? Hvilken sten lever du under. Bobler er alkohol, alkohol er det rusmiddelet som har det største skadepotensialet for mennesker. Det er ren statistikk og faktum. Uansett, det betyr ikke at alle som drikker et glass bobler er rusmisbrukere. Majoriteten er ikke der. Men det fjerner ikke skadepotensialet alkohol har og at vi har mange i samfunnet som sliter med dette, både skjult og åpent. Etter å kjent dette tett på eget liv, er mitt perspektiv at vi trenger ikke flere arenaer i livet hvor alkohol har en plass. For selv om den som serverer bobler ikke har en utfordring, er det statistisk stor sannsynlighet for at en eller flere der faktisk har det. Så jeg gir tommel ned, basert på egen erfaring og oppvekst med norsk drikkekultur, men ser selvfølgelig at i en del kulturer kan dette være langt mindre problematisk og en helt annen kultur bak. Anonymkode: e85e6...1b8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå