Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verdens navn og rike skal man drikke i barnebursdag? Man har faktisk problemer om man ikke kan la være å drikke på barnas dager. 

Anonymkode: 9678b...ce6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i all verdens navn og rike skal man drikke i barnebursdag? Man har faktisk problemer om man ikke kan la være å drikke på barnas dager. 

Det er ikke alle som har det samme forholdet som deg til alkohol.

Anonymkode: 9b3c9...d82

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alle som har det samme forholdet som deg til alkohol.

Som sier at ALKOHOL=DRIKKE! 🍻

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller det kan være for å understreke at hun nå har et forhold til alkohol der rusen ikke er det viktige. Tro det eller ei, men ikke alle bruker alkoholholdig drikke for å bli drita. 

Ingen som har hatt rusproblemer klarer å ha et «sunt» forhold til alkohol. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars unge.

Anonymkode: e2f5d...e6e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tenker at jeg har erfaring nok til at jeg ikke overdriver jeg. 

Og jeg finner ikke EN eneste grunn til at man kan eller skal forsvare alkohol i en 2 årings barnebursdag.

Og eneste grunnen til å forsvare det, er at man ikke klarer å la være. Klarer du ikke si nei takk eller la være i en to årings barne bursdag , eller barnebursdag. Da har du enkelt og greit et problem med alkohol. Og er avhengig av minst en for å bli litt mer sosial. Og må du drikke for å klare å ha der hyggelig, så har du et alkoholproblem, når det er barnebursdag. 

Anonymkode: 81a32...906

Det må være mulig å ha en annen mening enn deg uten å bli kalt alkoholiker.

Jeg har aldri servert bobler i barnebursdag, men denne forbanna hersketeknikk mange av dere driver med ved å kalle folk alkoholikere bare de lukter på korken er totalt unødvendig. Det får meg bare lyst til å faktisk servere bobler neste barnebursdag.

Anonymkode: 1c45d...2b9

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Kratos skrev (1 time siden):

Skrev jeg sunt? Les hva jeg skrev og kommenter etter det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det må være mulig å ha en annen mening enn deg uten å bli kalt alkoholiker.

Jeg har aldri servert bobler i barnebursdag, men denne forbanna hersketeknikk mange av dere driver med ved å kalle folk alkoholikere bare de lukter på korken er totalt unødvendig. Det får meg bare lyst til å faktisk servere bobler neste barnebursdag.

Ja man er tydeligvis alkoholiker av den minste ting

Skrevet

Hvorfor snakker vi om rusproblemer her?

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (4 timer siden):

Du svarer ikke på spørsmålet. Hvorfor må det drikkes alkohol på absolutt alle tilstelninger? Bare se på tråder om alkoholfrie bryllup, der mange sier at de ikke kommer hvis de ikke får gratis alkohol. De går altså ikke i bryllup for å feire familie/venner, spise god mat og kaker osv, de går for å drikke seg dritings.

Det må ikke. Kan nan bare gjøre ting man må?

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Ja man er tydeligvis alkoholiker av den minste ting

Bare pass på å ikke innrømme at man liker eller nyter alkoholen. Da er helvettet laust.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skrev jeg sunt? Les hva jeg skrev og kommenter etter det.

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Hvorfor snakker vi om rusproblemer her?

Det er allment kjent at Sophie Elise har et rusproblem. Inntak av alkohol er derfor særdeles risikabelt for henne.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 16.35):

Det hadde jeg ikke reagert på, er bare gammeldagse nordmenn fra bygda som forbinder alkohol med sprit og grøftefylla. Evt er de vokst opp i et samfunn preget av dyp tro, og alkohol blir sett på som en synd. Litt der samme synet som man enda ser i muslimske land. 
De fra mer dannede strøk skjønner at alkohol ikke er «enten alt eller ingenting.» Tror heller ikke noen blir full av et glass. 
Er nok kulturelt betinget.

Anonymkode: 16cf7...1e2

Mange alkiser i «fine strøk», som ikke tror de har et problem fordi de drikker vin og champagne og ikke vodka eller øl.

Litt gammeldags og vulgært å drikke i alle slags sammenhenger, er nok mer eldre fruer på vestkanten der dette henger igjen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men på generell basis mener jeg man ikke serverer noe i barneselskap som barnet selv ikke har lov til å spise/drikke. Å servere alkohol i barnebursdag synes jeg er veldig spesielt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (5 minutter siden):

Mange alkiser i «fine strøk», som ikke tror de har et problem fordi de drikker vin og champagne og ikke vodka eller øl.

Litt gammeldags og vulgært å drikke i alle slags sammenhenger, er nok mer eldre fruer på vestkanten der dette henger igjen.

Det er sikkert mange eldre fruer på vestkanten som arrangerer barnebursdager 😄

AnonymBruker
Skrevet

🥂 skål!

Anonymkode: 2dadd...a8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ett glass "bobler" er ikke "å drikke"....

Her er det enda en som kun forbinder alkohol med flatfyll.

Anonymkode: 0cf3f...a35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (1 time siden):

kan dere være så snill å ikke konsekvent kalle inntak av et lite glass vin for "å drikke"? 

Jeg blir helt matt av drikkekulturen i Norge,

Anonymkode: 0cf3f...a35

• Liker 1
Skrevet (endret)
Gaia skrev (På 10.5.2026 den 14.23):

Innafor eller ikke? 

Sophie Elise mener at det er det. Er du enig eller uenig? 

Bobler er fint det. Det er jo bobler i både Solo, Cola og Villa. Populært blant barn. Hva er problemet?

Om det er såpebobler du mener, så er det artig for små barn, men kan jo bli litt kliss og søl.

Endret av aksase
  • Liker 1
Skrevet

Det er allment kjent at Sophie Elise har et rusproblem. Inntak av alkohol er derfor særdeles risikabelt for henne.

Er det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...