Gå til innhold

Bobler i barnebursdag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Innafor eller ikke? 

Sophie Elise mener at det er det. Er du enig eller uenig? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kan forstå, dog jeg ville ikke ha gjort det selv. Har ikke noe behov for å feire ett glass med bobler foran mine barn.

Er ikke noe stor forskjell  på hva en foreldre gjør i dag foran barnet sitt uansett.

Snuser, spytte, pille buse, syr bomull under barna, se på mobil foran barna eller når man er på lekeplassen med ungene.. ja kunne ha ramset opp flere ting foreldre gjør som mange ellers ikke ville ha reagert på. Ja også har man jo den berømte barnehage og når en selv har fri.

Så igjen jeg kan forstå, men samtidig ville jeg ikke gjort det foran barna. Same same, different wrapping 

Endret av Al34n0nym1
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Gaia skrev (5 minutter siden):

Innafor eller ikke? 

Sophie Elise mener at det er det. Er du enig eller uenig? 

Jeg er enig. Har vokst opp med at de voksne kan ta 1-2 glass vin og har aldri følt det som noe negativt eller galt i det hele tatt. 

• Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet

Helt greit, spesielt med et SÅ lite barn. Han har jo ingen preferanser.

Anonymkode: 9a193...cb2

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei selvfølgelig. Det burde ikke være et tema engang. Å servere og drikke alkohol i en 2 års dag er så feil som det kan få blitt.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Mange synes at bobler er med på å markere feststemning, feiring, høytid osv, og ett eneste lite glass i så måte synes jeg er helt greit. At enkelte synes at dette er bortimot barnemishandling er jo hinsides hysterisk og fanatisk.

Anonymkode: 9b3c9...d82

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
sommermor skrev (1 minutt siden):

Nei selvfølgelig. Det burde ikke være et tema engang. Å servere og drikke alkohol i en 2 års dag er så feil som det kan få blitt.

Fordi?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi?

Det er en barneburdag og da skal en feire barnet, ikke drikke alkohol.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor med litt bobler. Hysteriske nordmenn altså.

Anonymkode: e1f09...b29

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
sommermor skrev (3 minutter siden):

Det er en barneburdag og da skal en feire barnet, ikke drikke alkohol.

Man kan fint gjøre begge deler så lenge det er snakk om ett glass. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Man kan fint gjøre begge deler så lenge det er snakk om ett glass. 

Etter sengetid for barnet kan en vel ta et glass hvis det er så viktig. Men hva er galt med å ikke drikke alkohol når en har omsorg for så små barn egentlig ?

Anonymkode: e881a...e95

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva er galt med å ikke drikke alkohol når en har omsorg for så små barn egentlig ?

Spør heller hva som er galt med litt bobler når en har omsorg for så små barn. Og håp på gode argumenter.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har vært med i ettårsdagen til barnet til noen utenlandske venner som serverte bobler og bursdagskake som den mest naturlige ting i verden. Man da snakker vi om ett glass og sivilisert, kontinental drikkekultur der ingen endrer oppførsel på veien og går over i «festemodus». Jeg ville aldri turt det med vanlige norske gjester som kun er vant til å drikke ifbm. helgefesting (har allerede prøvd det med afternoon tea uten barn), for da er det alltid noen som ikke greier å passe måten, dessverre.

Selv drikker jeg aldri når jeg er sammen med mitt eget barn fordi jeg ikke tåler alkohol lenger etter at jeg fikk barn og lider av kronisk søvnmangel (får hodepine og blir slapp med en gang jeg har tatt et halvt glass), og jeg må være på topp for å greie å ta meg best mulig av barnet mitt.

Anonymkode: 822c3...5db

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Totalt unødvendig. 

Klarer man ikke én anledning/samling uten alkohol, bør man revurdere all alkohol. 

Anonymkode: 74d4e...fb1

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Totalt unødvendig. 

Klarer man ikke én anledning/samling uten alkohol, bør man revurdere all alkohol. 

Anonymkode: 74d4e...fb1

Nå bare moraliserer du. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Etter sengetid for barnet kan en vel ta et glass hvis det er så viktig. Men hva er galt med å ikke drikke alkohol når en har omsorg for så små barn egentlig ?

Tja, jeg tør vanligvis ikke drikke etter at barnet har lagt seg heller, for hva om det våkner igjen og man må ta seg av det i redusert tilstand? Men det kommer selvsagt an på hvor mye man tåler.

• Liker 2
Skrevet

Alkohol bør ikke drikkes rundt barn, punktum. Spiller ingen rolle om det er bursdag eller ikke. 

Anonymkode: 5fea2...712

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei.

Anonymkode: ada9f...c68

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Helt greit, spesielt med et SÅ lite barn. Han har jo ingen preferanser.

Anonymkode: 9a193...cb2

Vel, det handler ikke bare om å være et godt eksempel, men om man endrer oppførsel/personlighet når man drikker. Små barn kan fort bli engstelige om foreldrene blir bittelitt annerledes enn de pleier. Selv blir jeg såpass redusert rent fysisk (søvnig og tung i hodet) at jeg får kortere lunte etter et halvt glass, og da er det ikke verdt det, særlig ikke i barnets fødselsdag. 

• Liker 5
Skrevet

I kjent stil klarer ikke flere å skille mellom å ta ett eller to glass og drikke seg dritings. Intet nytt der. Det er det samme hysteriet når det er snakk om dåp eller konfirmasjon. «Livsfarlig» å ta et glass «foran barna» visstnok…

Så lei man blir av denne snevre mentaliteten.

Anonymkode: 013f7...81a

• Liker 14
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...