AnonymBruker Skrevet 10. mai #41 Skrevet 10. mai Alkohol og barn hører ikke sammen i min bok. Anonymkode: c5787...e69 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai #42 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Alkistendenser. Samme med folk som drikker på barnas dag, 17. mai. Anonymkode: da5af...a42 Og der kom alkis-kommentaren. Som alltid i tråder der alkohol er nevnt. Det blir veldig produktive debatter av slike beskyldninger. Anonymkode: 1c45d...2b9 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai #43 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): I kjent stil klarer ikke flere å skille mellom å ta ett eller to glass og drikke seg dritings. Intet nytt der. Det er det samme hysteriet når det er snakk om dåp eller konfirmasjon. «Livsfarlig» å ta et glass «foran barna» visstnok… Så lei man blir av denne snevre mentaliteten. Anonymkode: 013f7...81a Og noen kommer alltid i forsvarsposisjon ved tanken på å måtte klare seg uten alkohol når man er sammen med barn. Anonymkode: 5fea2...712 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai #44 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og noen kommer alltid i forsvarsposisjon ved tanken på å måtte klare seg uten alkohol når man er sammen med barn. Anonymkode: 5fea2...712 Er det noen av dem i denne tråden? Eller er det bare at du ikke tåler at folk har andre meninger enn deg? Anonymkode: 1c45d...2b9 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai #45 Skrevet 10. mai sommermor skrev (2 timer siden): Nei selvfølgelig. Det burde ikke være et tema engang. Å servere og drikke alkohol i en 2 års dag er så feil som det kan få blitt. Helt enig,, det ville vært helt fjern for meg. Anonymkode: 81b57...1c5 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai #47 Skrevet 10. mai Nei, det ser jeg ingen grunn til. Men nå lever ikke jeg et liv som Sofie- Elise i sus og dus. Hun lever av andres meninger på godt og vondt og må leve i harmoni med sine influenser venner. Anonymkode: 53f24...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #48 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alkistendenser. Samme med folk som drikker på barnas dag, 17. mai. Anonymkode: da5af...a42 17 mai er for alle Anonymkode: d8eff...e97 6
Al34n0nym1 Skrevet 10. mai #49 Skrevet 10. mai Det jeg lurer på er om folk ikke eier selvinnsikt? Noen her på KG sånn har det?
AnonymBruker Skrevet 10. mai #50 Skrevet 10. mai Hadde i utgangspunktet ikke falt meg inn, men vi feirer kun familie, med kaker og ivinterhalvåret. Hadde det var mer venner, mat og kanskje tom i hagen så ser jeg ikke noe i veien for å servere et glass med bobler til de voksne. Jeg er veldig glad i champagne, men drikker det veldig sjeldent. Nettopp fordi det blir for mye å åpne en hel flaske når jeg har lyst til å kose meg med det ene glasset. Hit kjører de fleste bil, så det ville jo medført til at de fleste gjestene uansett hadde takket nei. Er jo ikke akkurat slik at man lar bilen stå, og reiser kollektivt fordi man skal ta et glass bobler, da er man bra tørst 😜 Anonymkode: f77ff...851
AnonymBruker Skrevet 10. mai #51 Skrevet 10. mai Forstår at mennesker som er vant til at det enten er 0 alkohol eller flatfylla, og ingenting i mellom, synes det er merkelig og uansvarlig med alkohol i bursdag. Jeg kommer fra Danmark og der kan vi fint ta ett eller to glass vin eller øl, og stoppe. Vanlig med alkohol i bursdager, og til feiringer. Ingen problemer med det Anonymkode: 21118...4cc 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai #52 Skrevet 10. mai Jeg tenker at det er helt greit. Selv er jeg oppvokst med vin til maten i alle familiesammenkomster. Anonymkode: cbf28...ac1 1 1
Kratos Skrevet 10. mai #53 Skrevet 10. mai I et selskap for barnet skal man selvfølgelig ikke drikke alkohol. Jeg er helt komfortabel med å ta et glass øl/vin eller to til middag i helgen, eller ved anledninger som 17. mai, julaften, nyttårsaften osv., med barna til stede. Det blir likevel absurd for meg å drikke alkohol i en barnebursdag, dåp eller konfirmasjon. Barnet er tross alt hedersgjesten. Det er det samme som å organisere fest for en som er tørrlagt alkoholiker, og drikke i den. 3
Kratos Skrevet 10. mai #54 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forstår at mennesker som er vant til at det enten er 0 alkohol eller flatfylla, og ingenting i mellom, synes det er merkelig og uansvarlig med alkohol i bursdag. Jeg kommer fra Danmark og der kan vi fint ta ett eller to glass vin eller øl, og stoppe. Vanlig med alkohol i bursdager, og til feiringer. Ingen problemer med det Anonymkode: 21118...4cc Å si at dansker ikke har «problemer» med alkohol, det er jo ganske naivt 🙂 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #55 Skrevet 10. mai Kratos skrev (4 minutter siden): Det blir likevel absurd for meg å drikke alkohol i en barnebursdag, dåp eller konfirmasjon. Barnet er tross alt hedersgjesten. Det er det samme som å organisere fest for en som er tørrlagt alkoholiker, og drikke i den. Må huske å holde deg unna kaffe også da. Anonymkode: e1f09...b29 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #56 Skrevet 10. mai Gaia skrev (4 timer siden): Innafor eller ikke? Sophie Elise mener at det er det. Er du enig eller uenig? Spørs litt på kulturen/normalen man er oppvokst med. Det serveres alltid vin/øl i barnebursdagene til de som har foreldre fra Spania, Italia og Frankrike (av egen erfaring). Nordmenn er litt på andre enden av skalaen der, man blir sett ned på når man drikker foran barn. Tenker at folk på gjøre som de vil 👍🏼 (alt med måte) Anonymkode: b90bc...02c
Kratos Skrevet 10. mai #57 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Må huske å holde deg unna kaffe også da. Anonymkode: e1f09...b29 Hva har kaffe med saken å gjøre?! 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #58 Skrevet 10. mai Tror Sophie gjør det meste for å skape litt oppmerksomhet rundt egen person. Hun vet at dette ikke er vanlig i Norge, så da bare MÅ hun provosere litt. Eller prøve på det ihvertfall. Anonymkode: 81b57...1c5 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai #59 Skrevet 10. mai Kratos skrev (3 minutter siden): Hva har kaffe med saken å gjøre?! Absurd å servere sentralstimulerende middel når hedersgjesten er et barn vel? Anonymkode: e1f09...b29 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #60 Skrevet 10. mai I vår familie, våre venners familier og alle vi kjenner: Absolutt ingen drikker alkohol i barnebursdager. Det er barnets dag, barnet er midtpunkt. Hvorfor skal de voksne ruse seg? Anonymkode: 77c88...cb9 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå