Mezzosoprena Skrevet 21 timer siden #241 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Og for tredje gang i dag…Det er engelsk. Anonymkode: 0ca36...e93 Ja, men hva spiller det rolle at det er (riktig) på engelsk da! Tråden handler om hvilke ord man synes er forferdelige - det er flere av oss som har gitt eksempler på hva vi synes, selv om ordene per def. er korrekte! 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #242 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og for tredje gang i dag…Det er engelsk. Anonymkode: 0ca36...e93 Hvor spør jeg hvilket språk det er? Jeg ramser opp «forferdelige ord» Anonymkode: 9d882...0d3 3 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #243 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.4.2026 den 22.46): «Ture» som i «Jeg kan ture deg hjem» Hva betyr det i den sammenhengen da? Jeg har bare hørt det som "ture hunden", altså gå tur med hunden. Anonymkode: 213fe...90a
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #245 Skrevet 7 timer siden Mezzosoprena skrev (13 timer siden): Ja, men hva spiller det rolle at det er (riktig) på engelsk da! Tråden handler om hvilke ord man synes er forferdelige - det er flere av oss som har gitt eksempler på hva vi synes, selv om ordene per def. er korrekte! AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor spør jeg hvilket språk det er? Jeg ramser opp «forferdelige ord» Anonymkode: 9d882...0d3 Chill… Anonymkode: 0ca36...e93
Akkar Skrevet 7 timer siden #247 Skrevet 7 timer siden Når noen avslutter en setning med Hallo. Og ordet umusikalsk. Si hva du mener ikke la folk gjette det blir helt feil.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #248 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og for tredje gang i dag…Det er engelsk. Anonymkode: 0ca36...e93 AnonymBruker skrev (1 time siden): Chill… Anonymkode: 0ca36...e93 Ironisk at DU ber folk chille, når du tydeligvis er så investert i dette at du må si i fra hele tre ganger🤭 Anonymkode: 9e2f9...80d 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #249 Skrevet 3 timer siden Noen bruker jo ord som opphav eller kidsa litt ironisk eller useriøst. Jeg har ikke kidsa som en del av det faste vokabularet, men det har hendt jeg har sagt det med glimt i øyet 😉 Ellers er jeg enig i voksenkjeft og blidfis. "Ei litta" der det ikke stemmer grammatisk. Som "ei litta drink" og "ei litta sykkel". Forferdelig! Anonymkode: d0955...940 4
Leinica Skrevet 1 time siden #250 Skrevet 1 time siden Granca/granka, hen, kiden/kidsa, svigers er vel de første uttrykkene jeg kommer på, som jeg irriterer meg litt over.
Kålrota Skrevet 1 time siden #251 Skrevet 1 time siden Herlighet, her var det mye rart. Jeg er særdeles opptatt av språk og synes det er verre at ordforrådet blir innskrenket enn at folk finner opp egne begreper. Lite raushet å spore her, hvertfall!
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #252 Skrevet 53 minutter siden Kålrota skrev (9 minutter siden): Herlighet, her var det mye rart. Jeg er særdeles opptatt av språk og synes det er verre at ordforrådet blir innskrenket enn at folk finner opp egne begreper. Lite raushet å spore her, hvertfall! Tråden ville ikke hatt særlig underholdningsverdi hvis alle skulle svart "jeg har noen ord jeg synes er litt irriterende, men man må jo være raus" ... Anonymkode: 257fa...92a 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå