AnonymBruker Skrevet 7. mai #281 Skrevet 7. mai - Når noen kaller hannhunden sin for "gutt" - "Fødemor" - "Snerk" - Flensost/kukost - "Best practise" - "#Turan som telle!" (på trøndersk) - "Mine fine" - "Samarbeid på tvers" - "Mammahjertet gråter" - "Lag deg en fin dag" - "Carpe Diem" + 1000 til (- minst!) Anonymkode: 8d802...f5f 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #283 Skrevet 9. mai Å bikke 40-50-100. "Bikke" er et, om ikke forferdelig, så er det rart. Hvor kommer det fra, forresten? Anonymkode: 0ff09...a7d 1
Ingar-André Skrevet 9. mai #284 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Å bikke 40-50-100. "Bikke" er et, om ikke forferdelig, så er det rart. Hvor kommer det fra, forresten? Anonymkode: 0ff09...a7d Bikke.. "Ligg du der å bikke deg", "haru bikka nå?" Samme som "velte/velta".. Rundt mjøsa brukes ordet bikke. Spesielt rundt Hamar. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #285 Skrevet 1. juli Jeg synes begrepet «han hadde snudd seg i grava hvis….» er helt forferdelig. Jeg ser for meg en person som ikke er helt død, men som har ligget og vridd seg i grava i mange år, og så skjer det noe fælt her på jorda og da snur han seg rundt. Eller at en etterlatt gjør en dum ting som gjør at vedkommende våkner fra de døde, kun for å snu seg rundt. Akkurat som en død person ligger i bakken og følger med og misliker om vi gjør noe feil. Nei, huff det begrepet er grusomt. Anonymkode: 9d882...0d3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #286 Skrevet 1. juli Brystvorte. Nippel er 100% bedre. «Ingen» under 35 år sier brystvorte. Prins/prinsesse om ungene sine. Jeg spyr. Ikke-binær/hen. Anonymkode: 97763...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #287 Skrevet 1. juli «Snop» og «Noe godt i glasset» er grusomt. Anonymkode: 6b9af...db9 1
Plexi Skrevet 1. juli #288 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Brystvorte. Nippel er 100% bedre. «Ingen» under 35 år sier brystvorte. Prins/prinsesse om ungene sine. Jeg spyr. Ikke-binær/hen. Anonymkode: 97763...b7e Jeg synes nippel er grusomt, og det er bare rappet fra engelsk, nippel har jo en annen betydning på norsk allerede. 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #289 Skrevet 2. juli En «klatt» rømme eller en «klikk» smør. Anonymkode: 9d882...0d3
Lunda Skrevet 2. juli #290 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 21.4.2026 den 21.01): Ja! Jeg skulle akkurat til å skrive det samme HATER ordet kids på norsk, vet ikke hvorfor. Men jeg tenker på geiter. Geiter får kids. Og det høres bare så jalla ut når nordmenn sier det. Som om man prøver å være så kul. "Nå skal jeg ut en tur med kidsa". Enda verre: "jeg må gå fordi jeg skal hente KIDDEN i barnehagen". ÆÆÆÆSJ! Ordet duft liker jeg heller ikke. Minner meg om analkjertlene til et stinkdyr, vet ikke hvorfor. Anonymkode: c7851...23c Du vet at ordet kid er opprinnelig et norrønt ord: kið, som har blitt absorbert av englesk og nå har kommet tilbake til oss? 3
Lunda Skrevet 2. juli #291 Skrevet 2. juli Ærlig talt det eneste forferdelige ordet jeg kan tenke meg er: Forferderlig.
AnonymBruker Skrevet 2. juli #292 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 21.4.2026 den 17.49): Hater orden Valp og Snop. Kvalmende ekle ord. Anonymkode: 98caa...1d9 Der er positive ord for meg. Anonymkode: 29c8b...28a
Maleficenta Skrevet 2. juli #294 Skrevet 2. juli Plexi skrev (19 timer siden): Jeg synes nippel er grusomt, og det er bare rappet fra engelsk, nippel har jo en annen betydning på norsk allerede. Syns brystvorte høres ekkelt ut 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #295 Skrevet 2. juli Sikkert skrevet mange ganger i tråden: Sinnsykt Anonymkode: 5d4bb...6a9
Maleficenta Skrevet 2. juli #297 Skrevet 2. juli got2go skrev (8 minutter siden): Fittesnerk Skulle ønsket jeg aldri hadde hørt det ordet. Å fytti. Det var nasty men litt morsomt samtidig men 🤢
got2go Skrevet 2. juli #298 Skrevet 2. juli Maleficenta skrev (57 minutter siden): Å fytti. Det var nasty men litt morsomt samtidig men 🤢 Vet! 🤮
AnonymBruker Skrevet 2. juli #299 Skrevet 2. juli Plexi skrev (23 timer siden): Jeg synes nippel er grusomt, og det er bare rappet fra engelsk, nippel har jo en annen betydning på norsk allerede. Jada, fått med meg at gamliser på kg ikke liker det ordet, men faktum er at brystvorte er 100% eklere og kommer heldigvis til å forsvinne. Hører heldigvis aldri noen si det lengre, den yngre garde sier nippler. Anonymkode: 97763...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #300 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jada, fått med meg at gamliser på kg ikke liker det ordet, men faktum er at brystvorte er 100% eklere og kommer heldigvis til å forsvinne. Hører heldigvis aldri noen si det lengre, den yngre garde sier nippler. Anonymkode: 97763...b7e Det er et problem at det ikke er noen finere ord for jeg hater begge ordene. Er i 30 årene og har aktivt hatet ordene fra jeg var ung og hørte ordene. Anonymkode: 7398a...1a8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå