AnonymBruker Skrevet 2. juli #301 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er et problem at det ikke er noen finere ord for jeg hater begge ordene. Er i 30 årene og har aktivt hatet ordene fra jeg var ung og hørte ordene. Anonymkode: 7398a...1a8 Tror jeg vil noen skal referere til hele puppen så jeg slipper høre dette. Anonymkode: 7398a...1a8
AnonymBruker Skrevet 2. juli #302 Skrevet 2. juli got2go skrev (3 timer siden): Fittesnerk Skulle ønsket jeg aldri hadde hørt det ordet. Hvaaa. Det har jeg aldri hørt og skulle ønske du ikke skrev det 😂 Anonymkode: 0a151...c41
got2go Skrevet 3. juli #303 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvaaa. Det har jeg aldri hørt og skulle ønske du ikke skrev det 😂 Anonymkode: 0a151...c41 Værsågod! Som sagt, skulle ønsket jeg aldri hadde hørt ordet, syns det er råheslig!
BeeKind Skrevet 3. juli #306 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er et problem at det ikke er noen finere ord for jeg hater begge ordene. Er i 30 årene og har aktivt hatet ordene fra jeg var ung og hørte ordene. Anonymkode: 7398a...1a8 Har sett at ordet «brystknopp» brukes mer og mer nå! I forbindelse med amming 2
Maleficenta Skrevet 3. juli #307 Skrevet 3. juli (endret) BeeKind skrev (19 minutter siden): Har sett at ordet «brystknopp» brukes mer og mer nå! I forbindelse med amming Huff. Det er nå ennå verre Endret 3. juli av Maleficenta
Maleficenta Skrevet 3. juli #308 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 7.5.2026 den 17.24): - Når noen kaller hannhunden sin for "gutt" - "Fødemor" - "Snerk" - Flensost/kukost - "Best practise" - "#Turan som telle!" (på trøndersk) - "Mine fine" - "Samarbeid på tvers" - "Mammahjertet gråter" - "Lag deg en fin dag" - "Carpe Diem" + 1000 til (- minst!) Anonymkode: 8d802...f5f Fødemor er det det samme som biologisk mor skal være?
AnonymBruker Skrevet 3. juli #311 Skrevet 3. juli got2go skrev (9 timer siden): Værsågod! Som sagt, skulle ønsket jeg aldri hadde hørt ordet, syns det er råheslig! Det er ennå mer heslig at det var en grunn til at ordet oppsto. Anonymkode: 322fb...230
Uanonym bruker Skrevet 4. juli #312 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 21.18): Jada, fått med meg at gamliser på kg ikke liker det ordet, men faktum er at brystvorte er 100% eklere og kommer heldigvis til å forsvinne. Hører heldigvis aldri noen si det lengre, den yngre garde sier nippler. Anonymkode: 97763...b7e Hvis man ikke liker brystvorte, kan man si brystknopp. "Nippel" på norsk er noe helt annet, og høres skikkelig teit ut å bruke om brystvorter. 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #313 Skrevet 4. juli Coolcation!! Jeg blir generelt gretten av sånne slappe, sammensnekra ny-ord, spesielt de man stort sett ser i media, og iallefall de man ikke engang har giddet å oversette. Coolcation glir ikke spesielt lett av tunga heller, og det høres mer ut som man skal til et "kult" sted enn et kaldt. Kan man ikke bare lage hele ordet på norsk før det blir mer etablert? Kjølereise, fryseferie, kuldetur, samme for meg. Bare dropp de dumme, hippe engelske ordene som allerede høres dumme ut. Anonymkode: 29dda...c08 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:22 #314 Skrevet søndag kl. 22:22 BeeKind skrev (På 3.7.2026 den 8.44): Har sett at ordet «brystknopp» brukes mer og mer nå! I forbindelse med amming Mye bedre enn brystvorte, men har aldri hørt noen si det. Vi sier nippel og det kommer nok til å erstatte brystvorte. Anonymkode: 97763...b7e
BeeKind Skrevet mandag kl. 00:03 #315 Skrevet mandag kl. 00:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye bedre enn brystvorte, men har aldri hørt noen si det. Vi sier nippel og det kommer nok til å erstatte brystvorte. Anonymkode: 97763...b7e Det brukes av ammehjelpen og helsepersonell i økende grad.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:43 #316 Skrevet mandag kl. 07:43 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mye bedre enn brystvorte, men har aldri hørt noen si det. Vi sier nippel og det kommer nok til å erstatte brystvorte. Anonymkode: 97763...b7e Synes jeg ser jordmor si til den nybakte moren: «Nå skal jeg legge babyen til nippelen din» Nei, vet du hva! 🤣 Anonymkode: 9d882...0d3 4 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:47 #317 Skrevet mandag kl. 07:47 AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 21.55): Brystvorte. Nippel er 100% bedre. «Ingen» under 35 år sier brystvorte. Prins/prinsesse om ungene sine. Jeg spyr. Ikke-binær/hen. Anonymkode: 97763...b7e Hva i all verden er feil med brystvorte? Nipper høres utrolig teit ut i det norske språk. Anonymkode: 15296...442 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:30 #318 Skrevet tirsdag kl. 19:30 AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 9.43): Synes jeg ser jordmor si til den nybakte moren: «Nå skal jeg legge babyen til nippelen din» Nei, vet du hva! 🤣 Anonymkode: 9d882...0d3 Bå sier vel ikke en jordmor: «nå skal jeg legge babyen til brystvorta di» heller? De sier vel helst å legge barnet til brystet eller annet formelt. Anonymkode: 97763...b7e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:31 #319 Skrevet tirsdag kl. 19:31 AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 9.47): Hva i all verden er feil med brystvorte? Nipper høres utrolig teit ut i det norske språk. Anonymkode: 15296...442 Det er et ekkelt stygt ord. Men skjønner at LG-kjettingene steiler totalt. Heldigvis er det ingen som bryr seg om det. «Ingen» sier heldigvis brystvorte lengre. For et ord. Anonymkode: 97763...b7e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:36 #320 Skrevet tirsdag kl. 19:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er et ekkelt stygt ord. Men skjønner at LG-kjettingene steiler totalt. Heldigvis er det ingen som bryr seg om det. «Ingen» sier heldigvis brystvorte lengre. For et ord. Anonymkode: 97763...b7e LG-kjettingene? Hva i himmelens navn er det for noe? Anonymkode: 2e54b...532 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå