Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og jeg som trodde utdelingene av Nobels fredspris hadde som formål å bidra til nedrusting, fredsmekling, demokrati og menneskeretter.

Så feil kan man altså ta.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (12 minutter siden):

Det handler om Norges renomé i utlandet. Mette Marit har skadet renoméet. Alt som er positivt for Norge bidrar til å bøte på det. 

Det er også en motvekt til de dårlige vurderingene og verdiene som flere nordmenn inkludert Mette-Marit har utvist i sin kontakt med Epstein. Nobelkomiteen har vært modige og ikke latt seg blende eller true av maktpersoner med dårlig moral i sitt valg. Viktig å vise at ikke alle nordmenn er korrumperte, selv om det finnes noen råtner epler i kurven. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Har kongehuset pleid å true Nobelkomitéen til å velge prisvinnere etter deres ønske altså??

Dette er intet mindre enn breaking news.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er logikken i å argumentere for at Kongehuset genererer penger til landet og samtidig argumentere for at MM sine eskapader ikke er så alvorlige. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Har kongehuset pleid å true Nobelkomitéen til å velge prisvinnere etter deres ønske altså??

Dette er intet mindre enn breaking news.

Det er nok vanskelig å forstå, men det finnes flere maktmennesker i verden.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Det jeg ikke skjønner er logikken i å argumentere for at Kongehuset genererer penger til landet og samtidig argumentere for at MM sine eskapader ikke er så alvorlige. 

Det er et fåtall som anser det som ikke alvorlig, og Epstein saken er ikke god norgesreklame. 

https://www.aftenposten.no/verden/i/bOzA5k/kronprinsesse-mette-marit-i-epstein-klubb-paa-magasinforside

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (29 minutter siden):

Det handler om Norges renomé i utlandet. Mette Marit har skadet renoméet. Alt som er positivt for Norge bidrar til å bøte på det. 

Har du sett noen utenlandske kommentatorer koble årets prisvalg direkte til gjenreisning av Norges omdømme etter Epstein-sakene og da Mette-Marit spesielt, eller er dette din egen vurdering og i så fall hvorfor?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (32 minutter siden):

herlighet. 

Alt handler om MM?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ok, så Nobelprisen i år har blitt gitt med tanke på å gjenreise Norges ære i utlandet, etter at Dronningen har smadret den? (Min parafrasering). 😆 Helt, helt sjukt tenkt i tilfelle, spesielt siden Norge kommer til å få massiv kritikk fra ulike hold. (Personlig heier jeg på prismottakeren!)  

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Har du sett noen utenlandske kommentatorer koble årets prisvalg direkte til gjenreisning av Norges omdømme etter Epstein-sakene og da Mette-Marit spesielt, eller er dette din egen vurdering og i så fall hvorfor?

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde forventet at dette skulle være et kontroversielt standpunkt. 

Saken rundt Mette Marit sin relasjon med Epstein har vært dekket i mange land, på lik linje som for mange andre mennesker som hadde relasjon med ham så har det ikke vært positivt. Ei heller for Mette Marit. 

Når vårt Kongehus representerer oss i utlandet så er det fordi det har en verdi. De kongelige skal skape positiv oppmerksomhet og kaste glans. De skal være døråpnere. Den glansen har falmet ganske kraftig, når Kongehuset assosieres med Epstein. Har hittil ikke lest en eneste artikkel der en person som har hatt vennskap med Epstein der der har reflektert positivt på den personen. Kongefamilien representerer Norge, og dermed reflekterer det også på Norge når Mette Marit har hatt relasjon med ham. Det er en grunn til at hun har bedt om unnskyldning for sin dårlige dømmekraft.

På samme måte har glansen falmer for våre tidligere politikere og embetsmenn. Det er kommentert at det er spesielt at særlig mange nordmenn er nevnt i filene, selv om vil er er lite land. Det reflekterer dårlig på Norge.

Fredsprisen er derimot noe som gir Norge positiv omtale, og fokus. Det påvirker omdømmet vårt.

Summen av alt vi gjør og bidrar med gir omdømmet vårt. Når vår daværende kronprinsesse nå har fått en ripe i lakken så får det selvfølgelig konsekvenser for hva vi assosieres med. Alt veier inn på synet utlandet har på oss. Frem til filene ble sluppet så var renomeet vårt positivt. Nå assossieres vi både med Epstein og Fredsprisen. 

Hadde virkelig ikke trodd at dette ikke var åpenbart. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
CeXNS skrev (7 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde forventet at dette skulle være et kontroversielt standpunkt. 

Saken rundt Mette Marit sin relasjon med Epstein har vært dekket i mange land, på lik linje som for mange andre mennesker som hadde relasjon med ham så har det ikke vært positivt. Ei heller for Mette Marit. 

Når vårt Kongehus representerer oss i utlandet så er det fordi det har en verdi. De kongelige skal skape positiv oppmerksomhet og kaste glans. De skal være døråpnere. Den glansen har falmet ganske kraftig, når Kongehuset assosieres med Epstein. Har hittil ikke lest en eneste artikkel der en person som har hatt vennskap med Epstein der der har reflektert positivt på den personen. Kongefamilien representerer Norge, og dermed reflekterer det også på Norge når Mette Marit har hatt relasjon med ham. Det er en grunn til at hun har bedt om unnskyldning for sin dårlige dømmekraft.

På samme måte har glansen falmer for våre tidligere politikere og embetsmenn. Det er kommentert at det er spesielt at særlig mange nordmenn er nevnt i filene, selv om vil er er lite land. Det reflekterer dårlig på Norge.

Fredsprisen er derimot noe som gir Norge positiv omtale, og fokus. Det påvirker omdømmet vårt.

Summen av alt vi gjør og bidrar med gir omdømmet vårt. Når vår daværende kronprinsesse nå har fått en ripe i lakken så får det selvfølgelig konsekvenser for hva vi assosieres med. Alt veier inn på synet utlandet har på oss. Frem til filene ble sluppet så var renomeet vårt positivt. Nå assossieres vi både med Epstein og Fredsprisen. 

Hadde virkelig ikke trodd at dette ikke var åpenbart. 

Utgangspunktet var ikke generelt, men rettet mot valget av denne spesifikke vinneren.

• Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (21 minutter siden):

Ok, så Nobelprisen i år har blitt gitt med tanke på å gjenreise Norges ære i utlandet, etter at Dronningen har smadret den? (Min parafrasering). 😆 Helt, helt sjukt tenkt i tilfelle, spesielt siden Norge kommer til å få massiv kritikk fra ulike hold. (Personlig heier jeg på prismottakeren!)  

Haha, ja, en sånn tildeling ville naturlig nok generert fornyet kritikk av at de forholder seg for fritt til Nobels testament, og slike navlebeskuende kriterier ville selvsagt blitt kritisert nord og ned og bidratt til å svekke  Norges ære i utlandet.

Nei, la oss tro på at prisen er gitt til en verdig vinner i kraft av henne selv og hennes innsats for internasjonal rett.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (11 minutter siden):

Haha, ja, en sånn tildeling ville naturlig nok generert fornyet kritikk av at de forholder seg for fritt til Nobels testament, og slike navlebeskuende kriterier ville selvsagt blitt kritisert nord og ned og bidratt til å svekke  Norges ære i utlandet.

Nei, la oss tro på at prisen er gitt til en verdig vinner i kraft av henne selv og hennes innsats for internasjonal rett.

Og vel vitende om at vi kommer til å få en shitstorm blant annet fra USA og Israel. 

• Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (13 minutter siden):

Og vel vitende om at vi kommer til å få en shitstorm blant annet fra USA og Israel. 

Uten tvil.

Skrevet
Nymerïa skrev (På 29.9.2026 den 7.31):

Da tror jeg du vil oppleve masse kule ting fra han framover, dette kommer vi til å få se mer av.

Synes du det er kult om han går og handler sengetøy med MBH også?

Pyjamas og ny overmadrass i samme slengen.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...