Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
SusieDerkins skrev (35 minutter siden):

Veldig prinsippfast. Men hvorfor tar du det ikke bare på pm til dem det gjelder? Jeg antar du ga de aktuelle brukerne beskjed på pm slik at de vet hvem de er?

Burde jeg vite hvem brukeren er? 🧐

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så, hva tenker vi? Vil hjulene gå rundt i kongehuset AS med 1 stk fersk konge og hans snart 90år gamle mor, eller vil det ruske i maskineriet ? Med det mener jeg at den konstitusjonelle rollen kan komme til å bli så nedskalert at det vil være ett verditap for landet, vet ikke helt hvordan ellers dette kan formuleres (jeg antar at det vil kuttes så mye tilbake på diplomatibesøk, utenlandsbesøk og alt som krever mer enn nykongen klarer å gi for nå - han er tross alt bare en mann, han også). Vi ser jo at han har begynt å utdanne arvingen - med både statsråder, audienser og offentlig program, så selv om de tviholder på at hun SKAL studere (noe jeg også syns hun fortjener - hun er bare 22 år) så vet han kanskje innerst inne at han må ha henne som sparrer og spare? 

Jeg bare rambler her - jeg syns det er trasig at han er så «alene»

• Liker 5
Skrevet
Keaton skrev (5 minutter siden):

Burde jeg vite hvem brukeren er? 🧐

Jeg vet ikke hvem det er snakk om. Men hun sa de har fått beskjed, så da er det nok ingen av oss.

• Liker 2
Skrevet
Chlypa skrev (26 minutter siden):

Så, hva tenker vi? Vil hjulene gå rundt i kongehuset AS med 1 stk fersk konge og hans snart 90år gamle mor, eller vil det ruske i maskineriet ? Med det mener jeg at den konstitusjonelle rollen kan komme til å bli så nedskalert at det vil være ett verditap for landet, vet ikke helt hvordan ellers dette kan formuleres (jeg antar at det vil kuttes så mye tilbake på diplomatibesøk, utenlandsbesøk og alt som krever mer enn nykongen klarer å gi for nå - han er tross alt bare en mann, han også). Vi ser jo at han har begynt å utdanne arvingen - med både statsråder, audienser og offentlig program, så selv om de tviholder på at hun SKAL studere (noe jeg også syns hun fortjener - hun er bare 22 år) så vet han kanskje innerst inne at han må ha henne som sparrer og spare? 

Enig i at det er trist at omstendighetene tilsier at han blir den som må dra lasset, iallfall en god stund. Han er hardtarbeidende, men likevel. 

• Liker 1
Skrevet
Chlypa skrev (2 timer siden):

Jeg tenker det jeg, at omverdenen har forståelse for at det er litt vanskelig akkurat nå men at det vil gå seg til. Kong Olav klarte seg vel fint han, og det tenker jeg at Haakon gjør også. Det er jo kun Mette-Marit som er litt satt ut av spill for øyeblikket, resten av familien er jo tilstede selv om de skal studere og selv om Sonja er eldre. 

• Nyttig 1
Skrevet
Chlypa skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker det er en forbigående situasjon. Til sommeren er kanskje MM tilbake, antagelig noe mer begrenset enn vi er vant til fra Sonja, men likevel mer enn i dag og årene som har vært. Om noen få år er IA ferdig med studier, og kan bidra mer. Og det er jo ikke utenkelig at hun kommer til å stifte familie ila det neste tiåret.

Nå er jo ikke en ensom konge nytt her i landet. Kong Haakon VII var nok mye alene på jobb, for dronning Maud var i England i store deler av året, og dessuten han var enkemann i nesten 20 år. Fra 1929 var der et kronprinspar i tillegg, men så kom krigen, og etter krigen var det ikke mange år før kronprinsesse Märtha døde. Kong Olav var jo og veldig alene om jobben helt til kronprins Harald giftet seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...