Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bel_La skrev (24 minutter siden):

Jeg tror nok de fleste som har erfaring med dette også klarer å fange opp MM sin atferd, og de løgnene og halvsannhetene som det har blitt diskutert utallige ganger i tråden. Med det sagt, så synes jeg ikke at det skal være nødvendig å brette ut om seg selv for å styrke sitt argument. 

Og sammenligningen i det siste avsnittet synes jeg var skikkelig ugrei.

Jeg er enig med deg. Å sammenligne med offererene som den du siterer skriver er en stor skam mot de som ble utsatt for MBH. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Fellesnevneren er Jeffrey Epstein. Kongehuset slipper å forklare seg - verken i høringen eller for kommisjonen. 
Skandalen blir ikke noe mindre av den grunn. Generelt, og også ved representasjon og statsbesøk vil Epsteinkomplekset henge over dem som en mørk sky. 

Hvorfor i alle verdens dager skulle de forklare seg der? Det er jo helt skivebom å antyde. 

• Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Fellesnevneren er Jeffrey Epstein. Kongehuset slipper å forklare seg - verken i høringen eller for kommisjonen. 
Skandalen blir ikke noe mindre av den grunn. Generelt, og også ved representasjon og statsbesøk vil Epsteinkomplekset henge over dem som en mørk sky. 

En fellesnevner hun deler med veldig mange andre. Foruten overgrep er vel det enorme kontaktnettverket det Epstein er mest kjent for.

Tenker du hele eller deler av dette nettverket burde vært innkalt til høringen? Hva med den tidligere prinsen Andrew? Kunne han kanskje kastet nytt lys over norsk utenrikstjeneste og bistandsmidler?

• Nyttig 3
Skrevet
Miominoen skrev (2 minutter siden):

En fellesnevner hun deler med veldig mange andre. Foruten overgrep er vel det enorme kontaktnettverket det Epstein er mest kjent for.

Tenker du hele eller deler av dette nettverket burde vært innkalt til høringen? Hva med den tidligere prinsen Andrew? Kunne han kanskje kastet nytt lys over norsk utenrikstjeneste og bistandsmidler?

Eller sin rikdom. Mange tiltrekkes av rikfolk. 
Jeg må si at jeg er spent på boken som kommer ut denne måneden. Den tar for seg Epstein og hans norske nettverk. MM er en av dem. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (9 minutter siden):

Eller sin rikdom. Mange tiltrekkes av rikfolk. 
Jeg må si at jeg er spent på boken som kommer ut denne måneden. Den tar for seg Epstein og hans norske nettverk. MM er en av dem. 

Hun er faktisk på forsiden av boka, det hadde jeg ikke trodd. 

https://www.ark.no/produkt/epsteins-norske-nettverk-9788248947608?gad_source=1&gad_campaignid=23117369649&gbraid=0AAAAAD22RQEtijBM7wO5SRlw2pSTEmgf1&gclid=CjwKCAjwoaLWBhAWEiwAnyitu_FmX1OYPFtFJsdQiT0z4yScDyiS9xsfVt4S7iif6-LIAVoMnV2xtxoCxW8QAvD_BwE

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
blvck skrev (25 minutter siden):

Hun var jo svært nær overgriperen, Mette Marit, så det må bli slik,

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Natttåke skrev (4 minutter siden):

Hun var jo svært nær overgriperen, Mette Marit, så det må bli slik,

Det handler vel mest om penger, tenker jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Har alltid hatt et ambivalent forhold til kongehuset. Prinsipielt imot, men laaangt nede på prioriteringslista mi over ting som bør fikses. Jeg hører de er nyttige for norsk eksportnæring, og det er godt nok for meg. 

Men at Epstein-hora skal være Norges dronning, det er rent for meget for ryktet til dette landet, som jeg tross alt er glad i. Det enkleste for alle parter hadde vært om de aldri fant den donoren.

Må jo være en jævla hodepine for kongen vår også, som virker som en kompetent fyr (med unntak av valg av ektefelle). Han må jo ha nyttigere, mer konstruktive ting å gjøre enn stadig å slukke branner som enten direkte eller indirekte har med MM å gjøre.

Endret av Kjethild
  • Liker 12
Skrevet
blvck skrev (1 time siden):

Aldri har jeg vært så tilfreds med fredsprisvinner og Nobelkomiteen sitt valg. Norge trenger å rydde opp i sitt renommé etter Epsteinskandalen, og at Norges dronning er en av hovedpersonene i dette skammens kapittel er ubeskrivelig flaut sett i kontekst av kvinner og barn sine rettigheter, kjønnskamp og generelle menneskerettigheter som var totalt fraværende i Epstein sin verden. Maktmennesker har lukket øynene for dette faktum for å oppnå mer makt og økonomiske fordeler. Verdier man ikke ønsker å assosieres med som enkeltmenneske eller nasjon. Signaleffekten det gir ved å gi denne prisen til en farget kvinne, som jobber for rettferdighet, ansvarliggjøring og som har en stor betydning når det gjelder menneskerettigheter er viktig. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (21 minutter siden):

Aldri har jeg vært så tilfreds med fredsprisvinner og Nobelkomiteen sitt valg. Norge trenger å rydde opp i sitt renommé etter Epsteinskandalen, og at Norges dronning er en av hovedpersonene i dette skammens kapittel er ubeskrivelig flaut sett i kontekst av kvinner og barn sine rettigheter, kjønnskamp og generelle menneskerettigheter som var totalt fraværende i Epstein sin verden. Maktmennesker har lukket øynene for dette faktum for å oppnå mer makt og økonomiske fordeler. Verdier man ikke ønsker å assosieres med som enkeltmenneske eller nasjon. Signaleffekten det gir ved å gi denne prisen til en farget kvinne, som jobber for rettferdighet, ansvarliggjøring og som har en stor betydning når det gjelder menneskerettigheter er viktig. 

Enig, 

Tenk da, om vi nå ser en annen retning. Håper dette vil vekke mange fremover. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (42 minutter siden):

Veldig verdig fredsprisvinner, og en kontrast til resten av verden om dagen - det være seg Epstein, stormakter, korrupsjon, rasisme og de som lukker øynene for folkemord - eller ikke vil ta de ordene i sin munn. 

Endret av blvck
  • Liker 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (54 minutter siden):

Unnskyld, men hva har fredsprisvinneren med MM og Epstein å gjøre?

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (9 minutter siden):

Satt og lurte på det samme😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (5 timer siden):

Og det må føles som en grusom "straff" for Mette: tenk å møte som dronning rundtomkring og vite at mange forbinder henne med forferdelige Epstein. Vel og merke dersom hun har et snev av skammevett da, det vet vi jo ikke om hun har. Men en skamplett for det norske kongehuset er hun jo uansett.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Momma skrev (2 minutter siden):

Og det må føles som en grusom "straff" for Mette: tenk å møte som dronning rundtomkring og vite at mange forbinder henne med forferdelige Epstein. Vel og merke dersom hun har et snev av skammevett da, det vet vi jo ikke om hun har. Men en skamplett for det norske kongehuset er hun jo uansett.

Det er en selvfølge. Dersom jeg møtte henne kunne jeg ikke tenkt henne som min dronning. Jeg ville bare sett henne som en medløper  og muliggjører for noe skrekkelig. Det inngir ikke respekt. Jeg har tro på å stå for feilene vi gjør, men hun har ikke tatt noen konsekvenser eller synlig lærdom. Intervjuet på nrk viser det.

Endret av Natttåke
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

-Pusheen- skrev (52 minutter siden):

Satt og lurte på det samme😅

Sikkert noe med pioner i kampen mot seksuell vold i krig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
NenehGoji skrev (6 timer siden):

Om dere klandrer henne så bør dere også klandre ofrene til MBH også da? For å ha likt ham og vært sammen med ham før ting ble et helvete?

Jeg visste ikke at MBH var offentlig kjent for seksualforbrytelser da han var sammen med disse damene.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg visste ikke at MBH var offentlig kjent for seksualforbrytelser da han var sammen med disse damene.

Godt poeng!

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Det handler om Norges renomé i utlandet. Mette Marit har skadet renoméet. Alt som er positivt for Norge bidrar til å bøte på det. 

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...