Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sariou skrev (2 timer siden):

Dette er helt absurde påstander, men bare så det er sagt: kongehuset bestemmer ikke over media. De godkjenner ikke saker som trykkes. 

Hva snakker om du latterliggjøring i denne tråden? Det er bare du som påstår hun ble ydmyket her. Det er ingen andre som er kritiske til det på noen som helst måte.

Det første tror jeg at vi vet nok om til å si at en hvis kontroll, det har de hatt. Slike intervjuer pleier dessuten å bli godkjent før publikasjon.

Alle er skjønt enige om at hun fremsto som et barn. Det jo nettopp det som er problemet. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Huldra27 skrev (3 minutter siden):

Det første tror jeg at vi vet nok om til å si at en hvis kontroll, det har de hatt. Slike intervjuer pleier dessuten å bli godkjent før publikasjon.

Alle er skjønt enige om at hun fremsto som et barn. Det jo nettopp det som er problemet. 

Hvorfor er det et problem? Hvorfor er det et problem at et ungt menneske fremstår som et ungt menneske? At også hun trenger litt veiledning? Hvilke krav er det egentlig man skal ha til en 18-åring?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det er problem at et barn fremstår som et barn? Og at foreldrene veiledet henne til å ikke vise sin private sfære er utelukkende positivt. Dette er ikke noe å kritisere de for, hverken de voksne eller barnet. 

• Liker 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det et problem? Hvorfor er det et problem at et ungt menneske fremstår som et ungt menneske? At også hun trenger litt veiledning? Hvilke krav er det egentlig man skal ha til en 18-åring?

Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det er problem at et barn fremstår som et barn? Og at foreldrene veiledet henne til å ikke vise sin private sfære er utelukkende positivt. Dette er ikke noe å kritisere de for, hverken de voksne eller barnet. 

Fordi en myndighetsdag vanligvis dreier om å få lov til å fremstå som litt voksen.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det ble en passende sarkofag, norskt håndverk og materialer, og sterke knytninger til hva kongeparet sto for. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat
  • Liker 4
Skrevet
Huldra27 skrev (Akkurat nå):

Fordi en myndighetsdag vanligvis dreier om å få lov til å fremstå som litt voksen.

Jeg tror du er ganske alene om å føle at dette er et problem. Resten av oss tar det for det det er. En 18-åring, en tenåring, som får veiledning av foreldrene, og det er faktisk ikke en big deal i det hele tatt.

• Nyttig 10
Skrevet
Huldra27 skrev (1 minutt siden):

Dette blir for dumt rett og slett. Vi lever ikke i middelalderen, det er rom for å gi takhøyde i en slik situasjon IA var under det intervjuet. 

• Liker 11
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du er ganske alene om å føle at dette er et problem. Resten av oss tar det for det det er. En 18-åring, en tenåring, som får veiledning av foreldrene, og det er faktisk ikke en big deal i det hele tatt.

Og igjen, det er nettopp det som er problemet.

Jeg gikk også vekk etter å ha sett de myndighetsgreiene med inntrykket av at hun var et barn.

Det er det som er hele problemet.

Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Dette blir for dumt rett og slett. Vi lever ikke i middelalderen, det er rom for å gi takhøyde i en slik situasjon IA var under det intervjuet. 

Enig. Og det faktum at hun ville ha foreldrene der under intervjuet, sier hvert fall meg at hun var voksen nok til å skjønne at det kunne være lurt. 

• Liker 9
Skrevet

Og igjen, det er nettopp det som er problemet.

Jeg gikk også vekk etter å ha sett de myndighetsgreiene med inntrykket av at hun var et barn.

Det er det som er hele problemet.

Men hvorfor er det er problem? Hvorfor plager det deg at en 18-åring er nettopp det?

• Liker 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Hadde dette vært det eneste så hadde vært umulig å si noe i den ene eller den andre retningen. Men det føyer seg inn i et mønster. Samme mønsteret som å avbryte Sverre Magnus tvert av.

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde dette vært det eneste så hadde vært umulig å si noe i den ene eller den andre retningen. Men det føyer seg inn i et mønster. Samme mønsteret som å avbryte Sverre Magnus tvert av.

Her må du lenke, for jeg skjønner ikke hva du mener. 

• Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor er det er problem? Hvorfor plager det deg at en 18-åring er nettopp det?

Fordi den 18-åringen kanskje ikke ønsket å bli sett på som et barn. Kanskje hun ville virke kul. Voksen.

• Nyttig 1
Skrevet

Fordi den 18-åringen kanskje ikke ønsket å bli sett på som et barn. Kanskje hun ville virke kul. Voksen.

Ok, det er kun spekulasjon fra din side om hva IA ønsket og ikke. Det slenger ikke jeg meg på.

• Liker 3
Skrevet

Ok, det er kun spekulasjon fra din side om hva IA ønsket og ikke. Det slenger ikke jeg meg på.

Den er grei. Vi kan avslutte her. I min erfaring ønsker de fleste 18-åringer ikke å bli sett på som barn, men som kule og voksne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Igjen - ingen big deal. 

Nei, du sier så.

Skrevet (endret)
Huldra27 skrev (16 minutter siden):

Synes jeg har lest her i to år nå at Haakon og Mette-Marit har oppdratt sin eldste sønn HELT UTEN GRENSER av noe slag, og at det derfor er deres skyld at det har gått som det har gått med ham.

Mens samtidig har de altså hatt et slags tvangsregime for de to andre barna? Dette er jammen litt av en historie! Det er godt gjort å få til må jeg si - det er nesten så man tenker at det er aldeles umulig og utenkelig!!

:ironi: <--- tydeligvis nødvendig

Endret av Aricia
la til ironiflagg
  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Synes jeg har lest her i to år nå at Haakon og Mette-Marit har oppdratt sin eldste sønn HELT UTEN GRENSER av noe slag, og at det derfor er deres skyld at det har gått som det har gått med ham.

Mens samtidig har de altså hatt et slags tvangsregime for de to andre barna altså? Dette er jammen litt at en historie! Det er godt gjort å få til må jeg si - det er nesten så man tenker at det er aldeles umulig og utenkelig!!

Ja, men det er nettopp det inntrykket jeg sitter igjen med. Takk for at du setter ord på det. Null grenser for eldstemann, tvangsregime for de to yngste.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...