Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 21:59

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vilde78 skrev (3 minutter siden):

Har ikke sett på, men han har jo akkurat fått en ny nyre og har veldig nedsatt immunforsvar. Han skal ikke ha nærkontakt med andre enn sine nærmeste nå. Det er nok årsaken.

Hvis det er så prekært, så burde han holdt seg borte fra begge begravelsene også. Er det noen virus blant de i kirken så er det lett å bli smittet selv om han ikke klemmer noen.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vilde78 skrev (4 minutter siden):

Har ikke sett på, men han har jo akkurat fått en ny nyre og har veldig nedsatt immunforsvar. Han skal ikke ha nærkontakt med andre enn sine nærmeste nå. Det er nok årsaken.

Det har du nok rett i, men jeg håper for fremtiden at Sveriges tronarving avstår å klemme en svindler av en kriminell.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Fin og enkel seremoni i Ris kirke - kanskje ikke så rart, men hadde kanskje ventet at noen av barna eller barnebarna ville si noen ord. Ellers en noe mer normal versjon av "Deilig er jorden" enn i brorens gravferd, naturlig nok. 

• Liker 5
Skrevet

Og Sissel Kyrkjebø altså! ❤️ på kort tid to grunner til å være superstolt av hjembyen ❤️

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Kongen med på kistebæring - må være ganske tungt - bare seks som bærer - og med flagg og blonster på kisten, ser det litt slitsom ut. 

• Liker 1
Skrevet

Så fint at Haakon også bærer kista, det fortjente hun ❤️

• Liker 5
  • Hjerte 6
Skrevet (endret)
lurker skrev (1 minutt siden):

Så fint at Haakon også bærer kista, det fortjente hun ❤️

Passet jo bra når Astrid hadde fem barn. Og hun tjente under fire konger. Og nå gjorde den siste denne symbolske handlingen. 

Endret av Johan uten land
  • Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

At Kongen bærer sin tantes kiste synes jeg var rørende og flott 

• Liker 9
  • Hjerte 7
Skrevet
Momma skrev (17 minutter siden):

Det at halve landet synes Mette er uegnet som dronning, er jo noe hun i høyeste grad burde tatt til seg og forsøkt å få gjort noe med. Hun kan jo starte med å beklage sine tidligere løgner om forholdet til Epsten, lagt bort offerrollen og "husker ikke", samt kommet med en ordentlig forklaring og unnskyldning, så tenker jeg oppslutningen hadde økt. Nordmenn er nokså greie sånn. Med mindre realitetene er for ille da.

Halve landet synes ikke det. Det er 25 prosent som synes det, mens 47 prosent mener hun er egnet. 27 prosent vet ikke.

'Du kan ikke ta de 27 prosentene til inntekt for den ene siden og bare legge dem på toppen av det synes du selv deler.

Slutt å finne på ting.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (18 minutter siden):

Hun må jo fortelle det som var sant og tilfellet selv om du insisterer på å ikke tro på henne.

Dersom hun hadde fortalt sannheten i første omgang, slik hun burde i 2019, hadde det vært en smule enklere å finne henne troverdig.

• Liker 10
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)

... og merk: Dette sier Rød-Larsen om tiden ETTER 2018, og etter de store avsløringene og medieoppslagene om Epstein. Selv da sjekket han ikke.

Mens Mette-Marit valgte å bryte med Epstein mange år før det, basert på opplevelser av at dette var en person som ikke ville henne vel.

Endret av Aricia
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Johan uten land skrev (24 minutter siden):

Hva er det med folk som under en kongelig begravelse sitter å skriver nedrakkende om utvalgte deler av kongefamilien. Har man ikke det minste dannelse?  

Spar meg. Man er ikke ufin selv om man ikke sitter og får med seg alle detaljene fra samtlige kongelige begravelser. Prinsesse Astrid har gjort en strålende jobb, det hindrer meg ikke å være kritisk til hun, som etter min mening, er høyst uegnet som landets dronning i dag.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Miominoen skrev (43 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvor du vil med det uthevede. Tenker du at det er en straff for MM at "du og flere med deg" ikke ser på henne som dronning? Eller at det vil ha innvirkning på hennes rolle som dronning?

Beklager, men for meg er dette på linje med en trass uttalelse fra et barn. Er det noe man erfarer som voksen er det enkelte ting får man ikke gjort noe med, om man liker det eller ei. 

Å neida, hun står nok godt i kritikken og bryr seg neppe om at over halve norges befolkning mener at hun er uegnet i rollen. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Å neida, hun står nok godt i kritikken og bryr seg neppe om at over halve norges befolkning mener at hun er uegnet i rollen. 

Hvorfor sprer du usannheter? 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ferner-familien har en verdighet og forståelse for den relasjonsnærheten de har til kongehuset og kongefamilien, som er betydelig bedre enn det vi kan se ML og HM med familiemedlemmer har. Her kan man kanskje se litt hva oppdragelse og holdninger har og si, dette siden generer sammenlignbare hos avkommene - og følgelig burde vi kanskje sett bedre fra de som nå skulle vært de verdigste og mest opphøyede vi ha i Norge. Det har vi ikke når vi ser fam. Ferners medlemmer og det vi vet om HM og ML og deres krumspring, ektefeller og etterkommere. De utgjør et sirkus i forhold.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Miominoen skrev (Akkurat nå):

Hvorfor sprer du usannheter? 

Jeg retter det til svært mange. I en meningsmåling fra februar sa 45 % at de mente hun var uegnet som dronning.   

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Istapp skrev (1 minutt siden):

Ferner-familien har en verdighet og forståelse for den relasjonsnærheten de har til kongehuset og kongefamilien, som er betydelig bedre enn det vi kan se ML og HM med familiemedlemmer har. Her kan man kanskje se litt hva oppdragelse og holdninger har og si, dette siden generer sammenlignbare hos avkommene - og følgelig burde vi kanskje sett bedre fra de som nå skulle vært de verdigste og mest opphøyede vi ha i Norge. Det har vi ikke når vi ser fam. Ferners medlemmer og det vi vet om HM og ML og deres krumspring, ektefeller og etterkommere. De utgjør et sirkus i forhold.

Akkurat den samme tanken slo meg.

Det var i tillegg en nydelig begravelse. Verdig og tidløs.

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ble spurt om jeg tror hun bryr seg om at jeg ikke ser på henne som en dronning. Og da svarte jeg hva jeg tror. Har du egentlig noe med å blande deg inn i hva andre folk tror og mener? 

Du feilsiterte henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Huldra27 skrev (1 minutt siden):

Akkurat den samme tanken slo meg.

Det var i tillegg en nydelig begravelse. Verdig og tidløs.

Beste førstedame landet noen gang har hatt.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg retter det til svært mange. I en meningsmåling fra februar sa 45 % at de mente hun var uegnet som dronning.   

I denne samme meningsmålingen for to uker siden var dette tallet 25%.

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...