Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 21:59

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
SusieDerkins skrev (2 minutter siden):

Du feilsiterte henne. 

Ja, jeg gjorde vel det. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mette - Marit visste om dommen.

Det er flere eksempler på at Epstein ba folk om å google.

Mette - Marit googlet etter «forrige email» og sa seg enig i at det ikke så så bra ut :). 

Problemet oppstår jo videre i 2019, da hun ikke fortalte at relasjonen var et vennskap. Og at hun ikke visste om alvorlighetsgraden av hans kriminalitet. 

Og videre i 2026 under intervjuet da hun ikke husker hva hun googlet. Og da heller ikke visste at han var en overgriper. 

Det er ikke mulig at alt dette kan være sant. 

TRL er i det minste ærlig om at han visste at Epstein hadde vært i fengsel. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet
SusieDerkins skrev (7 minutter siden):

I denne samme meningsmålingen for to uker siden var dette tallet 25%.

Ja, det svinger usedvanlig fort. Vi får vente på mer stabile målinger da.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Så fin begravelse ❤️ For et vakkert og flott menneske hun var.  Nå håper jeg bare Dronning Sonja får flere gode år❤️🇳🇴 hun er dronning for meg livet ut❤️🇳🇴

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (28 minutter siden):

Å neida, hun står nok godt i kritikken og bryr seg neppe om at over halve norges befolkning mener at hun er uegnet i rollen. 

Over halve befolkningen, nå altså? Hvor har du tallene dine fra?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Frida2026 skrev (9 minutter siden):

Så fin begravelse ❤️ For et vakkert og flott menneske hun var.  Nå håper jeg bare Dronning Sonja får flere gode år❤️🇳🇴 hun er dronning for meg livet ut❤️🇳🇴

Hun er jo dronning for alle livet ut. For en rar ting å si, tror du at du er spesiell for henne? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Jeg retter det til svært mange. I en meningsmåling fra februar sa 45 % at de mente hun var uegnet som dronning.   

Hvorfor ikke forholde seg til den nyeste meningsmålingen? Denne er fra perioden 10 - 14 september.

«På spørsmålet «I hvilken grad mener du Mette-Marit er skikket til å være dronning i Norge?» hadde nesten halvparten av de 1003 respondentene god tro på den nye dronningen.

25 prosent svarte i svært liten, eller nokså liten grad. 47 prosent svarte i svært eller nokså stor grad.»

https://www.nettavisen.no/kjendis/jubelmaling-for-mette-marit/s/80-95-79823

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Miominoen skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke forholde seg til den nyeste meningsmålingen? Denne er fra perioden 10 - 14 september.

«På spørsmålet «I hvilken grad mener du Mette-Marit er skikket til å være dronning i Norge?» hadde nesten halvparten av de 1003 respondentene god tro på den nye dronningen.

25 prosent svarte i svært liten, eller nokså liten grad. 47 prosent svarte i svært eller nokså stor grad.»

https://www.nettavisen.no/kjendis/jubelmaling-for-mette-marit/s/80-95-79823

Jeg lurer veldig på hva svaret hadde vært hvis 

1. Alle i Norge fikk spørsmålet og ikke bare et såkalt «representativt utvalg» der kun en veldig spesifikk type mennesker gidder å respondere 

og

2. Man fikk en påminnelse om både Epstein-files og håndteringen av MBH-saken sammen med spørsmålet 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
velociraptor skrev (3 minutter siden):

1. Alle i Norge fikk spørsmålet og ikke bare et såkalt «representativt utvalg» der kun en veldig spesifikk type mennesker gidder å respondere 

og

2. Man fikk en påminnelse om både Epstein-files og håndteringen av MBH-saken sammen med spørsmålet 

Nokså det samme antagelig, men med mulighet for et lite avvik innenfor den oppgitte feilmarginen. Det er liksom det som er kjernen og essensen i at et utvalg er representativt.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (19 minutter siden):

og

Antyder du at det representative utvalg av personer som er positive til MM har slettet Epstein filer og MBH rettsaken fra minnet? 

Eller er det slik at noen av oss ikke bærer nag til en person for hendelser som ligger tolv til femten år bak i tid? Når personen i tillegg har beklaget å erkjent sine feil og dårlige vurderinger, da evner heldigvis mange å gå videre. Jeg vil påstå det er mye bedre enn å dyrke forakten.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 time siden):

Hun er jo dronning for alle livet ut. For en rar ting å si, tror du at du er spesiell for henne? 

Med litt godvilje forstår de fleste at hun mente «jeg vil alltid se på henne som selve dronningen». 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 time siden):

Over halve befolkningen, nå altså? Hvor har du tallene dine fra?

Si nær halvparten da. Hadde du takket ja til en jobb når du vet at omtrent halvparten av de du skal jobbe med mener du ikke egner deg til jobben og ikke ønsker deg i stillingen?

Jeg hadde ikke. Men det er alltid noen som ikke bryr seg så lenge lønnen og godene er bra nok. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (10 minutter siden):

Si nær halvparten da. Hadde du takket ja til en jobb når du vet at omtrent halvparten av de du skal jobbe med mener du ikke egner deg til jobben og ikke ønsker deg i stillingen?

Jeg hadde ikke. Men det er alltid noen som ikke bryr seg så lenge lønnen og godene er bra nok. 

Hva slags arbeidsplasser har en slik horribel praksis i forbindelse med ansettelser?  

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Perine skrev (2 minutter siden):

Hva slags arbeidsplasser har en slik horribel praksis i forbindelse med ansettelser?  

Det var et tenkt tilfelle.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Frida2026 skrev (1 time siden):

Er du bare kverulant. Jøss . Poenget var at jeg ikke vil kalle hun andre ting en dronning. MM har fått hennes tidligere tittel.

Ingen kaller henne noe annet enn dronning Sonja. Det er hennes offisielle tittel. Så hva mener du, egentlig? Hva skulle du ellers kalt henne, liksom?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (22 minutter siden):

25 prosent er ikke nær halvparten.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (23 minutter siden):

Hvor får du nær halvparten fra da? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan man ikke forholde seg til nyeste, gjeldende meningsmåling når man diskuterer? Skjønner det er kjipt at den viser bedre tall enn ønskelig, men den gjør nu en gang det...

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ryddet for avsporinger, bilde med opphavsrett, brukerdebatt, brukerangrep, brukergruppedebatt, spekulasjoner og sitater/svar til dette.

Forumassistent

• Liker 2
Skrevet
Lykkeliten* skrev (11 minutter siden):

Ingen kaller henne noe annet enn dronning Sonja. Det er hennes offisielle tittel. Så hva mener du, egentlig? Hva skulle du ellers kalt henne, liksom?

Det er bare Deres majestet som utgår for Sonja. Begge er dronninger, men MM er foran i rang og tituleres Deres Majestet dronning Mette-Marit. Sonja er "bare" dronning og bak svigerdatteren i rang. 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...