Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for alt, kjære kong Harald. Hvil i fred ❤️

• Hjerte 4
Skrevet

Da håper jeg man dropper diskusjoner om kongehuset inntil kong Harald er gravlagt. Såpass respekt fortjener han. Han har vært en fantastisk konge. 

• Liker 7
  • Hjerte 22
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

De sier "Kronprinsesse IA" på nyhetene, men fortsatt sier de "Kronprins Haakon". Sikkert uvant, usikkert hva som er riktig, men bet meg merke i det.

(Tar høyde for at jeg også kan ha hørt feil)

Det er fordi man ikke vet hvilket navn kronprinsen kommer til å velge som ny regent. Det kunngjør han til statsråd i dag kl 11.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det var så vondt å miste laffen, og nå Harald 💔

• Hjerte 2
Skrevet
Vilde78 skrev (1 minutt siden):

Det er fordi man ikke vet hvilket navn kronprinsen kommer til å velge som ny regent. Det kunngjør han til statsråd i dag kl 11.

Aha, da gir det mening. Takk for oppklaring.

• Liker 2
Skrevet

De sier "Kronprinsesse IA" på nyhetene, men fortsatt sier de "Kronprins Haakon". Sikkert uvant, usikkert hva som er riktig, men bet meg merke i det.

(Tar høyde for at jeg også kan ha hørt feil)

Vil nok være litt forvirring nå, det ble det etter Kong Olav døde også husker jeg. IA blir ikke kronprinsesse offisiellt før kronprins Haakon tiltrer/signes som konge. 

• Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Dette var fint, jeg ser ikke på min YouTube versjon hvilket korps som framfører?

Garden 🥰

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Takk for alt Kong Harald ❤️

• Hjerte 3
Skrevet (endret)
Isild skrev (2 minutter siden):

Vil nok være litt forvirring nå, det ble det etter Kong Olav døde også husker jeg. IA blir ikke kronprinsesse offisiellt før kronprins Haakon tiltrer/signes som konge. 

Men signingen kan jo ta flere måneder til at gjennomføres. Vil hun bli omtalt som prinsesse IA frem til da?

Endret av -Pusheen-
  • Liker 2
Skrevet

Ved kong Haralds død ble krompen konge og har tatt kong Haakon VIII til navn, automatisk rykker også IA fra prinsesse til kronprinsesse. 

Nå skal vi ta forvel med en samlende konge, som har levd etter sitt valgspråk "Alt for Norge" både før han ble konge og all sin tid som konge. Hvil i fred kong Harald❤️

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Men signingen kan jo ta flere måneder til at gjennomføres. Vil hun bli omtalt som prinsesse IA frem til da?

Nei. 
Haakon er offisielt konge fra statsråd i dag 11.30. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei, hun fikk en ny tittel og ble kronprinsesse kl 06.35 i dag. Alle endringer skjer umiddelbart. Hun omtales som kronprinsesse nå.

Den eneste som det nå er litt "forvirring" rundt, er Haakon, frem til kl 11. Da først blir det kjent hva han velger som navn. Derfor må media og det offentlige Norge være litt forsiktig med hans tittel.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Kålrota skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Nei, Haakon ble konge kl 06.35. Det er helt umulig at et land er uten statsoverhode et eneste sekund.

Endret av Vilde78
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Kålrota skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Vilde78 skrev (Akkurat nå):

Nei, hun fikk en ny tittel og ble kronprinsesse kl 06.35 i dag. Alle endringer skjer umiddelbart. Hun omtales som kronprinsesse nå.

Den eneste som det nå er litt "forvirring" rundt, er Haakon, frem til kl 11. Da først blir det kjent hva han velger som navn. Derfor må media og det offentlige Norge være litt forsiktig med hans tittel.

Okei, så da ER Haakon konge og IA ER kronprinsesse helt uavhengig av når signingen blir.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, Haakon ble konge kl 06.35. Det er helt umulig at et land er uten statsoverhode et eneste sekund.

-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Okei, så da ER Haakon konge og IA ER kronprinsesse helt uavhengig av når signingen blir.

Riktig. Det er bare mulig han ikke blir "kong Haakon", men velger et annet navn. Det tviler jeg egentlig på da.

Hvil i fred, fine kongen vår.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det var derfor jeg skrev offisielt. Det er i statsråd han offentliggjør kongenavnet. 

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Det er helt korrekt.

• Liker 3
Skrevet
Clefable skrev (Akkurat nå):

Riktig. Det er bare mulig han ikke blir "kong Haakon", men velger et annet navn. Det tviler jeg egentlig på da.

Hvil i fred, fine kongen vår.

Hva skulle det vært? Kong Haakon Magnus f.eks? 

Skrevet
Vilde78 skrev (Akkurat nå):

Det er helt korrekt.

Da skjønner jeg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...