Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Jeg har aldri nevnt noe om et kallenavn. 

Hva var det du kommenterte på da? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Hva var det du kommenterte på da? 

Det var en kommentar til Reverend og ikke noe å diskutere videre på. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
luxifine skrev (1 time siden):

Marius er varetekt fengslet og kan løslates når som helst. Han har ikke fått en dom ennå, og sitter ikke på soning.

Nei, mette marit får ikke særbehandling. En donor lunge må matche. Det er ikke slik at den som har stått lengst i kø som får først. Den som har stått lengst i kø, har stått lengst i kø pga mangel på machende lunge.

Om ikke norge hadde klart å lage enmskole løsning til ingrid alexandra, norges fremtidige konge, da hadde jeg virkelig lurt på hvor ille det er blitt med norge. Er det noen som.skal særbehandles iht utdanning er det henne. Dessuten er det litt viktig å ha henne her nå også. Med aldrende og syke besteforeldre bla

• Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
Hekken skrev (11 minutter siden):

…. det sier litt om de som mener at denne kvinnen er egnet som dronning! 
De har neppe lest de årelange slibrige og ekle mailene mellom henne og denne forferdelige mannen som fikk det til å «tikke» i hjernen hennes  !

Enten skjønner de ikke engelsk , eller så gir de blanke f……… 

Det er faktisk ganske provoserende!

Må syntes jeg å kalle meldingene både årelange og slibrige er en sterk overdrivelse. Selv syntes jeg denne overdramatiseringen av mm er stygg, mobbete og svært proboserende. Vemnskapet med han har hun fortalt om selv. Hun visste ikke alvoret den gangen. Og har sett i ettertid at hun ikke burde vært venn med han. Og at hun kuttet ut kontakt med han

• Liker 12
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Du må nesten sende den privat om den skal være privat. Jeg spurte ikke om hvem kommentaren var til, men hva pokker du mente. 

Nei, den var ikke privat. Men hvorfor henger du deg sånn opp i det? Jeg har aldri noensinne skrevet dette kallenavnet, men jeg tenkte at vedkommende kanskje ikke visste hvor det antagelig kom fra. Så nå trenger vi ikke diskutere det mer. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Må syntes jeg å kalle meldingene både årelange og slibrige er en sterk overdrivelse. Selv syntes jeg denne overdramatiseringen av mm er stygg, mobbete og svært proboserende. Vemnskapet med han har hun fortalt om selv. Hun visste ikke alvoret den gangen. Og har sett i ettertid at hun ikke burde vært venn med han. Og at hun kuttet ut kontakt med han

Årelang = flere år. 2011 > 2014 = flere år.

Slibrig? Hva syntes du om å diskutere bøker om pedofili med en overgrepsdømt og offentlig listet barnemishandler? Eller nakenbilder til 15-åringer?

Hva går egentlig som slibrig for deg?

Endret av Ellie42
  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

(klipp et bort litt)

Om ikke norge hadde klart å lage enmskole løsning til ingrid alexandra, norges fremtidige konge, da hadde jeg virkelig lurt på hvor ille det er blitt med norge. Er det noen som.skal særbehandles iht utdanning er det henne. Dessuten er det litt viktig å ha henne her nå også. Med aldrende og syke besteforeldre bla

Men så har hun ikke blitt særbehandlet engang. Det er ikke unormalt at man kan søke etter fristen, av ymse grunner. Det sa han som jobber med det på UiO, så IA er ikke den første og eneste de har tatt inn etter fristen har gått ut. Ellers vet jeg at det samme lar seg gjøre ved andre universiteter i Norge også. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Feil, hun har sagt selv at hun ikke visste omfanget av hans kriminelle handlinger. En dom som den gang lå åpent for alle å lese. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Men så har hun ikke blitt særbehandlet engang. Det er ikke unormalt at man kan søke etter fristen, av ymse grunner. Det sa han som jobber med det på UiO, så IA er ikke den første og eneste de har tatt inn etter fristen har gått ut. Ellers vet jeg at det samme lar seg gjøre ved andre universiteter i Norge også. 

Uansett så hadde jeg reagert om hun ikke hadde fått en slik særbehandling. Skulle bare mangle

• Liker 5
Skrevet
Krokenguri skrev (16 minutter siden):

Marius er varetekt fengslet og kan løslates når som helst. Han har ikke fått en dom ennå, og sitter ikke på soning.

Nei, mette marit får ikke særbehandling. En donor lunge må matche. Det er ikke slik at den som har stått lengst i kø som får først. Den som har stått lengst i kø, har stått lengst i kø pga mangel på machende lunge.

Representanten fra UiO sa at de utsetter fristen  til midten av mai dersom det er praktisk mulig, fordi det tydeligvis er ganske vanlig ift utvekslingsavtalene de har med universiteter i utlandet, så det er ikke spesialbehandling det heller. Det er noe som skjer fra tid til annen. 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Gulline skrev (14 timer siden):

Man vifter ikke med moralens pekefinger fordi om man velger å slette seg som donor. At man sier hvorfor på et diskusjonsforum er noe helt annet. 

Det er vel knapt mulig å gi mer uttrykk for sine meninger, enn ved å proklamere at man har slettet seg som donor på grunn av MM.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Miominoen skrev (16 minutter siden):

Det er vel knapt mulig å gi mer uttrykk for sine meninger, enn ved å proklamere at man har slettet seg som donor på grunn av MM.

Som sagt - dette er et diskusjonsforum. Og heldigvis så har man lov til å si hva man mener. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Årelang = flere år. 2011 > 2014 = flere år.

Slibrig? Hva syntes du om å diskutere bøker om pedofili med en overgrepsdømt og offentlig listet barnemishandler? Eller nakenbilder til 15-åringer?

Hva går egentlig som slibrig for deg?

Den boka regnes som en klassiker og finnes i alle bibliotek og bokhandlere verden over, leses og diskuteres av litteraturinteresserte mennesker. Heullebeque, Nabokov og Desperentes er alle internasjonalt anerkjente og prisbelønte forfattere. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Miominoen skrev (28 minutter siden):

Jeg har ikke slettet meg. Men jeg skrev at jeg nå vurderer det fordi jeg har begynt å tenke på hvem som kan få mine organer på bakgrunn av MM-saken. At jeg ikke vil gi mine organer til mennesker som står langt fra meg i verdier og holdninger har jeg ikke tenkt på før nå og er en tanke jeg skal la ligge der en stund til gjennomgang. Jeg har vært organdonor i mange år fordi jeg synes det er en viktig sak uten at noen av mine nærmeste eller kjente har hatt behov for det. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Bloomer69 skrev (13 minutter siden):

Den boka regnes som en klassiker og finnes i alle bibliotek og bokhandlere verden over, leses og diskuteres av litteraturinteresserte mennesker. Heullebeque, Nabokov og Desperentes er alle internasjonalt anerkjente og prisbelønte forfattere. 

Det gjør det nok.

Det er ikke bøkene i seg selv som er problemet, selv om de ikke er min cup of tea. Det er at man diskuterer dem med en man visste var dømt, som hun selv sier.

Eller er det helt i orden at en kronprinsesse diskuterer pedofili med en som er åpent dømt for sexkjøp fra barn, syntes du?

Endret av Ellie42
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

1. Tallet som oppgis er 47.6%. Dette er dermed ikke en majoritet som innebærer minst 50%.

2. Dette var en hastegallupp som ble tatt få dager etter at nye dokumenter ble avslørt. Selvfølgelig var folk sjokkerte. Skal man få et mer korrekt inntrykk for hva folk egentlig mener må man spørre etter at sjokket har roet seg.

3. Det spørres også om MM bør bli dronning. Da blander man sammen to spørsmål: i) bør vi beholde monarkiet og ii) hvis vi vil beholde monarkiet, er MM egnet? De som svarer nei er dermed både de som ikke vil ha manarki (uansett hva de mener om MM), og de som vil beholde monarkiet men mener MM er uegnet. Slik det blir brukt her i tråden så tolkes svaret som om det bare er det siste spørsmålet som blir stilt.

Det som overrasker meg mest er at det bare er 70% som mener at monarkiet har svekket sin posisjon. For meg er det opplagt at der har skjedd. Det viktige er fra/til hvilket nivå. Jeg vil regne med at selv de mest hardbarkete royalister som fortsatt har stor tro på og ønske om monarki, ser at det er en svekkelse. De bare mener at svekkelsen er liten og til et fortsatt godt nivå.

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
Brutex skrev (4 minutter siden):

1. Tallet som oppgis er 47.6%. Dette er dermed ikke en majoritet som innebærer minst 50%.

2. Dette var en hastegallupp som ble tatt få dager etter at nye dokumenter ble avslørt. Selvfølgelig var folk sjokkerte. Skal man få et mer korrekt inntrykk for hva folk egentlig mener må man spørre etter at sjokket har roet seg.

3. Det spørres også om MM bør bli dronning. Da blander man sammen to spørsmål: i) bør vi beholde monarkiet og ii) hvis vi vil beholde monarkiet, er MM egnet? De som svarer nei er dermed både de som ikke vil ha manarki (uansett hva de mener om MM), og de som vil beholde monarkiet men mener MM er uegnet. Slik det blir brukt her i tråden så tolkes svaret som om det bare er det siste spørsmålet som blir stilt.

Det som overrasker meg mest er at det bare er 70% som mener at monarkiet har svekket sin posisjon. For meg er det opplagt at der har skjedd. Det viktige er fra/til hvilket nivå. Jeg vil regne med at selv de mest hardbarkete royalister som fortsatt har stor tro på og ønske om monarki, ser at det er en svekkelse. De bare mener at svekkelsen er liten og til et fortsatt godt nivå.

1) Nei. Majoritet betyr flertall. I denne undersøkelsen er 47% mye større enn 23%. Ergo flertall. Resten utgjør vet ikke.

Uansett er dette enormt store tall som viser sterk misnøye med MMs egnethet.

Endret av Ellie42
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Brutex skrev (3 minutter siden):

Du virker jo som du fortolker dette selv.

Spørsmålet er: Er MM egnet som dronning?

Ikke om vi har monarki, er MM egnet som dronning?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (5 minutter siden):

Det gjør det nok.

Det er ikke bøkene i seg selv som er problemet, selv om de ikke er min cup of tea. Det er at man diskuterer dem med en man visste var dømt, som hun selv sier.

Eller er det helt i orden at en kronprinsesse diskuterer pedofili med en som er åpent dømt for sexkjøp fra barn, syntes du?

Men hun sier jo at hun ikke visste det, eller hva har jeg gått glipp av? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Bloomer69 skrev (6 minutter siden):

Men hun sier jo at hun ikke visste det, eller hva har jeg gått glipp av? 

Hun har sagt at hun ikke visste omfanget av hans kriminelle handlinger. Hva betyr det? Dommen lå åpent for alle å lese. Var det ikke mange nok ofre til at hun brydde seg? Eller var de ikke unge nok? 

For å være nøyaktig:

Sitat

– I perioden kronprinsessen hadde kontakt med Epstein, var hun ikke kjent med omfanget og karakteren av de kriminelle forholdene han hadde innrømmet og sonet for. Kronprinsessen var selvsagt heller ikke kjent med forbrytelsene som senere er blitt avdekket, sier hun.

https://www.dn.no/politikk/jeffrey-epstein/kongehuset/norge/kronprinsesse-mette-marit-motte-sexforbryteren-jeffrey-epstein-flere-ganger-jeg-burde-undersokt-jeffrey-epsteins-fortid-narmere-og-beklager-at-jeg-ikke-gjorde-det/2-1-715469

Endret av Gulline
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...