Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bloomer69 skrev (Akkurat nå):

Jeg trenger ikke tro noe om det, jeg bare hører hva hun sier. 

Åja, da så. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
keops skrev (5 minutter siden):

Denne tråden trumfer altså alt som har kommet frem. 

Sett fra mitt ståsted så må jeg si at: for et fullstendig irrasjonelt utgangspunkt.

Forståelig at ikke alle har samme syn på de organiserte kriminelle som medlemmer av kongefamilien har pleid omgang med. Det ligger i sakens natur.

Men å starte å like noen fordi andre omtaler dem på en spesiell måte, TIL TROSS for alt som har kommet frem, den er ikke helt enkel å forstå.

Du misforstår. Det er ikke sånn at jeg liker dem på trass. 

Det er sånn at jeg reagerer - kraftig - på det som blir skrevet som fremstår som usaklig, ubegrunnet, uforståelig osv, og så går jeg og sjekker og dobbeltsjekker, og det jeg finner ut er svært ofte at folk ikke har dekning for det negative de sier, samtidig som jeg oppdager positive ting ved kongefamilien, eller monarkiet, som jeg ikke har tenkt så mye på før. Det viser seg at jeg liker begge deler bedre enn jeg trodde, og det ville jeg neppe oppdaget uten denne tråden.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Mmmwhatever skrev (13 minutter siden):

https://www.universitetsavisa.no/audun-digerud-prinsesse-ingrid-alexandra-universitetet-i-oslo/ingrid-alexandra-sokte-etter-fristen-fekk-studieplass-likevel/459596

«Ingrid Alexandra søkte etter fristen, fekk studieplass likevel

- Me er fleksible er det er praktisk mogleg, seier studiedirektøren.»

Eh nei, dere er jo ikke det for den vanlige studenten i gata, det vet jo alle som har satt beina sine på et universitet! Søknadsfrist er søknadsfrist, nytter ikke å komme ett minutt for sent en gang. 

Korrupsjonen Norge trodde vi ikke hadde.

Ikke bare er syke mødre nok til å slippe varetekt for brudd på x antall pålegg fra retten, vold og voldtekt, men man får også kutte hjørner der andre ville blitt kastet på dør i akademia.

Alt bare glir forbi.

Håper Eva Joly skriver ny bok om dette.

Endret av Ellie42
  • Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 12
Skrevet
Mmmwhatever skrev (13 minutter siden):

https://www.universitetsavisa.no/audun-digerud-prinsesse-ingrid-alexandra-universitetet-i-oslo/ingrid-alexandra-sokte-etter-fristen-fekk-studieplass-likevel/459596

Eh nei, dere er jo ikke det for den vanlige studenten i gata, det vet jo alle som har satt beina sine på et universitet! Søknadsfrist er søknadsfrist, nytter ikke å komme ett minutt for sent en gang. 

Det spørs jo om det var plasser igjen for utvekslingen. Om den ikke var fylt opp er det mulig å søke senere.  

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Mmmwhatever skrev (10 minutter siden):

Nå snakker han spesifikt om utvekslingsprogrammene, ikke samordnet opptak (ikke at samordnet opptak er så firkantet som du vil ha det til heller - man kan komme med i hovedopptaket hvis man kan dokumentere en grunn og det legges jo ut ledige plasser på senere tidspunkt og).

Han sier jo at de har praksis for å  akseptere søknader frem til midten av mai, og han forklarer grunnen til det også med at de ulike partnerne - det betyr de utenlandske universitetene som de har avtale med - har ulike tidsløp, eller de gjør feil, så de er fleksible så langt det er praktisk mulig, og det er tydeligvis inn til midten av mai, som denne saken nådde med en margin på en uke. Han sier videre at de sender flere studenter til Sydney enn de tar imot, så de hadde kapasitet til en ekstra.

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (18 minutter siden):

Kanskje man bare skal gi IA diplomen allerede, eksamener er jo som kjent slitsomt. Undringskompetansen tar en langt i livet.

Ja, det kunne de nesten like gjerne gjort. 

Og Eva Joly vil ingen i "eliten" ha, for i den rollen er hun skummel (les: dyktig og effektiv). Hun lar seg verken pille på nesen eller gjemme seg ved trusler, hun gyver løs enda mer. Nei, hun får ikke delta i Norge, verken i noen kommisjon eller andre undersøkelser, dessverre. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (29 minutter siden):

Du misforstår. Det er ikke sånn at jeg liker dem på trass. 

Det er sånn at jeg reagerer - kraftig - på det som blir skrevet som fremstår som usaklig, ubegrunnet, uforståelig osv, og så går jeg og sjekker og dobbeltsjekker, og det jeg finner ut er svært ofte at folk ikke har dekning for det negative de sier, samtidig som jeg oppdager positive ting ved kongefamilien, eller monarkiet, som jeg ikke har tenkt så mye på før. Det viser seg at jeg liker begge deler bedre enn jeg trodde, og det ville jeg neppe oppdaget uten denne tråden.

🎯🙏🏼

Endret av Reverend
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis man faktisk har fulgt med på hva legene har sagt i denne saken, så er det usannsynlig at MM kun var på trening. I det man settes på liste så kan transplantasjon i teorien skje dagen etter. Det er derfor usannsynlig at den beslutningen ble tatt for «flere uker siden» og offentliggjøringen timet, og at HM dro til Japan en svipptur, og at grundig info til familien først ble gitt i dag (jmf at MBH har vært på info-møte på Skaugum i dag). Hun kan fint ha vært på trening+at avgjørelsen om å sette henne på liste ble endelig tatt den dagen, og at man f.eks hadde en siste samtale om pressekonferanse. Sånn cirka hva legene skal si på en sånn pressekonferanse har de sikkert planlagt en stund, siden man har visst at denne dagen ville komme (akkurat som kongens nekrolog er noenlunde ferdigskrevet og klar til publisering). Tilfeldigheter kan faktisk skje, også flere ganger. Det er ikke rart at mange stiller spørsmål, men fakta taler for alle praktiske formål mot kalkulert timing i 2 runder. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Eyr skrev (8 timer siden):

Ser at flere har meldt seg som organdonorer. Er det bare jeg som vurderer å trekke meg som organdonor? Eller kan man sette et krav om egnethet for den som skal motta? 🧐

Kom til å tenke på at all verdens kjeltringer kan jo få organene mine. Redde en god uskyldig person null problem. Hvor mange er dårlige mennesker i prosent? 🫣 

Såpass. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (2 minutter siden):

Nå snakker han spesifikt om utvekslingsprogrammene, ikke samordnet opptak (ikke at samordnet opptak er så firkantet som du vil ha det til heller - man kan komme med i hovedopptaket hvis man kan dokumentere en grunn og det legges jo ut ledige plasser på senere tidspunkt og).

Han sier jo at de har praksis for å  akseptere søknader frem til midten av mai, og han forklarer grunnen til det også med at de ulike partnerne - det betyr de utenlandske universitetene som de har avtale med - har ulike tidsløp, eller de gjør feil, så de er fleksible så langt det er praktisk mulig, og det er tydeligvis inn til midten av mai, som denne saken nådde med en margin på en uke. Han sier videre at de sender flere studenter til Sydney enn de tar imot, så de hadde kapasitet til en ekstra.

Samordnet opptak følger regelverket til fingerspissene. Selv om det kan være høyt frafall i visse studier etter 8 uker og mange har falt fra allerede da, vil det ikke være mulig for en student å ta over denne studieplassen til tross for at de har deltatt på hver eneste forelesning siden studiestart. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (4 minutter siden):

Samordnet opptak følger regelverket til fingerspissene. Selv om det kan være høyt frafall i visse studier etter 8 uker og mange har falt fra allerede da, vil det ikke være mulig for en student å ta over denne studieplassen til tross for at de har deltatt på hver eneste forelesning siden studiestart. 

Pytt. Regler er til for å tøyes. Spesielt for Norges førstefamilie.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Pipaluk skrev (1 minutt siden):

Man kan jo mene hva man vil om MM har visst at Epstein har vært den personen han har vært.  Men så er et snakk om nakenbildene hun ville gi til Marius. jeg håper ikke det endte med et bilde.

Mette-Marit diskuterte utroskap og nakenbilder med Epstein

Tolket det som at hun prøvde å tøffe seg. Både med bildet og det med utroskap.

• Liker 11
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Tolket det som at hun prøvde å tøffe seg. Både med bildet og det med utroskap.

Håper det

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor mange orienteringsmøter/møter med fagteamet har de hatt før det ble informert om at hun ble satt på transplantasjonslisten? Det er vanlig å ha et felles møte (tverrfaglig team) med pasienten og pårørende når det blir avgjort at pasienten settes på liste. Forberedelser og hva som skal skje/skjer, prosessen før telefonen mottas, den omfattende og lange operasjonen og en risikabel tid etterpå, samt immundempende medisiner resten av livet. Jeg forsto det slik at dette var møtet som skjedde før helga, men nå har det vært et nytt møte på Skaugum, med legeteamet, slik at MBH også er orientert om prosessen? Er det slik å forstå?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Pipaluk skrev (19 minutter siden):

Man kan jo mene hva man vil om MM har visst at Epstein har vært den personen han har vært.  Men så er et snakk om nakenbildene hun ville gi til Marius. jeg håper ikke det endte med et bilde.

Mette-Marit diskuterte utroskap og nakenbilder med Epstein

Og samtalene om Nabokovs "Lolita" samtidig som han fløy rundt med sine unge assistenter i privatflyet "Lolita Express". Vanskelig å forstå den der sikkert, at man kaller privatflyet sitt for Lolita Express og har en overgrepsdom i tillegg til å være under etterforskning av FBI i alle disse årene. 

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Mmmwhatever skrev (36 minutter siden):

Hun hadde jo ikke blitt særbehandlet? Eller jo, nå viser det seg at det hadde hun blitt!

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Bloomer69 skrev (36 minutter siden):

Hun avviser at hun visste det. Man kan velge å tro henne eller la være.

Ho innrømma jo i 2026 at ho hadde fortalt ei lygn i 2019 då ho tona kraftig ned omfanget av og typen kontakt ho hadde hatt med Epstein. Då Nrk-journalisten spurte kvifor, svarte ho noko i den duren som at ho hadde hatt problem med å akseptera overfor seg sjølv kva ho hadde gjort. 

Så korleis kan me vera sikre på at ho ikkje har dekka over sanninga ein gong til med liknande rettferdiggjering/grunngjeving overfor seg sjølv? Eg stoler rett og slett ikkje på henne lenger, og det er veldig, veldig 😥 

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

At man fortsatt argumenterer for at alt dette er tilfeldig, inkludert når politiet og universitetet sier de har gitt særbehandling ifm. varsling og opptak virker en smule godtroende.

Kanskje det er på tide å ta innover seg at det ikke er så typisk Norsk å være god, og at vi sliter med like mye elite-nettverktull som resten av verden, hvor rike, mektige mennesker klør hverandre på ryggen om og om igjen, og så later som at det ikke er korrupsjon og nepotisme når de blir tatt?

Endret av Ellie42
  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er helt vanlig at de tar imot søknader etter fristen, av ulike grunner.

"Studiedirektør Audun Digerud viser til at UiO er fleksibel og tar imot søknader fram til rundt midten av mai for partnarar som av ulike årsaker ikkje får nominert innan 1. mai."

Ingrid Alexandra søkte etter fristen, fekk studieplass likevel

• Liker 7
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...