Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
monos skrev (6 minutter siden):

Språket dere snakker om er jeg enig i at er tvetydig. Men det kan jo oppfattes begge veier.

Hos mine barn husker jeg at dette var meget strengt, og at alt etter fristen var gått ut gikk via skole\universitet fordi søkelenkene ble slettet.

Som @Fantorangen-Oslo sier i sin kommentar, og som jeg erfarte da jeg studerte - sendes søknaden fra et annet universitets kontor, er det mulig. Man kan ikke søke som privatperson, man må søke via det universitetet man tilhører. Enten om utveksling, eller overflytting. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SusieDerkins skrev (4 minutter siden):

Denne kallenavnsaken minner meg om en klassekamerat fra ungdomskolen som prøvde å etablere et kallenavn på en lærer, men det slo ikke an. Ingen andre brukte det enn han som fant på det, og han måtte fortsette å bruke det for å bevare ansikt, før han diskret faset det ut. 

Jaja.

Ja, inspirasjon kan ha opprinnelse i så mangt og slå ut ulikt.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

IA og SM overtar et oppdrag som kronprinsen skulle tatt, og kongehusekspert Isaksen benytter anledningen til å gjenta sitt favoritt poeng om at de er så få og de er så gamle og syke og nå må de unge på banen, mens kollegaen i TV2 korrekt påpeker at det er det som er normalen for det norske kongehuset, og trekker frem at like viktig som "synlighet" er at de konstitusjonelle pliktene blir utført, før han sammenligner kongehusets åpenhet om sykdommen med britenes manglende åpenhet om sykdom i kongefamilien:

"– Tilstanden de siste 20 årene hvor mange har vært aktive, har vært unntaket. Vanligvis har ganske få kunnet representere kongehuset, sier Schulsrud-Hansen. (...)

Han er enig i at synlighet er viktig, men at det ikke er det eneste som er viktig for monarkiet.–  Kong Harald er fortsatt statsoverhode, og han utfører monarkiets plikter, sier historikeren.(...)

Kongeeksperten mener det er positivt at det norske kongehuset har vært så åpne om kronprinsesse Mette-Marits sykdom.– Jeg synes de har gjort det på riktig måte, sier han.

https://www.aftenposten.no/norge/i/j0K0jL/kronprinsen-maa-redusere-sitt-program-som-foelge-av-kronprinsessens-sykdom

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

IA og SM overtar et oppdrag som kronprinsen skulle tatt, og kongehusekspert Isaksen benytter anledningen til å gjenta sitt favoritt poeng om at de er så få og de er så gamle og syke og nå må de unge på banen, mens kollegaen i TV2 korrekt påpeker at det er det som er normalen for det norske kongehuset, og trekker frem at like viktig som "synlighet" er at de konstitusjonelle pliktene blir utført, før han sammenligner kongehusets åpenhet om sykdommen med britenes manglende åpenhet om sykdom i kongefamilien:

"– Tilstanden de siste 20 årene hvor mange har vært aktive, har vært unntaket. Vanligvis har ganske få kunnet representere kongehuset, sier Schulsrud-Hansen. (...)

Han er enig i at synlighet er viktig, men at det ikke er det eneste som er viktig for monarkiet.–  Kong Harald er fortsatt statsoverhode, og han utfører monarkiets plikter, sier historikeren.(...)

Kongeeksperten mener det er positivt at det norske kongehuset har vært så åpne om kronprinsesse Mette-Marits sykdom.– Jeg synes de har gjort det på riktig måte, sier han.

https://www.aftenposten.no/norge/i/j0K0jL/kronprinsen-maa-redusere-sitt-program-som-foelge-av-kronprinsessens-sykdom

Så bra at de får litt flere oppdrag i erfaringsbanken. 

• Liker 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

Du misforstår. Det er ikke sånn at jeg liker dem på trass. 

Det er sånn at jeg reagerer - kraftig - på det som blir skrevet som fremstår som usaklig, ubegrunnet, uforståelig osv, og så går jeg og sjekker og dobbeltsjekker, og det jeg finner ut er svært ofte at folk ikke har dekning for det negative de sier, samtidig som jeg oppdager positive ting ved kongefamilien, eller monarkiet, som jeg ikke har tenkt så mye på før. Det viser seg at jeg liker begge deler bedre enn jeg trodde, og det ville jeg neppe oppdaget uten denne tråden.

Det må stå dårlig til med PR -strategien til kongehuset, når det viser seg at for å finne positive ting med kongehuset så man faktisk inn på kvinneguiden for lese god og velbegrunnet kritikk om samme instutisjon, og allikevel finner det positivt både når det gjelder kongefamilien og kongehuset. Ta fra PR -avdelingen til kongehuset lønnen og gi det til brukerne på kvinneguiden 😂😂

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Det var spesielt EN ting jeg stusset på angående sykdomsbildet til MM ; dagen etter at både ektemann og datter var kommet hjem i hui og hast fra henholdsvis Japan og Australia , med fly , så sitter altså Mette-Marit i bilen sammen med dem / UTEN denne nese- grimen sin .. 

Er ikke det litt risikabelt , da ? Her har  disse to familiemedlemmene sittet i et fly fra langtvekkistan, i timesvis , et fly med flere 100 passasjerer og pustet inn samme luft som dem . Skulle tro det var risikabelt for en VELDIG syk kvinne være så tett på dem i en bil ….

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Er det vanlig at legeteam kommer hjem til lungefibrosepasienter for møter?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (3 minutter siden):

Gjør det egentlig noe? Kjører de til sykehuset, så henger fotografer og presse over dem. Syns det er veldig ufint, rett og slett. Vi andre slipper heldigvis å ha det sånn om vi blir alvorlig syke.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Jeg tenker at når det ligger reportere bokstavelig talt  i buskene, når de fotograferer pasienter og ansatte på sykehusets område og det blir et voldsomt oppstyr rundt et slikt møte, er det sikkert best for alle parter at møtet finner sted der pågående pressen ikke har adgang. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Hebbe-lille skrev (11 timer siden):

Det må stå dårlig til med PR -strategien til kongehuset, når det viser seg at for å finne positive ting med kongehuset så man faktisk inn på kvinneguiden for lese god og velbegrunnet kritikk om samme instutisjon, og allikevel finner det positivt både når det gjelder kongefamilien og kongehuset. Ta fra PR -avdelingen til kongehuset lønnen og gi det til brukerne på kvinneguiden 😂😂

Jeg skal ikke si at det ikke finnes god og velbegrunnet kritikk her, men man må lete med lupe for å finne den.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
SusieDerkins skrev (2 minutter siden):

Nei, de gjør jo ikke det.

Da har du vel et eksempel på at en mamma til en serie-voldsmann blir varslet før han skal pågripes, da?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Eyr skrev (21 minutter siden):

De var vel lei av presseoppbudet på sykehuset. Legen som holdt pressekonferanse på fredag var svært tydelig på hvor plagsom pressen er for de ansatte og andre pasienter. Han brukte ordet "uanstendig" om pressen. Skjønner godt at de velger å beskytte sine ansatte og pasienter med å ha det møtet et annet sted.

• Liker 9
  • Nyttig 12
Skrevet
Gulline skrev (11 timer siden):

Epstein skrev til sin rådgiver og venn Boris: Mette is a mess. 

Ja, det er vel kjent.  Hvor leste du om dette kallenavnet ? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Brutex skrev (36 minutter siden):

Denne tråden viser vel, ikke overraskende, at det er de med ekstreme synspunkter som deltar i slike tråder. Man kan lett tro, hvis man bare leser her, at den generelle holdningen til MM er at hun er et forferdelig menneske og helt uegnet. Sannheten er vel mer at de fleste er ganske likegyldige og at kongehuset står seg godt uansett.

Faktisk, så er den store majoriteten helt enig med de fleste i denne tråden i at MM er helt uegnet som dronning.

https://www.vg.no/nyheter/i/pBpv2w/nesten-halvparten-mener-mette-marit-ikke-boer-bli-dronning

Sitat

En ny meningsmåling viser at 47,6 prosent av de som svarte mener kronprinsesse Mette-Marit ikke bør bli Norges neste dronning, melder TV 2.

https://www.vg.no/nyheter/i/Bx0p7g/ny-maaling-naer-halvparten-mener-mette-marit-ikke-boer-bli-dronning

Sitat

Nesten 70 prosent av de spurte i en ny VG-måling mener at Mette-Marit ikke har svart godt nok om kontakten med Epstein. 47 prosent mener hun ikke bør bli dronning.

Endret av Ellie42
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
SusieDerkins skrev (4 minutter siden):

Jeg skal ikke si at det ikke finnes god og velbegrunnet kritikk her, men man må lete med lupe for å finne den.

Det er EN ting man ikke trenger for å finne kritikkverdige forhold ved kongefamilien de seneste årene - og det er nettopp LUPE ! 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Det er jo interessant at Garden og PST etter kronprinsfamiliens eget ønske nå skal bidra til å passe på en mann som er tiltalt for 40 brudd på norsk lovverk, inkludert flere voldtekter og kvelning. 

Er det noen voksne hjemme på slottet som skjønner hvordan dette ser ut? Selvinnsikten virker å være stor mangelvare på Skaugum. 

Glad jeg ikke har barn som skal passe på MBH og risikere skader og død fordi han skal ut for å tøffe seg litt for søsken og venner.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Skrevet
Ellie42 skrev (7 minutter siden):

Man trenger i hvert fall ikke lupe for å se at de fleste nordmenn har fått nok av MMs eskapader. Harald står jo godt, mens MM virker å være generelt upopulær. Bare noen og tyve prosent mener hun er egnet, det er ekstremt lavt.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...