Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Det må man jo gå ut i fra når det nå er over 3000 mennesker som ikke har hatt noen interesse av å redde andre før nå som MM trenger lunger.

Jeg antyder ingenting, jeg snakker om at Mette er en svært høy kvinne, vil tippe mellom 175-182. Det er definitivt mye høyere enn snittet på 168. 

Hvem har lagt til grunne noen kriterier? Og hvilke kriterier er det? Hvem har sagt at hver donor skal få velge hvem som fortjener å få organene? 

Ingen. Stråmenn og uredelig debattering.

Liker man ikke tanken at hvem som helst kan få organene, så lar man helt enkelt være å donere. Og ikke ETT innlegg har foreslått noen annen løsning enn akkurat det. 

Jeg går ikke ut ifra det, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være helt feil å sammenligne med Diana, selv om jeg ikke har gjort det selv. Hvorfor mener du de er så ulike? 🧐

Fordi de er veldig ulike på alle måter, annet enn at begge er høye og blonde og giftet seg med en kronprins. Synes du de er like altså, da er vi veldig uenige.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukergruppedebatt, avsporinger og spekulasjoner.

Forumassistent (tidligere forumansvarlig på KG, vikar for nåværende Forumansvarlig)

• Liker 2
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (1 time siden):

Hege Storhaug som er minst en like useriøs kilde som Inyheter er blitt et troverdig sannhetsvitne på vegne av MM? Da er man desperat. Tviler på at MM som er høy beskytter av organisasjoner som er i mot rasisme og som er opptatt av flyktninger og innvandrere sitt ve og vel,  erfarer at dette var noe å trykke til sitt bryst. 

Sannhetsvitne? :ler: 

Det er vel en meningsytring altså. Hun må jo få lov å formulere synspunktene sine i offentligheten hun også, slik som oss to?

Når det er sagt: Jeg vil anta at det er en allmenn oppfatning at Mette-Marits beskytterskap gir en god pekepinn på hva slags hjertesaker hun har. Og at hun er et menneske med stor evne til empati er helt åpenbart, og noe mange har trukket fram i skriverier om henne de siste årene.

Endret av Aricia
tastefeil
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er prinsipielt mot monarki som styringsform og syns det er anakronistisk og udemokratisk. Men det har aldri vært en hjertesak for meg, andre ting er mye viktigere. For eksempel hvordan vi omtaler hverandre og om vi velger overbærenhet eller tar alt i verste mening. Etter å ha befunnet meg inni denne tråden den siste tiden har jeg gått fra å være nokså uinteressert og smått lattermild av kongefamilien, til å støtte dem og bli glad i dem❤️ Takke meg til å snuble i valsen, og måtte stille alle sine svakheter til offentlig skue, mot denne kjipe, millimeterpetimeterne, selvrettferdige og uforsonlige typene man møter her😬

• Liker 9
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (46 minutter siden):

Hvor har jeg sagt at det var min tankegang? Hvis du leser innlegget skikkelig før du svarer så ser du at det var en mulig forklaring.

Og svaret mitt står seg like godt 🙂

Det hadde avhjulpet situasjonen betydelig hvis du tok deg tid til å lese diskusjonen dette begynte med. 

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Bloomer69 skrev (2 minutter siden):

Jeg er prinsipielt mot monarki som styringsform og syns det er anakronistisk og udemokratisk. Men det har aldri vært en hjertesak for meg, andre ting er mye viktigere. For eksempel hvordan vi omtaler hverandre og om vi velger overbærenhet eller tar alt i verste mening. Etter å ha befunnet meg inni denne tråden den siste tiden har jeg gått fra å være nokså uinteressert og smått lattermild av kongefamilien, til å støtte dem og bli glad i dem❤️ Takke meg til å snuble i valsen, og måtte stille alle sine svakheter til offentlig skue, mot denne kjipe, millimeterpetimeterne, selvrettferdige og uforsonlige typene man møter her😬

Skjønner deg godt. Det skrives så mye stygt, som er direkte ubehagelig å lese. Da blir det fort sånn at man leter etter det positive. Jeg har og fått et mye mer positivt syn på kongefamilien og monarkiet pga denne tråden.

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hanne67 skrev (1 time siden):

Kanskje ikke den kommentaren var så drøy likevel? ⬇️

Er visst flere som ikke vil være donor av de som er her inne 🙄

Og det er vist til økning i donorer etter fokuset på MM.

Hva er poenget ditt?

Endret av Nymerïa
argument
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Reverend skrev (3 timer siden):

Ser at du ikke har fått svar på spørsmålet.

For min del er svaret enkelt: Hvis jeg trenger et organ for å overleve, er jeg langt mer opptatt av blodtype og vevstype enn av donorens politiske eller moralske overbevisning.
Donor er død. Jeg ønsker å leve.

Jeg er veldig enig med deg i dette.

Jeg tenker også at om du velger å registrere deg som donor er ønsket ditt å hjelpe andre mennesker. Noe som forhåpentligvis er større enn trangen til  å vifte med moralens pekefinger over de som har behov for et nytt organ.

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (4 minutter siden):

Jeg er veldig enig med deg i dette.

Jeg tenker også at om du velger å registrere deg som donor er ønsket ditt å hjelpe andre mennesker. Noe som forhåpentligvis er større enn trangen til  å vifte med moralens pekefinger over de som har behov for et nytt organ.

Man vifter ikke med moralens pekefinger fordi om man velger å slette seg som donor. At man sier hvorfor på et diskusjonsforum er noe helt annet. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hunter7 skrev (1 time siden):

Stråmann meg her og stråmann meg der. 

Ok, så man kan velge bort å være organdonor fordi det i dette tilfellet finnes en asymptotisk sannsynlig risiko for at MM kan motta lungene. 
Men hva med blod? Ryggmarg? Skal man også slutte å donere her også? Det finnes jo en risiko for at MM vil trenge en blodtransfusjon i fremtiden. 

Hvor i innlegget mitt står det noe om MM? Lykke til med resten av stråmannen. Det var snakk om generell donasjon, og var ikke eksemplifisert med noen konkrete navn. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (44 minutter siden):

Man vifter ikke med moralens pekefinger fordi om man velger å slette seg som donor. At man sier hvorfor på et diskusjonsforum er noe helt annet. 

For min del ville det føltes merkelig å la antipati mot én person avgjøre om jeg ønsker å være organdonor.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

For min del ville det føltes merkelig å la antipati mot én person avgjøre om jeg ønsker å være organdonor.

Ja, jeg har forstått det. Men det er uinteressant å diskutere. De som mener det motsatte har lov til det. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellie42 skrev (58 minutter siden):

Er ikke kjøp av sex fra mindreårige og videresalg av disse grovt? Det er det eneste han var dømt for, og det skjedde før hun startet relasjonen. Hun sier hun visste han var dømt.

Svar gjerne. Mener du virkelig at disse forbrytelsene ikke er grove nok? Er kriminalitet den veldig lave lista du setter for kongefamilien?

Hun avviser at hun visste det. Man kan velge å tro henne eller la være.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Bloomer69 skrev (1 minutt siden):

Ja, hun avviser det. Men hva tror du hun mente da hun sa at hun ikke visste omfanget av hans kriminelle handlinger? Og da hun skrev til ham at hun googlet ham og var enig, det så ikke bra ut. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

Skjønner deg godt. Det skrives så mye stygt, som er direkte ubehagelig å lese. Da blir det fort sånn at man leter etter det positive. Jeg har og fått et mye mer positivt syn på kongefamilien og monarkiet pga denne tråden.

Denne tråden trumfer altså alt som har kommet frem. 

Sett fra mitt ståsted så må jeg si at: for et fullstendig irrasjonelt utgangspunkt.

Forståelig at ikke alle har samme syn på de organiserte kriminelle som medlemmer av kongefamilien har pleid omgang med. Det ligger i sakens natur.

Men å starte å like noen fordi andre omtaler dem på en spesiell måte, TIL TROSS for alt som har kommet frem, den er ikke helt enkel å forstå.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Bloomer69 skrev (Akkurat nå):

Enig.

Det er blitt en trådsannhet her at hun visste han var dømt, men det bygger på en tendensiøs fortolkning av en formulering i DN-artikkelen fra 2019, og er ettertrykkelig tilbakevist av MM selv, sist i NRK-intervjuet om kontakten med Epstein.

Så nei, hun visste IKKE. For hundrede gang.

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

https://www.universitetsavisa.no/audun-digerud-prinsesse-ingrid-alexandra-universitetet-i-oslo/ingrid-alexandra-sokte-etter-fristen-fekk-studieplass-likevel/459596

«Ingrid Alexandra søkte etter fristen, fekk studieplass likevel

- Me er fleksible er det er praktisk mogleg, seier studiedirektøren.»

Eh nei, dere er jo ikke det for den vanlige studenten i gata, det vet jo alle som har satt beina sine på et universitet! Søknadsfrist er søknadsfrist, nytter ikke å komme ett minutt for sent en gang. 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 19
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Enig.

Det er blitt en trådsannhet her at hun visste han var dømt, men det bygger på en tendensiøs fortolkning av en formulering i DN-artikkelen fra 2019, og er ettertrykkelig tilbakevist av MM selv, sist i NRK-intervjuet om kontakten med Epstein.

Så nei, hun visste IKKE. For hundrede gang.

Hun sa at hun ikke visste omfanget av hans kriminelle handlinger og skrev til ham at hun googlet ham og var enig, det så ikke bra ut. 

Hva tenker du hun mente?

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Mmmwhatever skrev (Akkurat nå):

https://www.facebook.com/share/p/1EJXX4oEBu/?mibextid=wwXIfr

Ingrid Alexandra søkte etter fristen, fekk studieplass likevel

- Me er fleksible er det er praktisk mogleg, seier studiedirektøren.

Eh nei, dere er jo ikke det for den vanlige studenten i gata, det vet jo alle som har satt beina sine på et universitet! Søknadsfrist er søknadsfrist, nytter ikke å komme ett minutt for sent en gang. 

Ja, sånn er det når man er kongelig. Da legges alle rutiner, regler og prosedyrer til side. Man trenger strengt tatt ikke være kongelig heller, det hjelper masse å være et "øvrig" medlem av kongefamilien. 

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...