Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Der er vi enige, jeg har aldri trodd at det var en romantisk relasjon der. Men forholdet var, mener jeg, likevel like upassende, romantisk relasjon eller ei.

Er enig, det var noe forstyrrende med den. Og barnslig i måten hun skrev på. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Momma skrev (3 timer siden):

Jeg tenker det kommer en kunngjøring i morgen om hva som hastet så voldsomt at krompen og IA måtte avlyse alt og komme seg hjem. 👍 Med mindre de tror vi er stokk dumme peasents som ikke vet vårt eget beste, da, og det kan jeg aldri tenke meg at vårt høyvelbårne kronprinspar tenker om oss. ♥️

Det er det ikke tvil om at de tenker det. Det er heller  ikke så rart de tenker det når de ser alt de har sluppet unna med. Det blir som Donald Trump. 

Endret av SVK
  • Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
lurker skrev (4 minutter siden):

Det er godt oppsummert synes jeg.

Hun høres ut som en vgs-elev. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Spanky skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at det kommer en pressemelding eller pressekonferanse i morgen om at MM er satt på listen. Dagen i dag var kanskje satt av til informasjon og veien frem mot transplantasjon. Hadde det vært meg som skulle på den listen, ville jeg også hatt med meg min mann, uavhengig av jobben hans.
Og uavhengig av skandaler som kommer som perler på en snor, så ønsker jeg henne god helse, både for hennes del og familiens del. 

Ja fullstendig enig i dette.

• Liker 5
Skrevet
Eufemia- skrev (38 minutter siden):

De lever og leker, all inclusive på skattebetalernes penger. Nå jobbes det i tillegg lite. 
Sjansen for en VM tur er ganske så aktuell nå, vil jeg anta. 

Jobber lite , sa du ? 
De dukker  jo stadig opp på sports- arrangementer ,  konserter og andre slitsomme begivenheter!  Sverre Magnus har vært med pappa på tur og rodd i stor robåt , han har til og med plantet et tre  ett eller annet sted i landet for ikke lenge siden - og da var han til og med UTEN  pappa . Mette-Marit forbigår jeg stillhet..

I tillegg så sto de et par timer på trappen utenfor huset sitt i Skaugum og vinket til alle de små barna som gikk forbi og flagget …

Så du må ikke komme her og komme her…

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (26 minutter siden):

Jeg orker ikke at denne gjengen skal være våre beste folk som representerer oss OG står over oss. Jeg synes oppriktig det er flaut, fælt, komisk og fullstendig unødvendig.

Enig - det er flaut at dette er de som skal representere Norge. 

Landet som elsker å sole seg i glansen som et av verdens beste demokratier har en styreform som er så udemokratisk som den kan få bli. 

Norge anno 2026 mener at det beste for landets befolkning er et kongehus som er hevet over loven, som aldri kan stilles ansvarlig samme hva de måtte finne på å gjøre, som ikke betaler en krone i skatt, som skal tiltales på en spesiell måte, som vi skal vise respekt - bukke og neie for - uansett hvor lite respektfullt og uetisk de selv har vist i oppførsel ...  og dette skal norske skattebetalere betale 1 milliard pr år for 😅 kongelige høyheter - tragikomisk.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Spanky skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at det kommer en pressemelding eller pressekonferanse i morgen om at MM er satt på listen. Dagen i dag var kanskje satt av til informasjon og veien frem mot transplantasjon. Hadde det vært meg som skulle på den listen, ville jeg også hatt med meg min mann, uavhengig av jobben hans.
Og uavhengig av skandaler som kommer som perler på en snor, så ønsker jeg henne god helse, både for hennes del og familiens del. 

👌

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Hun høres ut som en vgs-elev. 

Ja, som en ungjente som vil prøve å imponere en eldre mann, en lærer eller lignende.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Spanky skrev (9 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at de kunne fått flyttet dagens avtale til i morgen slik at kronprinsen kunne fullført pliktene sine i Japan. Hvis de ville. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Ja, som en ungjente som vil prøve å imponere en eldre mann, en lærer eller lignende.

Ja, unsettling. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
trønder skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt sikker på at de kunne fått flyttet dagens avtale til i morgen slik at kronprinsen kunne fullført pliktene sine i Japan. Hvis de ville. 

Ja, det er litt underlig det der.

Men da går jeg litt i en felle: Jeg synes ikke de skal få spesialbehandling, samtidig som jeg tenker at de vel kunne fått det her? 😄 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er litt underlig det der.

Men da går jeg litt i en felle: Jeg synes ikke de skal få spesialbehandling, samtidig som jeg tenker at de vel kunne fått det her? 😄 

Man må jo også følge legens timeplan, han har andre pasienter også. En lungespesialist har jo rimelig syke pasienter, så det kan hende noen hensyn måtte tas der også.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Man må jo også følge legens timeplan, han har andre pasienter også. En lungespesialist har jo rimelig syke pasienter, så det kan hende noen hensyn måtte tas der også.

Mm, helt klart. De har stram timeplan og i tillegg ønsker de nok å følge vanlig prosedyre for å unngå anklager om forskjellsbehandling.

• Nyttig 1
Skrevet

Det interessante her synes jeg er hva de forsøker å kommunisere for tiden.

(Og før noen begynner å kjefte: Ja, MM er syk, antakelig veldig syk, og ja, det er synd. Men siden jeg ikke kjenner henne personlig så må jeg også ha lov til å si at det ikke er mer synd på henne enn på tusenvis av andre kronisk syke personer her i landet. Kanskje til og med litt mindre, ettersom hun har et støtteapparat andre bare kan drømme om. Derfor er jeg mest interessert i institusjonen og hvordan de opptrer).

Det er ingen tvil om at kongehuset ønsker max oppmerksomhet rundt helsen til Mette-Marit og at de nærmest dyrker frem spekulasjoner.
Denne kontrollen eller hva det nå var kunne selvfølgelig ha foregått i stillhet. Haakon kunne gjennomført Japan-turen som planlagt, IA kunne fullført semesteret (eller kommet hjem under radaren). I stedet velger de å annonsere at de drar hjem fordi MM er så syk. Ikke rart mange har trodd hun ligger for døden.

Det rare er at statsledere og andre «viktige» personer som regel pleier å avdramatisere sykdom så godt det lar seg gjøre, og i hvert fall ikke hausse det opp. Men her har det blitt kommunisert full krise fra kronprinsen. Det må kunne gå an å spørre om hvorfor de velger å gjøre det på denne måten? Og nei, alle disse halvkvedede visene er ikke «åpenhet».  Det er en kommunikasjonsstrategi som muligens kan slå tilbake hvis den  fortsetter.

Det de prøver å fortelle oss er at MM er veldig veldig veldig syk (men ikke nøyaktig hvor syk) og at vi er en spesielt sammensveiset familie. 
(Litt synd at kongen ødelegger det hele med å jobbe i vei og «nei, det vet jeg svært lite om faktisk». Som om han nesten ikke kjenner dem!)

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Mm, helt klart. De har stram timeplan og i tillegg ønsker de nok å følge vanlig prosedyre for å unngå anklager om forskjellsbehandling.

Nå aner vi jo ikke hva dagens time handlet om, men siden alle kom hjem før de skulle for å være med, kan det kanskje tenkes at det var et informasjonsmøte ang noe som skal skje senere. De var jo der så kort, så virker som det var informasjon om noe? At de drar hjem tidligere "kun" pga "vanlig" behandling, høres usannsynlig ut. Men vi vet jo ikke noe, så er vanskelig å si. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Apropos diskusjonen om hvorvidt det bare er sengeliggende pasienter på ventelista:

https://www.vg.no/rampelys/i/y58olr/siri-nordhus-fikk-nye-lunger-dette-er-ikke-noe-for-feiginger

"– Den telefonen kommer bare helt plutselig. Du vet ikke når. Du vet bare at du må være klar 24/7, sier Siri Nordhus.

I halvannet år hadde hun mobilen innen rekkevidde, dag og natt. Hun var klarert for transplantasjon. Nå handlet det om å vente på riktig donor.

Hun kunne ikke reise langt. Hun måtte være maks én time unna flyplassen. Hele livet sto på vent."

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
lurker skrev (3 minutter siden):

Apropos diskusjonen om hvorvidt det bare er sengeliggende pasienter på ventelista:

https://www.vg.no/rampelys/i/y58olr/siri-nordhus-fikk-nye-lunger-dette-er-ikke-noe-for-feiginger

"– Den telefonen kommer bare helt plutselig. Du vet ikke når. Du vet bare at du må være klar 24/7, sier Siri Nordhus.

I halvannet år hadde hun mobilen innen rekkevidde, dag og natt. Hun var klarert for transplantasjon. Nå handlet det om å vente på riktig donor.

Hun kunne ikke reise langt. Hun måtte være maks én time unna flyplassen. Hele livet sto på vent."

Æsj, høres innmari stressende ut.

Skrevet
Momma skrev (41 minutter siden):

Jeg håper inderlig at foreldrene ikke går i den samme fella som da de "oppdro" storebroren, men har lært av sine feil.

Det virker ikke som om de har lært noe som helst. Dersom det går bra med Sverre Magnus, er jeg tilbøyelig til å tro at det skyldes hans egne egenskaper og valg – på tross av foreldrenes oppdragelse, ikke på grunn av den.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (18 minutter siden):

Det interessante her synes jeg er hva de forsøker å kommunisere for tiden.

(Og før noen begynner å kjefte: Ja, MM er syk, antakelig veldig syk, og ja, det er synd. Men siden jeg ikke kjenner henne personlig så må jeg også ha lov til å si at det ikke er mer synd på henne enn på tusenvis av andre kronisk syke personer her i landet. Kanskje til og med litt mindre, ettersom hun har et støtteapparat andre bare kan drømme om. Derfor er jeg mest interessert i institusjonen og hvordan de opptrer).

Det er ingen tvil om at kongehuset ønsker max oppmerksomhet rundt helsen til Mette-Marit og at de nærmest dyrker frem spekulasjoner.
Denne kontrollen eller hva det nå var kunne selvfølgelig ha foregått i stillhet. Haakon kunne gjennomført Japan-turen som planlagt, IA kunne fullført semesteret (eller kommet hjem under radaren). I stedet velger de å annonsere at de drar hjem fordi MM er så syk. Ikke rart mange har trodd hun ligger for døden.

Det rare er at statsledere og andre «viktige» personer som regel pleier å avdramatisere sykdom så godt det lar seg gjøre, og i hvert fall ikke hausse det opp. Men her har det blitt kommunisert full krise fra kronprinsen. Det må kunne gå an å spørre om hvorfor de velger å gjøre det på denne måten? Og nei, alle disse halvkvedede visene er ikke «åpenhet».  Det er en kommunikasjonsstrategi som muligens kan slå tilbake hvis den  fortsetter.

Det de prøver å fortelle oss er at MM er veldig veldig veldig syk (men ikke nøyaktig hvor syk) og at vi er en spesielt sammensveiset familie. 
(Litt synd at kongen ødelegger det hele med å jobbe i vei og «nei, det vet jeg svært lite om faktisk». Som om han nesten ikke kjenner dem!)

🎯🎯🎯

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
lurker skrev (34 minutter siden):

Det er en tøff situasjon å stå i , søsteren til ei venninne sto i en sånn kø, det var heftig 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...