Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
anonym 4545 skrev (2 minutter siden):

Når de først skal holde forbønn, er det jo storartet å plukke ut et menneske som ikke får nødvendig medfølelse og oppmerksomhet av storsamfunnet. 

De holder forbønn for en lang rekke mennesker hver eneste søndag i hver eneste kirke, og det har de gjort i mange hundre år, så kommentaren din er vel ikke en innertier akkurat.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja ja, da vet vi det. Avlysning av jobbforpliktelser og eksamensforberedelser før en poliklinisk avtale ved sykehuset…i tillegg virker humøret å være på topp og formen ok nok. Skjønner fortsatt ikke hvorfor dette var noe haakon absolutt måtte få med seg…

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Nymerïa skrev (9 minutter siden):

Om ikke utdype så i hvert fall legge til; den mest opplagte deal breakeren er jo at hun var intime venner med verdens mest kjente overgriper. Hadde mannen min vært venner med Epstein og dratt hjem til han og hengt med tenåringsjenter i bikini og snakket med han om barna våre og nakne damer, så hadde det vært over. Sånn tror jeg det er for de aller fleste. Ikke bare fordi man blir så kvalm at man aldri tar i partner med en ildtang igjen, men og fordi de fleste hadde fryktet problemer med barnevernet i en slik situasjon. 

Jeg trur og faktisk håper HM har hatt en skikkelig prat med MM om dette Epstein forholdet. Jeg hadde aldri akseptert det, men nå er ikke jeg noen offentlig person heller. Kan det være at HM godtar en del fra MM og MBH fordi det ikke vil være positivt omtale om han krever skilsmisse? Samtidig så skulle man jo tru at i dagens samfunn, så er det nesten mer normalt enn noe annet å skille seg. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Jeg trur og faktisk håper HM har hatt en skikkelig prat med MM om dette Epstein forholdet. Jeg hadde aldri akseptert det, men nå er ikke jeg noen offentlig person heller. Kan det være at HM godtar en del fra MM og MBH fordi det ikke vil være positivt omtale om han krever skilsmisse? Samtidig så skulle man jo tru at i dagens samfunn, så er det nesten mer normalt enn noe annet å skille seg. 

Det kan vel være så enkelt som at det er sant at det ikke var et forhold 🤷‍♀️

Hun sier det ikke var det, og det er ikke noe i de filene som viser at det har vært det heller.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

De holder forbønn for en lang rekke mennesker hver eneste søndag i hver eneste kirke, og det har de gjort i mange hundre år, så kommentaren din er vel ikke en innertier akkurat.

Kan ikke bestandig treffe blink, men godt å høre at enkeltpersoner nyter godt av forbønn til stadighet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Om ikke utdype så i hvert fall legge til; den mest opplagte deal breakeren er jo at hun var intime venner med verdens mest kjente overgriper. Hadde mannen min vært venner med Epstein og dratt hjem til han og hengt med tenåringsjenter i bikini og snakket med han om barna våre og nakne damer, så hadde det vært over. Sånn tror jeg det er for de aller fleste. Ikke bare fordi man blir så kvalm at man aldri tar i partner med en ildtang igjen, men og fordi de fleste hadde fryktet problemer med barnevernet i en slik situasjon. 

Nemlig. Takk for relevante fakta. Det med barnevernet er noe som er tatt opp av flere i kretser. Det er mulig at det var moren til MM som berget henne fra det søkelyset fordi hun passet gutten mye da han var liten. 
Likevel er det interessant å drodle tanker omkring hvorfor bonussønnen havnet utpå, og hvorfor det ikke ble tatt kraftig grep. Hvor ung var han, var det evt. en barnevernssak osv.? 
Og, som du beskriver dette med å henge med Epstein og hans forkastelige liv og referanser. I filene kommer det frem så mye av grenseoverskridende opplysninger, at det i seg selv ikke er naturlig å bygge et ekteskap videre på. 

Det er som om det er blitt lekt uten tanke for at noe skulle komme frem i offentligheten. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet

Hvis dette viser seg å være en «ulv, ulv»-situasjon, tror jeg den lille tilliten folk har til kongehuset, rakner fullstendig. HM og IA er kommende statsoverhoder. De har en rolle som er større enn dem selv. Det viktigste de gjør er å representere landet og være det norske folks ansikt utad. Det fordrer både god allmennutdannelse og mellommenneskelige ferdigheter. At IA avbryter en bachelor-utdannelse er faktisk helt krise. Som foreldre er det vel også viktigst at datteren (med Norges viktigste jobb) er så godt forberedt på sin livsgjerning som mulig. Det ville jo vært mer enn uforsvarlig å la henne avbryte en universitetsutdannelse, to uker før året er ferdig, nesten uansett hva som har skjedd. Som mor ville jeg insistert på at min datter fullførte året (det er snakk om noen få dager), neste uansett situasjon. 

Hvis det nå viser seg at tronarvingen har avbrutt en universitetsutdanning fordi moren er på en sjekk på sykehuset, for en sykdom hun har hatt i åtte år, og som man senest før jul gikk ut å sa at kunne ende med transplantasjon, så er det jo nesten absurd. Alle i familien samt hele det norske folk har vært forberedt på en mulig forverring i mange måneder. Hva haster så fryktelig akkurat nå at IA må avbryte studiene? Og når det er sagt; kongen og dronningen virker ikke å være bekymret, ingen av dem har reist hjem fra sine oppdrag i dag. Ville ikke de stått ved sin sønns side hvis kona hans lå for døden, og barnebarna snart kunne miste sin mor? 

Så hvorfor avbryter IA utdannelsen sin? Vi vet jo at ingen i familien der har tatt noen utdanning, bortsett fra HM. Ikke SM, ikke Marius, ingen av kusinene. Hvorfor Norges kongefamilie ikke ser på høyere utdanning som en viktig greie, er for meg helt ubegripelig. I det «virkelige» liv ville en ung voksen med kun videregående utdanning knapt få seg jobb på McDonalds. Og IA skal representere interessene til et helt folk!

Så at IA nå heller ikke skal fullføre høyere utdanning, er som sagt, helt krise og totalt ubegripelig. Hvis det er evnene det står på, så mener jeg at det norske folk må få muligheten til å velge seg et statsoverhode som vet hvordan verden fungerer, litt mer enn det man lærer i samfunnsfag og KRLE på videregående skole. Håper noen journalister med guts og integritet, graver litt mer i dette. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 22
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Hun sier det ikke var det, og det er ikke noe i de filene som viser at det har vært det heller.

Vel, ut fra hva MM skriver så var det ett eller annet iallfall. I min verden er det helt bak mål å skrive sånn (flørting) med en anne mann når du er gift. Om dette er normalen for andre rundt meg tviler jeg på. Jeg hadde i alle fall reagert kraftig på det der om jeg var HM.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Stemmer det! Mette-Marits svigerfar bes feks for hver søndag i alle kirker i Norge.

👍Går rett i skammekroken😉

• Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (11 minutter siden):

Bildene viser en smilende kronprinsesse uten oksygentilførsel, etter 3 timer. 

Så da venter vi spent på årsaken til det forkortede Japanbesøket. Hva gjorde at dette ikke kunne utsettes en dag? 

Jeg tenker det kommer en kunngjøring i morgen om hva som hastet så voldsomt at krompen og IA måtte avlyse alt og komme seg hjem. 👍 Med mindre de tror vi er stokk dumme peasents som ikke vet vårt eget beste, da, og det kan jeg aldri tenke meg at vårt høyvelbårne kronprinspar tenker om oss. ♥️

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (4 minutter siden):

Hvis dette viser seg å være en «ulv, ulv»-situasjon, tror jeg den lille tilliten folk har til kongehuset, rakner fullstendig. HM og IA er kommende statsoverhoder. De har en rolle som er større enn dem selv. Det viktigste de gjør er å representere landet og være det norske folks ansikt utad. Det fordrer både god allmennutdannelse og mellommenneskelige ferdigheter. At IA avbryter en bachelor-utdannelse er faktisk helt krise. Som foreldre er det vel også viktigst at datteren (med Norges viktigste jobb) er så godt forberedt på sin livsgjerning som mulig. Det ville jo vært mer enn uforsvarlig å la henne avbryte en universitetsutdannelse, to uker før året er ferdig, nesten uansett hva som har skjedd. Som mor ville jeg insistert på at min datter fullførte året (det er snakk om noen få dager), neste uansett situasjon. 

Hvis det nå viser seg at tronarvingen har avbrutt en universitetsutdanning fordi moren er på en sjekk på sykehuset, for en sykdom hun har hatt i åtte år, og som man senest før jul gikk ut å sa at kunne ende med transplantasjon, så er det jo nesten absurd. Alle i familien samt hele det norske folk har vært forberedt på en mulig forverring i mange måneder. Hva haster så fryktelig akkurat nå at IA må avbryte studiene? Og når det er sagt; kongen og dronningen virker ikke å være bekymret, ingen av dem har reist hjem fra sine oppdrag i dag. Ville ikke de stått ved sin sønns side hvis kona hans lå for døden, og barnebarna snart kunne miste sin mor? 

Så hvorfor avbryter IA utdannelsen sin? Vi vet jo at ingen i familien der har tatt noen utdanning, bortsett fra HM. Ikke SM, ikke Marius, ingen av kusinene. Hvorfor Norges kongefamilie ikke ser på høyere utdanning som en viktig greie, er for meg helt ubegripelig. I det «virkelige» liv ville en ung voksen med kun videregående utdanning knapt få seg jobb på McDonalds. Og IA skal representere interessene til et helt folk!

Så at IA nå heller ikke skal fullføre høyere utdanning, er som sagt, helt krise og totalt ubegripelig. Hvis det er evnene det står på, så mener jeg at det norske folk må få muligheten til å velge seg et statsoverhode som vet hvordan verden fungerer, litt mer enn det man lærer i samfunnsfag og KRLE på videregående skole. Håper noen journalister med guts og integritet, graver litt mer i dette. 

Vi har jo fått vite at de ønsket å være sammen, flokken. Alt for flokken, som vi vet. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Vi har jo fått vite at de ønsket å være sammen, flokken. Alt for flokken, som vi vet. 

Litt sånn «vi får jo penga uansett, så hva er poenget med høyere utdannelse»? 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
MissLucy skrev (9 minutter siden):

Det er en fil ( flere filer, forresten ) som utfordrer. Nikolic skrev i en av dem, til Epstein - «She wants to carry your child» 

Du kan google selv vedr. kilde. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Men hvor er Sverre Magnus???

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krimskrans skrev (3 minutter siden):

Forbereder seg til vm

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Litt sånn «vi får jo penga uansett, så hva er poenget med høyere utdannelse»? 

De lever og leker, all inclusive på skattebetalernes penger. Nå jobbes det i tillegg lite. 
Sjansen for en VM tur er ganske så aktuell nå, vil jeg anta. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Krimskrans skrev (7 minutter siden):

Kronprinsen uttalte nylig at han driver på med å finne sin egen vei. Vi vet ikke mer fordi det gis ingen informasjon annet enn at kongehuset i utgangspunktet ikke har noen plan for ham til å gjøre jobber for dem. 
Helt utrolig med den skrikende mangel på ressurser, som i folk. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Kronprinsen uttalte nylig at han driver på med å finne sin egen vei. Vi vet ikke mer fordi det gis ingen informasjon annet enn at kongehuset i utgangspunktet ikke har noen plan for ham til å gjøre jobber for dem. 
Helt utrolig med den skrikende mangel på ressurser, som i folk. 

Har han gått seg bort?? På ville veier, kanskje… 🤭😂

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Sgirl skrev (4 minutter siden):

Forbereder seg til vm

Trolig gjør han det, om så at han drar alene. Likevel vil det være en feil prioritering gitt det faktum at det knapt er folk til å representere her til lands. Det er mye viktigere enn å dra på guttetur til fotball-VM. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...