Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Aricia skrev (15 minutter siden):

⬇️

Kronprinsen oppgir ikke VM som noen grunn til å reise hjem én dag tidligere. Hvis det er det du prøver å si i innlegget ditt sitert øverst her er det faktisk ren løgn.

Han svarer på et spørsmål. Og det han i bunn og grunn svarer er "Nei, det skal vi ikke/ neppe/ med all sannsynlighet ikke". Men for at ikke alle norske menn i hus og hytte skal bli alt for lei seg fordi han ikke er like sveiseblindt opptatt av bare VM om dagen som de er, så smiler og ler han høflig og forsikrer om at joda, selv en kronprins som tenker på alt annet av alvorlig bekymringsverdige ting om dagen synes jo at fotball er veldig gøy!

Det var ikke det jeg prøvde å si i det hele tatt,  han oppga helsen til MM men da er det rart at det ikke er utelukket å dra på fotball vm i usa er det jeg sier. 

Endret av FruR
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke Rikshospitalet en inngang for kongelige som skal legges inn? 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
FruR skrev (Akkurat nå):

Det var ikke det jeg prøvde å si i det hele ttt han oppga helsen til MM men da er det rart at det ikke er utelukket å dra på fotball vm i usa er det jeg sier. 

Hvorfor skal han utelukke det? Du aner jo ikke hva som skjer. Nå vet i hvertfall at det er noe som skjer i dag, det de kom hjem til, men du vet ikke at han ikke er tilbake på jobb om 2 uker ? 

• Liker 5
Skrevet
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Ser ut som hun har pakket med for overnatting. Huff, fikk vondt av dem alle med de bildene . 

Åja, du kommenterte det før meg. Enig.

• Liker 3
Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Det var ikke det jeg prøvde å si i det hele ttt han oppga helsen til MM men da er det rart at det ikke er utelukket å dra på fotball vm i usa er det jeg sier. 

Ok. Jeg er uenig i det fortolkningen din der som sagt: Det han i praksis sier, på sitt diplomatiske vis og på spørsmål fra media er at det i praksis ER utelukket. 

• Liker 7
Skrevet
Wanda_2025 skrev (2 minutter siden):

Har ikke Rikshospitalet en inngang for kongelige som skal legges inn? 

Neppe. Siden svært mye foregår åpent, mht. uttalelser fra både konge og kronprins, familiemedlem kommer hjem fra andre siden av kloden og kronprinsen korter ned på et offisielt oppdrag, så skjer det mye for folk å få med seg. 

Men; Det foreligger ingen pressemelding fra slottet. Merkelig. Skal MM inn på sykehuset for en grundig undersøkelse, eller hva skjer? Det er som om de rigger for enormt mange presseoppslag. Hvorfor gjøres det så amatørmessig? 
Selvsagt skygger dette over alt av Epstein og MBH, enn så lenge, men de sakene forsvinner ikke pga at en presseavdeling ved slottet ser ut til å ha fått fri. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Eufemia- skrev (5 minutter siden):

Det foreligger ingen pressemelding fra slottet. Merkelig. Skal MM inn på sykehuset for en grundig undersøkelse, eller hva skjer? Det er som om de rigger for enormt mange presseoppslag. Hvorfor gjøres det så amatørmessig? 
Selvsagt skygger dette over alt av Epstein og MBH, enn så lenge, men de sakene forsvinner ikke pga at en presseavdeling ved slottet ser ut til å ha fått fri. 

Jeg vet ikke. Men hvis jeg  skal synse noe så ser det ut som at MM skal settes opp på en donorliste? Og pressemeldingen kommer etter innleggelsen? Kan det se ut som at fotografene er tipset? Eller har de ligget i buskene på lur fra i går kveld?

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (51 minutter siden):

Hvis han hadde svart surt om VM, ville kritikken vært at han prioriterer flokken sin og bryr seg ikke om jobben. Men siden han gjør jobben sin, så må han kritiseres for å smile når flokken har det vanskelig.

-Pusheen- skrev (48 minutter siden):

Han kan ikke vinne her.

Fins det virkelig ingenting mellom sur og spøkefull??

Hva med, tja, nøytral og alvorlig?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Wanda_2025 skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke. Men hvis jeg  skal synse noe så ser det ut som at MM skal settes opp på en donorliste? Og pressemeldingen kommer etter innleggelsen? Kan det se ut som at fotografene er tipset? Eller har de ligget i buskene på lur fra i går kveld?

Eller at de i dag får resultater og vurderinger fra legen: skal hun settes på liste pga forventet levetid, og er hun fortsatt i god nok tilstand til å tåle transplantasjon. Det er i så fall det man med rette kan kalle en skjebnetime, og dermed veldig forståelig at HM ville være med. Og at IA er kommet hjem.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
NedOpp skrev (Akkurat nå):

Eller at de i dag får resultater og vurderinger fra legen: skal hun settes på liste pga forventet levetid, og er hun fortsatt i god nok tilstand til å tåle transplantasjon. Det er i så fall det man med rette kan kalle en skjebnetime, og dermed veldig forståelig at HM ville være med. Og at IA er kommet hjem.

Ja, det kan man si. 

• Liker 1
Skrevet
monos skrev (4 minutter siden):

Fint å se at MM går selv inn på sykehuset, selv om det slår hull på manges helt ville spekulasjoner om at MM er dødssyk, under operasjon og alt mulig annet.

Personer med så ødelagte lunger at det kreves transplantasjon går ikke selv inn døra fra bilen.

Hun bærer til og med eget oksygenapparat. 

Personlig forstår jeg ikke PR-strategien til slottet på noe som helst nivå for dagen. Hvorfor var det viktig at HM kom hjem en dag før, når MM er kvikk nok til å gå selv helt fint. For prøver?

Som både Epstein og MBH-komplekset er det noe som skurrer. Det er litt som når MM sa at hun opplevde en episode som vanskelig hos Epstein og så ikke utfyller hva dette var. Da blir det spekulasjoner, om dette er en villet strategi eller enormt vedvarende dårlig PR-håndtering får noen andre bestemme.

Hun hadde ikke på det nesekateteret da hun ankom ifølge bildene på tv2.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Enda en tulling skrev (4 minutter siden):

Fins det virkelig ingenting mellom sur og spøkefull??

Hva med, tja, nøytral og alvorlig?

Han var jo ganske nøytral da han svarte "vi får se litt på det, det er jo en balanse med kronprinsessens sykdom om vi kan reise". Han smilte faktisk ikke en eneste gang da han sa den setningen, men han senket øyenbrynene litt da han sa det. Som da indikrerer at det han sier, er alvorlig. Kun et lite smil når han innledningsvis svarer på det, og sier "det er jo veldig gøy med fotball". Han ler litt når han legger trykk på at det er helt sikkert at de skal følge med på VM. Men han var jo faktisk rimelig nøytral her. Så ser ikke kritikken.

Rundt 6 minutter inn.

VG

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Enda en tulling skrev (2 timer siden):

Det er jo en ganske heftig påstand du kommer med selv også, at hun snart er død...

Men ut fra det som faktisk har blitt sagt, vet man absolutt ingenting om hva som feiler henne, og det er jo noe av problemet når mange både her, i media og andre steder allerede har planlagt både transplantasjon og begravelse.
Joda, hun har lungesykdommen, men er det i det hele tatt nødvendigvis den som er årsaken til hennes "forverrede helse"?
Kan jo være noe annet, noe psykisk til og med hvis hun stresser fælt ifm rettssaken f.eks. Sier ikke at det er slik, bare et forslag for å påpeke at det fins andre alternativer.

@Johan uten land skrev da ikke at mm snart er død. Men kan  få en dødsdom. Og det er ikke en feil påstand med denne sykdommen hun har. 

lunge sykdom/broblemer kan medføre en god del andre følge problemer. Når du ikke får inn nok oksygen, så blir energien sterkt redusert. Bla ikke nok til å bære egen oksygen maskin.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tipper hun er på Rikshospitalet for å ta alle undersøkelser som skal til før en donasjon. Så da havner hun nok i køen, og venter på de riktige lungene som passer til henne. Hvis så, så må hun/de være klar på kjempekort varsel. 

Tror nok ikke hun skal inn til operasjon nå i dag. Da hadde alt vært mer hektisk.

Og til dere som tror at man er frisk raskt etter å ha fått et nytt organ, så stemmer ikke dette. Og det er en nervepirrende tid etterpå for å se om kroppen støter fra seg de nye organene.

Det var nok en god grunn til at Haakon reiste hjem en dag tidligere.

Endret av Viki6
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle jeg tro det?
Riktignok har jeg ikke så høye tanker om disse menneskene, men at de skal ha planlagt transplantasjon flere dager i forveien blir vel litt i overkant.

Er det i det hele tatt noe som tilsier at de er på vei til noe som er helserelatert?

Nei, de er på Rikshospitalet med overnattingsbagger for å se på fotball. Åpenbart ikke noe helserelatert. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
NedOpp skrev (13 minutter siden):

Enig med deg, selvsagt ønsker de å være med på det og bør få lov uten å kritiseres 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

@Johan uten land skrev da ikke at mm snart er død. Men kan  få en dødsdom. Og det er ikke en feil påstand med denne sykdommen hun har. 

lunge sykdom/broblemer kan medføre en god del andre følge problemer. Når du ikke får inn nok oksygen, så blir energien sterkt redusert. Bla ikke nok til å bære egen oksygen maskin.

En dødsdom har vi strengt tatt alle. Bare spørs hvor lang tid det tar.

Hun har allerede i mange år hatt en sykdom som hun vil dø av om hun ikke rekker å dø av noe annet først.
Så "dødsdom" i denne sammenhengen gir bare mening dersom det er nær forestående.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (9 minutter siden):

Nei, de er på Rikshospitalet med overnattingsbagger for å se på fotball. Åpenbart ikke noe helserelatert. 

Ok, ser nå at flere har sett henne i media på vei til sykehus.
Var litt rask der, sitter ikke klistret til TV er jeg redd. Har faktisk ingen....

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...