Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (32 minutter siden):

Hvis man skal påstå at kronprinsen FÔRET media med noe i løpet av Japan-besøket, så må et minstekrav være at man tar utgangspunkt i det han fokuserte på i innledningene til møtene med pressen, der han selv tok ordet og fritt fokuserte på det han selv ønsket.

Jeg kan opplyse om at det han la all vekt på der var JAPAN, og norske interesser i landet, med fokus på ulike samarbeidsområder mellom de to nasjonene.

Alt det andre, VM, MMs sykdom, ekteskapsråd osv, var svar ikke på pressens spørsmål generelt, men på den NORSKE pressens spørsmål. 

Godt presisert.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (4 minutter siden):

og så kan jeg selvsagt minne om at hun selv har omtalt en mann som fikk henne til å føle seg som verdens vakreste. Hun fulgte opp med å legge til at hun videre måtte finne ham et annet sted. Altså; en ny mann, et nytt sidesprang. Dette kommer frem av filene hvor hun har betrodd seg. 

Kvalitet, sier du? 

Ja, dette er et eksempel på ting som pressen ville tatt mer tak i om de var så "onde" og sensasjonslystne som enkelte skal ha det til.

HM sier senest i går at "vi er jo en familie som liker å være sammen". Javel, men kona er jo da åpenbart på leting etter ting hun savner i dette ekteskapet, jfr hennes egne mailer om sorg over tap av én mann, nå må hun lete videre osv.

Eneste løsning på dette må jo være at dette er et proforma ekteskap, og at de ikke er følelsesmessig investert i hverandre i det vi kan kalle romantisk sammenheng.

Jeg skjønner at familien vil stå sammen i kriser, men her er jo de fleste krisene skapt av de selv og tidligere har jo da MM sin løsning på "krevende" perioder vært å vende blikket ut av ekteskapet.

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Sa de ikke at at han og IA skulle hjem pga helsen til MM mener du? Det er jo veldig gøy med fotball-VM. Så vi får se litt på det, for det er jo en balanse med kronprinsessens sykdom, om vi kan reise. Så vi får heller komme tilbake til det.https://www.fvn.no/sport/i/e753B9/kronprinsen-avventer-vm-beslutning-vi-faar-se-litt-paa-det

⬇️

Aricia skrev (18 timer siden):

Når journalister stiller kronprinsen på offisielt besøk i Japan spørsmål om kongelig deltakelse på tribunen i fotball-VM, så er det ikke fordi akkurat den og den journalisten er så skrekkelig opptatt av fotball selv, men fordi en journalists jobb er å spørre om det folk er opptatt av.

Når en kronprins SVARER på slike spørsmål med å passe godt på å understreke at fotball jo er veldig gøy, med så stort smil som mulig, så er det heller ikke nødvendigvis noe uttrykk for hva kronprinsen SELV mener om akkurat det akkurat nå (midt i multiple familiekriser), men det er for å respondere på og speile den store begeistringen i det norske folk for at det norske landslaget faktisk skal delta i VM igjen nå. Når kronprinsen svarer slik er det dermed for å GJØRE JOBBEN SIN. 

Når kronprinsen forsikrer at fotball-VM er veldig gøy, så er det altså for å være kronprins for det norske folk etter alle kunstens regler, gjennom å anerkjenne og bekrefte det veldig mange nordmenn er opptatt av akkurat nå, samtidig som alle skjønner at han samtidig ikke kan rømme fra den alvorlige helsesituasjonen Mette-Marit befinner seg i.

Det går an å bare tenke seg litt om, og finne fram et snev av empati og sosiale antenner, så er det ikke noe problem å ta alt han sier i beste mening. For å si det sånn.

Kronprinsen oppgir ikke VM som noen grunn til å reise hjem én dag tidligere. Hvis det er det du prøver å si i innlegget ditt sitert øverst her er det faktisk ren løgn.

Han svarer på et spørsmål. Og det han i bunn og grunn svarer er "Nei, det skal vi ikke/ neppe/ med all sannsynlighet ikke". Men for at ikke alle norske menn i hus og hytte skal bli alt for lei seg fordi han ikke er like sveiseblindt opptatt av bare VM om dagen som de er, så smiler og ler han høflig og forsikrer om at joda, selv en kronprins som tenker på alt annet av alvorlig bekymringsverdige ting om dagen synes jo at fotball er veldig gøy!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
FruR skrev (8 minutter siden):

Sa de ikke at at han og IA skulle hjem pga helsen til MM mener du? Det er jo veldig gøy med fotball-VM. Så vi får se litt på det, for det er jo en balanse med kronprinsessens sykdom, om vi kan reise. Så vi får heller komme tilbake til det.https://www.fvn.no/sport/i/e753B9/kronprinsen-avventer-vm-beslutning-vi-faar-se-litt-paa-det

Nå siterte du riktig 

Skrevet
Eufemia- skrev (10 minutter siden):

Du må mene akkurat hva du vil om dette. 
Kvaliteten på et ekteskap valideres etter hvordan man agerer i ulike situasjoner når livet byr på utfordringer. Jeg har løftet noe, igjen, og så kan jeg selvsagt minne om at hun selv har omtalt en mann som fikk henne til å føle seg som verdens vakreste. Hun fulgte opp med å legge til at hun videre måtte finne ham et annet sted. Altså; en ny mann, et nytt sidesprang. Dette kommer frem av filene hvor hun har betrodd seg. 

Kvalitet, sier du? 

Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Det kan jo være kvalitet for HM. Han har meget spesiell smak.

Ja, det trer frem et inntrykk av det gjennom hva som er kommet frem i filene. 
Han valgte en alenemor som livsledsager. Han ser ut til å godta en del andre ikke ville ha akseptert. Så spørs det hvor mye han visste om sidespranget MM omtaler i filene. Lever de i et såkalt åpent ekteskap? Det er ikke unaturlig å stille det spørsmålet på bakgrunn av hennes egne ord om en mann som fikk henne til å føle seg som verdens vakreste kvinne. Hjelpes, sier jeg. Vi snakker om en voksen kvinne, en gift kvinne med flere barn - OG hun er kronprinsesse av Norge. 

Noe du ønsker å utdype her? 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ser ut som hun har pakket med for overnatting. Huff, fikk vondt av dem alle med de bildene . 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
keops skrev (8 minutter siden):

Ja, dette er et eksempel på ting som pressen ville tatt mer tak i om de var så "onde" og sensasjonslystne som enkelte skal ha det til.

HM sier senest i går at "vi er jo en familie som liker å være sammen". Javel, men kona er jo da åpenbart på leting etter ting hun savner i dette ekteskapet, jfr hennes egne mailer om sorg over tap av én mann, nå må hun lete videre osv.

Eneste løsning på dette må jo være at dette er et proforma ekteskap, og at de ikke er følelsesmessig investert i hverandre i det vi kan kalle romantisk sammenheng.

Jeg skjønner at familien vil stå sammen i kriser, men her er jo de fleste krisene skapt av de selv og tidligere har jo da MM sin løsning på "krevende" perioder vært å vende blikket ut av ekteskapet.

🎯  Gode refleksjoner basert på kjent informasjon. 

I NRK-intervjuet refererte de til den kongelige gjerningen som et prosjekt de har felles. Når ble en kongelig rolle og deres gjerning et prosjekt! Det er rent pinlig og muligens også latterlig å høre dem omtale rollene sine og gjerning/representasjon som et prosjekt. 
Det er direkte feil, og det er en total mangel på rolleforstand. Google gjerne ordet. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Aricia skrev (15 minutter siden):

⬇️

Kronprinsen oppgir ikke VM som noen grunn til å reise hjem én dag tidligere. Hvis det er det du prøver å si i innlegget ditt sitert øverst her er det faktisk ren løgn.

Han svarer på et spørsmål. Og det han i bunn og grunn svarer er "Nei, det skal vi ikke/ neppe/ med all sannsynlighet ikke". Men for at ikke alle norske menn i hus og hytte skal bli alt for lei seg fordi han ikke er like sveiseblindt opptatt av bare VM om dagen som de er, så smiler og ler han høflig og forsikrer om at joda, selv en kronprins som tenker på alt annet av alvorlig bekymringsverdige ting om dagen synes jo at fotball er veldig gøy!

Det var ikke det jeg prøvde å si i det hele tatt,  han oppga helsen til MM men da er det rart at det ikke er utelukket å dra på fotball vm i usa er det jeg sier. 

Endret av FruR
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Har ikke Rikshospitalet en inngang for kongelige som skal legges inn? 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
FruR skrev (Akkurat nå):

Det var ikke det jeg prøvde å si i det hele ttt han oppga helsen til MM men da er det rart at det ikke er utelukket å dra på fotball vm i usa er det jeg sier. 

Hvorfor skal han utelukke det? Du aner jo ikke hva som skjer. Nå vet i hvertfall at det er noe som skjer i dag, det de kom hjem til, men du vet ikke at han ikke er tilbake på jobb om 2 uker ? 

• Liker 5
Skrevet
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Ser ut som hun har pakket med for overnatting. Huff, fikk vondt av dem alle med de bildene . 

Åja, du kommenterte det før meg. Enig.

• Liker 3
Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Det var ikke det jeg prøvde å si i det hele ttt han oppga helsen til MM men da er det rart at det ikke er utelukket å dra på fotball vm i usa er det jeg sier. 

Ok. Jeg er uenig i det fortolkningen din der som sagt: Det han i praksis sier, på sitt diplomatiske vis og på spørsmål fra media er at det i praksis ER utelukket. 

• Liker 6
Skrevet
Wanda_2025 skrev (2 minutter siden):

Fotografen varslet på forhånd. Diana Spencer var en mester i dette. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Wanda_2025 skrev (2 minutter siden):

Neppe. Siden svært mye foregår åpent, mht. uttalelser fra både konge og kronprins, familiemedlem kommer hjem fra andre siden av kloden og kronprinsen korter ned på et offisielt oppdrag, så skjer det mye for folk å få med seg. 

Men; Det foreligger ingen pressemelding fra slottet. Merkelig. Skal MM inn på sykehuset for en grundig undersøkelse, eller hva skjer? Det er som om de rigger for enormt mange presseoppslag. Hvorfor gjøres det så amatørmessig? 
Selvsagt skygger dette over alt av Epstein og MBH, enn så lenge, men de sakene forsvinner ikke pga at en presseavdeling ved slottet ser ut til å ha fått fri. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Eufemia- skrev (5 minutter siden):

Det foreligger ingen pressemelding fra slottet. Merkelig. Skal MM inn på sykehuset for en grundig undersøkelse, eller hva skjer? Det er som om de rigger for enormt mange presseoppslag. Hvorfor gjøres det så amatørmessig? 
Selvsagt skygger dette over alt av Epstein og MBH, enn så lenge, men de sakene forsvinner ikke pga at en presseavdeling ved slottet ser ut til å ha fått fri. 

Jeg vet ikke. Men hvis jeg  skal synse noe så ser det ut som at MM skal settes opp på en donorliste? Og pressemeldingen kommer etter innleggelsen? Kan det se ut som at fotografene er tipset? Eller har de ligget i buskene på lur fra i går kveld?

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (51 minutter siden):

Hvis han hadde svart surt om VM, ville kritikken vært at han prioriterer flokken sin og bryr seg ikke om jobben. Men siden han gjør jobben sin, så må han kritiseres for å smile når flokken har det vanskelig.

-Pusheen- skrev (48 minutter siden):

Han kan ikke vinne her.

Fins det virkelig ingenting mellom sur og spøkefull??

Hva med, tja, nøytral og alvorlig?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Wanda_2025 skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke. Men hvis jeg  skal synse noe så ser det ut som at MM skal settes opp på en donorliste? Og pressemeldingen kommer etter innleggelsen? Kan det se ut som at fotografene er tipset? Eller har de ligget i buskene på lur fra i går kveld?

Eller at de i dag får resultater og vurderinger fra legen: skal hun settes på liste pga forventet levetid, og er hun fortsatt i god nok tilstand til å tåle transplantasjon. Det er i så fall det man med rette kan kalle en skjebnetime, og dermed veldig forståelig at HM ville være med. Og at IA er kommet hjem.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...