Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Næmmin skrev (1 minutt siden):

Virkelig. Datteren også, som har igjen kort tid utenlands bare før ferie? Og viss man ønsker å tåkelegge og ligge lavt og bla bla var kanskje de tilgjengelige fine pårørende å bruke frem til HM kom hjem. Litt løsningsorientert er det lov å være 

Hva er det du kritiserer egentlig?

Mener du at de som står i situasjonen, og vet hva som skjer, ikke har evne til å ta en fornuftig vurdering av hva som trengs? Dette vet du bedre enn dem?

• Liker 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (17 timer siden):

Vi er enig i at disse sakene er stygge for tilliten til monarkiet. Både siden de faktisk har skjedd, men også fordi håndteringen har vært rævva. 

Når det kommer til å være en god ambassadør for Norge, så var det vel nøyaktig det han forsøkte nå i Japan. Og jeg synes det var fint at han dro, og jeg synes også det er fair at han reiste hjem en dag tidligere. Så får vi se om han klarer å gjenoppbygge tilliten hos de som har mistet den. Den nyeste meningsmålingen jeg fant, er fra i mars. Mulig det har kommet en nyere, men i den fra i mars tror altså 80% at han vil fungere svært eller ganske godt som monark. Det er jo allerede et rimelig høyt tall.

nrk

Personlig mener jeg at kronprinsparet må gå av og at det ikke er mulig å gjenoppbygge noe tillit. 

Men om de skulle gjennoppbygget tillit så måtte de vist at de er til å stole på, at de angrer og at de har sympati for andre enn dem selv. Det gjør de ikke. 

Kronprinsparet klarer ikke svare ærlig på spørsmål.  De nekter i de fleste tilfeller å svare på spørsmål og de få gangene de svarer på spørsmål så lyver de. I stedet for å vise at de har sympati med ofrene så bruker de all deres tid til   å prøve å få oss til å synes synd på dem.  Kronprinsparet viser de samme holdningene som gjorde at de hadde null problem med å være venn med Epstein selv om de visste hva slags forbrytelser han drev med. Det er en ekstrem narsissisme.

De har ikke en gang sagt unnskyld til ofrene.  Det var ett  av Epsteins ofre som forsøkte å møte Mette-Marit for å få en beklagelse og da svarte Mette gjennom kommunikasjonsjefen at Mette føler seg for syk til å møte noen.   Det er vanskelig å bli frekkere. 

Mette-Marit var ikke villig til å gi en skriftlig beklagelse heller fordi offeret ville ha en beklagelse hvor Mette-Marit  innrømte at hun  visste  i hvert fall om noen av overgrepene Epstein hadde gjort. Det er som kjent Mette-Marit ikke villig til å gi. 

Det er forskjell på tillit og sympati. Det er trist at Mette-Marit er syk og der trist for Haakon å ha en kone som er syk. Men det betyr ikke at de er skikket til å bli konge og dronning.    Er du lærer og det kommer frem at du bruker arbeidstiden din på å flørte med favoritt-pedoen din og at du brukte egenmeldingene dine til å besøke favoritt-pedoen din i USA så hadde du mistet jobben selv om har en lungesykdom.

Haakon har høy oppslutnng i dag fordi mediene skjermer han.  Han har ikke høy oppslutning fordi han har lagt alle kortene på bordet og folket har sagt  vi har fortsatt tillit til deg.   Mette-Marit hadde høy oppslutning i 2012.  Det betyr ikke at folket aksepterte at hun flørtet med en pedo. Det betyr kun at folket ikke visste hva hun drev med. 

Endret av SVK
  • Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Mener du at de som står i situasjonen, og vet hva som skjer, ikke har evne til å ta en fornuftig vurdering av hva som trengs? Dette vet du bedre enn dem?

Så langt kan jeg ikke si annet enn at statistikken er i min favør der ja dessverre 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Hørtes ut som dette ble kastet litt brått på dem, særlig siden HM hadde planlagt å være på jobb lengre i utgangspunktet. At noe blir gjort i hui og hast når ting kommer uventet, er ikke så rart egentlig. Hadde de hadde litt bedre tid til å forberede seg mentalt, så kanskje de også hadde lagt opp kabalen i forhold til reise annerledes. Hvem vet. Det ble jo uansett synlig i kalenderen at HM kuttet en hel dag, og da var det vel like greit å si noe om det. Og de som følger med, eller de som gidder å sjekke, vil vel også oppdage at IA ikke kun reiser hjem på ferie. Som sagt, hadde dette ikke blitt nærmest kastet på dem slik jeg forsto at det ble, hadde de kanskje svart annerledes eller ikke vært så åpen om ting som nå. De får jo uansett kritikk for å både si for lite og for mye, så jeg vet ikke helt hva som er best.

I hvilken grad de var forbrendt vet vi lite om, men de har en egne kommunikasjonsrådgivere de kan bruke når de har behov for det.

Jeg har ikke kritisert de for å si for mye. De velger selv hva de ønsker å si, og hvor mye de vil involvere offentligheten i MM sin sykdom. 

Jeg ville ikke gjort det på denne måten selv, ut fra hvilke behov jeg har, men dette er er vel hvordan de ønsker det da. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Hun sier hva hun mener, akkurat som du gjør. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
monos skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår at dette er vanskelig. Jeg forstår bare ikke hvordan man veksler heler tiden mellom å dele dramatiske nyheter, og så nekte å forholde seg til dem i det neste øyeblikk når det er ukomfortabelt og ikke noe som kan skape sympati.

Var virkelig den seansen med legen på Riksen samme dag som filene ble sluppet så akutt når hun fortsatt ikke er på noen liste 6 måneder etter, eller er det bare MBHs rettssak som skyver på ukomfortable ting?

Nå er det vel media (og oss i tråden) som har gjort dette til å bli så dramatisk. "Kronprinsessens helsesituasjon" som HM har sagt, er jo en ganske nøytral setning i seg selv. Hva er det de nekter å forholde seg til? Å svare på spørsmål som går direkte på detaljer omkring MMs helse? For det er det vel ikke noen som har krav på å vite, uansett hvor nysgjerrige vi er. Jeg tipper at informasjonen kommer senere uansett. Men kanskje ikke mens de står midt i det. 

Og hva som er nødvendig og ikke ifht hennes helse, har jeg ikke noen formening om, for jeg vet ikke nok om helsen hennes.

• Liker 8
Skrevet
Næmmin skrev (6 minutter siden):

Virkelig. Datteren også, som har igjen kort tid utenlands bare før ferie? Og viss man ønsker å tåkelegge og ligge lavt og bla bla var kanskje de tilgjengelige fine pårørende å bruke frem til HM kom hjem. Litt løsningsorientert er det lov å være 

Er det ikke flott at IA har mulighet til å være her? Det er jo ikke lang sommerferie i Australia nå. Den er rundt juletider. Ser ikke noe problem med dette. Hva så om hun f.eks utsetter utdannelsen et år? Det er kun hennes valg. Syns det er litt stygt av folk å dømme henne for å komme hjem. Især hvis det nå er sånn at MM skal i kø for transplantasjon.

• Liker 8
  • Hjerte 3
Skrevet
SVK skrev (6 minutter siden):

Personlig mener jeg at kronprinsparet må gå av og at det ikke er mulig å gjenoppbygge noe tillit. 

Men om de skulle gjennoppbygget tillit så måtte de vist at de er til å stole på, at de angrer og at de har sympati for andre enn dem selv. Det gjør de ikke. 

Kronprinsparet klarer ikke svare ærlig på spørsmål.  De nekter i de fleste tilfeller å svare på spørsmål og de få gangene de svarer på spørsmål så lyver de. I stedet for å vise at de har empati med ofrene så bruker de all sin tid på  å prøve å få oss til å synes synd på dem.  Kronprinsparet viser de samme holdningene som gjorde at de hadde null problem med å være venn med Epstein selv om de visste hva slags forbrytelser han drev med. Det er en ekstrem narsissisme.

De har ikke en gang sagt unnskyld til ofrene.  Det var ett offer som forsøkte å møte Mette-Marit for å få en beklagelse og da svarte Mette gjennom kommunikasjonsjefen at Mette føler seg for syk til å møte noen.  Mette gjorde seg selv til offer da et av Epsteins ofre spurte om en beklagelse. Det er vanskelig å bli frekkere.  For det offeret ville var en ekte beklagelse og i en ekte beklagelse så må man innrømme minst noe av det man har gjort galt. Mette ville ikke innrømme at hun visste at Epstein var en barneovergriper. 

Det er forskjell på tillit og sympati. Det er trist at Mette-Marit er syk og der trist for Haakon å ha en kone som er syk. Men det betyr ikke at de er skikket til å bli konge og dronning.    Er du lærer og det kommer frem at du bruker arbeidstiden din på å flørte med favoritt-pedoen din og at du brukte egenmeldingene dine til å besøke favoritt-pedoen din i USA så hadde du mistet jobben selv om har en lungesykdom.

Haakon har høy oppslutnng i dag fordi mediene skjermer han.  Han har ikke høy oppslutning fordi han har lagt alle kortene på bordet og folket har sa vi har fortsatt tillit til deg.   Mette-Marit hadde høy oppslutning i 2012.  Det betyr ikke at folket aksepterte at hun flørtet med en pedo. Det betyr kun at folket ikke visste hva hun drev med. 

👏

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
SVK skrev (5 minutter siden):

Kronprinsparet klarer ikke svare ærlig på spørsmål.  De nekter i de fleste tilfeller å svare på spørsmål og de få gangene de svarer på spørsmål så lyver de. I stedet for å vise at de har empati med ofrene så bruker de all sin tid på  å prøve å få oss til å synes synd på dem.  Kronprinsparet viser de samme holdningene som gjorde at de hadde null problem med å være venn med Epstein selv om de visste hva slags forbrytelser han drev med. Det er en ekstrem narsissisme.

De har ikke en gang sagt unnskyld til ofrene.  Det var ett offer som forsøkte å møte Mette-Marit for å få en beklagelse og da svarte Mette gjennom kommunikasjonsjefen at Mette føler seg for syk til å møte noen.  Mette gjorde seg selv til offer da et av Epsteins ofre spurte om en beklagelse. Det er vanskelig å bli frekkere.  For det offeret ville var en ekte beklagelse og i en ekte beklagelse så må man innrømme minst noe av det man har gjort galt. Mette ville ikke innrømme at hun visste at Epstein var en barneovergriper. 

Haakon har høy oppslutnng i dag fordi mediene skjermer han.  Han har ikke høy oppslutning fordi han har lagt alle kortene på bordet og folket har sa vi har fortsatt tillit til deg.   Mette-Marit hadde høy oppslutning i 2012.  Det betyr ikke at folket aksepterte at hun flørtet med en pedo. Det betyr kun at folket ikke visste hva hun drev med. 

Og det kan godt hende at oppslutningen forandrer seg, spesielt når de selv blir konge og dronning. Jeg trenger ikke monarki, men når vi først har det, så har vi ikke noe annet valg enn å vente og se hvordan de blir som konge og dronning. Kanskje det går bra og at oppslutningen holder seg, eller kanskje det går til helvete. Så kan man jo selv stemme på partier som er imot monarki osv.

• Liker 5
Skrevet
Viki6 skrev (5 minutter siden):

Er det ikke flott at IA har mulighet til å være her? Det er jo ikke lang sommerferie i Australia nå. Den er rundt juletider. Ser ikke noe problem med dette. Hva så om hun f.eks utsetter utdannelsen et år? Det er kun hennes valg. Syns det er litt stygt av folk å dømme henne for å komme hjem. Især hvis det nå er sånn at MM skal i kø for transplantasjon.

Det som hadde vært VIRKELIG FLOTT er om de kommuniserer ut hva de driver med. I all den tid det er vi, folket, som betaler mye av gildet og det er pga oss de får velte seg i luksus. Det hadde vært flott der! Da kunne hatt forståelse og syntes synd på og greier og greier. Sånn de velger å holde på er de et sirkus og beklager, men jeg er ikke så begeistret for det! 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Næmmin skrev (1 minutt siden):

Det som hadde vært VIRKELIG FLOTT er om de kommuniserer ut hva de driver med. I all den tid det er vi, folket, som betaler mye av gildet og det er pga oss de får velte seg i luksus. Det hadde vært flott der! Da kunne hatt forståelse og syntes synd på og greier og greier. Sånn de velger å holde på er de et sirkus og beklager, men jeg er ikke så begeistret for det! 

De har vel kommunisert at det er snakk om alvorlig sykdom? Mener du at vi skal ha tilgang til journalen hennes? Ville du ha lagt ut din på nett? Det går an å ha litt empati selv om man er motstander av monarkiet vel? Vise litt medmenneskelighet.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Næmmin skrev (5 minutter siden):

Hva de driver med? 🧐 Du beskriver det som et sirkus, men vet ikke hva de driver med? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Viki6 skrev (10 minutter siden):

Det er jo ikke lang sommerferie i Australia nå. Den er rundt juletider. 

De har ganske lang ferie nå også faktisk.

Det er studieferie nå frem til og med 7. juni. Etterfulgt av eksamensperiode 9. juni til 20. juni.

Så er det ferie igjen fra 29. juni til og med 2. august.

Dersom hun må ta eksamen senere, skjer det i perioden 28. - 31. juli.

• Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (45 minutter siden):

I samme slengen kan man google "bagatell".

Kronprinsparet tilhører generasjon X, aka. ironigenerasjonen. Det er ikke så enkelt for gen x-ere å bruke et svulstig ord som "gjerning" , og særlig ikke hvis målet er å være troverdig.

Jeg synes vi kan vise litt romslighet i forhold til et litt klønete ordvalg. Det mine gen X-ører hørte var at det var at dette står de sammen om.

En kongelig gjerning er et begrep som er brukt så lenge man kan huske hvordan deres roller blir beskrevet. Det er sjelden at man ytrer gjerningens innhold uten en konservativ tilnærming. 

Du mener at det er en bagatell å påpeke hvor feil det er å beskrive den kongelige gjerning som et prosjekt er dine ord. Det er forunderlig å registrere at du mener at det er svulstig med beskrivelsen som alltid har vært brukt selv av kongeparet. 

Ikke en gang generasjon Z vil tiltrede din tilnærming. Dette fordi ordet «prosjekt» betyr noe helt annet enn hva du forsøker å gjøre til en slags omtrentlig sannhet. 

Vedrørende din siste kommentar, så er det ikke deg som dikterer ytringene i forumet. 

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Enig . Kronprinsparet hadde kjeftet og smelt for krenking av privatlivet deres om dette bildet ikke var planlagt av dem. 

Å. Har de gjort det i andre sammenhenger f.eks. når de har blitt tatt bilder av på vei til å møte Borg Høiby? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Enig . Kronprinsparet hadde kjeftet og smelt for krenking av privatlivet deres om dette bildet ikke var planlagt av dem. 

Om de hadde ønsket å gå under radaren kunne de enkelt fått transport sivilt inn via akuttmottaket. 
Vi får avvente en opplysende pressemelding fra slottet. Noe annet vil være underlig. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg har ikke lest det, men bl.a. Nrk radionyheter har referert til at VG har rapportert at MM ikke står på transplantasjonslisten for nye lunger enda.

Dette ser jeg på som dypt problematisk!

Hvem som står på denne listen SKAL være beskyttet av taushetsplikten!

Er det noen som har sett at VG har oppgitt en kilde til denne påstanden?

Hvis det er slik at Rikshospitalet har personell som forer media, om behandlingsløpet til MM, så er dette alvorlig, svært alvorlig - og straffbart, så lenge MM selv ikke har godtatt at slik informasjon skal offentliggjøres!

• Liker 3
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke lest det, men bl.a. Nrk radionyheter har referert til at VG har rapportert at MM ikke står på transplantasjonslisten for nye lunger enda.

Dette ser jeg på som dypt problematisk!

Hvem som står på denne listen SKAL være beskyttet av taushetsplikten!

Er det noen som har sett at VG har oppgitt en kilde til denne påstanden?

Hvis det er slik at Rikshospitalet har personell som forer media, om behandlingsløpet til MM, så er dette alvorlig, svært alvorlig - og straffbart, så lenge MM selv ikke har godtatt at slik informasjon skal offentliggjøres!

Har ikke lest noe om det, eller hørt om det du nevner nå, før nå. Er det den artikkelen jeg linket til, de snakker om? I så fall står det "uvisst om hun er på lista" der, ikke at hun står/ikke på den? Har ikke sett VG skrive noe annet ang lista, enn denne.

Vg

Endret av -Pusheen-
Markerte sitering
  • Liker 3
Skrevet
Kollontaj skrev (25 minutter siden):

Å. Har de gjort det i andre sammenhenger f.eks. når de har blitt tatt bilder av på vei til å møte Borg Høiby? 

Merkelig at ikke se&hør har publisert noe om all denne kjeftingen hver søndag?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...