Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

Det kan vel være så enkelt som at det er sant at det ikke var et forhold 🤷‍♀️

Hun sier det ikke var det, og det er ikke noe i de filene som viser at det har vært det heller.

Hun hadde nok ikke et romantisk forhold til Epstein. Samtidig må man jo spørre seg hvorfor «fuck» skulle være med i alle epostene deres. Samtalene var jo også seksualiserte. Vi vet jo at hun aldersmessig ikke var hans type, men inntrykket mitt er at han likevel flørtet med henne og hun han. 

Problemet er jo at om vi skal snakke om problematisk omgang, så avslører hun jo at hun har hatt et forhold til en annen mann, som fikk henne til å føle seg vakker, noe hun nå måtte finne et annet sted. Så kan man jo spørre seg om det er en kronprinsesse verdig. Og så var det dette med skandinaviske kvinner som er bedre konemateriale, men who am I to talk? 

Som gift med kronprinsen av Norge så er dette langt unna det man bør kunne forvente. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (41 minutter siden):

Det interessante her synes jeg er hva de forsøker å kommunisere for tiden.

(Og før noen begynner å kjefte: Ja, MM er syk, antakelig veldig syk, og ja, det er synd. Men siden jeg ikke kjenner henne personlig så må jeg også ha lov til å si at det ikke er mer synd på henne enn på tusenvis av andre kronisk syke personer her i landet. Kanskje til og med litt mindre, ettersom hun har et støtteapparat andre bare kan drømme om. Derfor er jeg mest interessert i institusjonen og hvordan de opptrer).

Det er ingen tvil om at kongehuset ønsker max oppmerksomhet rundt helsen til Mette-Marit og at de nærmest dyrker frem spekulasjoner.
Denne kontrollen eller hva det nå var kunne selvfølgelig ha foregått i stillhet. Haakon kunne gjennomført Japan-turen som planlagt, IA kunne fullført semesteret (eller kommet hjem under radaren). I stedet velger de å annonsere at de drar hjem fordi MM er så syk. Ikke rart mange har trodd hun ligger for døden.

Det rare er at statsledere og andre «viktige» personer som regel pleier å avdramatisere sykdom så godt det lar seg gjøre, og i hvert fall ikke hausse det opp. Men her har det blitt kommunisert full krise fra kronprinsen. Det må kunne gå an å spørre om hvorfor de velger å gjøre det på denne måten? Og nei, alle disse halvkvedede visene er ikke «åpenhet».  Det er en kommunikasjonsstrategi som muligens kan slå tilbake hvis den  fortsetter.

Det de prøver å fortelle oss er at MM er veldig veldig veldig syk (men ikke nøyaktig hvor syk) og at vi er en spesielt sammensveiset familie. 
(Litt synd at kongen ødelegger det hele med å jobbe i vei og «nei, det vet jeg svært lite om faktisk». Som om han nesten ikke kjenner dem!)

🎯 Godt resonnement. 
Spørsmålene reiser seg - hvorfor valgte de å gjøre dette så åpenlyst og uten noen form for informasjon. De måtte vite at all dramaet som i praksis ble spilt opp ville generere oppslag i mediene. Og, igjen, hvorfor gjøre det på denne måten? 
Ønsker de fokus bort fra noe - slik som at Aftenposten nå nylig grov opp ny informasjon om MM sin kontakt med Epstein i 2014? 
Kan det være at flokken samles nå fordi dommen mot bonussønnen er like om hjørnet, og at de ønsker at mediene har et annet fokus?

Full krise er kommunisert fra kronprinsen, som du skriver. Jaja, nå er det høyst trolig samlet på Skaugum og nyter muligens raclette eller noe annet flokken har som favorittmat. Alt betalt av oss som betaler skatt. 

Det hele er en svært dårlig mediehåndtering, om ingen håndtering overhodet. Folk blir i praksis holdt for narr når det hauses opp, og så er det bare en alminnelig undersøkelse ved sykehuset der de fleste følger på som støtte. 
Hvilken arroganse er dette! 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet

Har virkelig ikke sett «full krise» kommunisert fra kronprinsen. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Miominoen skrev (1 minutt siden):

Hæ?? Hvordan klarer du å vri denne oppfordringen fra biskopen over til slottet og deres håndtering av informasjon om MM sykdom? Har du lest artikkelen du linker til?

Kirken opplyser i en pressemelding om at det ofte holdes forbønn for Kongen og hans hus, men at det søndag bes særskilt om bønn for kronprinsessen.

– Når en i Kongehuset er alvorlig syk er det naturlig at vi tar dette konkret med i forbønnen, sier ledende biskop Olav Fykse Tveit.

https://www.vg.no/nyheter/i/7pqXAW/biskopene-oppfordrer-til-boenn-for-kronprinsessen?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Det hadde jo vært mer naturlig at kirken kom med dette etter en offisiell uttalelse fra Slottet. De agerer på en vag uttalelse fra kronprinsen om at han synes hun har blitt dårligere. Det er ikke særlig formelt eller faglig begrunnet. Kirken burde jo forholde seg til Slottet, og ikke mediene. 

De er jo ellers opptatt av formaliteter i kirken. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
trønder skrev (1 time siden):

Jeg er helt sikker på at de kunne fått flyttet dagens avtale til i morgen slik at kronprinsen kunne fullført pliktene sine i Japan. Hvis de ville. 

Det hadde helt sikkert vært mulig og flytte avtalen.
Så rigide er de ikke på Rikshospitalet. Hvis en pasient ønsker og ha med en pårørende til konsultasjon og det er umulig akkurat den dagen, er de villig til og finne en ny tid som passer. Vanskeligere er det ikke.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Har virkelig ikke sett «full krise» kommunisert fra kronprinsen. 

Så når kronprinsen reiser hjem tidligere fra Japan, IA reiser hjem fra Australia, begge på grunn av MM sin helsesituasjon, med kjent lungefibrose som har blitt «dårligere», så kommuniserer de ikke full krise? 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Eufemia- skrev (28 minutter siden):

Kommunikasjonen var kameratslig, sa MM i intervjuet. Hun la til at den var sleivete. 
Med kunnskap om mye av innholdet i filene/dialogene som gikk dem imellom, så er jeg dypt sjokkert over at Norges kronprinsesse har gjort dette. Mildt sagt. 
Da må man anta at mye lignende kan ha blitt skrevet til andre bekjente også, siden dette åpenbart er hennes kameratslig, sleivete og private måte å kommunisere på. 

Verdig kongelig? Nei! 

Enig - det er det som er det mest sjokkerende. At landets kronprinsesse kan utvise den type adferd. SÅ uetisk og en så totalt manglende rolleforståelse - skulle ikke tro det var mulig. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Da har IA vært på ny biltur i dag ser jeg, denne gang med lillebror for å besøke storebror i fengselet.

De liker å være sammen, som HM sier.

Så lei av nyheter om denne dysfunksjonelle familien, som velter seg i luksus angivelig fordi de er så samlende.

Endret av keops
  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Det interessante her synes jeg er hva de forsøker å kommunisere for tiden.

(Og før noen begynner å kjefte: Ja, MM er syk, antakelig veldig syk, og ja, det er synd. Men siden jeg ikke kjenner henne personlig så må jeg også ha lov til å si at det ikke er mer synd på henne enn på tusenvis av andre kronisk syke personer her i landet. Kanskje til og med litt mindre, ettersom hun har et støtteapparat andre bare kan drømme om. Derfor er jeg mest interessert i institusjonen og hvordan de opptrer).

Det er ingen tvil om at kongehuset ønsker max oppmerksomhet rundt helsen til Mette-Marit og at de nærmest dyrker frem spekulasjoner.
Denne kontrollen eller hva det nå var kunne selvfølgelig ha foregått i stillhet. Haakon kunne gjennomført Japan-turen som planlagt, IA kunne fullført semesteret (eller kommet hjem under radaren). I stedet velger de å annonsere at de drar hjem fordi MM er så syk. Ikke rart mange har trodd hun ligger for døden.

Det rare er at statsledere og andre «viktige» personer som regel pleier å avdramatisere sykdom så godt det lar seg gjøre, og i hvert fall ikke hausse det opp. Men her har det blitt kommunisert full krise fra kronprinsen. Det må kunne gå an å spørre om hvorfor de velger å gjøre det på denne måten? Og nei, alle disse halvkvedede visene er ikke «åpenhet».  Det er en kommunikasjonsstrategi som muligens kan slå tilbake hvis den  fortsetter.

Det de prøver å fortelle oss er at MM er veldig veldig veldig syk (men ikke nøyaktig hvor syk) og at vi er en spesielt sammensveiset familie. 
(Litt synd at kongen ødelegger det hele med å jobbe i vei og «nei, det vet jeg svært lite om faktisk». Som om han nesten ikke kjenner dem!)

Og hvorfor velger de denne strategien, når de tidligere rundt andre forhold har vært helt tause? 
MM har en alvorlig sykdom, det tror jeg de fleste har fått med seg, det er ingen grunn til og fronte den slik de velger og gjøre nå.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Han spør. 

De har en dialog hvor de gjør en avtale. Altså Mm og Jeffrey Epstein i juni 2014. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Da har IA vært på ny biltur i dag ser jeg, denne gang med lillebror for å besøke storebror i fengselet.

Så lei av nyheter om denne dysfunksjonelle familien, som velter seg i luksus angivelig fordi de er så samlende.

De bare humrer og ler av denne «katt og mus» leken med pressen. Det er smått utrolig å bevitne. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

De har en dialog hvor de gjør en avtale. Altså Mm og Jeffrey Epstein i juni 2014. 

Nei. Hun svarte aldri opp og det vet du. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (5 minutter siden):

Velter man seg i luksus i Oslo kretsfengsel altså? 

Den så jeg ikke komme.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (5 minutter siden):

Og hvorfor velger de denne strategien, når de tidligere rundt andre forhold har vært helt tause? 
MM har en alvorlig sykdom, det tror jeg de fleste har fått med seg, det er ingen grunn til og fronte den slik de velger og gjøre nå.

De fronter den ikke. De blir kjeppjaget av pressen på vei til sykehustime.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
keops skrev (8 minutter siden):

Har de to ærlig talt andre venner? Dette er ikke sarkasme eller ironi, jeg spør helt seriøst.

Endret av Huldra27
  • Liker 7
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

De fronter den ikke. De blir kjeppjaget av pressen på vei til sykehustime.

De har blitt «kjeppjaget» av pressen rundt MBH og Epstein saken og har klart og holde seg tause. De har ingen opplysningsplikt ovenfor pressen ang. MM sykdom.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Junijulia skrev (1 minutt siden):

De har blitt «kjeppjaget» av pressen rundt MBH og Epstein saken og har klart og holde seg tause. De har ingen opplysningsplikt ovenfor pressen ang. MM sykdom.

Nei, på samme måte som det norske folk ikke har plikt til å respektere og se opp til dem. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Junijulia skrev (1 minutt siden):

De har ikke holdt seg tause om Epstein-saken, jf NRK-intervjuet, som er allment kjent.

Mht Borg Høiby: :rope: pågående etterforsknig.

De svarer om sykdom når pressen spør, og de snakket inngående om det i Året med kongefamilien i desember. Det er en viktig ting å gjøre for nasjonen når det gjelder en kommende dronnings alvorlige og livstruende diagnose.

• Liker 5
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...