Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Ja, hvis mamma bare har 1-2 år igjen å leve må man selvsagt haste hjem noen dager før eksamen! 

Make it make sense…

Hvis familien selv bekoster utdannelsen (inkludert sikkerhet) gjør det selvsagt ingenting om hun haler ut tiden i et år ekstra. Men det gjør de ikke. Jeg lurer på hvor mange barn som kunne fått adekvat dysleksi-undervisning, ungdommer som kunne fått hjelp til psykisk helse og eldre som kunne fått noen å snakke med for alle millionene et år ekstra på IA i Australia koster oss… 

….. og det blir nok mange flere enorme pengesummer hvis hun skal drive å fly frem og tilbake hver gang moren er « litt dårligere» . 
Så vidt jeg har skjønt så har hun to og et halvt år igjen av studiene der nede , men nå er det jo langt fra sikkert at hun består eksamen da og i så henseende så blir det vel til å komme hjem for godt…

• Liker 12
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Guinevere skrev (2 timer siden):

Så vår kommende dronning Ingrid Alexandra avslutter studieåret (på et dyrt universitet som ligger på den andre siden av kloden og hvor studiene er sponset av norske skattebetalere) for å komme hjem til Norge. Noe av det første hun gjør er å oppsøke sin kvinnemishandler av en halvbror i fengsel. Ingen skam. Ingen sans for alminnelig rettsfølelse eller i det minste hva som passer seg utad. Det sier seg selv at kongen hadde visst om det hvis MM hadde vært så alvorlig syk at det var grunnlag for å hente hjem familien fra utlandet. Men jeg har ingen problemer med å tro på at dette er et planlagt stunt for å avlede oppmerksomheten fra dommen til MBH. Flokken foran alt. Særkullsbarn går foran alt som heter plikt og folkeskikk. Hva er galt med denne familien? 

Det er mye som er galt med denne familien, dessverre. Jeg vet ikke hva som er verst: At vi har en prinsesse som er gift med en sprø sjaman. Eller at vi har en prinsesse som har god kontakt med sin kriminelle halvbror, og som legger ut et innlegg på Instagram som hun ikke burde ha lagt ut. I tillegg har vi også en kronprinsesse som har hatt god kontakt med en pedofil overgriper, og som har en sønn som snart får en dom (kanskje han havner i fengsel). Vi har en tafatt kronprins og en tafatt konge, som ikke løfter en finger for å gjøre noe med den krisen de nå står i. Og vi aner ingenting om prinsen. 

Endret av Ti.09
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
monos skrev (7 timer siden):

Fint at hun bærte den selv inn på sykehuset da, så kan dette også avfeies og mye av spekulasjonene som flere har holdt på med i tråden angående en døende kronprinsesse opphøre.

Det eneste som gir mening her, både ifm. hennes egen leges uttalelser i desember når Epsteinfilene ble annonsert, og hvordan hun selv går inn på sykehuset, bærer sekk og ikke har på seg nesegrime er at dette er prøver eller kontroll.

Å spekulere i folks død og dårlige helse er virkelig upassende.

Merker dog at hennes leges hastverk med den timingen rundt slipp av at "vi forbereder prøver" som passet så bra med at MM ble eksponert i Epsteins nettverk, nå nærmer seg et halvt år siden. Det bør noen på rikshospitalet tenke på. Jeg syntes ikke det setter deres ekspertkompetanse i godt lys at man er et talerør, hvis så er tilfelle. Det var tydeligvis ikke så hastverk at man ikke kunne ventet til f.eks februar eller mars med denne nyheten, den ble sluppet når man visste at det kom masse inkriminerende mailer på MM. For meg, som har støttet opp om kongehuset hele mitt nå voksne liv, ser ikke det særlig bra ut.

Men kjære deg. Nå er det opplyst i opp og ned i mente at helsen er sværtt variabrl iht form. Burde ikke være vanslelig å ha fått med seg det nå. I tilegg er det også snakk om tilpasninger oht hvor mye og hvo lenge man tålet. Dette gjelder alle syke

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Enda en tulling skrev (7 timer siden):

En dødsdom har vi strengt tatt alle. Bare spørs hvor lang tid det tar.

Hun har allerede i mange år hatt en sykdom som hun vil dø av om hun ikke rekker å dø av noe annet først.
Så "dødsdom" i denne sammenhengen gir bare mening dersom det er nær forestående.

Nå anser jeg det som forskjell på å få beskjed om at du kan ha kort tid igjen i 50 årene, enn å vente på etnaturlig utfalø. Skjønner ikke poengetmed å bagatellisere det

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ti.09 skrev (6 minutter siden):

Det er mye som er galt med denne familien, dessverre. Jeg vet ikke hva som er verst; At vi har en prinsesse som er gift med en sprø sjaman. Eller at vi har en prinsesse som har god kontakt med sin kriminelle halvbror, og som legger ut et innlegg på Instagram som hun ikke burde ha lagt ut. I tillegg har vi også en kronprinsesse som har hatt god kontakt med en overgriper, og som har en sønn som snart får en dom (kanskje han havner i fengsel). Vi har en tafatt kronprins og en tafatt konge, som ikke løfter en finger for å gjøre noe med den krisen de nå står i. Og vi aner ingenting om prinsen. 

Jeg ser ikke på han som tafatt i det hele tatt, for meg er han en person med dårlige verdier og han gjør nøyaktig det han har lyst til. Og det er det verste for meg. Verken MM eller MBH skal være monark, kongen kommer vi ikke til å ha kjempelenge. Kronprinsen skal vi utsettes for som statsoverhode i flere tiår. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Dere som skriver «kunne de ikke bare fått time i morgen i stedet?» Vet dere hvor mange transplantasjonskirurger det finnes i Norge? (Det er ikke mange.) Hvis det skal gis info med lungelegen (som også har en tett timeplan) og transplantasjonskirurg sammen, så er ikke det bare å velge hvilken dag man vil. Hvis det nå faktisk er sånn at det er gjort nye undersøkelser og tester mtp transplantasjon så tar det gitt tid før alt dette er klart, som så skal times med at de riktige legene da er tilgjengelige for å ha møte med pasient og pårørende. Tenker dere at disse legene skulle satt andre pasienter, kurs og andre plikter til side for at kronprinsen skulle få den siste dagen i Japan? Ville ikke det tvert imot vært veldig feil, når det faktisk innebærer en forskjellsbehandling fordi «de er de de er», og at det ville gått utover andre.

En annen ting, med tanke på dette med å koble donor og kronprinsessen, er at pressen greier å følge med og følge dem hver gang de drar til Rikshospitalet. Fordi det er kun på Rikshospitalet de utfører transplantasjoner. Så den dagen hun går inn der, dokumentert av pressen, og ikke kommer ut igjen, og er ute av offentligheten lenge, så vet man dagen. Så det der må de finne en løsning på.

Og ang tid man har på å transplantere, som det gikk flere runder på i går/dag: 6 timer er fra lungene er høstet fra donor til de er plassert hos mottaker, ikke fra donor forulykker/dør teknisk. En donor vil jo bli holdt «kunstig i live» mens man utfører nødvendige tester på at personen er klinisk død (såkalt «hjernedød»), og at man så får avklart hva den personen ønsket mtp organdonasjon, samtale med pårørende for samtykket, og tiden det tar til transplantasjonsteamet kan komme seg til aktuelle sykehus. Fordi det er kun 1 team i Norge, de på Riksen, som både høster og gjeninnsetter organer. 

• Liker 8
  • Nyttig 15
Skrevet
Næmmin skrev (7 timer siden):

I min verden trommer man ikke sammen hele slekta for en undersøkelse. Assa, hvor selvhøytidelig er det mulig å være? Skal det fortsette sånn må alle slutte jobbe 

Er du seriøs nå? Tromme sammen slekta? Mann og barn kommer hjem til en alvorlig syk mor og kone, og da er man selvhøytidelig? Hun kan godt dø av sykdommen, så jeg tror kanskje at man kan regne med at hun er ganske redd? 

• Liker 19
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

At IA har avbrutt studiene fordi mora hadde en legetime, er så hinsides at det ikke gir mening, selv for dem. Når noe er for godt til å være sant, er det gjerne ikke sant, og hvis noe er for usannsynlig til å være sant, så er det gjerne heller ikke sant. Hva sannheten er, vet jeg ikke, men jeg er rimelig sikker på at det er en annen grunn til at IA har droppet ut enn at mamma følte seg litt pjusk. 

Mamma er nok mer enn pjusk. Du har fått med deg at man dør av denne sykdommen? Lungetransplantasjon er ikke en quickfix, det er verken sikkert at hun får det eller overlever det. 

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

At IA har avbrutt studiene fordi mora hadde en legetime, er så hinsides at det ikke gir mening, selv for dem. Når noe er for godt til å være sant, er det gjerne ikke sant, og hvis noe er for usannsynlig til å være sant, så er det gjerne heller ikke sant. Hva sannheten er, vet jeg ikke, men jeg er rimelig sikker på at det er en annen grunn til at IA har droppet ut enn at mamma følte seg litt pjusk. 

Hun har ikke avbrutt studiene, det avkreftet kronprinsen i intervjuer i går. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Jeg ser ikke på han som tafatt i det hele tatt, for meg er han en person med dårlige verdier og han gjør nøyaktig det han har lyst til. Og det er det verste for meg. Verken MM eller MBH skal være monark, kongen kommer vi ikke til å ha kjempelenge. Kronprinsen skal vi utsettes for som statsoverhode i flere tiår. 

Virker ikke som noe bra monark-emne verken HM eller IA, spør du meg, så her er det bare å jobbe for avvikling.

Hadde det bare vært inkompetanse og latskap så kunne jo dette fint ha vært løst ved dyktige folk i kulissene, og hatt disse som gallionsfigurer bare.

Men det er disse elendige verdiene. Tusking med eiendommer, et familieliv som får sjamanen til å fremstå som en kjedelig revisor-type. Huff, nå er jeg drittlei.

Endret av keops
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Solstråle1 skrev (Akkurat nå):

Er du seriøs nå? Tromme sammen slekta? Mann og barn kommer hjem til en alvorlig syk mor og kone, og da er man selvhøytidelig? Hun kan godt dø av sykdommen, så jeg tror kanskje at man kan regne med at hun er ganske redd? 

Hun er sikkert redd, men skal så hele familien sette livene sine på vent for å holde henne i hånda og stryke henne på kinnet, fram til hun blir transplantert? Etter en transplantasjon er man heller ikke frisk. Man må gå på sterke immundempende medisiner og må leve i konstant redsel for frastøting av det nye organet. Det er garantert også skummelt. Er tanken at kongehuset skal sitte fullstendig handlingslammet resten så lenge MM lever? Med nye lunger kan hun potensielt leve mange tiår til. Hvilken forelder er det som tillater at barna gir avkall på fremtidsdrømmene sine for å holde mor med selskap, og fungere som sjåfør, sykepleier og sjelesørger? Det er noe alvorlig galt med en slik tankegang.

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Hvilken forelder er det som tillater at barna gir avkall på fremtidsdrømmene sine for å holde mor med selskap, og fungere som sjåfør, sykepleier og sjelesørger? Det er noe alvorlig galt med en slik tankegang.

Tja. Ikke Mette-Marit i hvert fall. 

Enig i at det er noe galt med slik tankegang ja. Noe veldig galt.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Solstråle1 skrev (9 minutter siden):

Mamma er nok mer enn pjusk. Du har fått med deg at man dør av denne sykdommen? Lungetransplantasjon er ikke en quickfix, det er verken sikkert at hun får det eller overlever det. 

Det er forståelig at det er tøft med sykdom i familien, og en lungetransplantasjon er en risikabel affære. Men det er jo ingen som skal transplanteres akkurat nå, så utdanning for neste generasjon bør prioriteres foran fengselsbesøk og være med mor og far på utredning.

Og etter å ha lest IA sin utbrodering på sosiale medier så virker det ikke som en direkte dum ide å pøse på med litt allmennkunnskap og studieliv. Kan være en grei motvekt til alt drama som ser ut til å stå øverst på menyen nå.

Endret av keops
  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
NedOpp skrev (13 minutter siden):

Dere som skriver «kunne de ikke bare fått time i morgen i stedet?» Vet dere hvor mange transplantasjonskirurger det finnes i Norge? (Det er ikke mange.) Hvis det skal gis info med lungelegen (som også har en tett timeplan) og transplantasjonskirurg sammen, så er ikke det bare å velge hvilken dag man vil. Hvis det nå faktisk er sånn at det er gjort nye undersøkelser og tester mtp transplantasjon så tar det gitt tid før alt dette er klart, som så skal times med at de riktige legene da er tilgjengelige for å ha møte med pasient og pårørende. Tenker dere at disse legene skulle satt andre pasienter, kurs og andre plikter til side for at kronprinsen skulle få den siste dagen i Japan? Ville ikke det tvert imot vært veldig feil, når det faktisk innebærer en forskjellsbehandling fordi «de er de de er», og at det ville gått utover andre.

En annen ting, med tanke på dette med å koble donor og kronprinsessen, er at pressen greier å følge med og følge dem hver gang de drar til Rikshospitalet. Fordi det er kun på Rikshospitalet de utfører transplantasjoner. Så den dagen hun går inn der, dokumentert av pressen, og ikke kommer ut igjen, og er ute av offentligheten lenge, så vet man dagen. Så det der må de finne en løsning på.

Og ang tid man har på å transplantere, som det gikk flere runder på i går/dag: 6 timer er fra lungene er høstet fra donor til de er plassert hos mottaker, ikke fra donor forulykker/dør teknisk. En donor vil jo bli holdt «kunstig i live» mens man utfører nødvendige tester på at personen er klinisk død (såkalt «hjernedød»), og at man så får avklart hva den personen ønsket mtp organdonasjon, samtale med pårørende for samtykket, og tiden det tar til transplantasjonsteamet kan komme seg til aktuelle sykehus. Fordi det er kun 1 team i Norge, de på Riksen, som både høster og gjeninnsetter organer. 

Du har helt rett, og det med legens tette timeplan var jo begrunnelsen for tidspunktet de først snakket om lungetransplantasjon i desember. Det viste seg at det var legen som bestemte datoen ut fra sin timeplan.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (13 timer siden):

Du er inne på noe der. Han visste om kontakten MM hadde med Epstein, og det sier mye...I tillegg kan vi argumentere for at han skal vite bedre, siden han er født kongelig. Og en konge skal også være samlende, noe jeg opplever at han ikke er.

Endret av Ti.09
Måtte fjerne noe.
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Tråden er delvis moderert og vil bli moderert ferdig før den åpner for dagen. 

• Liker 3
Skrevet

Pga ny informasjon åpnes tråden, men den er fortsatt under moderering. For å ikke skape mer jobb ber jeg om at man unngår å svare på tidligere innlegg frem til det er ryddet ferdig. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå står Mette-Marit på liste for nye lunger

Det står at IA vil fortsette studiene ved å være på utveksling i Sydney, og at hun har flyttet tilbake til Oslo. Sverre Magnus skal studere i Europa, og vil komme hjem når situasjonen krever det. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet

Tydeligvis har sykdommen utviklet seg veldig fort i feil retning. Men det er vel fortsatt de som hevder at det er spill for galleriet - som de påstod da hun kom med oksygen og det som skjedde i går - med barna på veg hjem. Tipper de ikke gidder skamme seg. 

• Liker 10
  • Hjerte 7
  • Nyttig 9
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Da har vi fått svar på mye. Vi vet hva som skjer, vi vet alvoret, vi vet hvordan det påvirker kronprinsens program, vi vet at IA ikke avbryter studiene men tar et semester i Oslo, og vi vet at SM skal studere til høsten.

I tillegg blir det pressekonferansen med legene i ettermiddag. Da håper jeg de svarer på hvordan de skal vareta donorens personvern i denne flombelyste saken.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...