Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
luna1 skrev (53 minutter siden):

At hun er alvorlig syk forandrer ikke at hun er komplett upassende som dronningemne.. Syk eller ei, hun er fortsatt en en dame helt uten forståelse for sin rolle som kommende dronning..

Det går an å ha to tanker i hodet på en gang, og jeg tror de aller fleste som er kritiske til kongehuset likevel ønsker MM god bedring. 

Men altså… har jeg misforstått oddesene hennes , da jeg synes det er litt rart og snakke om hun er passende dronning i fremtiden? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
monos skrev (16 minutter siden):

Om forholdene rundt JE, definitivt.

Det er det ingen som har unnskyldt.

Hva har det med dette å gjøre? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Får håpe hun får seg en ny lunge, og at den nye lungen ikke avstøter henne. 

• Liker 2
Skrevet
lurker skrev (15 minutter siden):

Jeg var nysgjerrig på hvor donasjonslunger kommer fra, jeg har vært litt i stuss over at det er "mange nok" som dør på en måte der organene blir tilgjengelig og samtidig er unge nok til at lungene kan brukes.

Fant en sak i VG fra 2020

https://www.vg.no/nyheter/i/j5Vgo/utvider-donorprosjekt-vil-hente-lunger-fra-hjertedoede

"Til vanlig kommer donororganer fra respiratorpasienter som ikke lengre har blodsirkulasjon til hjernen, men hvor hjertet fortsetter å slå. Kun et fåtall mennesker dør på denne måten.

I 2014 startet Oslo universitetssykehus et pilotprosjekt for å benytte organer fra pasienter som fortsatt har noe blodsirkulasjon til hjernen, men som legene har gitt opp å behandle fordi hodeskaden er så stor. I stedet hentes derfor organene ut når pasienten har påvist varig hjerte- og åndedrettsstans.

I løpet av pilotprosjektet har transplantasjonskoordinator på Rikshospitalet, Stein Foss, og donoransvarlig på Ullevål sykehus, Dag Wendelbo Sørensen, tatt ut 20 nyrer og fem levere fra til sammen elleve pasienter.

– Det har egentlig gått vel så bra som med den vanlige formen for organdonasjon, sier Foss om resultatene."

"Sammen tegner de opp en tenkt pasient som nå kan bli aktuell som lungedonor:

En mann i 30-årene, faller fra et stillas i en arbeidsulykke og får store skader i hodeskallen. Dette gir ham massiv hjerneskade, men siden kraniet er knust oppnås ikke det trykket i hjernen som ellers fører til såkalt hjernedød. Likevel er det ingenting behandlingsteamet på sykehuset kan gjøre for å redde ham. Når det er besluttet at videre behandling ikke er til pasientens beste, kommer donasjonsteamet til. Da slår pasientens behandlere av maskinene som holder ham i live.

Etter en stund vil pasienten slutte å puste og hjertet vil slutte å slå. I en fem minutters observasjonsperiode står alle og ser på pasienten. På skjermen som viser hjerterytme sees kun en flat strek. Så blir pasienten erklært død.

– Først når det er gjort, kommer donasjonsteamet på banen, sier Foss.

Ved hjelp av en maskin gjenoppretter de lokal blodgjennomstrømning til bukorganene, men ikke til hjernen eller hjertet. På denne måten klarer de å redde organene slik at de kan brukes til donasjon."

Interessant.

Godspeed, Mette Marit.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Kvittre skrev (7 minutter siden):

Hva har det med dette å gjøre? 

Du spurte om de hadde løyet.

Vel, det har jo hoffet langt på vei bevist selv.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Og så går det an å både ønske vel og god bedring til MM samtidig som man er kritisk til hennes handlinger. Helt uten at noen skal pådyttes noe skam. 

Det får være grenser.

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet
SVK skrev (28 minutter siden):

Mette-Marit profitterte på at barn ble voldtatt.  Det kaller du å tabbe seg ut?    Mens du blir overrasket over hvor lite empatisk mennesker kan være da jeg skrev  at det er trist at hun er syk, men flott  og heldig at hun får hjelpen hun trenger?

Hvordan profiterer hun seg, er hun tiltalt, er hun mistenkt? Vet du noe mer enn hva alle andre vet? Nei ta deg ei pære!! Fysj

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
MiominMio skrev (2 minutter siden):

Hvordan profiterer hun seg, er hun tiltalt, er hun mistenkt? Vet du noe mer enn hva alle andre vet? Nei ta deg ei pære!! Fysj

Skal vi se.

Gratis frisør, gratis sjåfør, gratis ferie i JEs hus, verdsatt til ca. 100.000kr, inngang i elitenettverk +++.

Klart hun har profitert. Hun har ikke betalt for oppholdet i huset hans. Hun er ikke i YGL eller WEF fordi hun har masse akademisk ledererfaring å bidra med.

Endret av monos
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet

Dette er så klønete håndtert at jeg forstår ikke hvordan det er mulig! Vi har visst lenge at hun er syk og vi har visst en stund at ny lunge vurderes. Altså er det ikke akutt det som skjedde nå, at hun faktisk havnet på lista. Vi har visst det mest sannsynlig vil skje. Så må hun på legesjekk og det har de visst lenge nok til å omorganiserer hele slekta i hui og hast.. Viss man ønsker tåkelegging, liten blest, eller sympati for den del, hvorfor så mye styr? Hvorfor gjøres ting på denne måten? 

Dersom man ikke ønsker spesialbehandling og ballen legges død måtte det da være mulig å si at man avkorter jobbreise pga et svært viktig og avgjørende møte med sykehuset. «Vi ønsker ikke belaste sykehuset med å endre dag og vi anser det som svært viktig at MM ikke er alene på dette møtet og bla bla bla. IA velger selv å komme hjem selv om hun naturlig nok ikke må det…» Eller ett eller annet sånn. For det er jo ikke en overraskelse eller et sjokk, mer som et planlagt følge av allerede kjent situasjon. 
Jeg synes den håndteringen er gjort på en måte man ikke ønsker å følge folk i krig med. Litt overilt, litt stakkarslig, litt spesielt. Hun kunne gått med f.eks. moren sin for å unngå oppmerksomhet eller vært noe mer ærlig når programmet ble endret. Jeg vil ha ledere i landet med is i magen og overvelde gjennomtenkte løsninger som beroliger befolkningen, ikke slik som de holder på nå! Mye spekulasjon står de for selv! 

Utover det håper jeg selvfølgelig hun overlever og selvfølgelig hun blir så frisk som mulig er igjen. Og jeg syns det er fint at familien nå omorganiserer fremtiden mtp MM, det virker klokt og veloverveid. Men, så håper jeg de også da bruker mindre penger og koster oss mindre. Mindre på jobb = mindre betalt som for alle oss andre 

Og nå kan vi være ekstra glad for Durek! Han har vist en direkte linje til Gud leste jeg her om dagen.

Dette sirkuset må jo bli bra 🙌

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet

Da har vi fått svar på hvordan det ligger an med MM sin sykdom. Jeg ønsker henne god bedring, og håper hun får god hjelp med tilstanden. Det er jeg sikker på at hun gjør, vi har et flott helsevesen i landet her.

Også fint at de opplyser om at SM skal studere, vi ser at det fort ender i katastrofe ellers.

Så mener jeg fortsatt at både HM og MM har vist seg å være uegnede i sine nåværende og tiltenkte roller, håper at utviklingen mot endring av styreform går kjapt.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
monos skrev (48 minutter siden):

Sykdom unnskylder ikke det som har skjedd med JE og MBH. Da må vi i så tilfelle frifinne alle som blir tatt for noe og er syke.

Ansvar blir faktisk ikke unnskyldt fordi noen er syke i en rettsstat.

Hun er ikke mistenkt for noe. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Hun er ikke mistenkt for noe. 

Egnethet har ikke bare med kriminelle forhold å gjøre. Hilsen Gerhardtsen.

Det er også noe som heter tillitt.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
monos skrev (4 minutter siden):

Skal vi se.

Gratis frisør, gratis sjåfør, gratis ferie i JEs hus, verdsatt til ca. 100.000kr, inngang i elitenettverk +++.

Klart hun har profitert. Hun har ikke betalt for oppholdet i huset hans. Hun er ikke i YGL eller WEF fordi hun har masse akademisk ledererfaring å bidra med.

Betaler du leie hos venner du ferierer hos? Ingen har betalt hos meg, det kan jeg love. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Betaler du leie hos venner du ferierer hos? Ingen har betalt hos meg, det kan jeg love. 

Leie er en ting. Det problematiske med denne "ferie"-plassen var vel bl.a at et pedo-nettverk hadde sitt episenter der.

Så jeg tror ikke sammenligningen her helt holder vann.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
monos skrev (6 minutter siden):

Skal vi se.

Så da  profitere vi  alle hver gang man besøker noen? Right?  Holy moly det gjør da henne ikke til skyldig for noe som hun ikke visste om. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Det er vel for de som får lunger ? 

Ja, det stemmer, jeg tenkte bare på hvis hun får operasjon.

• Liker 1
Skrevet
Johan uten land skrev (1 time siden):

Tydeligvis har sykdommen utviklet seg veldig fort i feil retning. Men det er vel fortsatt de som hevder at det er spill for galleriet - som de påstod da hun kom med oksygen og det som skjedde i går - med barna på veg hjem. Tipper de ikke gidder skamme seg. 

Spill for galleriet eller ikke - MessiMette forlot Riksen i går uten oksygenbehovet når hun lett og rask i steget gikk til bilen. Så nei, hvorfor skal vi skamme oss for at vi ser det vi ser på scener presentert i tv på beste sendetid og i nettaviser. Smilte gjorde hun også, hun og familien er nok lettet over at hun kunne få bli satt i transplantasjonskøen - forståelig nok. Men var det behov for krisemaksimeringen?

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...