Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Den debatten kan vel vente til hun er i stand til å fungere i arbeid.

Om alt går bra og best case scenario tar det lang tid. 

Enig. Akkurat nå er hun først og fremst kone, mor og datter.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

All mulig hell og lykke til Mette Marit. jeg håper hun blir så frisk hun kan, legene er dyktige, heldigvis. 

Godt med direkte info om kongebarna. 

Så er hun fortsatt ikke dronningemne og Marius bør ikke løslate fra varetekt, jamfør VG.

Men her er det flere tanker på samme tid, og det tror jeg er viktig. 

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Gutten som ropte ulv ble spist.

Heldig for Mette-Marit at konsekvensene for henne kun var at vi som trodde hun overspilte uansett ikke kunne hjulpet henne . Hadde vært trist om resultatet av alle løgnene hennes  hadde ført til at hun ikke fikk hjelpen hun trengte. 

Trist at Mette-Marit er såpass syk, flott at hun får hjelp. At hun skal få seg ny lunge betyr ikke at hun er skikket til å være kronprinsesse og det betyr ikke at hun har blitt et bedre menneske. 

Endret av SVK
  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Viki6 skrev (55 minutter siden):

Så nå bør alle som beskyldte kongehuset for å bruke sykdom for å få sympati, og mente at MM ikke var så syk, be om unnskyldning. 

Fint at IA har fått utvekslingsavtale til Universitetet i Oslo.

Og gode nyheter om at SM skal studere fra høsten.

Er det noen som har ment at MM ikke var syk?

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Solstråle1 skrev (49 minutter siden):

Nå håper jeg at denne tråden kan stoppe å være et arnested for rykter, hets og negativitet. Det som har foregått her det siste halve året har gjort meg helt skyggeredd, innleggene går lang forbi normal kritikk. 

All mulig ønske om lykke til og god bedring til en kvinne, mor, kone, datter og kronprinsesse som lever sitt livs mareritt. 

Sykdom unnskylder ikke det som har skjedd med JE og MBH. Da må vi i så tilfelle frifinne alle som blir tatt for noe og er syke.

Ansvar blir faktisk ikke unnskyldt fordi noen er syke i en rettsstat.

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
AprilLudgate skrev (19 minutter siden):

Det er jo litt rart dette.

Skal vi også ikke debattere om Jagland og TRL fordi de også er syke, eller gjelder dette bare MM?

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og brukerdebatt.

Minner om at metadebatt blir ryddet som avsporinger, det samme blir pirking på ordlyder og lange samtaler om dette. 
Det finnes også en egen tråd for Marius Borg Høiby.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (24 minutter siden):

Det er ikke noe vits å vente med debatten for hun nekter å svare på spørsmålene og hun nekter å være ærlig.  Hun har hatt 7 år på å svare.  Hun kommer ikke til å svare  etter operasjonen. 

Det er en kjent vits som går slik:

Patient: "Doctor, will I be able to play the piano after the operation?"
Doctor: "Yes, of course, I don't see why not."
Patient: "That's wonderful! I could never play it before!"

Når hun aldri har fungert i arbeid så kommer hun ikke til å fungere i arbeid etter operasjonen.

Endret av SVK
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
monos skrev (8 minutter siden):

Er det noen som har ment at MM ikke var syk?

Ja, mange mente at hun overdrev, for å flytte fokus vekk fra MBH og Epstein-saken. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Guinevere skrev (15 timer siden):

Så vår kommende dronning Ingrid Alexandra avslutter studieåret (på et dyrt universitet som ligger på den andre siden av kloden og hvor studiene er sponset av norske skattebetalere) for å komme hjem til Norge. Noe av det første hun gjør er å oppsøke sin kvinnemishandler av en halvbror i fengsel. Ingen skam. Ingen sans for alminnelig rettsfølelse eller i det minste hva som passer seg utad. Det sier seg selv at kongen hadde visst om det hvis MM hadde vært så alvorlig syk at det var grunnlag for å hente hjem familien fra utlandet. Men jeg har ingen problemer med å tro på at dette er et planlagt stunt for å avlede oppmerksomheten fra dommen til MBH. Flokken foran alt. Særkullsbarn går foran alt som heter plikt og folkeskikk. Hva er galt med denne familien? 

Hun har vel ikke avsluttet? Utveksling i Norge neste halvår  , men fortsatt student ved dette universitet? Slik jeg forstår det.

nei, det var ikke det første hun gjorde å oppsøke Marius. Hun besøkte han ja. Det var lenge siden sist, og sannsynligvis var det å informere Marius om hvordan det hadde gått på riksen viktig for dem. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
SVK skrev (15 minutter siden):

Gutten som ropte ulv ble spist.

Heldig for Mette-Marit at konsekvensene for henne kun var at vi som trodde hun overspilte uansett ikke kunne hjulpet henne . Hadde vært trist om resultatet av alle løgnene hennes  hadde ført til at hun ikke fikk hjelpen hun trengte. 

Trist at Mette-Marit er såpass syk, flott at hun får hjelp. At hun skal få seg ny lunge betyr ikke at hun er skikket til å være kronprinsesse og det betyr ikke at hun har blitt et bedre menneske. 

Hæh heldig??? Hvordan klarer du å få klemt inn heldig. Lar meg enda overraske over for lite empatiske mennesker kan være. Ja hun har virkelig tabbet seg ut, men seriøst……

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (19 minutter siden):

All mulig hell og lykke til Mette Marit. jeg håper hun blir så frisk hun kan, legene er dyktige, heldigvis. 

Godt med direkte info om kongebarna. 

Så er hun fortsatt ikke dronningemne og Marius bør ikke løslate fra varetekt, jamfør VG.

Men her er det flere tanker på samme tid, og det tror jeg er viktig. 

Jeg tror uansett at det blir en stund til MM kan jobbe, om hun i det hele tatt blir i stand til det. Alt avhenger av det som nå skjer fremover. For dem, er det nok ikke først og fremst om hun kan jobbe de tenker på for øyeblikket. 

Ellers enig i det du skriver. Hell og lykke til MM, håper hun har et godt støtteapparat rundt seg. Det virker jo sånn, både mann og barn er i nærheten, og hun blir tett oppfulgt.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Blini skrev (1 time siden):

Be om unnskyldning? Alle spekulasjoner kunne vært unngått hvis de hadde snakket sant og åpent.

Har de løyet? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Har de løyet? 

Om forholdene rundt JE, definitivt.

Det er det ingen som har unnskyldt.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Viki6 skrev (4 minutter siden):

Ja, mange mente at hun overdrev, for å flytte fokus vekk fra MBH og Epstein-saken. 

Det er jo ikke det samme som å si at hun ikke er syk, vettu.

Lurt å ha tunga rett i munnen.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Jeg tror uansett at det blir en stund til MM kan jobbe, om hun i det hele tatt blir i stand til det. Alt avhenger av det som nå skjer fremover. For dem, er det nok ikke først og fremst om hun kan jobbe de tenker på for øyeblikket. 

Ellers enig i det du skriver. Hell og lykke til MM, håper hun har et godt støtteapparat rundt seg. Det virker jo sånn, både mann og barn er i nærheten, og hun blir tett oppfulgt.

Det er nok helt sant. Å få henne frisk, å iverta familien er jo viktigst. Det ville i alle fall vært mitt fokus dersom noen i familien min hadde vært syk.

Takk, det er helt sant, og det neste viktige nå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Nå står Mette-Marit på liste for nye lunger

Det står at IA vil fortsette studiene ved å være på utveksling i Sydney, og at hun har flyttet tilbake til Oslo. Sverre Magnus skal studere i Europa, og vil komme hjem når situasjonen krever det. 

Så bra at Sverre Magnus skal studere! Jeg var redd han ville ende opp uten noen utdannelse slik som døtrene til Märtha. 

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Trykket feil..

Endret av Ti.09
  • Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (3 minutter siden):

Så bra at Sverre Magnus skal studere! Jeg var redd han ville ende opp uten noen utdannelse slik som døtrene til Märtha. 

Litt nysgjerrig på hva det er han skal studere, må jeg innrømme. Kanskje noe innen film og foto? Er det noen som vet om det har vært noe aktivitet i ENK'et hans?

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (46 minutter siden):

Leste nyhetene nå, det var igrunnen som jeg tenkte.

Realiteten nå et at hun antas å ha kun 1-2 år igjen å leve.

Når vi først har den styreformen vi har håpet jeg kynikerne her kan klappe igjen kjeften på hva helsen hennes angår og respektere at familien er mennesker.

Jeg har ingenting imot kritikken i Epsteinsaken, men å gi dem helt umenneskelige forventninger får en kynisk gjeng her inne leve opp til selv og ikke påføre andre. 

Nå er hun beviselig dødssyk, ferdig snakka. 

Så enig med deg👏

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...