Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (6 minutter siden):

De fronter den ikke. De blir kjeppjaget av pressen på vei til sykehustime.

De ble ikke «kjeppjaget». Så ikke en eneste kjepp. Så ingen jaging. 

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (13 minutter siden):

De har en dialog hvor de gjør en avtale. Altså Mm og Jeffrey Epstein i juni 2014. 

Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Nei. Hun svarte aldri opp og det vet du. 

Sitat; «I midten av juni ber Kronprinsessen om at Epstein skal ringe henne. Dagen etter planlegger de igjen å snakke sammen over telefon for å “continue the conversation”, som Epstein skriver.  “Wherever u r awake”, skriver Mette-Marit.»

Tillegg; https://www.finansavisen.no/samfunn/2026/02/07/8326108/fra-2011-til-2014-her-er-tidslinjen-for-mette-marit-og-epsteins-kontakt

Les nederst i artikkelen hvor Epsteins kontakt var med i planleggingen. Det finnes filer på disse også, noe Finansavisen har gått i dybden av. 
Husk også at mye av dialogen mellom MM og Epstein også foregikk på tlf. - enormt mange samtaler er referert til som avtaler om å snakke sammen. 

Endret av Eufemia-
Tillegg.
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Aricia skrev (10 minutter siden):

Velter man seg i luksus i Oslo kretsfengsel altså? 

Den så jeg ikke komme.

Jeg har ikke vært innenfor murene der, så det vet jeg svært lite om.

Det jeg vet er at søsken og øvrig famile av  serieovergriper velter seg i luksus. Jeg har også lagt merke til at serieovergriper flashet en luksuriøs livsstil før han ble buret inne 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

De har ikke holdt seg tause om Epstein-saken, jf NRK-intervjuet, som er allment kjent.

Mht Borg Høiby: :rope: pågående etterforsknig.

De svarer om sykdom når pressen spør, og de snakket inngående om det i Året med kongefamilien i desember. Det er en viktig ting å gjøre for nasjonen når det gjelder en kommende dronnings alvorlige og livstruende diagnose.

De har ingen plikt til og informere nasjonen om hver eneste utvikling av sykdommen. Noe må også kunne være privat.

• Liker 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (16 minutter siden):

De bare humrer og ler av denne «katt og mus» leken med pressen. Det er smått utrolig å bevitne. 

Ja, det er utrolig.

Fælt å være vitne til hvordan søskenflokken utvikler seg og ter seg. Dette må avvikles jo før jo heller.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Junijulia skrev (1 minutt siden):

De har ingen plikt til og informere nasjonen om hver eneste utvikling av sykdommen. Noe må også kunne være privat.

Helt enig. Det holder langt med den korte begrunnelsen for hvorfor han avlyste siste dagen.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (39 minutter siden):

Det hadde jo vært mer naturlig at kirken kom med dette etter en offisiell uttalelse fra Slottet. De agerer på en vag uttalelse fra kronprinsen om at han synes hun har blitt dårligere. Det er ikke særlig formelt eller faglig begrunnet. Kirken burde jo forholde seg til Slottet, og ikke mediene. 

De er jo ellers opptatt av formaliteter i kirken. 

Beklager, men dette er virkelig et tynt argument i min bok.

Kongen uttalte seg om forvering av MM helsetilstand på pressetreff i forbindelse med fylkesturen sist uke. HM uttalte seg senest i går om det samme på pressetreffet i Japan. Men det holder altså ikke med uttalelser fra de som står henne nærmest? Du tenker det må en formell pressemelding fra det kongelige slott til før biskopen kan uttale seg? 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Det er han som spør.

Ja, hvorpå hun svarer at tirsdag "will work"

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så vår kommende dronning Ingrid Alexandra avslutter studieåret (på et dyrt universitet som ligger på den andre siden av kloden og hvor studiene er sponset av norske skattebetalere) for å komme hjem til Norge. Noe av det første hun gjør er å oppsøke sin kvinnemishandler av en halvbror i fengsel. Ingen skam. Ingen sans for alminnelig rettsfølelse eller i det minste hva som passer seg utad. Det sier seg selv at kongen hadde visst om det hvis MM hadde vært så alvorlig syk at det var grunnlag for å hente hjem familien fra utlandet. Men jeg har ingen problemer med å tro på at dette er et planlagt stunt for å avlede oppmerksomheten fra dommen til MBH. Flokken foran alt. Særkullsbarn går foran alt som heter plikt og folkeskikk. Hva er galt med denne familien? 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Guinevere skrev (3 minutter siden):

Så vår kommende dronning Ingrid Alexandra avslutter studieåret (på et dyrt universitet som ligger på den andre siden av kloden og hvor studiene er sponset av norske skattebetalere) for å komme hjem til Norge. Noe av det første hun gjør er å oppsøke sin kvinnemishandler av en halvbror i fengsel. Ingen skam. Ingen sans for alminnelig rettsfølelse eller i det minste hva som passer seg utad. Det sier seg selv at kongen hadde visst om det hvis MM hadde vært så alvorlig syk at det var grunnlag for å hente hjem familien fra utlandet. Men jeg har ingen problemer med å tro på at dette er et planlagt stunt for å avlede oppmerksomheten fra dommen til MBH. Flokken foran alt. Særkullsbarn går foran alt som heter plikt og folkeskikk. Hva er galt med denne familien? 

Er det ikke bra at skattepengene våre er så vel anvendte?

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Miominoen skrev (1 minutt siden):

Beklager, men dette er virkelig et tynt argument i min bok.

Kongen uttalte seg om forvering av MM helsetilstand på pressetreff i forbindelse med fylkesturen sist uke. HM uttalte seg senest i går om det samme på pressetreffet i Japan. Men det holder altså ikke med uttalelser fra de som står henne nærmest? Du tenker det må en formell pressemelding fra det kongelige slott til før biskopen kan uttale seg? 

Ja, det mener jeg så absolutt. I min bok så sender man ikke ut en pressemelding på dette grunnlaget. Biskopen uttalte seg ikke, han sendte ut en pressemelding. Ser du ikke ulikheten i nivå på kommunikasjonen? En pressemelding er formell. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Guinevere skrev (7 minutter siden):

Det ordner seg nok.

Sitat

Prinsessen skal trolig fortsatt fullføre studiene i Australia, ifølge kronprinsen.

https://www.vg.no/nyheter/i/y58AEJ/ingrid-alexandra-er-tilbake-i-norge

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Viki6 skrev (4 minutter siden):

Ja, MM er på sykehuset ofte. Vi trenger ikke bilder av det hver gang.

Man har ikke fått bilder av det hver dag, bare i dag og rett etter at hun fikk en forverring i helsen rett før jul. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Ja, det mener jeg så absolutt. I min bok så sender man ikke ut en pressemelding på dette grunnlaget. Biskopen uttalte seg ikke, han sendte ut en pressemelding. Ser du ikke ulikheten i nivå på kommunikasjonen? En pressemelding er formell. 

Har du link til pressemeldingen?

Skrevet (endret)

For alle oss som uventet og brutalt har mistet en venn midt i livet til lungefibrose kan jeg bekrefte at ja, det dør man av. Fortere enn man skulle tro.

(Her har jeg lyst til å si mye mer i svært malende og udiplomatiske vendinger, men vi lar det ligge).

Endret av Aricia
  • Liker 3
  • Hjerte 21
Skrevet
Guinevere skrev (12 minutter siden):

Mye.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

For alle oss som uventet og brutalt har mistet en venn midt i livet til lungefibrose kan jeg bekrefte at ja, det dør man av. Fortere enn man skulle tro.

(Her har jeg lyst til å si mye mer i svært malende og udiplomatiske vendinger, men vi lar det ligge).

:hjerte:

• Hjerte 8
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Jeg forventer faktisk ikke noe mindre enn at en hyperprivilegert ung kvinne klarer å fullføre studiene sine. Spesielt ikke siden denne har fått velge studier på øverste hylle og aldri trenger å forholde seg til de økonomiske bekymringer og begrensninger som vanlige studenter må. Det som er verre er at jeg ikke ser et eneste tegn på at hun har respekt for den rollen hun skal inn i. Hadde hun hatt et minimum av skamvett hadde hun blant annet holdt seg unna det fengselet nå. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...