Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ein liten digresjon:

Ein eller annan her inne påstod for litt sidan at eg tok feil då eg skreiv at IA drog heim i påska då ho bare hadde ei veke ferie. Vedkommande hevda at ho hadde ferie i 1 månad. Nå har eg dobbeltsjekka fleire australske nettsider om universitetsferiar i Australia, inkludert universitet der ho går, og der står det at studentane har fri langfredag (som er offentleg fridag) og i tillegg 2. påskedag og ut veka. Så ei vekes ferie mao. pluss ein dag, bare at mesteparten av den påskeferien er etter at den norske er over.

Skulle gjerne ha sitert, men det har skjedd så mykje dei siste dagane så innlegget har drukna i alle dei nye meldingane.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
monos skrev (1 minutt siden):

Å unnlate å snakke sant, såkalt "lie by omission" er definitivt løgn.

Statementet i 2019 var full av løgner i diverse former.

Jeg tror ikke de visste så mye mer før i går. Jeg tror de har vært så åpne som de kan, om hennes tilstand og på deres hjemreiser og om hva som skjer videre. Vi fikk gode svar raskt i dag, og vi skal få vite mer i dag . 

jeg kan ikke skjønne hva de har unnlatt å snakke sant om, da må du nesten fortelle hva du mener. Og slutt å blande inn 2019. At tilliten din til dem er svekket er greit, men du kan ikke bruke det som argumentasjon til at alt de sier nå er løgn. Da må du nesten følge opp den påstanden bedre. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Og så må jeg bare tillegge at jeg fortsatt ikke skjønner hvorfor de følte behov for det offentliggjøringen som skjedde i desember i fjor. Det var overhodet ingen grunn til å informere folket om forverringen på det tidspunktet. Det skapte bare forvirring om hvor nært forestående plass på transplantasjonsliste var. De kunne helt fint ventet til det var aktuelt, slik som nå. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (7 minutter siden):

Ein liten digresjon:

Ein eller annan her inne påstod for litt sidan at eg tok feil då eg skreiv at IA drog heim i påska då ho bare hadde ei veke ferie. Vedkommande hevda at ho hadde ferie i 1 månad. Nå har eg dobbeltsjekka fleire australske nettsider om universitetsferiar i Australia, inkludert universitet der ho går, og der står det at studentane har fri langfredag (som er offentleg fridag) og i tillegg 2. påskedag og ut veka. Så ei vekes ferie mao. pluss ein dag, bare at mesteparten av den påskeferien er etter at den norske er over.

Skulle gjerne ha sitert, men det har skjedd så mykje dei siste dagane så innlegget har drukna i alle dei nye meldingane.

Hun var hjemme fra 3. til 16.4, så vidt jeg husker. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (4 minutter siden):

Og så må jeg bare tillegge at jeg fortsatt ikke skjønner hvorfor de følte behov for det offentliggjøringen som skjedde i desember i fjor. Det var overhodet ingen grunn til å informere folket om forverringen på det tidspunktet. Det skapte bare forvirring om hvor nært forestående plass på transplantasjonsliste var. De kunne helt fint ventet til det var aktuelt, slik som nå. 

Uenig. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Hun var hjemme fra 3. til 16.4, så vidt jeg husker. 

Godt mogleg ☺️ Då har ho i så fall teke seg nokre ekstra fridagar der på tampen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Uenig. 

Fordi?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
SVK skrev (27 minutter siden):

Du kan være så storsinnet du vil.  Etter vi har avskaffet monarkiet så skal du få lov til å fortsette å kalle dem for konge, dronning, kronprins, osv. Du skal få lov til å gi dem så mange milliarder du vil. 

Dette er jo bare drømmerier og fantasier. Monarkiet i Norge har fortsatt stor oppslutning blant folket og i Stortinget. Så dette kommer ikke til å skje, bare i ditt hode. 

Endret av Ad hominem
.
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (8 minutter siden):

Godt mogleg ☺️ Då har ho i så fall teke seg nokre ekstra fridagar der på tampen.

Ikke nødvendigvis. Ikke alle dager er det obligatoriske forelesninger på universitetet. Er uansett en filleting. 

• Liker 10
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (9 minutter siden):

Fordi?

Vel, du tror ikke folk hadde stusset på oksygentilførselen? Veldig bra at de informerte om det de kunne. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (29 minutter siden):

Og hva har han gjort galt? Utenom å selge et fly og være nabo? Helt seriøst? Tror du alle som er nevnt i filene er overgripere? 

Vis meg hvor jeg har skrevet at han er overgriper. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (14 minutter siden):

Kongefamilien er tydeligvis «damned if u do, damned if u don’t». Folk gnåler om informasjon og åpenhet, men når de har informert så er det også feil. For ordens skyld, jeg er republikaner og syns monarki er anakronistisk og udemokratisk, men nå er det nå denne statsformen vi p.t. har. Nå tror jeg ikke dette forumet her er så representativt for folket, heller da, de fleste nordmenn lever nok helt godt med både monarkiet og den kongefamilien vi har og leser ikke med lupe. Hun har alles sympati nå og folk kommer til å glemme og tilgi.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Uenig. 

Bra argument. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (58 minutter siden):

En gang. Hun visste ikke hva han drev med. 

Med mindre man er en nær bekjent av dem, og en MM eller noen andre der betror seg til, så er jo dette umulig å vite 

Jeg tror det beste er å avvente nærmere informasjon, og akseptere at her er det mye som ikke har kommet frem. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg lurer på en ting siden alle her er så i mot kongehuset og hva det står for.

Har dere noen gang tenkt på hva som skjer hvis vi blir republikk? At vi da ville fått Støre, Erna, Trygve eller Sylvi som President?? Men alle de svina de har på skogen....

Og tror dere virkelig at det vil bli billigere for den norske stat??

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Med mindre man er en nær bekjent av dem, og en MM eller noen andre der betror seg til, så er jo dette umulig å vite 

Nei, det er det jo ikke. Hun har forklart at det var sånn. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Bra argument. 

Standpunkt, ikke argument, vet du. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det beste er å avvente nærmere informasjon, og akseptere at her er det mye som ikke har kommet frem. 

Hun har forklart dette. 

• Liker 8
Skrevet
snuppelure69 skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på en ting siden alle her er så i mot kongehuset og hva det står for.

Har dere noen gang tenkt på hva som skjer hvis vi blir republikk? At vi da ville fått Støre, Erna, Trygve eller Sylvi som President?? Men alle de svina de har på skogen....

Og tror dere virkelig at det vil bli billigere for den norske stat??

Hvorfor disse? Hvorfor ikke en Åse Kleveland type? 

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet
Justlooking skrev (1 minutt siden):

Hvorfor disse? Hvorfor ikke en Åse Kleveland type? 

Hva i alle dager er en åse  kleveland type? 😆 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...