Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (15 timer siden):

Det er diskutert tidligere i tråden om at det kan være noe ifht behandling som har kommet plutselig, siden han kutter èn dag og ikke hele Japan-turen. For eksempel. 

Jeg så nettopp en video av Sverre Magnus på tiktok der han ble spurt om han skulle til USA. "Det får vi se" med et lurt smil. Kan det tenkes at det er han som skal til USA? 

Jeg så og en video utenfor Ullevaal , og da svarte han « jeg håper det « . Så spurte de om hadde billetter og var klar , så gikk han videre. Det var på vg. 
det Haakon svarte på var jo om kongehuset skulle være representert , og det var det han var usikker på. 
jeg har hele tiden oppfattet det som at planen var at prinsen skulle ta den jobben ( mener det var snakk om det etter Italia kampen og uten at jeg husker kilden) , men at kanskje HM skulle være med på noe eller alt. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Jeg så og en video utenfor Ullevaal , og da svarte han « jeg håper det « . Så spurte de om hadde billetter og var klar , så gikk han videre. Det var på vg. 
det Haakon svarte på var jo om kongehuset skulle være representert , og det var det han var usikker på. 
jeg har hele tiden oppfattet det som at planen var at prinsen skulle ta den jobben ( mener det var snakk om det etter Italia kampen og uten at jeg husker kilden) , men at kanskje HM skulle være med på noe eller alt. 

Ja, det var kanskje samme video vi så, og at han svarte "jeg håper det", og ikke "det får vi se". Men fikk inntrykk av at den opprinnelige planen her var at SM skulle dra. Kongen sa vel også noe om det forrige uke, eller når det var. At SM skulle, og kanskje kronprinsen skulle til USA. Men ikke han selv, for han var for gammel. 

Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ja, det var kanskje samme video vi så, og at han svarte "jeg håper det", og ikke "det får vi se". Men fikk inntrykk av at den opprinnelige planen her var at SM skulle dra. Kongen sa vel også noe om det forrige uke, eller når det var. At SM skulle, og kanskje kronprinsen skulle til USA. Men ikke han selv, for han var for gammel. 

😆😆kjipt å være for gammel. 

Skrevet
Eufemia- skrev (41 minutter siden):

🎯

Enig i dine refleksjoner. Kongehusets, les;flokkens, privatliv overskygger representasjonenes intensjoner fullstendig. Slik har det vært gjennom hele tidsperioden fra krisene tok all oppmerksomhet i offentligheten. Når krisehåndteringen har vært så elendig som den har vært/er, så reiser det spørsmål om hvilken verdi kongehuset har. Rådgiverne deres er ikke tilstedeværende og på sakene, eller er det kronprinsparet som ikke vil lytte til råd og god mediestrategi? Hvem vet, man registrerer i alle fall at kongehuset har sporet av for lenge siden. 

Tør vedde mye på at nettverkene i norsk og japansk næringsliv er 100 prosent uinteressert i detaljene i kongehusets krisehåndering og mediestrategi, men 100 prosent interessert i de nye dørene som er åpnet mellom dem.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
FruR skrev (41 minutter siden):

Enig de skaper masse drama og spekulasjoner med å holde på sånn fremfor å bare si rett ut at det er operasjon i dag. Det blir mer ikke mindre presse ved at de holder på sånn.

Det kan de altså ikke si, som vi snakket om både i går og forgårs, pga de strenge kravene til personvern og anonymitet i transplantasjonsloven.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

😆😆kjipt å være for gammel. 

Ja, kjipt 😄

Jeg fant det:

Nrk

"Kongefamiliens planer for VM var blant temaene på et pressetreff i Askvoll torsdag.

– Jeg tror kronprinsen skal dit, og så vidt jeg vet Sverre Magnus. Ikke jeg, nei. Jeg er for gammel, smilte han som svar på spørsmål fra journalistene."

Dette var for ca en uke siden, så da var det tydeligvis planlagt at de skulle på VM i utgangspunktet. Da tenker jeg at det også er greit at kronprinsen, og prinsen, svarer som de gjør nå. Hva skal de ellers si? Selv om situasjonen til MM ikke tillater at HM og IA er lang borte nå, kan vel ting endre seg. Jeg håper hvertfall SM drar, jeg. 

• Liker 8
Skrevet
Sgirl skrev (17 timer siden):

Uten lønn!

Nei, man kan søke med lønn

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (2 timer siden):

Det vil være uheldig å proklamere om kronprinsessen er på ventelisten eller ikke. I verste fall kan det føre til identifikasjon av donor, da det er svært få på ventelisten og svært få som blir donorer. De 250 ansatte ved hoffet har foreløpig stått til stryk hva angår kommunikasjon, men jeg håper i det minste at de forstår dette og hemmeligholder både denne informasjonen, samt eventuell transplantasjonsdato.

Svaret mitt var til en som skrev at hun var på listen. Det vet vi ikke ennå og jeg trenger ingen belæring om hvorfor de ikkke kan gå åpent ut med det.

Det er måten de kommuniserer på som ikke er heldig og ikke har vært det på en god stund nå.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Wanda_2025 skrev (15 timer siden):

Ikke enig. Når kronprinsen skal løftes frem som en helt som står på for kona si, så har det en relevans til hvordan resten av Norges befolkning står på for sine, uten de gullkantede privilegiene medlemmer av kongehuset har. Det blir litt for mye hode i egen navle referanse fra de som gjør det. Det er en verden der ute forbi kongehuset der folk sliter og står på for sine pårørende og får lite eller ingenting i retur, fordi det forventes at man gjør det. 

Alle som står på for sin alvorlig syke familie er da helter.  Kongehuset er akkurat nå ganske slitt i seilene. Så vi får håpe at de kan komme i land med noe, å få lappet de.

En ulykke kommer skjeldent alene, det kan vi trygt si gjleder dem, sett i perspektiv negative hendelser. 

Og håper de leges både fysisk og psykisk bra fremover

• Liker 8
Skrevet
jordeple skrev (Akkurat nå):

Svaret mitt var til en som skrev at hun var på listen. Det vet vi ikke ennå og jeg trenger ingen belæring om hvorfor de ikkke kan gå åpent ut med det.

Det er måten de kommuniserer på som ikke er heldig og ikke har vært det på en god stund nå.

Jeg er enig i at kommunikasjonen ifht Epstein og ifht Marius har vært elendig. Men er litt usikker på hva de kunne gjort annerledes i denne situasjonen. Det er personvern å ta hensyn til. MM sine, selvfølgelig, men også en eventuell donor, hvis det er det det er snakk om. Jeg synes de har sagt det de kan, uten at det skulle gå på bekostning av helseopplysninger som ingen har noe med.

• Liker 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig i at kommunikasjonen ifht Epstein og ifht Marius har vært elendig. Men er litt usikker på hva de kunne gjort annerledes i denne situasjonen. Det er personvern å ta hensyn til. MM sine, selvfølgelig, men også en eventuell donor, hvis det er det det er snakk om. Jeg synes de har sagt det de kan, uten at det skulle gå på bekostning av helseopplysninger som ingen har noe med.

De skaper mye spekulering og støy og jeg ser helt klart måter de kunne håndtert det annerledes på.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
jordeple skrev (5 minutter siden):

De skaper mye spekulering og støy og jeg ser helt klart måter de kunne håndtert det annerledes på.

Hadde det vært bedre å ikke si noen ting da? Og så enten bare droppe hele Japan uten et ord, eller kutte den ene dagen uten et ord? Hadde ikke det skapt spekulasjoner og støy, det også? 🤔 Uansett hva som hadde blitt gjort i denne spesifikke situasjonen, hadde det enten skapt støy, eller så hadde de gått på akkord med seg selv. Det unner jeg dem faktisk ikke i en så krevende situasjon som når et familiemedlem er såpass syk. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Hadde det vært bedre å ikke si noen ting da? Og så enten bare droppe hele Japan uten et ord, eller kutte den ene dagen uten et ord? Hadde ikke det skapt spekulasjoner og støy, det også? 🤔

Hele situasjonen er klønete håndtert, som vanlig når det er kriser i den familien.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Ja, kjipt 😄

Jeg fant det:

Nrk

"Kongefamiliens planer for VM var blant temaene på et pressetreff i Askvoll torsdag.

– Jeg tror kronprinsen skal dit, og så vidt jeg vet Sverre Magnus. Ikke jeg, nei. Jeg er for gammel, smilte han som svar på spørsmål fra journalistene."

Dette var for ca en uke siden, så da var det tydeligvis planlagt at de skulle på VM i utgangspunktet. Da tenker jeg at det også er greit at kronprinsen, og prinsen, svarer som de gjør nå. Hva skal de ellers si? Selv om situasjonen til MM ikke tillater at HM og IA er lang borte nå, kan vel ting endre seg. Jeg håper hvertfall SM drar, jeg. 

Jeg skjønner heller ikke hva annet de skal svare. Jeg skjønner ikke hvorfor folk her får det til å være dem som snakker om fotball vm. De svarer jo ? Denne tråden her er vond  å lese innimellom, det høres ut som HM har skulka jobb for å gå på pub og se en random fotballkamp. 
jeg håper SM får reist, vi ønsker han skal representere mer, han virker å trives med landslaget, og ja at han har det gøy på jobb er faktisk positivt . 

• Liker 9
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Hva skal de svare journalistene? Kan du gi et konkret råd om hva prinsen burde svart når han fikk en mikrofon opp i trynet og spurt om han skulle til vm? 

Nå er det ikke prinsen som er den som har skapt støy, er det vel?

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (53 minutter siden):

Enig de skaper masse drama og spekulasjoner med å holde på sånn fremfor å bare si rett ut at det er operasjon i dag. Det blir mer ikke mindre presse ved at de holder på sånn.

CeXNS skrev (26 minutter siden):

For ordens skyld; jeg tror ikke på operasjon i dag. 

Skulle velt til å si meg uenig i den påstanden, men ok. Er jo neppe det da. Nye lunger har maks 6 timer på å finne ny eier, så Hm kan ikke ha visst det for tre dager siden at det er operasjon i dag og planlagt for det. Så sånn er det nok ikke.

For å spekulere videre så kan det hele også være veldig uavklart. Det kan jo være slik når legene skal vurdere, at de ikke vet før de vet og er veldig tilbakeholdne med det meste frem til de faktisk kan si noe sikkert om noe. Men at NOE alvorlig akkurat nå blir vurdert kan vi være ganske sikre på. At hun settes på transplantasjonsliste, i verste fall at hun har blitt så raskt forverret at hun ikke lenger vurderes frisk nok for operasjon. Noe rundt dette tenker jeg er sannsynlig. For familiens del håper jeg selvsagt på det første. Men om de selv ikke VET hva legen skal si, så forstår vi jo at de vil hjem. Enten for å være der om det blir transplantasjon i natt liksom, eller om det blir lenge til, eller for å være sammen om det skulle vise seg enda verre enn det. Uvisshet er veldig vanskelig. Vanskelig å kommunisere midt oppi også. Jobber selv tett på kommunikasjonsrådgivere og vet at det å kommunisere rundt ting som er uklart er kinkig. Add in regelverk rundt personvern for donor i denne sammenheng, og kanskje noen etiske vurderinger om hvermannsen bør vite at MM står på donorliste i tilfelle noen finner det en passende tid for å "prøve å hjelpe henne", mtp alle andre det går ut over ved slike påfunn. SÅ tror jeg ikke dette er noen enkel kommunikasjonsjobb.

jordeple skrev (4 minutter siden):

Så spørs det vel mest om det er media som har skapt dette. Dette er rene clickbaits, de vil som vanlig tjene sine kroner. Jo mer uvisse og svada, jo mer tjener de. Så de har jo kjempeinteresse av å dra dette frem midt i uklarheter de evt ikke kan snakke om nå. Hadde det ikke vært for media hadde ikke en dag kortere japantur brydd oss i det hele tatt, ei heller at IA leverer eksamen hjemmefra og kommer litt tidlig hjem for sommerferie. Ingen hadde trengt å lage noen stor notis av dette og heller ventet på nettopp avklarte pressemeldinger. MEN, det hadde ikke blitt kroner i kassa. Så, om man skal kritisere noen, så kanskje media.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (7 minutter siden):

Nå går også Den norske kirke ut med pressemelding om bønn for MM. 

https://www.vg.no/nyheter/i/7pqXAW/biskopene-oppfordrer-til-boenn-for-kronprinsessen

Dette også en konsekvens av Slottet sin håndtering. 

Hadde stått mer respekt av å oppfordre til bønn for alle verdens ofre for overgrep og trafficking. Dette kunne de gjerne gjort til noe permanent.

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 12
Skrevet
våren14 skrev (1 minutt siden):

Skulle velt til å si meg uenig i den påstanden, men ok. Er jo neppe det da. Nye lunger har maks 6 timer på å finne ny eier, så Hm kan ikke ha visst det for tre dager siden at det er operasjon i dag og planlagt for det. Så sånn er det nok ikke.

For å spekulere videre så kan det hele også være veldig uavklart. Det kan jo være slik når legene skal vurdere, at de ikke vet før de vet og er veldig tilbakeholdne med det meste frem til de faktisk kan si noe sikkert om noe. Men at NOE alvorlig akkurat nå blir vurdert kan vi være ganske sikre på. At hun settes på transplantasjonsliste, i verste fall at hun har blitt så raskt forverret at hun ikke lenger vurderes frisk nok for operasjon. Noe rundt dette tenker jeg er sannsynlig. For familiens del håper jeg selvsagt på det første. Men om de selv ikke VET hva legen skal si, så forstår vi jo at de vil hjem. Enten for å være der om det blir transplantasjon i natt liksom, eller om det blir lenge til, eller for å være sammen om det skulle vise seg enda verre enn det. Uvisshet er veldig vanskelig. Vanskelig å kommunisere midt oppi også. Jobber selv tett på kommunikasjonsrådgivere og vet at det å kommunisere rundt ting som er uklart er kinkig. Add in regelverk rundt personvern for donor i denne sammenheng, og kanskje noen etiske vurderinger om hvermannsen bør vite at MM står på donorliste i tilfelle noen finner det en passende tid for å "prøve å hjelpe henne", mtp alle andre det går ut over ved slike påfunn. SÅ tror jeg ikke dette er noen enkel kommunikasjonsjobb.

Så spørs det vel mest om det er media som har skapt dette. Dette er rene clickbaits, de vil som vanlig tjene sine kroner. Jo mer uvisse og svada, jo mer tjener de. Så de har jo kjempeinteresse av å dra dette frem midt i uklarheter de evt ikke kan snakke om nå. Hadde det ikke vært for media hadde ikke en dag kortere japantur brydd oss i det hele tatt, ei heller at IA leverer eksamen hjemmefra og kommer litt tidlig hjem for sommerferie. Ingen hadde trengt å lage noen stor notis av dette og heller ventet på nettopp avklarte pressemeldinger. MEN, det hadde ikke blitt kroner i kassa. Så, om man skal kritisere noen, så kanskje media.

Men det er jo Haakon (og Kongen) som forer media. 

Det var jo null problem for dem å la være å si noe omkring MBH-saken. Eller Epstein. Da fikk ikke pressen en pip. 

Skulle ikke sagt deg i mot dersom media fantaserte fritt, men her fores de daglig. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...