Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Du tenker ikke at det er alvorlig nok siden han faktisk avlyser en dag for å kunne komme hjem tidligere, og at IA også er hjemme pga dette? MM har vært syk lenge uten at de har reist hjem eller kortet ned oppdrag tidligere, så noe må jo ha skjedd denne gangen?

Nei. Jeg tror ikke det har skjedd noe siden han allerede før han dro bestemte for å kutte ned en dag. Hvordan visste han at hun kom til å være ekstra syk i morgen mener du? Dette er bare sirkus og forsøk på avledning fra ting de ikke ønsker fokus på.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Du tenker ikke at det er alvorlig nok siden han faktisk avlyser en dag for å kunne komme hjem tidligere, og at IA også er hjemme pga dette? MM har vært syk lenge uten at de har reist hjem eller kortet ned oppdrag tidligere, så noe må jo ha skjedd denne gangen?

Jeg for min del reagerer mest på at han absolutt måtte reise hjem fra Japan en dag tidligere enn planlagt, men holder døren åpen for å dra til USA for å se på fotball. Det henger jo ikke på greip at han da måtte hjem til MM tidligere, men allikevel kan reise til USA. 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Wanda_2025 skrev (20 minutter siden):

Ikke enig. Når kronprinsen skal løftes frem som en helt som står på for kona si, så har det en relevans til hvordan resten av Norges befolkning står på for sine, uten de gullkantede privilegiene medlemmer av kongehuset har. Det blir litt for mye hode i egen navle referanse fra de som gjør det. Det er en verden der ute forbi kongehuset der folk sliter og står på for sine pårørende og får lite eller ingenting i retur, fordi det forventes at man gjør det. 

Det var vel ikke helt sånn det var. Faktisk var det vel motsatt, altså slik at det ble fremhevet at han gjør en god jobb selv om kona er syk og han helt sikkert skulle ønske han kunne være hos henne. Men istedet er han i Japan og snakker om fisk, hav og bærekraft.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
trønder skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg tror ikke det har skjedd noe siden han allerede før han dro bestemte for å kutte ned en dag. Hvordan visste han at hun kom til å være ekstra syk i morgen mener du? Dette er bare sirkus og forsøk på avledning fra ting de ikke ønsker fokus på.

Det er diskutert tidligere i tråden om at det kan være noe ifht behandling som har kommet plutselig, siden han kutter èn dag og ikke hele Japan-turen. For eksempel. 

Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Jeg for min del reagerer mest på at han absolutt måtte reise hjem fra Japan en dag tidligere enn planlagt, men holder døren åpen for å dra til USA for å se på fotball. Det henger jo ikke på greip at han da måtte hjem til MM tidligere, men allikevel kan reise til USA. 

Jeg så nettopp en video av Sverre Magnus på tiktok der han ble spurt om han skulle til USA. "Det får vi se" med et lurt smil. Kan det tenkes at det er han som skal til USA? 

• Liker 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Det er diskutert tidligere i tråden om at det kan være noe ifht behandling som har kommet plutselig, siden han kutter èn dag og ikke hele Japan-turen. For eksempel. 

Det er bare spekulasjoner. Uansett er det jo ikke han som eventuelt skal behandles.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (5 minutter siden):

Det henger ikke på greip. Tror ikke han drar for det vil bli for dumt i forhold til Japan. Håper SM drar 😊

Apropos VM i fotball hvor Norge er med. Klart det er populært. Mange kjøper svindyre billetter på svartebørs for de har ikke fått tak i via fotballforbundet 

I 1998 var vi 4,4 millioner mennesker og 1,6 så Norge slå Brasil på tv. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
trønder skrev (6 minutter siden):

Det er bare spekulasjoner. Uansett er det jo ikke han som eventuelt skal behandles.

Poenget er at det kan være ulike grunner til at det var viktig for ham akkurat denne gangen. Det er ikke engang sikkert de selv har oversikt over sykdomsbildet hennes nå og at det er derfor det er viktig for dem å være i nærheten.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (4 minutter siden):

Det henger ikke på greip. Tror ikke han drar for det vil bli for dumt i forhold til Japan. Håper SM drar 😊

Apropos VM i fotball hvor Norge er med. Klart det er populært. Mange kjøper svindyre billetter på svartebørs for de har ikke fått tak i via fotballforbundet 

I 1998 var vi 4,4 millioner mennesker og 1,6 så Norge slå Brasil på tv. 

Det håper jeg også. 

• Liker 3
Skrevet
Wanda_2025 skrev (36 minutter siden):

Ikke enig. Når kronprinsen skal løftes frem som en helt som står på for kona si, så har det en relevans til hvordan resten av Norges befolkning står på for sine, uten de gullkantede privilegiene medlemmer av kongehuset har. Det blir litt for mye hode i egen navle referanse fra de som gjør det. Det er en verden der ute forbi kongehuset der folk sliter og står på for sine pårørende og får lite eller ingenting i retur, fordi det forventes at man gjør det. 

Han er verken helt eller skurk, men en mann som reiser hjem en dag tidligere fra jobb pga.syk kone. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Poenget er at det kan være ulike grunner til at det var viktig for ham akkurat denne gangen. Det er ikke engang sikkert de selv har oversikt over sykdomsbildet hennes nå og at det er derfor det er viktig for dem å være i nærheten.

Hvis det står så ille til stiller jeg spørsmål ved at han i det hele tatt reiste. Elendig dømmekraft uansett.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
trønder skrev (Akkurat nå):

Hvis det står så ille til stiller jeg spørsmål ved at han i det hele tatt reiste. Elendig dømmekraft uansett.

Han hadde blitt kritisert uansett hva han hadde valgt. Nå valgte han å utføre oppdraget han hadde tatt på seg, OG reise hjem tidligere for å ta hensyn til kona. Han kan ikke vinne uansett her. Situasjonen høres ut som den suger.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han hadde blitt kritisert uansett hva han hadde valgt. Nå valgte han å utføre oppdraget han hadde tatt på seg, OG reise hjem tidligere for å ta hensyn til kona. Han kan ikke vinne uansett her. Situasjonen høres ut som den suger.

Enig , for noen kan han aldri vinne og uansett hva han gjør blir det galt

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Han kunne ha gjennomført det planlagte oppdraget.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Enig , for noen kan han aldri vinne og uansett hva han gjør blir det galt

Jeg er ikke monarkiets største fan akkurat, men når vi først har det, synes jeg at i denne situasjonen, så gjorde de det beste de kunne utav det. Haakon måtte jo ikke på den jobben hvis vi tenker penger her, men han skjønte vel at det hadde betydning at han dro likevel. Det synes jeg er helt fair. Og det er også helt fair at han drar hjem en dag tidligere når situasjonen hjemme er som den er. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
trønder skrev (1 minutt siden):

Han kunne ha gjennomført det planlagte oppdraget.

Gjorde han ikke stort sett det han skulle? 

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Det var bare kjedelige ting på programmet, den siste dagen.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Durex skrev (1 minutt siden):

Det var bare kjedelige ting på programmet, den siste dagen.

Jeg synes nu hele oppdraget hørtes kjedelig ut. Han var der i tre dager likevel.

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Gjorde han ikke stort sett det han skulle? 

Nei. Det var fullt program også den fjerde dagen. Besøket av havnebyen Hachinohe og det planlagte besøket til Kabushima-tempelet ble avlyst

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

Nei. Det var fullt program også den fjerde dagen. Besøket av havnebyen Hachinohe og det planlagte besøket til Kabushima-tempelet ble avlyst

Jeg skrev stort sett, hvilket betyr at jeg selvsagt skjønner at noe ble avlyst. På 3 dager rekker man likevel en del av programmet, vil jeg si.

• Liker 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

Jeg synes nu hele oppdraget hørtes kjedelig ut. Han var der i tre dager likevel.

Jeg synes hele programmet ser ut som en fest sammenliknet med mine arbeidsdager. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...