Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Momma skrev (8 minutter siden):

Det overså jeg visst, beklager. Men om vi ser bort fra "vitnene" i denne tråden, da, så er det jo sagt i utallige sammenhenger, artikler og bøker, at hun var gravid. Og det er også svært sannsynlig at hun var gravid når vi vet innspillings- og sendeår, samt tidspunkt for når gullgutten ble født, så da holder det i massevis for meg.

Ja, det er sannsynlig at hun var gravid under innspillingen, for hun må jo nødvendigvis ha vært gravid siden mai/juni 1996.

Men det var ikke det vi diskuterte. Det var påstandene om at hun var synlig gravid som var tema. 

Min personlige mening er at det er uproblematisk at gravide folk er på TV, uansett hvilket trimester de er i. Men jeg engasjerte meg i debatten om hva som faktisk er dokumentert, da det virket som en synlig graviditet ble vurderte som et ekstra nivå av skammelig, uten at det faktisk ser ut til at noen klarer å dokumentere at hun faktisk var synlig gravid.

Og karakterdrap på sviktende faktisk grunnlag synes jeg ikke noe om. De som driver med det får i det minste dokumentere fakta skikkelig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reverend skrev (16 minutter siden):

Støttes. Andre trimester ble også nevnt. Uansett, det kan ikke dokumenteres at hun var synlig gravid i sendingen, og hun hadde nok ikke fått delta om det stemte. Året var tross alt 1996.

Joda, nå er det mye tull her synes jeg. Du påstår fordi du vet at programmet ikke er å linke ut. 

Hun var gravid i 2.trimester. Det som står i denne boken er korrekt. De startet sent i aug med innspillingsperiode i sept og okt. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (23 minutter siden):

Ja, det er sannsynlig at hun var gravid under innspillingen, for hun må jo nødvendigvis ha vært gravid siden mai/juni 1996.

Men det var ikke det vi diskuterte. Det var påstandene om at hun var synlig gravid som var tema. 

Min personlige mening er at det er uproblematisk at gravide folk er på TV, uansett hvilket trimester de er i. Men jeg engasjerte meg i debatten om hva som faktisk er dokumentert, da det virket som en synlig graviditet ble vurderte som et ekstra nivå av skammelig, uten at det faktisk ser ut til at noen klarer å dokumentere at hun faktisk var synlig gravid.

Og karakterdrap på sviktende faktisk grunnlag synes jeg ikke noe om. De som driver med det får i det minste dokumentere fakta skikkelig.

Så fremt du har bevis for at MBH er tidlig født, er det ganske spenstig å påstå at MM bare var gravid i 7 måneder.

En menneskelig graviditet varer som regel i 9 måneder, eller 280 dager. Om du regner deg tilbake fra 13. januar, ender man med april.

Det virker i det hele som du bør slutte å kommentere på dette med graviditet. 

Eller har du adgang til kilder som viser din påstand om tidlig fødsel? (med to måneder til og med, ekstrem prematur?)

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har ikke sett intervjuet. Sier kongen enkelt og greit at vi ikke skal forvente mer av familien hans enn at de ikke bryter loven? Er vi der?

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Minner om at debatt om debatten og grupperinger ikke er lov. 

Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sett intervjuet. Sier kongen enkelt og greit at vi ikke skal forvente mer av familien hans enn at de ikke bryter loven? Er vi der?

Virker sånn.

Moraler? Nja.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Virker sånn.

Moraler? Nja.

Da skjønner jeg ikke hvorfor det er så viktig for mange å vente til han dør med å avvikle monarkiet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Nei, det er ikke en naturlig tolkning av det han sa.

• Liker 3
Skrevet
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Det vet vi. Spørsmålet er når episoden ble innspilt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Det vet vi. Spørsmålet er når episoden ble innspilt.

Hun var gravid okke som. Venter stadig på den spenstige artikkelen om at MBH var ekstrem prematur, basert på dine påstander om at hun ble gravid mai\juni.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
MissLucy skrev (10 minutter siden):

Vet du, jeg bryr meg egentlig ikke så mye verken om at hun var synlig gravid eller bare bitte litt gravid, og det hadde overhodet ikke hatt noe å si hva hun gjorde i sin ungdom/før hun møtte kronprinsen dersom hun hadde vist evne til å endre seg. Det å lese Epstein-filene overbeviste meg om at så ikke er tilfelle, og denne korrespondansen og kontakten er også da i en helt annen liga enn dette sjekkeprogrammet for hva som er greit eller ikke.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Ja og Marius er født januar 1997. Så da kan alle som sier hun ikke var gravid roe seg? Personlig tenker jeg at hun har gjort verre ting enn å være med i sjekkeprogram som gravid men…

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo helt absurd at kongen påstår at «kronprinsessen ikke har gjort noe ulovlig» når han i samme åndedrag forteller at han ikke ante noe om hennes forbindelse med Epstein. Så HVORDAN KAN HAN VITE hva hun har gjort og ikke? Nei, det tør jo ingen å spørre ham om.

Nå er det vel sånn at ingenting er ulovlig for en kongelig her i landet, så lenge Kongen bestemmer at det ikke er det. Så vilt det enn kan høres ut. Habilitet gjelder ikke her!

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Det er jo helt absurd at kongen påstår at «kronprinsessen ikke har gjort noe ulovlig» når han i samme åndedrag forteller at han ikke ante noe om hennes forbindelse med Epstein. Så HVORDAN KAN HAN VITE hva hun har gjort og ikke? Nei, det tør jo ingen å spørre ham om.

Nå er det vel sånn at ingenting er ulovlig for en kongelig her i landet, så lenge Kongen bestemmer at det ikke er det. Så vilt det enn kan høres ut. Habilitet gjelder ikke her!

Klassisk bekreftelsesfelle på hele familien.

Månen er en ost fordi jeg ikke har vært å smakt på den selv, så jeg kan ikke avkrefte eller bekrefte påstanden.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (12 minutter siden):

Og uansett: det er ikke ulovlig å være nær venn med en ( man vet er) dømt voldtekstfobryter og overgiper,  og det er ikke ulovlig å lyve, men likevel ikke greit for en kronprinsesse å gjøre synes jeg. 

Endret av FruR
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
FruR skrev (4 minutter siden):

Ja og Marius er født januar 1997. Så da kan alle som sier hun ikke var gravid roe seg? Personlig tenker jeg at hun har gjort verre ting enn å være med i sjekkeprogram som gravid men…

Ingen sier det. Men det er mange som ikke leser innleggene de protesterer mot.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (12 minutter siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor det er så viktig for mange å vente til han dør med å avvikle monarkiet.

Monarkiet blir ikke avviklet.. 

• Liker 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (9 minutter siden):

Hva har kronprinsessen gjort som er ulovlig?

• Liker 5
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Ingen sier det. Men det er mange som ikke leser innleggene de protesterer mot.

Enig. Noen påstår til og med at MM ble gravid i mai/juni når hun fødte 13. januar, noe som gjør MBH enten ekstrem eller vanlig prematur, bare sånn at de kan forsvare sine påstander om at MM ikke kan ha vært synlig gravid mens aviser og bøker sier noe annet.

Det er ikke bare MMs intellekt som kastes under bussen for å forsvare omgangen (hun visste jo ikke, selv om det stod i 30+ artikler i store norske aviser i 2011!) med JE, det er også hennes sønns helseopplysninger.

Endret av Ellie42
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...