Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Har kronprinsessen svart på at hun ikke har bidratt til noe straffbart i MBH saken? Hvor er kilden på dette? 

Kilden er Guri Varpe

https://www.vg.no/rampelys/i/5p3dmX/unge-venstre-krever-at-mette-marit-gaar-av-som-kronprinsesse

"Kommunikasjonssjef ved Det kongelige hoff, Guri Varpe, svarer på påstandene fra Svendsen-Yagci i en uttalelse til VG:

– Som det kom frem under rettssaken mot Marius Borg Høiby og som Kronprinsessen har svart på tidligere, har hun selvsagt ikke bidratt til noe straffbart slik Unge Venstres leder her hevder."

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Det er nesten så man mistenker ham for ironi - ærlig og åpen 🤣

"Det er privat" 

"Det husker vi ikke"

"Det ønsker vi ikke å svare på "

"Det er ikke tema nå"

"Mette er syk"

"Vi står i en vanskelig situasjon"

"Det visste vi ikke"

Syns du. Jeg er helt uenig.

Foreslår at du leser saken du uttaler deg om.

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

Siterer meg selv for  å tilføye denne saken om en kommunikasjonsekspert som også fremhever kronprinsens åpenhet i pressemøtet i går som spesiell for det norske kongehuset, samtidig som han har kritiske kommentarer til kommunikasjonen rundt Epsteinsaken:

https://www.dagbladet.no/kjendis/skiller-seg-fra-andre/84675190

"Trond Albert Skjelbred, partner i kommunikasjonshuset Apriil PR, er glad for at kronprins Haakon møter pressen med ærlighet og åpenhet. (...) 

Skjelbred mener at denne åpenheten skiller den norske kongefamilien fra andre kongehus."

Nåja.

https://www.vg.no/nyheter/i/gkLLvq/dronning-margrehte-er-innlagt-paa-rikshospitalet

Her får vi konkrete helseopplysninger om Dronning Margrethe.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Kilden er Guri Varpe

https://www.vg.no/rampelys/i/5p3dmX/unge-venstre-krever-at-mette-marit-gaar-av-som-kronprinsesse

"Kommunikasjonssjef ved Det kongelige hoff, Guri Varpe, svarer på påstandene fra Svendsen-Yagci i en uttalelse til VG:

– Som det kom frem under rettssaken mot Marius Borg Høiby og som Kronprinsessen har svart på tidligere, har hun selvsagt ikke bidratt til noe straffbart slik Unge Venstres leder her hevder."

Så Guri Varpe sier at kronprinsessen har svart på at hun IKKE har bidratt til noe straffbart i MBH saken, samme Guri Varpe som også fortalte offentligheten at  MM sitt vennskapet med Epstein var overfladisk og avsluttet i 2013? Den Guri Varpe som måtte sende ut en ny pressemelding i 2019 og i 2026 om kronprinsessen og vennskapet med Epstein? Meget troverdig kilde der altså. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Foreslår at du leser saken du uttaler deg om.

Foreslår at du slutter å gå ut i fra at folk som er uenige med deg eller trekker en annen slutning ut i fra en artikkel, ikke har lest den.

Jeg vet at sitatene jeg skrev ikke står i den artikkelen. Men det er en sammenfatning av hva kronprinsen og fruen har uttalt i løpet av hele saken - null og niks av dybde, bare ordsalat. Derfor ler jeg høyt over at denne mannen mener kronprinsen er åpen og ærlig,  bare fordi han svarer noen annet enn "ingen kommentar". Han svarer jo uansett ingenting av substans. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (5 minutter siden):

Så Guri Varpe sier at kronprinsessen har svart på at hun IKKE har bidratt til noe straffbart i MBH saken, samme Guri Varpe som også fortalte offentligheten at  MM sitt vennskapet med Epstein var overfladisk og avsluttet i 2013? Den Guri Varpe som måtte sende ut en ny pressemelding i 2019 og i 2026 om kronprinsessen og vennskapet med Epstein? Meget troverdig kilde der altså. 

absolutt alt innledes med tendensiøse overdrivelser?

Du spurte om kilden, og du fikk kilden. Kan du ikke bare si takk?

Endret av MissLucy
  • Liker 5
Skrevet
velociraptor skrev (5 minutter siden):

Foreslår at du slutter å gå ut i fra at folk som er uenige med deg eller trekker en annen slutning ut i fra en artikkel, ikke har lest den.

Jeg vet at sitatene jeg skrev ikke står i den artikkelen. Men det er en sammenfatning av hva kronprinsen og fruen har uttalt i løpet av hele saken - null og niks av dybde, bare ordsalat. Derfor ler jeg høyt over at denne mannen mener kronprinsen er åpen og ærlig,  bare fordi han svarer noen annet enn "ingen kommentar". Han svarer jo uansett ingenting av substans. 

Ja, det var en sammenfatning av noe helt annet, som hadde null relevans til saken som var tema, så da antar man jo at saken ikke er lest.

• Liker 5
Skrevet
velociraptor skrev (6 minutter siden):

Synes han ror seg vekk like mye som før, men har endret litt retning men jeg kan ikke se at han kommer i land med dette

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (7 minutter siden):

absolutt alt innledes med tendensiøse overdrivelser?

Du spurte om kilden, og du fikk kilden. Kan du ikke bare si takk?

Det var ikke en gyldig kilde, jeg etterspurte kilde på at kronprinsessen selv hadde uttalt det offentlig. Ikke hva en kommunikasjonssjef  som må endre forklaring underveis uttaler. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (13 timer siden):

Det var ikke en gyldig kilde, jeg etterspurte kilde på at kronprinsessen selv hadde uttalt det offentlig. Ikke hva en pressesjef som må endre forklaring underveis uttaler. 

Det var vel en henvisning til at Kronprinsessen uttalte seg om dette i Året med kongefamilien. 

Endret av MissLucy
  • Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Kronprinsessen uttalte seg om dette i Året med kongefamilien. Det tror jeg nok du vet.

Gjorde hun? Har du link til denne spesifikke uttalelsen? Et sitat eventuelt? 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Ja, det var en sammenfatning av noe helt annet, som hadde null relevans til saken som var tema, så da antar man jo at saken ikke er lest.

Saken er jo at hele kongehuset er jo helt haha, blir rikere for hver dag som går og betaler ikke skatt og har privatforetak som de ikke skatter på. Og så jeg skjønner ikke hvorfor vi har de? Tror nok at kongehuset går i minus nå

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-201

«Kronprinsessen reiste til Florida i februar 2014 – året etter oppholdet hos den dømte seksualforbryteren Jeffrey Epstein i Palm Beach. Slottet sier det ikke er grunn til å anta at de møttes.

Den private reisen til Florida var en av flere turer kronprinsessen hadde til USA våren 2014. To av dem var private, og er nevnt i såkalte diplomatiske noter sendt fra den norske ambassaden i Washington til det amerikanske utenriksdepartementet.

Turen i februar det året kom litt over en måned etter at Jeffrey Epstein tok kontakt med kronprinsessen på e-post og sa at han hadde tenkt på henne. Han spurte hvordan hun følte seg. Kronprinsessen svarte samme dag og spurte hvordan han hadde det.» 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-201

«Kronprinsessen reiste til Florida i februar 2014 – året etter oppholdet hos den dømte seksualforbryteren Jeffrey Epstein i Palm Beach. Slottet sier det ikke er grunn til å anta at de møttes.

Den private reisen til Florida var en av flere turer kronprinsessen hadde til USA våren 2014. To av dem var private, og er nevnt i såkalte diplomatiske noter sendt fra den norske ambassaden i Washington til det amerikanske utenriksdepartementet.

Turen i februar det året kom litt over en måned etter at Jeffrey Epstein tok kontakt med kronprinsessen på e-post og sa at han hadde tenkt på henne. Han spurte hvordan hun følte seg. Kronprinsessen svarte samme dag og spurte hvordan han hadde det.» 

Jeg håper alt kommer for en dag.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Videre ; 

https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-2014

«Dokumentasjonen viser at Epstein var i Palm Beach i samme tidsrom som kronprinsessen var i Sør-Florida i februar 2014.

Huset i Palm Beach var stedet der den dømte seksualforbryteren bodde til han døde i et fengsel i New York sommeren 2019.

PST: – Ønsker ikke å kommentere

Det er Den kongelige politieskorte (DKP) som har ansvaret for kongefamiliens sikkerhet på reiser i utlandet. Da reisen til Florida fant sted i 2014, var DKP tilknyttet Oslo politidistrikt.

Aftenposten har stilt en rekke spørsmål til Oslo-politiet om det var en livvakt med på turen i 2014, hva formålet med turen var, hvem som ble besøkt i Florida, og hvor lenge turen varte.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
MissLucy skrev (17 minutter siden):

Nei, det var en sammenfatning av hva de generelt har svart til alt av kritiske spørsmål. Jeg synes ikke det han liksom "svarte" i denne saken hadde noe mer substans. Vi får være uenige i hva som går innenfor tema. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
velociraptor skrev (8 minutter siden):

Nei, det var en sammenfatning av hva de generelt har svart til alt av kritiske spørsmål. Jeg synes ikke det han liksom "svarte" i denne saken hadde noe mer substans. Vi får være uenige i hva som går innenfor tema. 

Hvis du hadde lest saken, ville du sett at det var åpenheten omkring helse og vanskelige følelser som ble fremhevet i forhold til andre kongehus, så det å liste opp parafraser over tidligere svar om helt andre saker fremstår jo bare som en avsporing.

• Liker 4
Skrevet
Nymerïa skrev (10 minutter siden):

Haha, ja turen var i diplomatiske noter, var Jagland og rød Larsen med?  Nesten så jeg tror at den diplomatiske pipa hadde en veldig ulyd og er sikker på at alle hørte at det ble spilt feil

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
42. skrev (2 minutter siden):

Haha, ja turen var i diplomatiske noter, var Jagland og rød Larsen med?  Nesten så jeg tror at den diplomatiske pipa hadde en veldig ulyd og er sikker på at alle hørte at det ble spilt feil

Slottet avviser ikke et møte i følge Se og Hør. 

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-ny-florida-tur/84678402

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Reverend skrev (4 timer siden):

Bestevenn? Alene i hytt og pine?

Jeg ser at vi har ulike utgangspunkt for vurderingene. Jeg har ikke noe mer å tilføye utover det jeg allerede har skrevet.

For meg er grad av vennskap underordnet, bare det å ha kontakt i det hele tatt med en slik person er forkastelig. Som kongelige kan man ikke det, ferdig snakka. Men hva er det du er uenig i?  Noe må det være, du skrev det jo selv? Den du siterte er kritisk til MMs forhold til Epstein, er du uenig i det? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...