Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Sjekkeprogram og sjekkeprogram. Når man leser beskrivelsen av det programmet så er det vel omtrent null prosent av innholdet som minner om sjekking. Det er jo bare underholdning og vas, og som beskrivelsen viser så er det ikke hun selv som sjekker, eller, velger noen. Det er en som vinner fordi han gjettet rett på noen tøvete spørsmål. Tviler meget sterkt på at noen deltok i det programmet fordi de trodde de skulle finne noen.

Nettopp - det er bare vas og noen få spm ble spurt. Men, hvis det var bare søtt, morsomt, uskyldig og underholdende og som Hvidsten sier: MM viser seg som en supersøt og hyggelig jente og alt er bare positivt. Hvorfor ikke vise det på nytt? Hvorfor uttale til folket at episoden er borte vekk for alltid? 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Og den eneste kongelige i de skandinaviske kongehusene som har en tv fortid med å sjekkes opp av 100 menn som gravid og med termin noen måneder etterpå. 

Ja, det er klart, hun var jo gravid, så den ene episoden av det tøvete programmet er selvsagt mye verre enn de 25+ episodene av Paradise Hotel, som prinsesse Sofia av Sverige deltok i.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Det var jo mange flere tilstede under disse sendingene. MM var selvsagt ikke alene under produksjonen. Det var også gjester og publikum under produksjonene, samt ansatte. Dette bør ikke være et gjentatt tema i tråden, det er jeg enig i, all den tid vi også vet at mye er lagt lokk på, helst ikke skal vises i reprise eller sendes på nytt.

Om det kun hadde vært uskyldig morsomt, søtt og veldig underholdende, hvorfor ikke vise det på nytt? Det hadde jo bare vært positivt både for kongefamilien og for resten av folket - noe å se tilbake på. Det er jo grunner for at redaktørene bestemte seg i fellesskap å kvitte seg med materialet, noe noen av de har uttalt at de angret på i ettertid. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/bildene-du-ikke-skulle-fa-se/84360417

«På den tida var TVNorge tett tilknyttet TV 2, så avgjørelsen om å arkivere programmet falt ikke på Trælviks skuldre alene, sier han.

- Vi ble enige i fellesskap, etter at hun gikk ut med meldingen om at hun hadde levd et «utsvevende» liv, om å la disse bildene og sakene ligge. Å la henne få sjansen til å bli en verdig, potensiell dronning til riket. 

«Da siterer jeg tidligere sjefredaktør i Se og Hør, Ulf André Andersen: mange i mediene har visst mer enn de har fortalt, og man har skjermet henne og kongehuset og familien. Det burde man ikke ha gjort når man vet det man vet i dag.

- Det er en unnlatelsessynd, som Ulf sa. Man hadde gjort det annerledes i dag, men hva vi hadde gjort er vanskelig å si.«

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Nettopp - det er bare vas og noen få spm ble spurt. Men, hvis det var bare søtt, morsomt, uskyldig og underholdende og som Hvidsten sier: MM viser seg som en supersøt og hyggelig jente og alt er bare positivt. Hvorfor ikke vise det på nytt? Hvorfor uttale til folket at episoden er borte vekk for alltid? 

Aner ikke. Det er nettopp det spørsmålet Sigrid Hvidsten stiller. Hun mener det ville vært en fordel for MM om det ble vist.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Ja, det er klart, hun var jo gravid, så den ene episoden av det tøvete programmet er selvsagt mye verre enn de 25+ episodene av Paradise Hotel, som prinsesse Sofia av Sverige deltok i.

Jeg synes det er en enorm forskjell der.

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Det har aldri vært en så omfattende rydding etter Sofia, som det er med Mette-Marit Tjessem Høiby etter hennes utagerende «ungdomstid» som varte til hun var nærmere 40 år. Det ryddes fortsatt opp åpenbart. Hint : Epstein. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Eksene til mm får meg til å lure på hvor snill gutt Håkon egentlig er… 

Masse ting som skjer nå får meg til å lure på hva slags menneske HM er. Blant annet det faktumet at MBH later til å være fremmed for tanken at man rett og slett ikke kaller folk jævla hore. For det skjønner ethvert menneske som har vokst opp i et noenlunde anstendig hjem.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er en enorm forskjell der.

Enig. Lysthuset fremstår som et bønnemøte sammenlignet med Paradise Hotel.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Dårlig forsøk. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Enig. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Det har aldri vært en så omfattende rydding etter Sofia, som det er med Mette-Marit Tjessem Høiby etter hennes utagerende «ungdomstid» som varte til hun var nærmere 40 år. Det ryddes fortsatt opp åpenbart. Hint : Epstein. 

Hva har rydding med saken å gjøre? Ble deltagelse i 25 episoder av Paradise Hotel plutselig en ikke-sak bare fordi de ikke er trukket tilbake? 

Merkelig logikk.

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (16 minutter siden):

Sjekkeprogram og sjekkeprogram. Når man leser beskrivelsen av det programmet så er det vel omtrent null prosent av innholdet som minner om sjekking. Det er jo bare underholdning og vas, og som beskrivelsen viser så er det ikke hun selv som sjekker, eller, velger noen. Det er en som vinner fordi han gjettet rett på noen tøvete spørsmål. Tviler meget sterkt på at noen deltok i det programmet fordi de trodde de skulle finne noen.

Så du har ikke sett programmet?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Nei, nå har jeg ikke sett episodene av PH som prinsesse Sofia deltok i, men jeg husker det var MYE negativitet i Sverige og andre land i Europa da de skulle gifte seg, at hun hadde deltatt. Noen kaller henne fortsatt PH-Sofia. 

Men, nå var ikke hun i annet enn en brunch/middag med 25 andre sammen med en godt voksen svensk dame (modelscout?) med Epstein, som hun enkelt og lett forklarte om til pressen via TV på vei inn i et arrangement uten masse unnskyldninger eller husker ikke, vet ikke osv. Hun var rett på da hun ble spurt og saken ble lagt død fordi hun var så konsis på svarene sine og husket godt hendelsen. Epstein har i flere tilfeller uttalt at han mente prinsesse Sofia var den vakreste kongelige i hele verden og en av de nydeligste jentene han har sett. Han var visstnok veldig frempå der, men fikk ikke mere respons. 

Det som egentlig er poenget er vel at Mette Marit var synlig gravid i dette "sjekkeprogrammet". S Bricen inviterte henne på noe morsomt og hun valgte å delta, men hvorfor ikke vise det på nytt? Jeg tenker at dette handler om hennes graviditet mens far til barnet er der han er på dette tidspunktet. At det KAN være pinlig for kongefamilien, jeg vet ikke? Men, hun ble fjernet fra all promo og  episoden fjernet. Hvorfor det om det var uskyldig og morsomt? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Nymerïa skrev (20 minutter siden):

Masse ting som skjer nå får meg til å lure på hva slags menneske HM er. Blant annet det faktumet at MBH later til å være fremmed for tanken at man rett og slett ikke kaller folk jævla hore. For det skjønner ethvert menneske som har vokst opp i et noenlunde anstendig hjem.

Hva er sammenhengen her?

• Liker 2
Skrevet (endret)

:skriver: 

Erklærer meg herved som teknisk tilbakestående... 

(Dronningen er innlagt igjen med hjertetrøbbel :sukk:)

Endret av Tradegy
  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (17 minutter siden):

Nei, nå har jeg ikke sett episodene av PH som prinsesse Sofia deltok i, men jeg husker det var MYE negativitet i Sverige og andre land i Europa da de skulle gifte seg, at hun hadde deltatt. Noen kaller henne fortsatt PH-Sofia. 

Men, nå var ikke hun i annet enn en brunch/middag med 25 andre sammen med en godt voksen svensk dame (modelscout?) med Epstein, som hun enkelt og lett forklarte om til pressen via TV på vei inn i et arrangement uten masse unnskyldninger eller husker ikke, vet ikke osv. Hun var rett på da hun ble spurt og saken ble lagt død fordi hun var så konsis på svarene sine og husket godt hendelsen. Epstein har i flere tilfeller uttalt at han mente prinsesse Sofia var den vakreste kongelige i hele verden og en av de nydeligste jentene han har sett. Han var visstnok veldig frempå der, men fikk ikke mere respons. 

Det som egentlig er poenget er vel at Mette Marit var synlig gravid i dette "sjekkeprogrammet". S Bricen inviterte henne på noe morsomt og hun valgte å delta, men hvorfor ikke vise det på nytt? Jeg tenker at dette handler om hennes graviditet mens far til barnet er der han er på dette tidspunktet. At det KAN være pinlig for kongefamilien, jeg vet ikke? Men, hun ble fjernet fra all promo og  episoden fjernet. Hvorfor det om det var uskyldig og morsomt? 

Var hun gravid gikk det meg hus forbi i sanntid.

For min del er jeg ferdig med dette temaet.

Skrevet

Det er ikke bare det å være gravid et sjekkeprogram jeg reagerer på, men også det videre; at barnet ble overlatt til mormor de første årene fram til vår kronprins kom og "reddet" Mette og tok henne og sønnen med til kongsgården. Vi vet jo hvor bra det gikk med nevnte sønn. Det er noe likegyldig, uverdig og trist over det hele, og det "krones" med Mettes oppførsel i godt voksen alder med Epstein-vennskapet. Hun har aldri forandret seg og burde aldri havnet i den posisjonen hun er.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Skrevet
MissLucy skrev (9 minutter siden):

Aner ikke. Det er nettopp det spørsmålet Sigrid Hvidsten stiller. Hun mener det ville vært en fordel for MM om det ble vist.

Det kan hende, derfor tror jeg at det ville kanskje vært en fordel å vist den i stedet for å skjule den. For det var i forbindelse med et jubilee at de valgte å fjerne henne fra alt (2008?). 

Men som @Hebbe-lille også skriver: De valgte å fjerne episoden pga. hennes utsvevende liv, og det skjedde i fellesskap med de andre redaktørene at det ble enighet om dette. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (18 minutter siden):

Ja, det skal hun ha, unik selv i de kongelige kretser! 🥳💐

She is GREAT! Twisted ;). Not a typical royalty.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Reverend skrev (22 minutter siden):

Det er en uautorisert biografi.

Så du ikke VG- artikkelen jeg lenket til? Der står det at hun var gravid.

Vi vet jo ellers at Slottet kan rykke ut mot bøker hvis de mener det som står der er feil.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...