Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kongen uttaler seg om kronprinsessens kontakt med JE:

– Jeg kjente ikke til kontakten. Kronprinsessen har ikke gjort noe ulovlig. Hun har brutt kontakten, det er det ikke alle som har gjort. Det synes jeg vi skal gi henne litt «creds» for.

Kongen om dronningen: – Hun er på vei hjem

• Liker 6
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder monarkiet har jeg et forslag til kompromiss. Om det lar seg gjøre, i praksis og juridisk, så burde man kunne bestemme at Ingrid Alexandra blir Norges siste monark. Om hun selv ønsker det. 

Ved å gjøre dette sikrer man at hun får det hun har blitt oppdratt til (og belastet med) hele livet, så langt. Samtidig tilfredsstiller man den tredelen av befolkningen som vil avskaffe monarkiet. En ser at de unge er mer skeptiske, sikkert av ulike grunner.

Samtidig må vi som egentlig er tilhengere av monarkiet innse at det er svært vanskelig å bli født inn i dette. Det er enorm belastning samfunnet pålegger enkeltpersoner. 

Om man velger en slik løsning vil altså Ingrid Alexandras eventuelle barn ikke få denne belastningen. Samtidig så er det store flertallet av de som lever i dag (og som i stor grad gleder seg over at vi har en Konge/Dronning) sikret at vi har monarki i vår levetid. 

Dette tror jeg mange kunne leve godt med. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Kongen uttaler seg om kronprinsessens kontakt med JE:

– Jeg kjente ikke til kontakten. Kronprinsessen har ikke gjort noe ulovlig. Hun har brutt kontakten, det er det ikke alle som har gjort. Det synes jeg vi skal gi henne litt «creds» for.

Kongen om dronningen: – Hun er på vei hjem

Trist at kongen blir dratt inn i dette på tampen av karrieren. Uverdig.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
trønder skrev (4 minutter siden):

Guri Varpe har ingen troverdighet. 

Det tror jeg de aller fleste er enige i.

Når man jobber som regelrett propagandist som også beviselig lyver (2019), så er man ikke akkurat noe habilt sannhetsvitne.

• Liker 4
  • Nyttig 15
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Trist at kongen blir dratt inn i dette på tampen av karrieren. Uverdig.

Han svarer godt for seg. Og poenget er jo at hun ikke har gjort noe ulovlig. Hun har gjort noe dumt - noe hun har beklaget flere ganger. Tydeligvis er det ikke nok for alle, dessverre. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Donatello skrev (2 minutter siden):

Akkurat. Alle monner dtar...

Dette får du ta opp med de som påsto at hun var synlig gravid/høygravid/gravid i tredje trimester.

Det var ikke meg.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (2 minutter siden):

Han svarer godt for seg. Og poenget er jo at hun ikke har gjort noe ulovlig. Hun har gjort noe dumt - noe hun har beklaget flere ganger. Tydeligvis er det ikke nok for alle, dessverre. 

Problemet er at de svarer så diffust og svada-aktig.

Om hun hadde beklaget ordentlig, ikke "hvissomatte dersomatte jeg visste eller tror jeg så *klø meg i hodet* *tørre øyne-gråt*".

Det hele føles falskt, og nå har hun vært på tur i 2014 i Florida, og de gir en svært dårlig forklaring igjen. Det er heller ikke noe ansvar å spore for de klare løgnene de spant i 2019, så hvorfor skal man tro på dem nå basert på de samme folkenes tomme ord og null handling?

Endret av Ellie42
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Johan uten land skrev (1 minutt siden):

Poenget er av vi ikke vet hva hun har gjort. De blir jo drevet fra skanse til skanse, dette inngir ikke tillit. Vi får bare avvente om flere filer blir sluppet, eller at noen står frem.

Hva kongen angår så synes jeg det er ille at ettermælet og avslutningen blir så kraftig dominert av alt dette.

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Dette får du ta opp med de som påsto at hun var synlig gravid/høygravid/gravid i tredje trimester.

Det var ikke meg.

Det er du som har brukt ordet høygravid.

Jeg har skrevet hva jeg så, som var en godt synlig gravid dame.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Det var ikke meg.

Du blander pærer og epler for å være dramatisk i språket ditt.

Synlig gravid kan man være allerede i første trimester. Høygravid har hun ikke vært, og jeg ser ikke at noen har påstått dette heller. Tredje trimester er fra uke 28, så det kan jo ha hendt, om episoden gikk i November og de slapp den samtidig, men jeg tviler.

Måten du blander disse uttrykkene på virker litt som om du har lite erfaring med dette.

Endret av Ellie42
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Reverend skrev (37 minutter siden):

Så jeg er ikke en del av folk i tråden som har sett programmet og kan avkrefte at hun var synlig gravid?

Siterer meg selv siden du ikke har lest det du siterer:

Uansett, jeg stoler verken på andres eller min egen hukommelse fra en TV-sending 30 år tilbake i tid som er fjernet. Hjernen er flink til å fiffig etterkonstruere ting vi tror vi husker basert på nyere informasjon, være seg sann eller usann.

Sånn. Du må akseptere at det aldri har vært dokumentert at hun var synlig gravid under sendingen.

Det overså jeg visst, beklager. Men om vi ser bort fra "vitnene" i denne tråden, da, så er det jo sagt i utallige sammenhenger, artikler og bøker, at hun var gravid. Og det er også svært sannsynlig at hun var gravid når vi vet innspillings- og sendeår, samt tidspunkt for når gullgutten ble født, så da holder det i massevis for meg.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
MissLucy skrev (17 minutter siden):

Det var ikke meg.

Støttes. Andre trimester ble også nevnt. Uansett, det kan ikke dokumenteres at hun var synlig gravid i sendingen, og hun hadde nok ikke fått delta om det stemte. Året var tross alt 1996.

• Liker 1
Skrevet
Johan uten land skrev (4 minutter siden):

Når det gjelder monarkiet har jeg et forslag til kompromiss. Om det lar seg gjøre, i praksis og juridisk, så burde man kunne bestemme at Ingrid Alexandra blir Norges siste monark. Om hun selv ønsker det. 

Ved å gjøre dette sikrer man at hun får det hun har blitt oppdratt til (og belastet med) hele livet, så langt. Samtidig tilfredsstiller man den tredelen av befolkningen som vil avskaffe monarkiet. En ser at de unge er mer skeptiske, sikkert av ulike grunner.

Samtidig må vi som egentlig er tilhengere av monarkiet innse at det er svært vanskelig å bli født inn i dette. Det er enorm belastning samfunnet pålegger enkeltpersoner. 

Om man velger en slik løsning vil altså Ingrid Alexandras eventuelle barn ikke få denne belastningen. Samtidig så er det store flertallet av de som lever i dag (og som i stor grad gleder seg over at vi har en Konge/Dronning) sikret at vi har monarki i vår levetid. 

Dette tror jeg mange kunne leve godt med. 

Enig med det. Det ville nok de aller fleste kunne leve godt med - en planlagt avviklig, som går over lang tid. De unge i dag har ikke særlig mye forhold til kongehus, og jeg tror at det vil være ennå mindre viktig for folk om 50 år. Forstår så godt at man ønsket egen konge i 1905 for å etablere selvstendigheten etter hundrevis av år i union. Men i dag så er ikke vi ikke "der". 

Kongehuset er ikke hverken gammelt eller Norskt egentlig, så det har ikke spesiellt dype her heller. Mener JEG da. 

• Liker 5
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Støttes. Andre trimester ble også nevnt. Uansett, det kan ikke dokumenteres at hun var synlig gravid i sendingen, og hun hadde nok ikke fått delta om det stemte. Året var tross alt 1996.

Andre trimester er jo på sommeren/sensommeren/høsten 96. Det er jo det som er mest sannsynlig om man regner seg tilbake fra gutten med det åpne blikkets fødselsdag. 

Man er i varierende grad synlig gravid i denne fasen. Det er uansett helt uvesentlig. MM har stilt opp på dette mens hun var gravid med MBs barn og hennes samboer satt i fengsel for narkotikakriminalitet. Moralene er stor mangelvare hos hele gjengen.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Reverend skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Momma skrev (22 minutter siden):

Det overså jeg visst, beklager. Men om vi ser bort fra "vitnene" i denne tråden, da, så er det jo sagt i utallige sammenhenger, artikler og bøker, at hun var gravid. Og det er også svært sannsynlig at hun var gravid når vi vet innspillings- og sendeår, samt tidspunkt for når gullgutten ble født, så da holder det i massevis for meg.

Når var det innspilling? Sendingen var i november, mener jeg. @MissLucy har kommet frem til at innspillingen var på sommeren. Da stemmer ikke matematikken med "synlig gravid".

Tilføyelse: Jeg blåser i når og om, det er fordømmelsen og påføring av skam og de ellers negative uttalelsene av deltakelsen jeg reagerer på.

Endret av Reverend
  • Liker 3
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Enig med det. Det ville nok de aller fleste kunne leve godt med - en planlagt avviklig, som går over lang tid. De unge i dag har ikke særlig mye forhold til kongehus, og jeg tror at det vil være ennå mindre viktig for folk om 50 år. Forstår så godt at man ønsket egen konge i 1905 for å etablere selvstendigheten etter hundrevis av år i union. Men i dag så er ikke vi ikke "der". 

Kongehuset er ikke hverken gammelt eller Norskt egentlig, så det har ikke spesiellt dype her heller. Mener JEG da. 

Monarkiet i Norge er over 1000 år gammelt. Hva skal egentlig til for at du synes det gammelt og rotfestet?

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (11 minutter siden):

Det var ikke meg.

2.trimester. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (49 minutter siden):

Nei, hun blir jo tvert i mot regelmessig løftet frem som et eksempel til kongelig etterfølgelse. 

Om jeg ikke husker helt feil var det en del skriverier om at Prinsesse Madeleine ikke var udelt begeistret for sin kommende svigerinne.

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Monarkiet i Norge er over 1000 år gammelt. Hva skal egentlig til for at du synes det gammelt og rotfestet?

Det nåværende monarkiet i Norge er tysk-dansk.

Den siste Norske kongen døde i 1319.

• Liker 16
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...