Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forsvarer ikke MM. Jeg synes derimot det bør være noen grenser for hvor ofte man gjentar de samme tingene igjen og igjen, og jeg tror på beklagelsene hennes og synes noe av det som skrives om henne er langt over streken for hva man sier om noen, enten de er Jørgen hattemaker eller kong Salomo.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars, stakkars kongen og kronprinsen som nå er bekymret for dronningen, kronprinsessen og prinsesse Astrid 😔

• Liker 4
  • Hjerte 5
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 timer siden):

Ja, vi snakket om det i går, kongen har sett skral ut lenge, men dronningen har holdt seg så godt så lenge, men synes hun er blitt veldig tydelig eldre det siste året. Trist å høre hun er innlagt😢

Det tar nok på å ha en familie med så mye problemer, og som aktivt undergraver alt det gode arbeidet forgjengerne har gjort. 

• Liker 14
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Ja, det er trist at hun har fått problemer med helsen. Selv med en pacemaker så får hun hjerteflimmer, og det er virkelig leit. Hun har sikkert den beste legehjelpen hun kan få, og vi må håpe det aller beste for vår fantastiske dronning. 

I lys av alt av skandaler som har kastet et vedvarende mørke over kongehuset er det kanskje ikke underlig at dette kan være utålelig belastende. 

Jeg tenker de holdes litt "kunstig i livet" når prinsessen som er passert 90 får satt inn midlertidig pacemaker, som også kongen og dronningen har fått permanent. En kropp som nærmer seg eller er over 90 har indre organer, som har gjort sin visjon i mange, mange år. Da tenker jeg hjerter skal få slå naturlig eller slutte å slå når det er dags - ikke at det skal måtte settes igang og holdes i takt for alternativet er enda færre på "jobb". Det kan nå virke som om monarkiet i Norge holdes kunstig i livet gjennom eldgamle arbeidende kongelige med pacemakere alle som en.

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (7 timer siden):

Får bedre og bedre inntrykk av han jo mer jeg ser av han. Om vi er flere er nok dette en fornuftig snuoperasjon. Hvis han vil da selvsagt, men det ser ut som han trives. 

Jeg er veldig enig. Det virker til at han trives og det ser ut som han selv også stråler. Tror det har stor betydning at han har fått en "rolle" nå og står samlet sammen med de øvrige på balkongen, spesielt når datteren ikke er tilstede i Norge. Jeg håper det fortsetter slik. De trenger han, det er det ingen tvil om. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker de holdes litt "kunstig i livet" når prinsessen som er passert 90 får satt inn midlertidig pacemaker, som også kongen og dronningen har fått permanent. En kropp som nærmer seg eller er over 90 har indre organer, som har gjort sin visjon i mange, mange år. Da tenker jeg hjerter skal få slå naturlig eller slutte å slå når det er dags - ikke at det skal måtte settes igang og holdes i takt for alternativet er enda færre på "jobb". Det kan nå virke som om monarkiet i Norge holdes kunstig i livet gjennom eldgamle arbeidende kongelige med pacemakere alle som en.

Holdes kunstig i live, nå må du slutte😅 Norsk helsehjelp tilbyr jo livsforlengende behandling, ikke fordi de er konge og dronning. De fleste vil vel leve så lenge som mulig, så lenge de ellers er friske og har god livskvalitet? 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
kikio skrev (8 minutter siden):

Holdes kunstig i live, nå må du slutte😅 Norsk helsehjelp tilbyr jo livsforlengende behandling, ikke fordi de er konge og dronning. De fleste vil vel leve så lenge som mulig, så lenge de ellers er friske og har god livskvalitet? 

Ja, men de er ikke friske, de er gamle og har store helseskavanker, noe som er helt naturlig i en alder av rundt 90. Da er hjertene på hell, det viser jo også at hjerterytmen ikke er naturlig lenger. Og nei den gjengse 90-åring får ikke innlagt pacemaker i den alderen, det er ikke vanlig praksis i norsk helsehjelp.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

MM har svart ut så lite av sin relasjon med den pedofile sexovergriperen og menneskehandleren, Jeffrey Epstein, at det er bare å pepre på med spørsmål helt til noen forstår at det ikke lar seg gjøre å tro at folk vil glemme. Folk glemmer nemlig ikke slike alvorlige saker. Det er mulig at noen velger å se bort fra saken selv om den inneholder graverende forhold, men opplyste mennesker som bryr seg om etiske og moralske verdier vil ikke se på disse spørsmålene som «langt over streken», slik du mener det er. Distanse kan være et valg, men hva med de viktige verdiene rent menneskelig sett? Det er utfordrende å ignorere brudd på grunnleggende menneskerettigheter, å overse unge jenter bli misbrukt seksuelt - også som en seksuell vare delt i lukkede rom. Å lukke øyne og ører for slikt vil være et svik mot de som ble brukt og misbrukt. 
Hva om det var din datter? Det er et spørsmål som er verdt å stille til dem som mener at kapittelet bør lukkes av hensyn til en kongelig. Av hensyn til hvem? Det er svært mange som ikke tror likt det du gjør. Det bør også være en del av tankerekkene. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
42. skrev (5 timer siden):

La oss iallefall ikke håpe at han blir enda en Høiby. Skjønner ikke hvorfor han er et håp, alt han har gjort er å representere litt, og så blir han Norges håp pga av det? Fordi han plutselig viste seg? Eller hva er egentlig greia

Jeg tror det er viktig å gi han arbeidsoppgaver relatert til de kongelige oppgavene slik at han nettopp ikke skal bli en "driver" eller at media "jager" forå finne ut hva han skal/ikke skal. Jeg tror også at for hans del at det er viktig at han får oppgaver slik at han får mestringsfølelse og en følelse av å høre til. 

Lediggang er roten til alt vondt, er det vel et uttrykk som heter og det tror jeg på. Hva er det vi har sett de siste par årene da? At han har vært noen få mnd i Italia ifm film og foto? Når han i realiteten bodde sammen med eks-kjæresten som studerte der og han selv ikke hadde noe fast å gå til. Så kom han hjem da det ble slutt. Så noen få mnd i Trondheim hvor "ingen" visste hva han gjorde og hvorfor han var der. Ikke deltok han på noe kurs som vi vet om og ikke tok han noen videreutdanning. 

Han virker å være mer glad nå, han stråler egentlig. Han får vist seg frem sammen med foreldrene når IA er i Australia siden hun ikke kan delta her hjemme når hun er der. Han avlaster de andre en del og han kan tilføre mye positivt til kongefamilien når som de står i sin verste krise. 

Det verste ville vært om han ble en "driver" som ikke hadde noe å gå til, ikke militæret, ingen utdanning, ingen jobb, en halvbror i fengsel og en søster på andre siden av kloden som er arvingen til tronen.

Tror dette er et smart og godt trekk, både for han og resten av kongehuset. Og jeg tror ikke det er bra om de tar fra han disse oppgavene den dagen han stifter familie, da må han i såfall ha noe å falle tilbake på, en utdanning han har tatt i mellomtiden eller noe annet solid. Kanskje gir dette han den mestringsfølelsen og erfaringen han trenger til å finne ut hva han selv vil i fremtiden også? Mulig er det han som reiser til Australia eller tar utdanning neste gang? Hvem vet hva fremtiden vil bringe, men nå ser det ut for at han står stødigere enn han har gjort på lenge og han virker til å trives. Han ser ut til å ha en positiv påvirkning på de andre rundt seg også. Stemningen har vært både mutt og rar de siste månedene og det er ikke noe rart. Jeg håper uansett han tar avstand fra halvbroren sin og det livssynet og moralske passet, for i mine øyne er det ikke-eksisterende. Hvordan IA og SM forholder seg til sin halvbror i fremtiden tror jeg vil påvirke folket og deres syn på kongefamilien. Det hjelper lite å dra sammen på et offentlig og meget populært sted på afterski å drikke alkohol og leve som om ingenting har skjedd, så nå får vi se da, hvordan de forholder seg til det og han når storebror har sonet ferdig. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvor Sonja tar energien fra. En skulle tro en i hennes alder var ganske utslitt etter i går, så var det satt opp to program for henne i dag også. Jeg skjønner de er kongelige og slipper å handle inn, lage mat, vaske og organisere masse, men de må opp tidlig, forberede seg til de ulike oppdragene, hvem de skal møte, når og hva, hvilke klær osv. Nå er de snart 90 år. Det er helt utrolig at de klarer å være med på så mye som de gjør.

• Liker 22
  • Hjerte 7
Skrevet
pøbelsara skrev (3 timer siden):

Selvsagt må det ikke løftes igjen.og igjen. Det er jo ikke sannere enn det hun sier selv. 
jeg tror på henne. Ja, hun burde sJekket. Men jeg tror på henne når hun sier at hun ikke forsto alvoret. Som veldig mange av andre av folka rundt ham, trodde hun på bagatelliseringen. En stund. Dumt av henne, ja, definitivt. Men jeg tror ikke et øyeblikk på at hun visste at han misbrukte barn og bare ga f. 

Folk som Epstein, Nygård og Brunel har fått holdt på i tiårsvis. Den kjente artisten Linda Lampenius fra Finland ble bankrott og mistet mange oppdrag som følge av varslingen hun gjorde om Nygård. Hun ble saksøkt av Nygård. I dag har hun fått oppreisning og er tilbake i jobb for fullt igjen, men det holdt på å ødelegge henne. Hvor mange i høystående stillinger er det som har latt dette få pågå i årevis, som har sett den andre veien? På akkurat samme måte som mange så en annen vei da Epstein hadde scouts (og ofre) til å gjøre oppdrag for seg og finne nye "assistenter" hele tiden. Han snakket og skrev om det åpenlyst, viste de frem. Ingen reagerte. Bortsett fra fru Gates, som jeg vet om. Kronprinsparet hadde kontakt med nære venner av Epstein og han lenge etter at det ble velkjent at han hadde en dom, samtidig som det var unge "assistenter" i leiligheten i NY og huset hans i PB. Epstein skrev i mailer til MM at han var lei av å stadig skaffe "nye assistenter" og fortalte om dette. Hun burde spurt han hvorfor han stadig byttet ut sine assistenter og hva han egt så etter, siden det definitivt ikke var voksne, godt erfarne og kompetente og utdannede PA fra USA, men pur unge jenter fra Øst-Europa. Vi snakker om jenter i 17-18 års alderen som knapt snakket amerikansk. Hvordan kan de "hoppe inn" som PA for en investor og forvalter med noen av de største og mektigste folk i USA og ellers i verden som klienter? 

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Istapp skrev (39 minutter siden):

Ja, men de er ikke friske, de er gamle og har store helseskavanker, noe som er helt naturlig i en alder av rundt 90. Da er hjertene på hell, det viser jo også at hjerterytmen ikke er naturlig lenger. Og nei den gjengse 90-åring får ikke innlagt pacemaker i den alderen, det er ikke vanlig praksis i norsk helsehjelp.

Hvor har du dette fra? Både 80 og 90- åringer får pacemaker i Norge jo. Men det vanligste er nok folk i 70-årene.

Så du tenker at kongen og dronningen ikke har "god nok" livskvalitet til å kunne leve noen år til? At det ikke er noen vits med behandling?

De er fremdeles i arbeid.. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg forsvarer ikke MM. Jeg synes derimot det bør være noen grenser for hvor ofte man gjentar de samme tingene igjen og igjen, og jeg tror på beklagelsene hennes og synes noe av det som skrives om henne er langt over streken for hva man sier om noen, enten de er Jørgen hattemaker eller kong Salomo.

Og som pressen også skriver: Så lenge de føler at de ikke får tilstrekkelige svar og at det blir for mye "husker ikke" og at store deler av intervjuet er klippet vekk og at det i tillegg ble oversendt spørsmål en uke i forveien, vil det dessverre forbli slik. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
kikio skrev (1 minutt siden):

Hvor har du dette fra? Både 80 og 90- åringer får pacemaker i Norge jo. Men det vanligste er nok folk i 70-årene.

Så du tenker at kongen og dronningen ikke har "god nok" livskvalitet til å kunne leve noen år til? At det ikke er noen vits med behandling?

De er fremdeles i arbeid.. 

Ja, de er fremdeles i arbeid. En mann som strever sånn med å gå at folk holder pusten av redsel for at han skal falle som han gjorde i København. 

Men har de noe alternativ? De kan ikke trekke seg tilbake i visshet om at rollene går smertefritt over til neste ledd slik som dronning Margrethe gjorde i Danmark. 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Folk som Epstein, Nygård og Brunel har fått holdt på i tiårsvis. Den kjente artisten Linda Lampenius fra Finland ble bankrott og mistet mange oppdrag som følge av varslingen hun gjorde om Nygård. Hun ble saksøkt av Nygård. I dag har hun fått oppreisning og er tilbake i jobb for fullt igjen, men det holdt på å ødelegge henne. Hvor mange i høystående stillinger er det som har latt dette få pågå i årevis, som har sett den andre veien? På akkurat samme måte som mange så en annen vei da Epstein hadde scouts (og ofre) til å gjøre oppdrag for seg og finne nye "assistenter" hele tiden. Han snakket og skrev om det åpenlyst, viste de frem. Ingen reagerte. Bortsett fra fru Gates, som jeg vet om. Kronprinsparet hadde kontakt med nære venner av Epstein og han lenge etter at det ble velkjent at han hadde en dom, samtidig som det var unge "assistenter" i leiligheten i NY og huset hans i PB. Epstein skrev i mailer til MM at han var lei av å stadig skaffe "nye assistenter" og fortalte om dette. Hun burde spurt han hvorfor han stadig byttet ut sine assistenter og hva han egt så etter, siden det definitivt ikke var voksne, godt erfarne og kompetente og utdannede PA fra USA, men pur unge jenter fra Øst-Europa. Vi snakker om jenter i 17-18 års alderen som knapt snakket amerikansk. Hvordan kan de "hoppe inn" som PA for en investor og forvalter med noen av de største og mektigste folk i USA og ellers i verden som klienter? 

Takk 🎯

Ja, mange visste, men så en annen vei. I dag er mange av disse ute av stillinger og posisjoner, også sosialt. Mennesker i posisjoner vil ikke bli assosiert eller sett sammen med de, de er frosset ut. 

Kong Charles har tatt grep i sitt hus og kastet ut broren. En klok handling, vil jeg si. 
Det er forunderlig at ikke Kong Harald har tatt affære og ryddet i sitt hus. Hvordan kan Norge/landet holde et monarki hvor referansene er så belastende at de ikke er forenlige med et kongehus som institusjon? Dette er en sak som slettes ikke går over, ei heller over tid. Hver gang personen sees, avbildes, filmes, så kommer hele skandalen på repeat. Sykdom fritar ikke for ansvar og levd liv hvor valgene har vært helt hinsides. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Gulline skrev (8 minutter siden):

Ja, de er fremdeles i arbeid. En mann som strever sånn med å gå at folk holder pusten av redsel for at han skal falle som han gjorde i København. 

Men har de noe alternativ? De kan ikke trekke seg tilbake i visshet om at rollene går smertefritt over til neste ledd slik som dronning Margrethe gjorde i Danmark. 

Men tenker dere virkelig at de ikke skal få helsehjelp som forlenger livene deres? Det høres jo helt vilt ut! 

Hvorfor ikke liksom?

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (7 minutter siden):

Hvor har de sagt det?

Jeg kjenner bare til dette:

Sitat

Jeg fastholder det jeg har sagt hele tiden; at jeg har avlagt en ed til Stortinget, og den varer livet ut, svarer kong Harald.

https://www.nrk.no/norge/kongen-vil-ikke-abdisere_-_-har-avlagt-en-ed-som-varer-livet-ut-1.16728146

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
kikio skrev (3 minutter siden):

Men tenker dere virkelig at de ikke skal få helsehjelp som forlenger livene deres? Det høres jo helt vilt ut! 

Hvorfor ikke liksom?

Hvor har jeg nevnt noe om det? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (17 minutter siden):

Og som pressen også skriver: Så lenge de føler at de ikke får tilstrekkelige svar og at det blir for mye "husker ikke" og at store deler av intervjuet er klippet vekk og at det i tillegg ble oversendt spørsmål en uke i forveien, vil det dessverre forbli slik. 

Deler av pressen, ja. 

• Liker 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Det skal ikke rare synet til for å se at kongen såvidt klarer å fote seg. 

Og ja, vi vet alle at han har sagt at han blir i rollen så lenge han lever. MEN andre trekker seg tilbake enten det er pga helse eller alder - det unner jeg virkelig kongeparet også. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...